[K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

kupię / sprzedam / zamienię / wymienię /dam / nie dam
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
ODPOWIEDZ
maruda
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: inąnd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

[K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 4 mar 2008, o 19:18

...komplet sprężyn "drutowych" wraz z kielichami i wszelkim żelastwem mocującym.

Znaczy, to jest tak:

Jest Legacy Hubertus 2, rocznik 1992, zawias pneumatyczny - prawy tylny miech nie trzyma. W grę wchodzi albo wymiana tego miecha na sprawny, albo wymiana CAŁEGO zawiasu na zwykły (sprężynowy).
Od razu informuję: wiem, że sprzedawany przez filester zawias pasuje (podobno) do tego Legaca, ale tenże zawias jest cokolwiek nieaktualny (w sensie, on już sprzedan).
Również, jeśli ktoś ma na sprzedaż kompletny zawias pneumatyczny (w przyzwoitym stanie, rzecz jasna) za rozsądne pieniądze (<2k PLN) to "tysz mogiem rozważyć".

Pozdrawiam,
Maruda


I'm always running late - but at least, I'm always running...

pawka35
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Dębno
Auto: legacy MY 96 kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 5 mar 2008, o 09:38

Przerabiałem ten temat pól roku temu i po wielu perypetiach założyłem zwykły ostała mi się tylko sprężarka bo przód sprzedałem za 500 ale jak to ktoś napisał na kropce że jesteśmy za biedni i mamy za paskudne drogi żeby jezdzić na pneumacie co nie znaczy że nie było mi żal rostawać się z tym luksusem.Poza tym radzono mi też zmieniać parami bo z jednym może pózniej wyjść lipa.
PAWKA

maruda
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: inąnd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 5 mar 2008, o 15:39

pawka35 pisze:jak to ktoś napisał na kropce że jesteśmy za biedni i mamy za paskudne drogi żeby jezdzić na pneumacie
Ano, jesteśmy za biedni - nowy komplet na oś (tak się to sprzedaje/kupuje) w Polsce kosztuje (ZTCMW) jakieś 5k PLN - w Dojczlandzie 800 ojro... :roll:
Poza tym radzono mi też zmieniać parami bo z jednym może pózniej wyjść lipa.
Tzn?

M.
I'm always running late - but at least, I'm always running...

pawka35
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Dębno
Auto: legacy MY 96 kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 5 mar 2008, o 16:11

Tzn. jak mi tłumaczono że nie można dopasować takiej samej charakterystyki pracy ze wzg.na brak możliwości oszacowania stopnia zużycia.Mówiąc po naszemu mogą różnić się zużyciem i wtedy ten bardziej walnięty wykorkuje.No i dochodzi jeszcze aspekt uczciwości sprzedającego bo środki chem. + czarny spray ze starego zrobią nowe i znów problem.Ja już kilka razy naciąłem się na używkach więc radzę kupić od kogoś sprawdzonego.
PAWKA

maruda
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: inąnd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 5 mar 2008, o 17:17

pawka35 pisze:Tzn. jak mi tłumaczono że nie można dopasować takiej samej charakterystyki pracy ze wzg.na brak możliwości oszacowania stopnia zużycia.Mówiąc po naszemu mogą różnić się zużyciem i wtedy ten bardziej walnięty wykorkuje.No i dochodzi jeszcze aspekt uczciwości sprzedającego bo środki chem. + czarny spray ze starego zrobią nowe i znów problem.Ja już kilka razy naciąłem się na używkach więc radzę kupić od kogoś sprawdzonego.
Sęk w tym, że tego to ze świecą szukać... Ja tak już od pół roku próbuję, i kicha.
Sprayowanego bym nie kupił, bo to "picowaniem" na kilometr śmierdzi. A co do stopnia zużycia, to przecież medium sprężystym jesttu (przede wszystkim) powietrze, więc co miałoby się zużyć? No chyba że o amor jako taki (tłumik odbicia) chodzi, ale to inna bajka.

