Strona 1 z 1

[K] tylny stabilizator od WRX'a

: 27 sie 2012, o 20:49
autor: MikeAnonim
seryjny do GD. najlepiej z gumami.

pozdro!!

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 27 sie 2012, o 23:14
autor: cyqan
Yyyyy "seryjny...." - przecież to podstawowa wada WRX'a.....

Rozejrzyj się za czymś grubości 22-24mm.

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 11:46
autor: MikeAnonim
cyqan pisze:Yyyyy "seryjny...." - przecież to podstawowa wada WRX'a.....

Rozejrzyj się za czymś grubości 22-24mm.
wiesz, moja impreza to wolnossący dupowóz bądź co bądź...

nie jest maszynką do zabawy i raczej nie będzie... ;/

chcę tylko zmniejszyć chociaż odrobinę podsterowność, a w tym wymiana tylnego staba z 17mm na 19mm podobno pomaga ;)
szczerze powiedziawszy to mój Focus diesel jest mniej podsterowny...

a zmiana stabilizatorów na STi lub Whiteline bez wymiany zawieszenia to też raczej mija się z celem :)

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 12:09
autor: cyqan
Pojawiają się od czasu do czasu używki od STi 20mm w kwotach rzędu 100-150zł.
Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 12:19
autor: Alan, Alan, Alan!
cyqan pisze: Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.
ale trzeba zauważyć, że zwiększa się nadsterowność :whistle:
Różnie ludzie lubią. Znamy przypadek kiedy zużyte Re50, grubszy stab, trochę deszczu i młoda krew zakończyła żywot jednego WRXa ;-)

Do normalnego jeżdżenia myślę taki std wrxowy powinien być odpowiedni. STI pewno też, ale raczej nie ma się co upierać.

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 12:20
autor: MikeAnonim
cyqan pisze:Pojawiają się od czasu do czasu używki od STi 20mm w kwotach rzędu 100-150zł.
Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.
to byłoby świetne, tylko nie wiadomo jak się będzie zachowywał samochód z seryjnym przednim stabilizatorem ( w sumie można by i ten wymienić ) i miękkimi sprężynami.

chyba nikt takiej konfiguracji nie testował ;)

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 12:30
autor: piter
MikeAnonim pisze: chyba nikt takiej konfiguracji nie testował ;)
chyba ? ... chyba wszyscy co zaczynali tuning zawieszenia, zaczynali właśnie od wymiany tylnego stabilizatora na grubszy ... (i wielu na tym poprzestało)

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 12:31
autor: cyqan
Prawda jest taka, że japońce myślą, że są przebiegli. Projektują STi, ale wypuszczają jako pierwszego WRX'a z takimi babolami jak np. stabilizator grubości długopisu.
Chyba każdy, kto pierwszy raz spróbował pojechać bokiem do przodu WRX-em, czy europejskim GT-kiem był nieco zawiedziony podsterownością...

Inne marki nie mają problemów, żeby w seryjnych samochodach stosować staby 24mm. Ale nie SUbaru - Subaru musi zrobić w chuja jedną grupę napaleńców, aby później pokazać im STi. Tak samo zresztą jak z tym nowym padłem BRZ :razz:

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 12:35
autor: Alan, Alan, Alan!
cyqan, WRX != WRC

To auto dla 20 letnich dziewczyn w Australii. Zapamiętaj, będzie Ci łatwiej zrozumieć. ;-)

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 13:37
autor: MikeAnonim
piter pisze:
MikeAnonim pisze: chyba nikt takiej konfiguracji nie testował ;)
chyba ? ... chyba wszyscy co zaczynali tuning zawieszenia, zaczynali właśnie od wymiany tylnego stabilizatora na grubszy ... (i wielu na tym poprzestało)
oczywiście, że tak się zaczyna prawie każdy tuning.

ja myślałem o konfiguracji:

przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 13:40
autor: MikeAnonim
cyqan pisze:Prawda jest taka, że japońce myślą, że są przebiegli. Projektują STi, ale wypuszczają jako pierwszego WRX'a z takimi babolami jak np. stabilizator grubości długopisu.
Chyba każdy, kto pierwszy raz spróbował pojechać bokiem do przodu WRX-em, czy europejskim GT-kiem był nieco zawiedziony podsterownością...

