Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
IWCIU1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 cze 2009, o 22:26
WItam serdecznie wszystkich
Mam problem z wymianą osłony przegubu wewn. na tylniej osi w Subaru Legacy rocznik 1991. w każdym razie I generacja. SIlnik 1,8 benzyna.
Załączam zdjęcie osłony oznaczonej czerwoną strzałką. Pytanie czy jest możliwa wymiana osłony gumowej bez konieczności demontażu przegubu zewn?
Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję z góry za wszelkie informacje.
pozdrawiam,
IWCIU1
-
vicu
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: OBK
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2009, o 00:18
IWCIU1 pisze:
Pytanie czy jest możliwa wymiana osłony gumowej bez konieczności demontażu przegubu zewn?
Nie.
"Speed never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you." - J. Clarkson
vicu
-
IWCIU1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2009, o 12:57
dzięki za odpowiedź, pytanie jak odkręcić całą tylną półoś.
podobno nie jest to takie proste, osoba która zna się na żeczy twierdzi, że śruba, którą należy odkręcić jest schowana i mało dostępna dlatego nie wiemy czy jest jakiś sposób na to. dzięki za wszelkie informacje
IWCIU1
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
9 cze 2009, o 13:00
Nie rozumiem pytania. Półoś jest przykręcona nakrętką piasty? rozkręcasz zawieszenie, odchylasz i wyciągasz półoskę...
Azrael
-
IWCIU1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2009, o 14:52
prawdę mówiąc nie mam pojęcia jak jest ona przykręcona, nie znam się na tym dlatego poprosiłem znajomego mechanika o pomoc ale ten nie wie jak zdemontować półoś bo podobno jakaś nakrętka jest pod jakąś osłoną i nie wiem jak się do tego zabrać, może ktoś poda mi do siebie numer tel abyśmy mogli przedzwonić i pogadać bo chyba nie wytłumaczę tego na forum tak jak powinienem
IWCIU1
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
9 cze 2009, o 14:55
Załatw jakieś zdjęcie o co chodzi bo ciężko zrozumieć.
Azrael
-
IWCIU1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2009, o 18:28
witam ponownie,
1.zdjęcie pólosi tylnej jest na samej górze ze strzałką
2.przepraszam za zamieszanie ale dowiedziałem się ponownie jaki jest problem i już mówię: mechanik próbował "zwalić" całą półośkę w celu wymiany osłony ale niestety nie może odkręcić półośki ponieważ śruby, które należałoby odkręcić są pozapiekane na amen, stąd moje pierwotne pytanie jest aktualne: czy można dostać się do tej gumy/osłony przegubu wewnętrznego i wymienić ją (zaznaczona strzałką) od strony przegubu wewn, nie demontując całej półośki, czy ktoś już tak próbował ?
mam nadzieję, że tym razem wyraziłem się lepiej
IWCIU1
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
9 cze 2009, o 18:36
Prawdopodobnie zapieczona jest "długa śruba" w zwrotnicy. Niestety palnik/kątówka Twoim przyjacielem. To typowy problem.
Azrael
-
IWCIU1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2009, o 19:14
o matko !, coś mi mechanik napomknął, że chyba bez palnika się nie obejdzie ale podobno spowoduje to wytopienie jakiejś gumy dlatego wpadliśmy na pomysł aby spróbować na forum kogoś zapytać zanim zdemolujemy pół samochodu,
w każdym razie dziękuję za informację
IWCIU1
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
9 cze 2009, o 19:23
Trzeba zakupić nowe tuleje i wziąć się za palnik, niestety to standardowa procedura :(
Azrael
-
IWCIU1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2009, o 21:03
dziękuję za info ale czy naprawdę nie ma dostępu od tej strony wewnętrznej?
tam jest taki dekielek chyba na 4 śruby ale boimy się go odkręcać bo potem może spod niego cieknąć olej
chciałbym się na 100% upewnić, że to jedyna słuszna droga z tym palnikiem
IWCIU1
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
9 cze 2009, o 21:22
Ten dekielek służy do regulacji luzów dyferencjału są pod nim podkładki regulacyjne, nic nie pomoże w wyjęciu półosi. Jak uda wam się rozkręcić zawias z drugiej strony auta (mało prawdopodobne) to możecie wyjąć dyfer i wyciągnąć półośkę wyciągając dyfer. Ew. możecie po prostu wyjąc dyfer i spróbować wypiąć półosie wyciągając go do dołu ale w każdym Subaru się da, nie wiem jak w Legacy.
Azrael
-
IWCIU1
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 cze 2009, o 22:25
dzięki kolego za pomoc
pozdrawiam serdecznie
IWCIU1