U mnie nie ma wygłupów przy serwisie. Zawsze staram się dbać o wszystko regularnie i do końca.
Samochód jest z roku 2000, ale jest to MY 2001. Przebieg to około 110 tys km, bo jeszcze ciągle jest w ruchu.
Typ silnika: EJ251AW2VB
Typ skrzyni: TY754VCAAB
Na sprzedaż będzie komplet - silnik z komputerem, skrzynia, dyfer. Nie wiem jak będzie z wiązką, bo może być potrzebna do swapa, ale to wyjdzie w trakcie.
Silnik jeździ na Liqui Moly 5W30 (tak mi doradził wlyszkow z wątku olejowego na kropce), bo wcześniej w US jeździł na Pennzoilu, który w Polsce nie jest dostępny, a ma dodatek molibdenu. Przebieg to ok. 110 tys (jeszcze w ruchu) jest po wymianie wszystkich filtrów i płynów, w maju - uszczelki pokryw zaworów i nowa sonda. Nie zauważyłem ubytku oleju. W zeszłym roku robiony kompletny rozrząd. Minus - zaczyna się pocić lewa głowica i lewa pokrywa rozrządu jest poklejona taśmą , kupiłem przed wymianą rozrządu taką z 2.0, ale okazało się, że nie pasuje, a nie było już czasu szukać następnej.
W maju silnik dostał komplet nowych uszczelek pod pokrywy zaworów i nową sondę lambda
Skrzynia i dyfer też z nowym olejem, sprzęgło exedy ma może 15 tys. przebiegu. Minus - synchro 1 biegu czasem niedomaga.
Reszta hula aż miło. W zasadzie, to nie planowałem tego swapa, bo wiadomo jak to jest - chęci są, ale z kasą nie bardzo. Trafiła się okazja za dobre pieniądze wziąć EJ20G, więc głupio by było nie skorzystać. Tak, to bym jeździł tym 2.5 jeszcze na pewno jakiś rok minimum.
Paragony mam na większość części, a mechanicznie ogarniał to znajomy.
Za całość chciałbym dostać 2,5 tysiąca. Nie będę pisał, że 3, żeby ktoś potem musiał negocjować, myślę, że te 2,5 to dobra cena. 2,5 za 2,5 - proste
