Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Darek_Gdańsk
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Outback
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Witam,
od niedawna poruszam się Subaru sprowadzonym z Danii i mam kilka pytań do użytkowników:
1. Podobno obowiązuje na ten samochód gwarancja europejska jednak pomimo tego że oficjalny dealer w Danii wprowadził je do
systemu w lutym do dnia dzisiejszego nie widać go w systemie w Polsce w związku z czym wg. oficjalnego stanowiska Subaru Import Polska
nie ma gwarancji - czy ktoś maił tego typu problem i jak go rozwiązał
2. Jak wygląda docieranie tego samochodu - podobno w fabryce już jest wstępnie dotarty ale wolałbym widzieć jak z nim postępować
3. No i ostatnie pytanko związane ze średnim spalaniem - na trasie jadąc spokojnie osiągnąłem ok 9 l/100 km co jest dużo większe od deklarowanego przez producenta , pewnie jak zwykle deklarowane wartości są dużo większe od tych w rzeczywistości
pzdr,
Darek
od niedawna poruszam się Subaru sprowadzonym z Danii i mam kilka pytań do użytkowników:
1. Podobno obowiązuje na ten samochód gwarancja europejska jednak pomimo tego że oficjalny dealer w Danii wprowadził je do
systemu w lutym do dnia dzisiejszego nie widać go w systemie w Polsce w związku z czym wg. oficjalnego stanowiska Subaru Import Polska
nie ma gwarancji - czy ktoś maił tego typu problem i jak go rozwiązał
2. Jak wygląda docieranie tego samochodu - podobno w fabryce już jest wstępnie dotarty ale wolałbym widzieć jak z nim postępować
3. No i ostatnie pytanko związane ze średnim spalaniem - na trasie jadąc spokojnie osiągnąłem ok 9 l/100 km co jest dużo większe od deklarowanego przez producenta , pewnie jak zwykle deklarowane wartości są dużo większe od tych w rzeczywistości
pzdr,
Darek
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Witaj. To ze spalaniem jest prawie na poziomie mojego 2.0 benzynowego forka...
Jeździsz do 1500-2000 dośc rozsądnie, wymieniasz później olej i rura, ale z umiarem. Tak zrobiłem ze swoim i nie narzekam.
SIP do aut ściąganych z północy i północnego wschodu ma dość nieprzychylne stanowisko. To nie jest sieć EMIL FREY. Chyba.

Jeździsz do 1500-2000 dośc rozsądnie, wymieniasz później olej i rura, ale z umiarem. Tak zrobiłem ze swoim i nie narzekam.
SIP do aut ściąganych z północy i północnego wschodu ma dość nieprzychylne stanowisko. To nie jest sieć EMIL FREY. Chyba.
Dolce far niente 

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Darek_Gdansk
1. co do gwarancji - znajdziesz na ten temat sporo postow na forum. Teoretycznie SIP probuje sie wykrecic od uznawania. Praktycznie jak ich mocno przycisniesz to wedlug mnie nie za bardzo beda mogli sie wykrecic
2. co do dotarcia - jak odbieralem swojego (legaś diesel, wiec pod machą to samo, co u ciebie) to u Frey'a powiedzieli mi, żeby do 2000-3000km nie przekraczac 3500 obrotów. Aczkolwiek niektorzy "koledzy fachowcy/dobrzy kierowcy" twierdzili, że i tak warto od czasu do czasu go przeciągnąć wyżej i unikać jazdy ze stalymi predkosciami "bo tłoki coś tam a wałki coś tam" - nie wiem czy mieli rację czy to taka "miejska legenda" - w każdym razie stwierdzilem ze raz kozie smierc i w dni parzyste stosuję się do rad jednych a w dni nieparzyste do rad drugich
3. Co do spalania - ty powinienneś mieć do 5-10% wyższe od mojego (masz trochę wyższe auto, odrobinę inna aerodynamika). Podobno jest tak, że właśnie optymalne spalanie robi się po tych pierwszych 3000km. Moj ma w tej chwili jakies 2200km, wiec jeszcze tez do konca nie jestem pewien jak to wychodzi ale z dotychczasowych obserwacji wychodzi następujące:
a) typowo polskie warunki drogowe (jednopasmówka z TIRami i TicoKingOfTheRoadFighterami do wyprzedzenia, dynamiczna jazda, dużo przyspieszeń i w miarę racjonalne hamowania) między 7,2 a 8
b) autostrada (przy prędkościach między 130 a 180) - 8,2 - 8,5
c) płynna jazda ze stałą prędkością ok. 100 km/h przy małym natężeniu ruchu, brak częstych hamowań i przyspieszeń - 6,2
d) miasto - 8,2
e) "krew nie woda czyli budzi się w nas nastolatek" - do 11
4. Jeszcze jedno - FUX - napisał żeby olej wymienić po 2000 - z tego, co pamiętam producent zaleca po 5000,
1. co do gwarancji - znajdziesz na ten temat sporo postow na forum. Teoretycznie SIP probuje sie wykrecic od uznawania. Praktycznie jak ich mocno przycisniesz to wedlug mnie nie za bardzo beda mogli sie wykrecic
2. co do dotarcia - jak odbieralem swojego (legaś diesel, wiec pod machą to samo, co u ciebie) to u Frey'a powiedzieli mi, żeby do 2000-3000km nie przekraczac 3500 obrotów. Aczkolwiek niektorzy "koledzy fachowcy/dobrzy kierowcy" twierdzili, że i tak warto od czasu do czasu go przeciągnąć wyżej i unikać jazdy ze stalymi predkosciami "bo tłoki coś tam a wałki coś tam" - nie wiem czy mieli rację czy to taka "miejska legenda" - w każdym razie stwierdzilem ze raz kozie smierc i w dni parzyste stosuję się do rad jednych a w dni nieparzyste do rad drugich

3. Co do spalania - ty powinienneś mieć do 5-10% wyższe od mojego (masz trochę wyższe auto, odrobinę inna aerodynamika). Podobno jest tak, że właśnie optymalne spalanie robi się po tych pierwszych 3000km. Moj ma w tej chwili jakies 2200km, wiec jeszcze tez do konca nie jestem pewien jak to wychodzi ale z dotychczasowych obserwacji wychodzi następujące:
a) typowo polskie warunki drogowe (jednopasmówka z TIRami i TicoKingOfTheRoadFighterami do wyprzedzenia, dynamiczna jazda, dużo przyspieszeń i w miarę racjonalne hamowania) między 7,2 a 8
b) autostrada (przy prędkościach między 130 a 180) - 8,2 - 8,5
c) płynna jazda ze stałą prędkością ok. 100 km/h przy małym natężeniu ruchu, brak częstych hamowań i przyspieszeń - 6,2
d) miasto - 8,2
e) "krew nie woda czyli budzi się w nas nastolatek" - do 11
4. Jeszcze jedno - FUX - napisał żeby olej wymienić po 2000 - z tego, co pamiętam producent zaleca po 5000,
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
A co ile w dieslach macie przeglądy?
Dolce far niente 

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
co 15000FUX pisze:A co ile w dieslach macie przeglądy?
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Wiedzą, jak klientow dymać. Szkola toyoty...
Dolce far niente 

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
FUX, a znasz jakiegoś producenta samochodów, który przy sprzedaży daje Ci 30% rabat a później przez cały okres eksploatacji sponsoruje paliwo? Bo ja nie. Chcesz wozić dupę? To czasam tak dla równowagi musisz ją w serwisie wystawić...FUX pisze:Wiedzą, jak klientow dymać. Szkola toyoty...

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Ale dlaczemu co 15kkm, a nie 20...Alek pisze: To czasam tak dla równowagi musisz ją w serwisie wystawić...

Dolce far niente 

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
FUX, bo z technicznego punktu widzenia te przedłużone okresy przeglądowe są poważnie problematyczne,t o zdecydowanie za długo dla oleju silnikowego. To co się zlewa z tych biednych Renówek i innych co 20 czy nawet 30kkm to jakaś masakra jest. Poza tym auto, szczególnie w warunkach polskich dróg, też wymaga jednak sprawdzenia choćby stanu zawieszenia. Każdy przejazd przez Warszawę to odpowiednik poważnego wypadku i chociaż obejrzeć czy nic nie odpada by wypadało.
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
No teraz to już zrobiłeś nadinterpretację...Azrael pisze: Każdy przejazd przez Warszawę to odpowiednik poważnego wypadku i chociaż obejrzeć czy nic nie odpada by wypadało.

Dolce far niente 

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Nie to nie jest nadinterpretacja, przejazd ulicą powiedzmy Dźwigową to jest poważny wypadek dla zawieszenia.
-
Darek_Gdańsk
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Outback
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Witam,
dzięki za podpowiedzi, widzę że w zakresie gwarancji będę (a właściwie firma która mi sprowadzała auto) trochę z nimi poprzepychać.
A w zakresie docierania będę musiał trochę przyfolgować z obrotami żeby móc się później dłużej cieszyć autem.
pzdr,
Darek
dzięki za podpowiedzi, widzę że w zakresie gwarancji będę (a właściwie firma która mi sprowadzała auto) trochę z nimi poprzepychać.
A w zakresie docierania będę musiał trochę przyfolgować z obrotami żeby móc się później dłużej cieszyć autem.
pzdr,
Darek
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Azrael, coś znowu dłubali w ostatni weekend ale jeszcze nie jechałem tamtędy od tej pory.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
No właśnie, byłem w serwisie wymieniać hamulce i przy okazji chciałem żeby przegląd zrobili - nic z tego. Pomimo że teraz mam 35k a przegląd był po 15k to mi powiedzieli że przegląd po roku lub 30k, dobrze że to nie moje auto.Azrael pisze: To co się zlewa z tych biednych Renówek i innych co 20 czy nawet 30kkm to jakaś masakra jest.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
nie mozna zrobic przegladu na zyczenie klienta?inquiz pisze:
No właśnie, byłem w serwisie wymieniać hamulce i przy okazji chciałem żeby przegląd zrobili - nic z tego

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
pewnie można ale auto należy do ING leasing więc za swoje nie będę płacił za cudzą głupotę, zwłaszcza że w ramach kryzysu i cięcia kosztów nie wiem ile jeszcze będę miał służbówkę.remek pisze: nie mozna zrobic przegladu na zyczenie klienta?
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
a to zmienia postac rzeczy.inquiz pisze: nie wiem ile jeszcze będę miał służbówkę.
Sluzbowki robia spokojnie 60kkm na oleju.

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Mam Forestera 2.0D MY09, a więc z tym samym silnikiem, tyle że moja skrzynia ma 6 biegów, a samochód jest cięższy i większy (wieksze opory powietrza).
Mam spostrzeżenia podobne do Alka z jego Legacy. Na początku mój silnik spalał nawet powyżej 9 l/100 km. Po 3000 km delikatnej jazdy zmieniłem olej, a silnik stopniowo zaczął zmniejszać spalanie. Obecnie zużywa około 8-8.5 l na autostradzie, a w mieszanej jeździe podmiejsko-miejskiej 7-7.5. Ostatnio miałem nawet poniżej 7. W czasie jazdy utrzymuję około 1600-1800 obrotów i nie przekraczam 2500. Bardzo wolno, przy manewrach, jeżdżę zawsze na 1-szym biegu, nigdy nie używam "przycierania" sprzęgłem. Myslę, że na spalanie dużą rolę odgrywa styl jazdy, bez niepotrzebnego gazowania. Silnik jest bardzo cichy, mruczy delikatnie tak samo jak nowy benzynowiec (Nissan) mojej żony.
Czy ktoś z Forumowiczów ma zdanie na temat szkoły jazdy Subaru (SJS) pod Kielcami ?
Zyczę powodzenia i chętnie poczytam o wrażeniach innych użytkowników tego niezwykłego silnika
Mam spostrzeżenia podobne do Alka z jego Legacy. Na początku mój silnik spalał nawet powyżej 9 l/100 km. Po 3000 km delikatnej jazdy zmieniłem olej, a silnik stopniowo zaczął zmniejszać spalanie. Obecnie zużywa około 8-8.5 l na autostradzie, a w mieszanej jeździe podmiejsko-miejskiej 7-7.5. Ostatnio miałem nawet poniżej 7. W czasie jazdy utrzymuję około 1600-1800 obrotów i nie przekraczam 2500. Bardzo wolno, przy manewrach, jeżdżę zawsze na 1-szym biegu, nigdy nie używam "przycierania" sprzęgłem. Myslę, że na spalanie dużą rolę odgrywa styl jazdy, bez niepotrzebnego gazowania. Silnik jest bardzo cichy, mruczy delikatnie tak samo jak nowy benzynowiec (Nissan) mojej żony.
Czy ktoś z Forumowiczów ma zdanie na temat szkoły jazdy Subaru (SJS) pod Kielcami ?
Zyczę powodzenia i chętnie poczytam o wrażeniach innych użytkowników tego niezwykłego silnika

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Ja raczej w okolicach 2000-2500 - troche z lenistwa - zeby unikac koniecznosci redukcji kiedy trzeba troche zwolnic i zeby w kazdej chwili moc gwaltowniej przyspieszyc w razie koniecznosci. Pewnie dlatego mamy podobne spalanie pomimo, ze twoj ma wyzsze opory powietrza.hnery pisze: W czasie jazdy utrzymuję około 1600-1800 obrotów i nie przekraczam 2500
A ja mam pytanie czy ktos ma porownanie SJS względem Wróblewskiego? Bylem u niego kiedys z OBKiem, teraz znow sie wybieram, jak tylko skoncze dotarcie, zeby lepiej poznac auto i zastanawiam sie czy nie lepiej do SJS - (ale wtedy trzeba sie wysilic i pojechac dalej....)hnery pisze: Czy ktoś z Forumowiczów ma zdanie na temat szkoły jazdy Subaru (SJS) pod Kielcami ?
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Paru z nas ma doświadczenie z SJS i baaardzo polecamy, podobnie zresztą jak AL-a.
Porównanie z Wróblem na pewno ma mały 5150.
PS. zdjęcie z mojego podpisu jest właśnie z SJS-u. Wszystkie auta forumowe.
Porównanie z Wróblem na pewno ma mały 5150.
PS. zdjęcie z mojego podpisu jest właśnie z SJS-u. Wszystkie auta forumowe.

