Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
-
Gość
- 5 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
14 wrz 2009, o 23:44
Virus12 pisze:przy tej cenie za gaz i za instalację. Przyjmując że średnio 1000km miesięcznie, taka inwestycja zwróci się dopiero po 19miesiącach :/
to policz, po jakim czasie się zwróci, gdy średnio miesięcznie robi się na przykład 8000km?
bo masz rację, że:
Virus12 pisze:wszystko zależy kto ile jeździ.
Gość
-
cerbera
- 3 gwiazdki
- Auto: impreza wrx, legacy disel, evo X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 09:05
ja smigam min 5.000km miesiac do 17.000km a pare razy bylo po 20.000 (targi w berlinie,paryzu, itp.itd) wiec w jeepie zwrocilo mi sie po 3 mies.
ŚWIEŻAK LEGACY DISEL MY09 - SREBNA LALKA WRX 04- RED MISIEK 08 I ZOO FAMILY DO TEGO MOJSPORT-PRESTIGE the north face salewa grizzly mammut black diamond alpinus campus milo itp itd duze rabaty dla czlonków rodziny Subaru
cerbera
-
Virus12
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: JDM WRX MY97
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 09:22
gootek pisze:Virus12 pisze:przy tej cenie za gaz i za instalację. Przyjmując że średnio 1000km miesięcznie, taka inwestycja zwróci się dopiero po 19miesiącach :/
to policz, po jakim czasie się zwróci, gdy średnio miesięcznie robi się na przykład 8000km?
bo masz rację, że:
Virus12 pisze:wszystko zależy kto ile jeździ.
dlatego podałem przykładowe ceny i ilości kilometrów, niech się zastanowi czy mu się opłaca. Ja mam do pracy szybciej limuzyną miejską niż samochodem bo nie stoję w korkach, więc robie miesięcznie mniej kilometrów. Ktoś kto jeździ dużo nie ma się nad czym zastanawiać, czysta oszczędność. może się nawet okazać że zanim coś mu się zepsuje zaoszczędzi na nowy silnik.
Virus12
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
15 wrz 2009, o 09:25
sherif pisze:
Racja, ale chyba turbina, kolektory, itp w wersji T tez troche kosztuja.
Relatywnie grosze.
sherif pisze:
co jest takiego drogiego w H6 w stosunku do H4 - pytam bo sam sie takim autem interesowalem/interesuje oczywiscie jak juz to z opcja gazowania
?
Np. system zaworów ze zmiennym wzniosem ma dwie płytki regulacyjne na zawór, obie bardzo drogie x24 zawory. A przy gazie popularnym problemem jest koneicznośc regulacji zaworów częściej niż seryjnie.
Azrael
-
maf1
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 10:04
Virus12 pisze:
dlatego podałem przykładowe ceny i ilości kilometrów, niech się zastanowi czy mu się opłaca. Ja mam do pracy szybciej limuzyną miejską niż samochodem bo nie stoję w korkach, więc robie miesięcznie mniej kilometrów. Ktoś kto jeździ dużo nie ma się nad czym zastanawiać, czysta oszczędność. może się nawet okazać że zanim coś mu się zepsuje zaoszczędzi na nowy silnik.
No właśnie!
A ja kupiłem auto z juz zainstalowaną instalką podtlenku LPG tyle, że przez papraka. Poprawki (dwie listwy wtryskowe + lubryfikacja zaworów) kosztowała mnie 700PLN. Aha i sonda lambda 100PLN.
Czyli za ile mi się "zwróci"
maf1
-
Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 12:22
Azrael pisze:
Np. system zaworów ze zmiennym wzniosem ma dwie płytki regulacyjne na zawór, obie bardzo drogie x24 zawory. A przy gazie popularnym problemem jest koneicznośc regulacji zaworów częściej niż seryjnie.
O i to jest wreszcie argument.
Dobrze, że mam zwykłe padłowate EJ205
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
-
miszozon
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Forek S-turbo
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 12:30
Panowie, może mały offtop ale jak już mowa o H6 to mam pytanie.
Jak się trzyma silnik w SVX, jak będę szukał dupowozu tylko dla siebie to może sobię coś takiego sprawię.
Drogie nie jest tylko słyszałem, że skrzynie łatwo przegrzać ale może dodatkowa chłodnica załatwiła by sprawę.
Tak czy siak, ładnym egzemplarzem (pewnie dużo szukania) bym nie pogardził, chyba że ten silnik to jakiś niewypał.
vel misza, Pozdrawiam!
miszozon
-
So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
-
Polubił:
287 razy
-
Polubione posty:
55 razy
Post
15 wrz 2009, o 12:37
miszozon pisze:
ale może dodatkowa chłodnica załatwiła by sprawę.
Podobno nie załatwia sprawy
So What!
-
cerbera
- 3 gwiazdki
- Auto: impreza wrx, legacy disel, evo X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 18:20
kolego dobra chlodnica z wentylatorem do skrzyni kosztuje 800zl. i zalatwia sprawe nawet w srt8....
ŚWIEŻAK LEGACY DISEL MY09 - SREBNA LALKA WRX 04- RED MISIEK 08 I ZOO FAMILY DO TEGO MOJSPORT-PRESTIGE the north face salewa grizzly mammut black diamond alpinus campus milo itp itd duze rabaty dla czlonków rodziny Subaru
cerbera
-
sherif
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Outback 3.0 MY08
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 19:34
Azrael pisze:
Np. system zaworów ze zmiennym wzniosem ma dwie płytki regulacyjne na zawór, obie bardzo drogie x24 zawory. A przy gazie popularnym problemem jest koneicznośc regulacji zaworów częściej niż seryjnie.
ok, dzieki, czyli z dwojga zlego do LPG co bys wybral: 3.0 czy 2.5T ? Tylko nie pisz prosze, ze 2.5i bo to to wiem
Pozdrawiam
Marcin
sherif
-
sherif
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Outback 3.0 MY08
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2009, o 19:40
Virus12 pisze:
przy tej cenie za gaz i za instalację. Przyjmując że średnio 1000km miesięcznie, taka inwestycja zwróci się dopiero po 19miesiącach :/
Po 2 latach zaoszczędzisz 1800zł
fakt że w ciągu 3eciego roku już będzie 4400zł oszczędności.
przy 500km miesięcznie inwestycja zwraca się po ponad 3 latach.
wszystko zależy kto ile jeździ.
