[S] STI Prodrive
: 10 sty 2010, o 21:50
Do sprzedania moje Subaru Impreza STI Prodrive, rok produkcji 2002. Samochód po dość długich poszukiwaniach kupiłem w zeszłym roku w Anglii z przebiegiem 58000mil, był tuż po dużym przeglądzie i poza drobnymi otarciami nadwozia, całkowicie bezwypadkowy i seryjny.
Przekładkę wykonał rewelacyjnie warsztat ASO MTS Subaru w Dzierżoniowie, za co chciałbym w tym miejscu serdecznie podziękować Markowi i jego ekipie :)
Wszystkie części użyte do przekładki zostały przełożone z identycznego rocznikowo STI Prodrive wraz z kpl wiązka główna LHD. Po przyjedzie do Katowic i przejechaniu kilkuset km dobiegało bulgotanie z okolic nagrzewnicy, test wykazał obecność w układzie chłodzenia dwutlenku węgla, silnik został rozebrany, a przyczyna nieszczelności okazały się pęknięte głowice przy świecach zapłonowych, a że trafiły się kpl. głowice z modelu Spec C (większe kanały dolotowe i wydechowe, twardsze sprężynki) wraz z ostrymi walkami to zagościły w moim samochodzie :)
Następnie samochód otrzymał nowe hybrydowe turbo FP68HTA, downpipe robiony w uk na zamówienie(szeroki kołnierz) oraz resztę układu wydechowego firmy MG Motorsport z końcowym tłumikiem przelotowo -komorowym(aby hałas nie przeszkadzał podczas długich tras)
Po przeprowadzeniu jeszcze kilku modyfikacji, STI pojechało na strojenie do firmy Maptek w Poznaniu. Piotr i Jacek odwalili kawal dobrej roboty i samochód wreszcie zaczął jeździć i to szybko :) Moc po programie ~350KM i 460Nm
Chciałbym również podziękować chłopakom z 4T za ogarniecie montażu wyposażenia dodatkowego :)
Autem zrobiłem w sumie około 17000km, jeżdżąc na co dzień z rodzina, będąc na wakacjach nad morzem czy wyjazdach na nartach, samochód nigdy mnie i mojej rodziny nie zawiódł, polecam wszystkim fanom subaru i komuś kto dopiero chciałby spróbować swoich sil w STI :) Poniżej całkowita lista modyfikacji.
Nadwozie:
kolor Blue Black Micca (czarny z niebieskimi drobinkami)
seryjne wnętrze STI
kierownica skórzana Momo Mod 07 z odsadzeniem 65mm, wraz z nabą Momo
pakiet stylistyczny Prodrive (wysoki spojler, nakładki progowe, zderzak przedni wraz z zaślepkami Prodrive)
białe zaślepki w błotnikach oraz kierunki boczne
Zegary Greddy 60mm z alarmem i pamięcią (doładowanie turbo, egt, temperatura oleju)
deska rozdzielcza wraz z Daszkiem na zegary Defi obszyta czarnym zamszem w firmie Vantage w Krakowie
Oryginalne dywaniki welurowe
Drzwi przednie wytłumione specjalnymi matami
Audiofilskie głośniki Morel Tempo 6 wraz z tweeterami
tylne głośniki Infinity
Radio Alpine CDE-103BT
Schowek pod radiem 1din
autoalarm Sigma Subaru
Turbo Timer Blitz
automatyczny natrysk wody na IC wraz z guzikiem Auto (sterowany dodatkowym czujnikiem ciśnienia doładowania)
Podwozie:
Nowe amortyzatory Kayaba Upside Down
grubszy stabilizator tył wraz z mocnymi łącznikami stabilizatora Whiteline
tuleje wahaczy przednich tylne – twarde STI
mocowania poliuretanowe przekładni kierowniczej firmy Whiteline
Zaciski hamulcowe seria STI
tarcze hamulcowe EBC Ultra SR
klocki Carbone Lorraine mieszanka RC5+ (uliczna)
twarde wieszaki mocujące układ wydechowy STI
felgi BRAID model Winrace A 7x17 wraz z oponami zimowymi Barum
Silnik i osprzęt:
seryjny dół silnika EJ207
głowice silnika Spec C (większe kanały ssące i wydechowe) wraz z ostrymi walkami i sprężynkami spec C – silnik bardzo chętnie kreci się do 8000obr
rozrząd kpl nowy
nowy kpl uszczelek Oryginalnych
szpilki ARP
dolot bez rezonatora w błotniku
mniej restrykcyjna wkładka filtra powietrza STI (N12)
3 portowy solenoid sterujący turbo
turbina hybrydowa FP68HTA
kocyk na turbinie Thermo tec
zawór upustowy wewnętrzny Forge z mocna sprężyna(zasada działania jak serii, ale zawór bez problemu znosi większe ciśnienie doładowania)
mocny łącznik IC z przepustnica STI
olej castrol 10w60 zmieniany co 7000km
Napędy:
seria czyli przód Suretrak, centralnie wiskoza STI, tył Suretrak
sprzęgło z nowym dociskiem i tarcza organiczną zbrojoną oraz nowe koło zamachowe