Tak czy siak, czekam na oferty. Dyskusji pozwolę sobie nie kontynuować, bo mam trochę mało czasu i sporo zaległości. ;-)
Dzięki za info i rady.

pzdr,
M.
I'm always running late - but at least, I'm always running...

12fasola12
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester '98 2.0 122KM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 1 lip 2009, o 12:55

Na http://www.AirSuspensionSolutions.com znalazłem opis rozwiązań problemów z zawieszeniem pneumatycznym. Mam pytanie odnośnie problemu #1. Gdzie w Legacy II Kombi znajduje się "air ride switch"? Czy faktycznie trzeba coś wyłączyć w pneumatyce przed podniesieniem auta :o ?

maruda
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: inąnd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 1 lip 2009, o 18:13

12fasola12 pisze:Na http://www.AirSuspensionSolutions.com znalazłem opis rozwiązań problemów z zawieszeniem pneumatycznym.
Ee... link jakby nie działa...
Mam pytanie odnośnie problemu #1. Gdzie w Legacy II Kombi znajduje się "air ride switch"?
Na desce rozdzielczej, "przycisk jak inne". Gdzie dokładnie to teraz nie powiem, muszę sprawdzić - ale chyba na prawo od kierownicy.
Czy faktycznie trzeba coś wyłączyć w pneumatyce przed podniesieniem auta :o ?
Tzn., "przed podniesieniem w sensie dopompowaniem zawiasu" (wspomnianym wyżej switchem), czy w sensie "podniesienie na lewarku/ podnośniku"?

Jeśli to pierwsze, to kompresor działa (ZTCP) tylko wtedy gdy włączona jest stacyjka (choć o ile dobrze pamiętam nie jest dobrym pomysłem pompowanie zawiasu "z akumulatora"), więc jak "wyłączysz" to nie podniesiesz.
Jeśli o to drugie, to jak stacyjka jest wyłączona, to czujniki ciśnienia i kompresor nie działają, więc podnosić można -ZTCW- skolko ugodno.

Moje doświadczenia z tym zawiasem nie są zbyt wielkie - kupiłem auto z uszkodzonym (prawie sprawnym) zawiasem, więc nie miałem okazji wiele go przetestować (legac zaczął jeździć tak naprawdę dopiero po wymianie zawiasu na zwykłe sprężyny).
Mam manuala do tego legaca i tam "pewnie może jest" coś na ten temat - ale a ściśle rzecz biorąc ów manual to nie manual, a handbuch, więc się specjalnie weń nie wczytywałem.

pzdr,
M.
I'm always running late - but at least, I'm always running...

12fasola12
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester '98 2.0 122KM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 1 lip 2009, o 20:00

faktycznie nie działa ale jeśli ktoś by chciał, to wyśle
Na desce rozdzielczej, "przycisk jak inne". Gdzie dokładnie to teraz nie powiem, muszę sprawdzić - ale chyba na prawo od kierownicy.
to wiem :-) , ale w tym opisie chodziło raczej o jakiś dodatkowy przełącznik
Jeśli o to drugie, to jak stacyjka jest wyłączona, to czujniki ciśnienia i kompresor nie działają, więc podnosić można -ZTCW- skolko ugodno.
tak, chodziło o podnośnik/lewarek, też mi się tak "na logikę" zdawało, ale wolę zapytać, może ktoś to przerabiał

dzięki

BartekT
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: z prowincji
Auto: Legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 2 lip 2009, o 00:44

12fasola12 pisze:
Jeśli o to drugie, to jak stacyjka jest wyłączona, to czujniki ciśnienia i kompresor nie działają, więc podnosić można -ZTCW- skolko ugodno.
tak, chodziło o podnośnik/lewarek, też mi się tak "na logikę" zdawało, ale wolę zapytać, może ktoś to przerabiał
Mój kolega ma range rovera z pneumatycznym zawieszeniem - poduszki i klasyczne amortyzatory. W instrukcji stoi, że podnosić go może podnośnikiem podstawionym pod mosty, a za ramę dopiero jak upuści powietrze z układu (odłączając przewody do poduszek albo ustawiając sterownik w tryb warsztatowy). Takie se Angole wymyślili podstawy bhp. ;-)

maruda
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: inąnd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 2 lip 2009, o 06:38

