Strona 1 z 1
[K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 16:06
autor: piciu
Silnik od WRX lub STI zadbany i działający z bambetlami w dobrej cenie, kupię ja. Złomu z przebiegiem ponad 100tyś - dziękuję. Docelowo swap do GT99. Najchętniej priv :)
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 17:34
autor: Grzesiek_67
piciu pisze:
Złomu z przebiegiem ponad 100tyś
Tak gwoli rzetelności :
- widziałem już zarżnięte silniki po przebiegu 40.000 km ,
- widziałem już silniki w idealnym stanie z przebiegiem 180.000 km.
Reguły nie ma, sam jestem na etapie poszukiwań silnika, celuję w EJ207. Jedyne co Ci mogę powiedzieć z całą pewnością, to żebyś nie brał 2,5T (ani EJ257 ani tym bardziej EJ255). Chyba, że masz jeszcze "górką" z 10 tys. PLN na uwolnienie tego silnika od wad wrodzonych
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 18:35
autor: piciu
Cześć Grzesiek_67,
Jasne, na to nie ma reguły. Naczytałem się (sama teoria) o 2.5 i naturalnie wole 2.0 lecz jest określony budżet w którym muszę się zmieścić a nie chce też robić przerostu formy nad treścią.
Patrze właśnie na specyfikacje EJ207 i to jest to :) trzymam kciuki że znajdziesz. Z tego co robię rozeznanie po rynku od 2 tygodni to straszna bida.
Dzięki za info, jak ktoś chce dorzucić swoje dwa grosze, to proszę bardzo.
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 18:37
autor: deLux
Grzesiek_67, też bym taki przygarnął...
myślałem, że to kwestia pieniądza, ale powiadasz trzeba szukać?
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 18:49
autor: Grzesiek_67
deLux,
warto, przynajmniej wizje jakie są przede mną roztaczane są przepiękne (EJ207, z pełnym osprzętem, wiązką, ECU, głowice AVCS, etc.).
Jak będę po przekładce to wszystko ze szczegółami opiszę. Obiecuję. Obecnie, w trakcie testów jest jeden silnik, co nie przeszkadza nam (team wsparcia Gwidona

) szukać już innych silników. Nie ma żadnych terminów, deadlinów. Trzeba szukać dokładnie, sprawdzać, znowu szukać, znowu sprawdzać aż...padło na Pana, dziękujemy. Powolutku.
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Mój, stary poczciwy EJ205 jeszcze daje jakoś radkę ale piston-slap jest powoli koncertowy. Pełny, generalny, komplet remont obecnej jednostki to prawie cena kompletnej przekładki EJ207. Stąd, wnioski nasuwają się same.
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 18:49
autor: piciu
Szanowni koledzy, a może mi doradzicie za jakim konkretnie modelem należałoby się rozglądać - oczywiście w przyzwoitej cenie. Pytanie może prymitywne, ale zapewne macie dużo większe doświadczenie w tej kwestii niż ja. Wiosna przyszła a autko praktycznie ledwo mi dycha .. a ja się czuje jak na odwyku :(
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 18:56
autor: Grzesiek_67
piciu,
napisz otwarcie, jak masz budżet, EJ207 (kompletny z robocizną) to wydatek ok. 13.000 -14.000 PLN, generalka w moim to ok. 10.000 - 11.000 PLN.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 19:01
autor: piciu
Grzesiek_67 pisze:deLux,
Pełny, generalny, komplet remont obecnej jednostki to prawie cena kompletnej przekładki EJ207. Stąd, wnioski nasuwają się same.
No i ten sam wniosek u mnie, stad tez zamiar pełnej zmiany.
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 19:24
autor: deLux
to co ja zamierzam zrobić można śmiało nazwać crazy ej205, pochwalę się jak / jeśli zrobię
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 19:29
autor: Grzesiek_67
deLux,
czekamy, czekamy...na rozkaz z Centrali,
czekamy, czekamy na jednej sali...
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: [K] motor aka silnik
: 13 kwie 2010, o 20:02
autor: piciu
Grzesiek_67 pisze:piciu,
napisz otwarcie, jak masz budżet, EJ207 (kompletny z robocizną) to wydatek ok. 13.000 -14.000 PLN, generalka w moim to ok. 10.000 - 11.000 PLN.
Pozdrawiam
Grzegorz
Zamysł początkowy to pakowanie wrx co da rade zrobić w granicach (+/-) 6k. Jednak patrząc na EJ207 wychodzi praktycznie x2. spodziewałem się że dokładając ze 2-3k (+/-) da rade zbudować coś minimalnie wyżej niż standardowy wrx - tak przynajmniej wynikało z cen silników.