[K] tylny stabilizator od WRX'a
: 27 sie 2012, o 20:49
seryjny do GD. najlepiej z gumami.
pozdro!!
pozdro!!
wiesz, moja impreza to wolnossący dupowóz bądź co bądź...cyqan pisze:Yyyyy "seryjny...." - przecież to podstawowa wada WRX'a.....
Rozejrzyj się za czymś grubości 22-24mm.
ale trzeba zauważyć, że zwiększa się nadsterownośćcyqan pisze: Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.
to byłoby świetne, tylko nie wiadomo jak się będzie zachowywał samochód z seryjnym przednim stabilizatorem ( w sumie można by i ten wymienić ) i miękkimi sprężynami.cyqan pisze:Pojawiają się od czasu do czasu używki od STi 20mm w kwotach rzędu 100-150zł.
Różnica jest bardzo odczuwalna - właśnie na korzyść zmniejszenia podsterowności.
chyba ? ... chyba wszyscy co zaczynali tuning zawieszenia, zaczynali właśnie od wymiany tylnego stabilizatora na grubszy ... (i wielu na tym poprzestało)MikeAnonim pisze: chyba nikt takiej konfiguracji nie testował ;)
oczywiście, że tak się zaczyna prawie każdy tuning.piter pisze:chyba ? ... chyba wszyscy co zaczynali tuning zawieszenia, zaczynali właśnie od wymiany tylnego stabilizatora na grubszy ... (i wielu na tym poprzestało)MikeAnonim pisze: chyba nikt takiej konfiguracji nie testował ;)
cyqan pisze:Prawda jest taka, że japońce myślą, że są przebiegli. Projektują STi, ale wypuszczają jako pierwszego WRX'a z takimi babolami jak np. stabilizator grubości długopisu.
Chyba każdy, kto pierwszy raz spróbował pojechać bokiem do przodu WRX-em, czy europejskim GT-kiem był nieco zawiedziony podsterownością...
Inne marki nie mają problemów, żeby w seryjnych samochodach stosować staby 24mm. Ale nie SUbaru - Subaru musi zrobić w chuja jedną grupę napaleńców, aby później pokazać im STi. Tak samo zresztą jak z tym nowym padłem BRZ
różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mmMikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)
MikeAnonim, wartoMikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?
zatem spróbuję 20mm :)piter pisze:różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mmMikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)![]()
(przy seryjnym przednim 20mm)MikeAnonim, wartoMikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?załóż i przekonaj się sam
piter pisze:różnica nie jest aż taka drastyczna: z seryjnego zdaje się 17 na 20mm, ja w kombi przesiadłem się z 17 na 22mmMikeAnonim pisze: przód seryjny od wolnego-ssaka, tył STi. tak drastycznej różnicy w grubości chyba nikt nie miał ;)![]()
(przy seryjnym przednim 20mm)MikeAnonim, wartoMikeAnonim pisze: czy warto założyć stabilizatory od STi do auta z seryjnym zawieszeniem z wersji wolnossącej 160KM?załóż i przekonaj się sam
cyqan pisze:Kolejnym tanim modem jest ustawienie kątów kół
No i kombiakowcy i dzielonokanapowcy mogą rozpórkę tylną górną wrzucić...
obrąb norm producenta.. to znaczy, że w N/A można zastosować kąty na przykład z WRX bądź STi?Chloru pisze:MikeAnonim, nie musiałbyś. Porządne, poprawne ustawienie geometrii + np. ALK nie zmniejsza żywotności opon o ile kierowca nie zaczyna agresywniej jeździć. Oczywiście mówimy o poruszaniu się w obrębie norm producenta. Niektórym to jednak nie wystarcza
ScoobyBoy pisze: Plus jest taki, ze dobry warsztat moze ustawić zawieszenie pod indywidualne potrzeby i charakter jazdy. Jednak...
Ustawienie na maksa "przyczepne" czyli na tak zwana "szybka drogę" wiąże
Polecam w 100%.Chloru pisze: Pytać o p. Sylwestra.
zatem wybiorę się do tego warsztatu!qbutek pisze:Polecam w 100%.Chloru pisze: Pytać o p. Sylwestra.
Pojechałem do niego po zmianie wszystkiego na własne poli i dołożeniu staba z tyłu.
Stab zrobił swoje, ale potem geometria dopełniła.
Wystarczy, że powiesz co byś chciał, a on zrobi.
Podpowie też ewentualnie jeżeli coś powinno się zmienić w zawiasie.
Mi podpowiedział, że sprężyny mam za miękkie i ustawił tak, że przód dobrze się układa przy delikatnym dociążeniu przodu.
W związku z tym niedługo do niego znowu pojadę po ... zmianie kolumn ;)