[s] Żabkę
: 14 lis 2009, o 00:10
Miewam ostatnio tysiąc pomysłów na minutę
dlatego...
być może sprzedam moją Żabkę
??:
GT kombi rocznik 94 :twisted: :twisted: . Chyba najstarszy GT na Forum.
Kupiłem ją półtora roku temu. Przebieg wtedy wynosił ~190k km. Niestety ok 2 miesiące po kupnie auta poleciała panewka.
Pod maskę zawędrował motor z GT `96 (przebieg 110 tysi przy montażu) jeżdżący od nowości z automatyczną skrzynią biegów :). Motor oczywiście EJ20G. Ponieważ ORI turbo puszczało olej, razem z nowym serduchem pod maskę przyszła turbina TD04.
Dzień po montażu nowego silnika zmieliłem dwójkę w skrzyni
Udało się kupić fajną skrzynię z angielskiego WRX`a rocznik 96 ale trzeba było zmienić przełożenie główne na GTkowe 3,9. Skrzynia jest ok chociaż przy redukcjach zgrzyta jedynka i czwórka. Do tego lekko leci olej z półosi ale bez dramatu.
Przez pozostały okres eksploatacji wymieniłem trochę gratów:
- oczywiście kilka razy olej (co 6 tysięcy)
- hamulce przód czterotłoczkowe z GT99 z nowymi tarczami i klockami
- w zimę wymiana kompletnych tylnych hamulców (nowe tarczobębny, klocki, szczęki) + w lato montaż nowych linek ręcznego
- fotele z GT 98
- lampy dalekosiężne w miejsce oryginalnych halogenów
- wymiana chłodnicy
- pompa walbro 255l/h (stara pompa powodowała obcinanie doładowania przez spadki ciśnienia paliwa)
- pasztetowy wskaźnik doładowania
- amortyzatory KYB AGX
- jakieś tam końcówki, sworznie, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora
Wydech to przelot 2,5 cala superspint.
Wady auta:
- cieknie skrzynia przy półosiach (jak pisałem wcześniej)
- cieknie przekładnia albo raczej przewody wchodzące do przekładni kierowniczej
- na zimno stuka któryś z popychaczy hydraulicznych w lewej głowicy. Po rozgrzaniu jest OK
- przy mocnym skręcie słychać jeden przegub... od roku go słyszę. Nawet kupiłem drugi i leży. Mogę dorzucić do auta.
- od kiedy ją kupiłem nie działa ABS - nie wiem dlaczego. Mnie on do szczęścia nie jest potrzebny a kontrolka słabo świeci więc nawet jej nie psułem
- nie działa szyberdach
- największa wada auta - słaba buda. Niestety kiedyś miała dzwonka przodem. Do tego nie była konserwowana przez poprzednich właścicieli i niestety to widać. Standardowo ruda wyłazi na tylnych błotnikach, jest też tego sporo pod podłogą i progami :(
Ale... do auta dokładam kompletną karoserię z GT `98, idealnie zdrową (angol). Kupiłem ją jako dawcę zdrowych blach. Jeśli nikt Żabki nie będzie chciał to remont wcielę w życie
- po ostatniej pojeżdżawce w Toruniu auto ma lekko pogięty tylny prawy błotnik i zarysowany przedni prawy
- po którejś Cynie są rysy od beczki na tylnym lewym błotniku
- nie ma radia
- lekko pęknięta szyba czołowa na wysokości naklejki. Uszkodzenie nie idzie dalej. Dodatkowo cała szyba jest w drugiej budzie.
Autko oddam na jednym z trzech do wyboru komplecie felg:
1. 15 cali OZ racing z jakimiś tam zimówkami... UWAGA! Wchodzą na zacisk czterotłoczkowy!
2. 16 cali ORI GT 97/98
3. 16 cali ORI GT 99/00
Autko jeździ tak:
Nie było jednak mocno upalane. 3x Cyna, raz czy dwa wizyta na lotnisku w Ornecie, raz na szutrach pod Rybicalem (na starym zawieszeniu jeszcze) i tyle. Autko używane na co dzień. Aktualny przebieg to ok 211 tysi.
Na koniec cena...
Z drugą karoserią oddam auto za 16k do delikatnej negocjacji (transport karoserii we własnym zakresie). To jest kwotą jaką mniej więcej wsadziłem w to auto przez 1,5 roku użytkowania... interes życia
Od czasu akcji z silnikiem i skrzynią w aucie nie zepsuło się NIC. Wszystko co wymieniłem robiłem to profilaktycznie albo z kaprysu. Wyjątek to ugięty drążek po spotkaniu z bandą w Toruniu bo której auto o własnych siłach do domu wróciło.
Wiem, że auto jest stare ale jest 100% sprawne. Jeśli ktoś szuka czegoś do fun`u to właśnie znalazł :) A jak ktoś chce auto do lansu to może je sobie samemu zrobić dzięki drugiej karoserii. Ewentualnie może szukać gdzie indziej
W przypadku braku konkretnych chętnych, sam sobie to auto odbuduję, wymienię uszczelniacze w skrzyni, przewody w przekładni i będę śmigał
Ogłoszenie będzie aktywne tydzień max dwa. Wtedy zaczynam remont.
Jednym z powodów sprzedaży auta jest problem z wbiciem się w termin naprawy blacharsko lakierniczej(we własnej firmie
).
Jestem jednak po początkowych problemach z Żaby mocno zadowolony i po tej ilości kasy jaką w nią wsadziłem sprzedam ją z ciężkim sercem. Teraz wiem co mam. Kto wie na co trafię przy następnym Subaru. Dlatego wielkiego ciśnienia na sprzedaż nie mam... Jak ktoś doceni to autko to dobrze... jak nie - też dobrze :) :twisted: :twisted: :twisted:

być może sprzedam moją Żabkę

GT kombi rocznik 94 :twisted: :twisted: . Chyba najstarszy GT na Forum.
Kupiłem ją półtora roku temu. Przebieg wtedy wynosił ~190k km. Niestety ok 2 miesiące po kupnie auta poleciała panewka.
Pod maskę zawędrował motor z GT `96 (przebieg 110 tysi przy montażu) jeżdżący od nowości z automatyczną skrzynią biegów :). Motor oczywiście EJ20G. Ponieważ ORI turbo puszczało olej, razem z nowym serduchem pod maskę przyszła turbina TD04.
Dzień po montażu nowego silnika zmieliłem dwójkę w skrzyni

Przez pozostały okres eksploatacji wymieniłem trochę gratów:
- oczywiście kilka razy olej (co 6 tysięcy)

- hamulce przód czterotłoczkowe z GT99 z nowymi tarczami i klockami
- w zimę wymiana kompletnych tylnych hamulców (nowe tarczobębny, klocki, szczęki) + w lato montaż nowych linek ręcznego
- fotele z GT 98
- lampy dalekosiężne w miejsce oryginalnych halogenów
- wymiana chłodnicy
- pompa walbro 255l/h (stara pompa powodowała obcinanie doładowania przez spadki ciśnienia paliwa)
- pasztetowy wskaźnik doładowania
- amortyzatory KYB AGX
- jakieś tam końcówki, sworznie, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora
Wydech to przelot 2,5 cala superspint.
Wady auta:
- cieknie skrzynia przy półosiach (jak pisałem wcześniej)
- cieknie przekładnia albo raczej przewody wchodzące do przekładni kierowniczej
- na zimno stuka któryś z popychaczy hydraulicznych w lewej głowicy. Po rozgrzaniu jest OK
- przy mocnym skręcie słychać jeden przegub... od roku go słyszę. Nawet kupiłem drugi i leży. Mogę dorzucić do auta.
- od kiedy ją kupiłem nie działa ABS - nie wiem dlaczego. Mnie on do szczęścia nie jest potrzebny a kontrolka słabo świeci więc nawet jej nie psułem
- nie działa szyberdach
- największa wada auta - słaba buda. Niestety kiedyś miała dzwonka przodem. Do tego nie była konserwowana przez poprzednich właścicieli i niestety to widać. Standardowo ruda wyłazi na tylnych błotnikach, jest też tego sporo pod podłogą i progami :(
Ale... do auta dokładam kompletną karoserię z GT `98, idealnie zdrową (angol). Kupiłem ją jako dawcę zdrowych blach. Jeśli nikt Żabki nie będzie chciał to remont wcielę w życie

- po ostatniej pojeżdżawce w Toruniu auto ma lekko pogięty tylny prawy błotnik i zarysowany przedni prawy
- po którejś Cynie są rysy od beczki na tylnym lewym błotniku
- nie ma radia

- lekko pęknięta szyba czołowa na wysokości naklejki. Uszkodzenie nie idzie dalej. Dodatkowo cała szyba jest w drugiej budzie.
Autko oddam na jednym z trzech do wyboru komplecie felg:
1. 15 cali OZ racing z jakimiś tam zimówkami... UWAGA! Wchodzą na zacisk czterotłoczkowy!

2. 16 cali ORI GT 97/98

3. 16 cali ORI GT 99/00

Autko jeździ tak:
Nie było jednak mocno upalane. 3x Cyna, raz czy dwa wizyta na lotnisku w Ornecie, raz na szutrach pod Rybicalem (na starym zawieszeniu jeszcze) i tyle. Autko używane na co dzień. Aktualny przebieg to ok 211 tysi.
Na koniec cena...
Z drugą karoserią oddam auto za 16k do delikatnej negocjacji (transport karoserii we własnym zakresie). To jest kwotą jaką mniej więcej wsadziłem w to auto przez 1,5 roku użytkowania... interes życia

Wiem, że auto jest stare ale jest 100% sprawne. Jeśli ktoś szuka czegoś do fun`u to właśnie znalazł :) A jak ktoś chce auto do lansu to może je sobie samemu zrobić dzięki drugiej karoserii. Ewentualnie może szukać gdzie indziej

W przypadku braku konkretnych chętnych, sam sobie to auto odbuduję, wymienię uszczelniacze w skrzyni, przewody w przekładni i będę śmigał

Ogłoszenie będzie aktywne tydzień max dwa. Wtedy zaczynam remont.
Jednym z powodów sprzedaży auta jest problem z wbiciem się w termin naprawy blacharsko lakierniczej(we własnej firmie

Jestem jednak po początkowych problemach z Żaby mocno zadowolony i po tej ilości kasy jaką w nią wsadziłem sprzedam ją z ciężkim sercem. Teraz wiem co mam. Kto wie na co trafię przy następnym Subaru. Dlatego wielkiego ciśnienia na sprzedaż nie mam... Jak ktoś doceni to autko to dobrze... jak nie - też dobrze :) :twisted: :twisted: :twisted: