silnik swiezo po remoncie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
silnik swiezo po remoncie
Witam was koledzy. Mam wrx 2004 r i bylem zmuszony do wymiany 4 tloka . Powiedzcie mi ile trzeba kilometrow zrobic by dotrzeć silnik?
Re: silnik swiezo po remoncie
Jak się zepsuje jedno koło to wymieniasz cztery ?


Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: silnik swiezo po remoncie
leon, koła wymienia sie na takie same, tłoki nie bardzo, a takie rzeczy jak równa pojemnośc cylidrów czy stopień sprężania, o ciśnieniu sprężania nie mówiąc mają spore znaczenie. Wymiana jednego tłoka to rzadkiej klasy druciarstwo. Można oczywiście darować sobie docieranie, i tak może paść w każdej chwili (może nie, mechanika zna takie przypadki).
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: silnik swiezo po remoncie
Czy przy takiej operacji zmienia się pojemność tego jednego cylindra? Bo jeśli tak, to faktycznie niezbyt mądry pomysł...
Re: silnik swiezo po remoncie
Konto usunięte, jeżeli tłok został zniszczony to szansa ze tuleja nadal trzyma takie wymiary i uda się trafićna taki nominalny tłok zeby pasowania sięz gadząły jest żadna a każdy szlif zmienia parametry silnika
Re: silnik swiezo po remoncie
zadalem chyba logiczne pytanie? Ile kM musze zrobic by to dotrzec.?P.S tlok byl dobierany pod nr silnika wiec prawdopodobienstwo zlego dopasowania jest znikome!!!
Re: silnik swiezo po remoncie
Panek, Twoje zabawki, Twoja sprawa i zmartwienie.
Co do docierania, to mi tłumaczyli, że ok. 1500 km spokojnie. Zmiana oliwy i do 3000 km bez szaleństw.
Co do docierania, to mi tłumaczyli, że ok. 1500 km spokojnie. Zmiana oliwy i do 3000 km bez szaleństw.
czarne jest piękne...
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: silnik swiezo po remoncie
No to pozwolisz, że sobie kulturalnie podyskutujemy, bo temat jest dość ciekawy?Panek pisze:zadalem chyba logiczne pytanie? Ile kM musze zrobic by to dotrzec.?P.S tlok byl dobierany pod nr silnika wiec prawdopodobienstwo zlego dopasowania jest znikome!!!
Zakładając szlif, ten cylinder ma większą objętość od pozostałych... I co się teraz dzieje:
1. W silniku z turbo
2. W silniku wolnossącym


Re: silnik swiezo po remoncie
Konto usunięte pisze: Zakładając szlif, ten cylinder ma większą objętość od pozostałych... I co się teraz dzieje:
1. W silniku z turbo
2. W silniku wolnossącym
1:Nie wiem
2: Nie wiem
Re: silnik swiezo po remoncie
No bomba. Ja bym dobierał pod rzeczywisty wymiar cylindra, o ile jeszcze takowy mieści się w tolerancjach fabrycznych, nie idziemy w szlif i reszta jest w stanie nienagannym i też w granicach tolerancji fabrycznych, ale ja to truskawki cukrem...Panek pisze: tlok byl dobierany pod nr silnika
Konto usunięte pisze: Zakładając szlif, ten cylinder ma większą objętość od pozostałych
Ja wiem! Ja wiem! Wybierz mnie!
Ja bym się bardziej bał niewyrównoważenia silnika (wbrew pozorom między kolejnymi szlifami trochę tych gramów różnicy może być, a powinno być ich jak najmniej). Ale generalnie obstawiam większą nierównomierność pracy silnika, zwiększony poziom drgań, również skrętnych wału. Następne będą panewki? ;)
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: silnik swiezo po remoncie
Ja też nie wiem, cholera nie dałem znaku zapytaniaPanek pisze:Konto usunięte pisze: Zakładając szlif, ten cylinder ma większą objętość od pozostałych... I co się teraz dzieje:
1. W silniku z turbo
2. W silniku wolnossącym
1:Nie wiem
2: Nie wiem

Re: silnik swiezo po remoncie
Niekonieniecznie minimalnie. Nie znam mas tłoków dla różnych wymiarów w Subaraku, ale niewyważenie w granicach 10g to co najmniej dużo.Konto usunięte pisze: minimalnie większych wibracji i obciążeń na wale korbowym.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: silnik swiezo po remoncie
no, ale jakby na przeciwległy tłok przylepić 10g ołowiu od wulkanizatora to chyba wszystko ok?ky pisze: Niekonieniecznie minimalnie. Nie znam mas tłoków dla różnych wymiarów w Subaraku, ale niewyważenie w granicach 10g to co najmniej dużo.