12fasola12 pisze:faktycznie nie działa ale jeśli ktoś by chciał, to wyśle
To wyślij, pliz, bo nie wiem w jakim temacie (i problemie) udzielam porad... ;-)
Na desce rozdzielczej, "przycisk jak inne". Gdzie dokładnie to teraz nie powiem, muszę sprawdzić - ale chyba na prawo od kierownicy.
to wiem :-) , ale w tym opisie chodziło raczej o jakiś dodatkowy przełącznik
No kurde, a ja już zdjęcie zrobiłem... Tyle pikseli zmarnowane, w mordę... :mrgreen:
Jeśli o to drugie, to jak stacyjka jest wyłączona, to czujniki ciśnienia i kompresor nie działają, więc podnosić można -ZTCW- skolko ugodno.
tak, chodziło o podnośnik/lewarek, też mi się tak "na logikę" zdawało, ale wolę zapytać, może ktoś to przerabiał

dzięki
No właśnie, niespecjalnie "przerabiał" - dlatego się zastrzegłem, że "ZTCW". Niespecjalnie, bo (jak wspomniałem wcześniej) pneumatyk był uszkodzony, i w zasadzie żadnego jeżdżenia na nim (czy grzebania przy nim) nie było.
Jak tego Legaca kupiłem to siedział na odbijaczach - pojechał do mechanika na lawecie, i on mu tam porobił co trzeba (rozrząd i t.p.) i co się dało (z zawiasem). I "niby prawie było dobrze" (ale nie do końca - prawy tył zawsze był niedopompowany i ciągle uchodziło powietrze. Próbowałem kupić pneumatyki "używki", ale wszystko co było to był szrot i gymela, więc w końcu kupiłem zwykłe sprężyny i amory - i dopiero wtedy zacząłem go używać.
Więc "jak to jest", to nie wiem na pewno - też napisałem to "na logikę" - oraz opierając się na tym, że ów mechanik żadnych tego typu uwag ("nie może pan podnosić auta dopóki...") nie uczynił (a TEN mechanik byłby to zrobił, jeśli by o czymś takim wiedział).

Ryzyko podnoszenia przy napompowanym pneumatyku może polegać na tym, że jak się samochód podniesie to zmienia się rodzaj sił działających na miech: dopóki miech jest ściśnięty (ciężarem samochodu) to powietrze rozpycha go "na boki" (czyli pracuje głównie guma, która jest porządnie zazbrojona i wytrzymuje to bez mrugnięcia). Jak zaczynasz podnosić "za kastę" to wówczas na miech zaczynają działać siły jakby bardziej wzdłużne - "zrywające" - i "może być może" mocowanie na styku guma-metal (miech-reszta) niezbyt dobrze to znosi (zwłaszcza jeśli wcześniej zawias był napompowany "na twardo"). Stąd też może być wspomniane przy Land Roverze zalecenie podnoszenia za mosty (bo ciężki samochód i ciśnienie w układzie może jest większe niż "typowe") - bo wtedy samochód się podnosi bez zwalniania nacisku na miech (czyli sytuacja dla miecha jest taka jakby samochód wciąż stał na ziemi).

Mógłbyś wrzucić zapytanie na kropkę do działu "Pytania do Dyrekcji" (inaczej, "Pisz na Berdyczów"), ale to opcja dla baaardzo cierpliwych (prędzej Owsiak przestanie nas męczyć niż Dyrekcja się udzieli... ;-) ).
Najlepiej to znajdź w guglu jakiś warsztat (lub kilka) "w okolicy" specjalizujący się w naprawach pneumatyków i zagadaj z nimi - sądzę, że to będzie najlepsze źródło najpewniejszej informacji.

pzdr,
M.
I'm always running late - but at least, I'm always running...