Przy 1kkm to bym sie dobrze zastanowil nad LPG, ja robie ok 2,5 kkm/m, tyle, ze mam prosty i latwo gazowalny silnik. Mi LPG zwrocilo sie po 8 miesiacach, ale troche problemow na poczatku bylo.Trzeba dobrze wszytsko policzyc, uwzgledniajac dodatkowe przeglady LPG w serwisie (ok 60-120zl co 10-15kkm), drozsze przeglady rejestracyjne co rok (szczegolnie boli przy nowym samochodzie
), czestsze czynnosci serwisowe typu reg. zaworow czy wymiana swiec, do tego jeszcze koszt noPB i wynik moze troche zaskoczyc .
Pozdrawiam
Marcin
sherif
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
15 wrz 2009, o 19:45
sherif pisze:
ok, dzieki, czyli z dwojga zlego do LPG co bys wybral: 3.0 czy 2.5T ? Tylko nie pisz prosze, ze 2.5i bo to to wiem
Kupił bym diesla. Dla mnie LPG nie jest opcją. Nkgdy nie było, ale od kiedy 4T ma serwisy i naprawiamy czasem te silniki po LPG to dziękuję wymiękam kompletnie.
Azrael
-
hszesc
- 0 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
17 wrz 2009, o 20:38
to trochę się rozczarowałem że mam gorszy i mniej wytrzymały samochód niż fiat punto na którym przejechałem 140 tyś km i nadal jeżdzi i to bez najmniejszego problemu
hszesc
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
74 razy
-
Polubione posty:
425 razy
Post
17 wrz 2009, o 20:55
hszesc pisze:to trochę się rozczarowałem że mam gorszy i mniej wytrzymały samochód niż fiat punto na którym przejechałem 140 tyś km i nadal jeżdzi i to bez najmniejszego problemu
Czemu gorszy?
A niby czemu konstruktor silnika ma brać pod uwagę, że gdzieś tam w dalekim kraju, kogoś nawiedzi wpakować do jego silnika jakiś tam gaz???
Chcesz, ależ proszę bardzo. Ale jak się coś wysypie z tego powodu, to na samym końcu należy narzekać na samochód, zacząć trzeba od siebie. Nie do tego silnik był projektowany.
jarmaj
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
222 razy
-
Polubione posty:
345 razy
Post
17 wrz 2009, o 21:24
jarmaj, Ty jakiś z tym gazem dziwny jestes...
Tak, jakbyś na zderzaku wiadomego kapselka nie mial...
O Wisni piszę, o Wisni...
Dolce far niente
FUX
-
burat
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Bielawa
- Auto: Łosiarrii , Baśka
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
17 wrz 2009, o 21:26
ale jednak gorszy bo makarony przewidzieli ,że ktoś coś będzie montował a japońce nie
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają"
burat
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
74 razy
-
Polubione posty:
425 razy
Post
17 wrz 2009, o 21:28
Kapselek niestety odpadł w drodze na OeSy. Chyba Lucek za mało gumę wyżuł, która był przyklejony
jarmaj
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
222 razy
-
Polubione posty:
345 razy
Post
17 wrz 2009, o 21:40
To cheba nie
ludwik żuł...
Dolce far niente
FUX
-
Gość
- 5 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
17 wrz 2009, o 21:41
hszesc pisze:to trochę się rozczarowałem że mam gorszy i mniej wytrzymały samochód niż fiat punto na którym przejechałem 140 tyś km i nadal jeżdzi i to bez najmniejszego problemu
To może należało sprawdzić przed zakupem samochodu czy ten silnik chętnie współpracuje z LPG, skoro miałeś zamiar używać w nim gazu?
Generalnie do zagazowania najodpowiedniejsze w Subaru są silniki 4-cylindrowe wolnossące. W niektórych krajach Subaru "fabrycznie" oferuje instalacje LPG do takich silników.
Silniki turbodoładowane oraz 6-cylindrowe wolnossące też można zagazować, tylko, że łatwiej potem o kosztowne problemy.
Dlatego tutaj bardziej poważnie trzeba się zastanowic, czy warto.
Gość
-
Virus12
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: JDM WRX MY97
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
17 wrz 2009, o 23:53
ciekawe co by się stało jakbym założył gaz do swojego japonskiego EJ20T strojonego na japońskie paliwko, już teraz jak leje 98 to dziwnie zaczyna pracować :D
Virus12
-
maf1
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
18 wrz 2009, o 09:42
A to na jakim Japońce jeżdżą?
maf1
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
18 wrz 2009, o 09:44
100 okt
Azrael
-
maf1
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
18 wrz 2009, o 09:47
Czyli u nas to chyba tylko VPower się ostaje?
maf1
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
18 wrz 2009, o 09:56
W zasadzie tak. W ogóle parametyry znaszych badań trzyma tylko Shell, BP i Orlen, na wszystkim pozostałym stuka jak cholera w modyfikowanych autach.
Azrael
-
So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
-
Polubił:
287 razy
-
Polubione posty:
55 razy
Post
18 wrz 2009, o 10:05
Azrael, Statoil nie trzyma jakości
So What!