Inne marki nie mają problemów, żeby w seryjnych samochodach stosować staby 24mm. Ale nie SUbaru - Subaru musi zrobić w chuja jedną grupę napaleńców, aby później pokazać im STi. Tak samo zresztą jak z tym nowym padłem BRZ :razz:

to od innej strony.

czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?

samochód nie będzie zachowywał się nieprzewidywalnie?

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 28 sie 2012, o 14:20
autor: piter
MikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)
różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mm :-)
(przy seryjnym przednim 20mm)
MikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?
MikeAnonim, warto :!: załóż i przekonaj się sam ;-)

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 29 sie 2012, o 09:15
autor: MikeAnonim
piter pisze:
MikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)
różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mm :-)
(przy seryjnym przednim 20mm)
MikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?
MikeAnonim, warto :!: załóż i przekonaj się sam ;-)
zatem spróbuję 20mm :)

zobaczymy jak się sprawdza.

aha, wie ktoś jakiej grubości jest przedni stabilizator w N/A 2.0R 2007?

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 29 sie 2012, o 11:50
autor: Solo
Mam WRX -owe .

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 29 sie 2012, o 16:56
autor: cyqan
Sprawdź czy ten pasuje:
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread

cena pasztet

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 13 wrz 2012, o 17:14
autor: MikeAnonim
piter pisze:
MikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)
różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mm :-)
(przy seryjnym przednim 20mm)
MikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?
MikeAnonim, warto :!: załóż i przekonaj się sam ;-)

zakupiłem, założyłem...

i jest REWELACYJNIE w porównaniu do seryjnego stabilizatora...

powiem szczerze, że chyba rzeczywiście FHI nas robi w balona stosując jakieś pręciki do czyszczenia dyszy w gaźnikach zamiast stabilizatorów.

naprawdę efekty przechodzą oczekiwania. ciekawy jestem, czy są może jakieś inne podobne modyfikacje w Imprezach, mogące zupełnie odmienić obraz samochodu bez wielkich prac.

na przykład rozpórka McPherson'ów. warto montować w zupełnie cywilnym aucie?

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 13 wrz 2012, o 17:55
autor: cyqan
Kolejnym tanim modem jest ustawienie kątów kół ;-)

No i kombiakowcy i dzielonokanapowcy mogą rozpórkę tylną górną wrzucić...

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 13 wrz 2012, o 18:12
autor: MikeAnonim
cyqan pisze:Kolejnym tanim modem jest ustawienie kątów kół ;-)

No i kombiakowcy i dzielonokanapowcy mogą rozpórkę tylną górną wrzucić...

za dużo jeżdze, musiałbym pewnie wymieniać 3 razy w sezonie opony :)

a nie mam ani kombi, ani dzielonej tylnej kanapy zatem chyba tylna rozpórka też odpada ;/

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 14 wrz 2012, o 10:47
autor: ScoobyBoy
Dorzuce swoje trzy grosze :-)
Właśnie wystroilem/ustawilem zawieszenie w renomowanym salonie tuningowym. Mówię o pełnym, laserowym ustawieniu 4 kol czyli kąty, zbieżność itd. Ustawiali wszystko ponad godzinę ale efekt jest NIESAMOWITY ! Po pokonaniu pierwszego ronda to myslalem, ze nowy zawias mi włożyli :-)
Auto drastycznie zmieniło charakterystykę prowadzenia. Zupełnie jakbym dostał komplet nowych opon i innych podzespołów zawieszenia. Wczesniej dobrze sie trzymalo drogi ale teraz to juz jest BAJKA !
Nawet moja żona zauważyła różnice w prowadzeniu.