12fasola12
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester '98 2.0 122KM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 2 lip 2009, o 12:44

a więc:

"PROBLEM #1 - Your Air Suspension Is Raised Up High And Rides Like A Freight Train
This most commonly happens when the car is jacked or put on a lift without turning off the air ride switch.
How to Fix
Step 1: Turn off air ride switch - usually found in the trunk (check your owner's manual)
Step 2: Remove 1/4 inch air line at raised up bag one at a time. To do this push in on the small ring around the air line
using a regular screw driver at the electric solenoid at the top of the bag and pull on air line until removed. (wear goggles
so trash will not harm your eyes).
Step 3: Once the air line is detached, get two safety pins. Push each safety pin through the wire insulation on each wire
going into the solenoid.
Step 4: Next, attach a small 12 volt battery charger or a battery with leads to each of the safety pins. It doesn't matter
which lead goes where. At the moment the second lead touches the safety pin, air will release through the solenoid where
the line was removed. Touch lead to safety pin until the desired height is reached.
Step 5: Once you have done this on each bag, re-install the air lines by simply pushing straight into the solenoid.
Step 6: With the car back on the ground and level as you want it, turn the air ride switch on and the system should reset
and remain level (You can bring it below level and the car will self-level, just don't completely empty the bags).
NOTE: Always remind your shop that you have an air ride system that needs to be turned off when putting your car on the
lift to avoid the this problem in the future."

ja się wykosztowałem na nowe kolumny pneumatyczne i właśnie w związku z tymi kosztami ;-( wolałbym uniknąć sperniczenia czegoś swoimi niefachowymi działaniami

12fasola12
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester '98 2.0 122KM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 2 lip 2009, o 12:57

... a tu jest cały opis pt:

“Discover How To
Eliminate Your Air
Suspension Problems
Forever...”


http://files.me.com/jakub.jasinski/kad594

maruda
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: inąnd
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 2 lip 2009, o 18:26

ja się wykosztowałem na nowe kolumny pneumatyczne i właśnie w związku z tymi kosztami ;-( wolałbym uniknąć sperniczenia czegoś swoimi niefachowymi działaniami
Słuszną macie postawę, kolego Fasolowaty.

Ino, że czytając ten opis (i grzebiąc przy tym w pamięci) czuję się trochę jak te dzieci z piosenki Młynarskiego, co to układały pucla - żaden tu kawałek nie pasuje do obrazka.

Nie kojarzę żadnego "Air Ride Switch'a" w bagażniku (ani gdziekolwiek indziej), nie przypominam sobie żadnego z opisywanych ustrojstw w rodzaju solenoidów (a oglądałem zdemontowane amory) - i koniec końców, mam wrażenie, że są to jednak cokolwiek inne systemy (inaczej "rozwiązane praktycznie" i sterowane - coś jak 4WD Torsen i wiskoza; oba "robią to samo", ale "każdy inaczej") - więc nie bardzo ma sens, IMO, przykładanie do Legaca porad dotyczących Lincolna.

Nie wiem na pewno "jak jest naprawdę", ale taki właśnie obraz mi się wyłania z tego co pamiętam w zestawieniu z tym, co facet opisuje.
Ponieważ jednak nic więcej mądrego nie jestem w stanie tu powiedzieć, więc swój udział i udzielanie się w temacie kończę - a powyższe trzy grosze wrzucam tylko tak "ku przestrodze a uwadze".
Myślę, że jednak konsultacja z jakimś serwisem (byle nie ASO! ;-) ) byłaby jednak wskazana.

pzdr,
M.
I'm always running late - but at least, I'm always running...

12fasola12
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester '98 2.0 122KM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 2 lip 2009, o 19:33

w ramach doprecyzowania:
- solenoidy sa na 100%, http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_1/
- faktycznie nie mam pewności 100%, że ten opis jest od subarowatych, a nie od amerykańców

Faktycznie, trzeba się udać po poradę do znawców tematu, bardziej z praktyki niż z teorii.

Pozdrawiam.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 3 lip 2009, o 07:00

Do Dzierżoniowa daleko nie masz.... :cofee:
Dolce far niente ;-)

12fasola12
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester '98 2.0 122KM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: [K] zawieszenie pneumatyczne do Legacy'92, względnie...

Post 3 lip 2009, o 08:26

ano

ODPOWIEDZ