Strona 1 z 1

[K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 12:56
autor: Arek M
Jak w temacie - kompletny, mało śmigany :whistle: najlepiej ej205, ale chętnie też inny podchodzący do MY99. Może być też cały motor.
Ważne ,abt był zdrowy i gotowy do włożenia.

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 13:26
autor: Azrael
To blok czy krótki silnik?

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 13:50
autor: Arek M
Panie, ja to maniak jestem, nie mechanik :-|
Ma być blok z kompletem w środku, bez głowic i osprzętu.
Jeśli to się nazywa krótki silnik, to tak - zawsze się człowiek czegoś nowego nauczy :-) .

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 13:57
autor: Azrael
Tak short block albo short engine to się nazywa, blok to sam blok ;) Mam wrażenie że używane czesci raczej chodzą w postaci całych silników bez osprzętu, ale może się nie znam.

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 14:14
autor: Arek M
No tez mi się tak wydawało, ale okazuje się, że niekoniecznie.
Z takimi opiniami się spotkałem, od kiedy zacząłem szukać - "bierzesz sam blok, swoje głowice robisz (planowanie, przegląd zaworów, gniazd, gumki) i zakładasz do bloku, w którym nie trzeba rzeźbić, a to jest oszczędność kasy i czasu".

No i w archiwach forum tego i tego drugiego, trafiłem na ogłoszenia dotyczące właśnie short engines.

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 14:16
autor: Azrael
A głowice masz dobre? :)

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 14:24
autor: Arek M
Silnik chodził równiutko, zanim odezwała się panewa (przyczyny na PW jeśli chcesz, bo nie chcę rozpętywać tu jazdy - temat dla prawnika i rzeczoznawcy).
Można zakładać, że jest to OK, bo i tak będzie oglądane i szykowane do założenia, ale pewność będę miał za tydzień, jak motor będzie na stole.

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 14:32
autor: Azrael
Nie kupu nic dopóki nie będizeszmiał na stole bo to moze być bez sensu - EJ205 mają często popękane głowice.

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 14:37
autor: Arek M
OK - dziękuję za cenną wskazówkę.
Czyli jak głowice złom, to cały motor wtedy potrzebny.
Jaki podejdzie do GT bez rzeźby, bo słyszałem różne wersje?

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 14:40
autor: Azrael
Arek M, 99-02 (WRX) na pewno. Generalnie z WRXów 218 konnych jest taki sam (bez osprzętu).

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 15:01
autor: Arek M
W związku z tym, że wiem teraz, ze mój motor jest raczej wymęczony (w poprzedniej furze) zobaczę jak będzie na stole, ale rozważam też zakup całego gołego motoru od WRXa. Jaki to koszt w zarysie?

Re: [K] blok silnika do GT

: 4 gru 2009, o 15:06
autor: Azrael
Tu nie pomogę, może ktoś inny.

Re: [K] blok silnika do GT

: 6 gru 2009, o 14:10
autor: Dawid_STI
ja mam blok tloki korby jak interesuje to na pw to napisze więcej.