Nie jest to tani zabieg bo ja tutaj (w UK) zapłaciłem £70 ale jest warto !
Polecam każdemu !
Plus jest taki, ze dobry warsztat moze ustawić zawieszenie pod indywidualne potrzeby i charakter jazdy. Jednak...
Ustawienie na maksa "przyczepne" czyli na tak zwana "szybka drogę" wiąże
sie z krótszym zywotem opon. Czyli jak to w przypadku Imprezy, wszystko zależy od tego jak kto głębokie kieszenie ma :-)

Pozdrawiam i naprawdę polecam !

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 14 wrz 2012, o 10:56
autor: Chloru
MikeAnonim, nie musiałbyś. Porządne, poprawne ustawienie geometrii + np. ALK nie zmniejsza żywotności opon o ile kierowca nie zaczyna agresywniej jeździć. Oczywiście mówimy o poruszaniu się w obrębie norm producenta. Niektórym to jednak nie wystarcza ;-)

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 14 wrz 2012, o 14:23
autor: MikeAnonim
Chloru pisze:MikeAnonim, nie musiałbyś. Porządne, poprawne ustawienie geometrii + np. ALK nie zmniejsza żywotności opon o ile kierowca nie zaczyna agresywniej jeździć. Oczywiście mówimy o poruszaniu się w obrębie norm producenta. Niektórym to jednak nie wystarcza ;-)
obrąb norm producenta.. to znaczy, że w N/A można zastosować kąty na przykład z WRX bądź STi?

kto mógłby się tym zająć w na południu Wawy? :) albo skąd wziąć dane jak zestroić geometrię?

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 14 wrz 2012, o 14:25
autor: MikeAnonim
ScoobyBoy pisze: Plus jest taki, ze dobry warsztat moze ustawić zawieszenie pod indywidualne potrzeby i charakter jazdy. Jednak...
Ustawienie na maksa "przyczepne" czyli na tak zwana "szybka drogę" wiąże

no właśnie... nie każdy warsztat jak sądzę dysponuje wiedzą i danymi jak to zrobić poprawnie... ;/

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 14 wrz 2012, o 14:27
autor: Chloru
MikeAnonim, to pewnie nie ma sensu bo np inaczej się jeździ STi (inne dyfry, stabilizatory etc.) ale zawsze można coś poprawić. Dobry warsztat do zrobienia geografii to http://www.dobrucki.com.pl/ Pytać o p. Sylwestra.

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 15 wrz 2012, o 10:51
autor: qbutek
Chloru pisze: Pytać o p. Sylwestra.
Polecam w 100%.

Pojechałem do niego po zmianie wszystkiego na własne poli i dołożeniu staba z tyłu.
Stab zrobił swoje, ale potem geometria dopełniła.
Wystarczy, że powiesz co byś chciał, a on zrobi.
Podpowie też ewentualnie jeżeli coś powinno się zmienić w zawiasie.
Mi podpowiedział, że sprężyny mam za miękkie i ustawił tak, że przód dobrze się układa przy delikatnym dociążeniu przodu.

W związku z tym niedługo do niego znowu pojadę po ... zmianie kolumn ;)

Re: [K] tylny stabilizator od WRX'a

: 17 wrz 2012, o 14:01
autor: MikeAnonim
qbutek pisze:
Chloru pisze: Pytać o p. Sylwestra.
Polecam w 100%.

Pojechałem do niego po zmianie wszystkiego na własne poli i dołożeniu staba z tyłu.
Stab zrobił swoje, ale potem geometria dopełniła.
Wystarczy, że powiesz co byś chciał, a on zrobi.
Podpowie też ewentualnie jeżeli coś powinno się zmienić w zawiasie.
Mi podpowiedział, że sprężyny mam za miękkie i ustawił tak, że przód dobrze się układa przy delikatnym dociążeniu przodu.

W związku z tym niedługo do niego znowu pojadę po ... zmianie kolumn ;)
zatem wybiorę się do tego warsztatu!

dziękuję!