powód sprzedaży: kupiłem Lagcy kombi, MY10 mi sie nie podobają a MY09 juz się powoli kończyły na stocku :)
Cena 69000
tel. 603308345










Przekładkę wykonał rewelacyjnie warsztat ASO MTS Subaru w Dzierżoniowie, za co chciałbym w tym miejscu serdecznie podziękować Markowi i jego ekipie :)
Wszystkie części użyte do przekładki zostały przełożone z identycznego rocznikowo STI Prodrive wraz z kpl wiązka główna LHD. Po przyjedzie do Katowic i przejechaniu kilkuset km dobiegało bulgotanie z okolic nagrzewnicy, test wykazał obecność w układzie chłodzenia dwutlenku węgla, silnik został rozebrany, a przyczyna nieszczelności okazały się pęknięte głowice przy świecach zapłonowych, a że trafiły się kpl. głowice z modelu Spec C (większe kanały dolotowe i wydechowe, twardsze sprężynki) wraz z ostrymi walkami to zagościły w moim samochodzie :)
Następnie samochód otrzymał nowe hybrydowe turbo FP68HTA, downpipe robiony w uk na zamówienie(szeroki kołnierz) oraz resztę układu wydechowego firmy MG Motorsport z końcowym tłumikiem przelotowo -komorowym(aby hałas nie przeszkadzał podczas długich tras)
Po przeprowadzeniu jeszcze kilku modyfikacji, STI pojechało na strojenie do firmy Maptek w Poznaniu. Piotr i Jacek odwalili kawal dobrej roboty i samochód wreszcie zaczął jeździć i to szybko :) Moc po programie ~350KM i 460Nm
Chciałbym również podziękować chłopakom z 4T za ogarniecie montażu wyposażenia dodatkowego :)
Autem zrobiłem w sumie około 17000km, jeżdżąc na co dzień z rodzina, będąc na wakacjach nad morzem czy wyjazdach na nartach, samochód nigdy mnie i mojej rodziny nie zawiódł, polecam wszystkim fanom subaru i komuś kto dopiero chciałby spróbować swoich sil w STI :) Poniżej całkowita lista modyfikacji.
Nadwozie:
kolor Blue Black Micca (czarny z niebieskimi drobinkami)
seryjne wnętrze STI
kierownica skórzana Momo Mod 07 z odsadzeniem 65mm, wraz z nabą Momo
pakiet stylistyczny Prodrive (wysoki spojler, nakładki progowe, zderzak przedni wraz z zaślepkami Prodrive)
białe zaślepki w błotnikach oraz kierunki boczne
Zegary Greddy 60mm z alarmem i pamięcią (doładowanie turbo, egt, temperatura oleju)
deska rozdzielcza wraz z Daszkiem na zegary Defi obszyta czarnym zamszem w firmie Vantage w Krakowie
Oryginalne dywaniki welurowe
Drzwi przednie wytłumione specjalnymi matami
Audiofilskie głośniki Morel Tempo 6 wraz z tweeterami
tylne głośniki Infinity
Radio Alpine CDE-103BT
Schowek pod radiem 1din
autoalarm Sigma Subaru
Turbo Timer Blitz
automatyczny natrysk wody na IC wraz z guzikiem Auto (sterowany dodatkowym czujnikiem ciśnienia doładowania)
Podwozie:
Nowe amortyzatory Kayaba Upside Down
grubszy stabilizator tył wraz z mocnymi łącznikami stabilizatora Whiteline
tuleje wahaczy przednich tylne – twarde STI
mocowania poliuretanowe przekładni kierowniczej firmy Whiteline
Zaciski hamulcowe seria STI
tarcze hamulcowe EBC Ultra SR
klocki Carbone Lorraine mieszanka RC5+ (uliczna)
twarde wieszaki mocujące układ wydechowy STI
felgi BRAID model Winrace A 7x17 wraz z oponami zimowymi Barum
Silnik i osprzęt:
seryjny dół silnika EJ207
głowice silnika Spec C (większe kanały ssące i wydechowe) wraz z ostrymi walkami i sprężynkami spec C – silnik bardzo chętnie kreci się do 8000obr
rozrząd kpl nowy
nowy kpl uszczelek Oryginalnych
szpilki ARP
dolot bez rezonatora w błotniku
mniej restrykcyjna wkładka filtra powietrza STI (N12)
3 portowy solenoid sterujący turbo
turbina hybrydowa FP68HTA
kocyk na turbinie Thermo tec
zawór upustowy wewnętrzny Forge z mocna sprężyna(zasada działania jak serii, ale zawór bez problemu znosi większe ciśnienie doładowania)
mocny łącznik IC z przepustnica STI
olej castrol 10w60 zmieniany co 7000km
Napędy:
seria czyli przód Suretrak, centralnie wiskoza STI, tył Suretrak
sprzęgło z nowym dociskiem i tarcza organiczną zbrojoną oraz nowe koło zamachowe
powód sprzedaży: kupiłem Lagcy kombi, MY10 mi sie nie podobają a MY09 juz się powoli kończyły na stocku :)
Cena 69000
tel. 603308345