czarne jest piękne...
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Proszę wybaczyć nieświadomość, ale co/kto to jest "AL"?vibowit pisze:Paru z nas ma doświadczenie z SJS i baaardzo polecamy, podobnie zresztą jak AL-a.
I jeszcze jedno, na czym polega szkolenie w SJS ? - Chciałbym poznac lepiej technikę jazdy w samochodzie ze stałym napedem na cztery koła. "Sportowiec" ani "rajdowiec" to żaden nie jestem, chociaż mam pewne doświadcznie w jeździe wyprawowej w ciężkim terenie. Kończyłem kursy t.zw. "jazdy defenzywnej" (głównie poślizgi i hamowania), a także kursy jazdy terenowej (Toyota Land Cruiser). Teraz widzę, że stały napęd na 4 koła to jednak coś specjalnego. Proszę o garść informacji o tym, co się robi w SJS, bo wybrałbym się tam wkrótce. Zauważylem, że SJS ma specjalne szkolenia dla posiadaczy usportowionych Imprez, ale pewnie na te szkolenia nie wpuszczą mnie z ospałym Foresterem

Pozdrawiam

Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
hnery, AL to Andrzej Lenczowski
http://www.alsds.eu/
Generalnie szkolenia te nie są dedykowane dla aut czteronapędowych. Jedynie podczas wykonywania ćwiczeń instruktorzy zwracają uwagę na to, że takie czy inne auto może się zachowywać nieco inaczej i jak należy wykonywać pewne manewry uwzględniając rodzaj posiadanego napędu. Nie dawno SJS testował na nas
szkolenie dedykowane dla aut 4x4 i mają zamiar kontynuować ten cykl.
Zasada jest taka, że na I stopniu są podstawy bezpiecznej jazdy (pozycja za kierownicą, hamowanie awaryjne, hamowanie na śliskim, w łuku, itp.), a na II stopniu jest jazda bardziej agresywna. By zapisać się na II stopień należy najpierw zaliczyć I. Podobnie jest w SJSie i u ALa.

Generalnie szkolenia te nie są dedykowane dla aut czteronapędowych. Jedynie podczas wykonywania ćwiczeń instruktorzy zwracają uwagę na to, że takie czy inne auto może się zachowywać nieco inaczej i jak należy wykonywać pewne manewry uwzględniając rodzaj posiadanego napędu. Nie dawno SJS testował na nas

Zasada jest taka, że na I stopniu są podstawy bezpiecznej jazdy (pozycja za kierownicą, hamowanie awaryjne, hamowanie na śliskim, w łuku, itp.), a na II stopniu jest jazda bardziej agresywna. By zapisać się na II stopień należy najpierw zaliczyć I. Podobnie jest w SJSie i u ALa.
czarne jest piękne...
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Szkoła jest taka, aby jeździć z różnymi prędkościami obrotowymi, ale nie obciążać mocno silnika (czyli unikać deptania gazu do dna) i pilnować jego temperatury. Inne elementy tej szkoły to docieranie elementów rozrządu z prędkością około 2000obr/min (na początku, szczególnie jest to ważne w OHV, w (D)OHC mniej), a potem zastosować serię krótkich obciążeń (po około 10 sekund na każde) celem lepszego dotarcia pierścieni. Ale jak to działa, w szczególności dla auta drogowego? Nie wiem, nie spradzałem :)Alek pisze: 2. co do dotarcia - jak odbieralem swojego (legaś diesel, wiec pod machą to samo, co u ciebie) to u Frey'a powiedzieli mi, żeby do 2000-3000km nie przekraczac 3500 obrotów. Aczkolwiek niektorzy "koledzy fachowcy/dobrzy kierowcy" twierdzili, że i tak warto od czasu do czasu go przeciągnąć wyżej i unikać jazdy ze stalymi predkosciami "bo tłoki coś tam a wałki coś tam" - nie wiem czy mieli rację czy to taka "miejska legenda" - w każdym razie stwierdzilem ze raz kozie smierc i w dni parzyste stosuję się do rad jednych a w dni nieparzyste do rad drugich![]()
Alek pisze: 4. Jeszcze jedno - FUX - napisał żeby olej wymienić po 2000 - z tego, co pamiętam producent zaleca po 5000,
Wcześniejsza zmiana jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
W Toyocie to ja miałem obowiązkowy przegląd i wymianę oleju co 5'000 km (Carina II Diesel)...FUX pisze: Szkola toyoty...
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Subaru Outback Disel gwarancja, docieranie i spalanie
Cześć Gal,
Dotarłeś juz w rodzinne pielesze?
Dotarłeś juz w rodzinne pielesze?
Dolce far niente 