Re: silnik swiezo po remoncie
OŁOWIU? I w pizdu caly Twoj ekologiczny biznesplanremek pisze: no, ale jakby na przeciwległy tłok przylepić 10g ołowiu od wulkanizatora to chyba wszystko ok?![]()

Re: silnik swiezo po remoncie
Średnica tłoka pi*drzwi to 92mm. Nawet jeżeli nadwymiar to 0,1 mm, to wychodzi różnica w powierzchni (a co za tym idzie objętości) ok. 0,2 %. Dość pomijalna wartość.Konto usunięte pisze:... W silniku turbo będzie pewnie mniejsze ciśnienie w tym tłoku, w silniku wolnossącym pewnie bardziej uboga mieszanka....
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: silnik swiezo po remoncie
leon, nadwymiary są 92,5 i 93mm, spotyka się też tłoki 92,25, ale naprawdę nie sądze żeby ktos robił szlifa na jednym cylindrze, po prostu władował nowego nominalnego tłoka nie kłopocząc sie za bardzo.
Re: silnik swiezo po remoncie
OK, 0,5 mm daje 1 %.
Zgadza się, że to druciarstwo.
Nie sądzę jednak, żeby w N/A nie zostało to skorygowane przez ECU. Jakie są różnice między cylindrami (sprawność napełniania, różnice wydajności wtryskiwaczy) ? Sądzisz, że mniej niż 1% ? To ciągle jest mało.
Zgadza się, że to druciarstwo.
Nie sądzę jednak, żeby w N/A nie zostało to skorygowane przez ECU. Jakie są różnice między cylindrami (sprawność napełniania, różnice wydajności wtryskiwaczy) ? Sądzisz, że mniej niż 1% ? To ciągle jest mało.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: silnik swiezo po remoncie
leon pisze: Nie sądzę jednak, żeby w N/A nie zostało to skorygowane przez ECU.
Co ma ECU do tego? Ono niewiele tu moze zrobić, na pewno niewiele poradzić na niewyważnie układu korbowotłokowego na które wskazał KY.
BTW: Mowa o WRX 04.
Ogólnie szkoda dyskusji, to nie jest silnik po remoncie.
Re: silnik swiezo po remoncie
W starym poldolonezie, przed modernizacją układu korbowo-tłokowego, (tylko do takiego cudaka mam takie dane) różnica wagi między nominałem, a nawymiarem 0.6mm wynosiła 7g przy tolerancji +/-5g dla każdego wymiaru, czyli maksymalnie mogłoby być 17g różnicy. Na pewno w nowoczesnych silnikach różnica wagi między nadwymiarem, a nominałem może być mniejsza, ale i dopuszczalna różnica pomiędzy tłokami wynosi zapewne mniej niż dopuszczalne w 115C/AB 10g.ky pisze: Nie znam mas tłoków dla różnych wymiarów w Subaraku
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: silnik swiezo po remoncie
ky, tylko 0,6 to był III nadwymiar. A to już trochę hardkor. I do tego technologia z lat 50-tych.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: silnik swiezo po remoncie
Ale:
1) na pierwszy praktycznie nigdy nie wychodziło,
2) Subarak ma kolejne nadwymiary co 0.5, a nie co 0.2,
3) różnice wagowe mogą być mniejsze ale i tolerancje niewyważenia też.
r.
1) na pierwszy praktycznie nigdy nie wychodziło,
2) Subarak ma kolejne nadwymiary co 0.5, a nie co 0.2,
3) różnice wagowe mogą być mniejsze ale i tolerancje niewyważenia też.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: silnik swiezo po remoncie
Tyż fakt, ale ciągle nie wiadomo jak jest. Bo "być może" to mało.ky pisze:Ale:
...
3) różnice wagowe mogą być mniejsze ale i tolerancje niewyważenia też.
r.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.