STI vs custom kit
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
STI vs custom kit
WItam,
mam taki dylemat - rozwazam kupno STI 05-07 albo zbudowanie custom cara na bazie GTka. Ogolnie do uzytku na codzien z mozliwoscia "kopa" na specjalne okazje.
STI ma pewne niedorobki, ktore trzebaby tak czy owak poprawic, a kupujac jkakiegos GTka moge zbudowac to co oczekuje.
Prosilbym ekspertow o podpowiedz.
1. Custom car jest zgodny z polskimi przepisami czy bede musial homologowac?
2. Czy custom car ok 400km uda sie zbudowac w cenie sti?
3. Czy ktos probowal "opancerzyc" swoja maszyne w elektronike pozwalajaca na wpalenie mapy ok 250km + niskie zuzycie paliwa i druga ok 400 - max reakcja?
4. Czy mozna zamontowac pasy szelkowe na przod - zachowujac bezpieczne przylaczenie do pojazdu?
5 . Czy uda sie pogodzic mapy z pkt 3 i jedno sprzeglo?
6. Jakie podzespoly z GT pozostana po przebudowie?
Dzieki za podpowiedzi z gory!
Pzw,
MCC
mam taki dylemat - rozwazam kupno STI 05-07 albo zbudowanie custom cara na bazie GTka. Ogolnie do uzytku na codzien z mozliwoscia "kopa" na specjalne okazje.
STI ma pewne niedorobki, ktore trzebaby tak czy owak poprawic, a kupujac jkakiegos GTka moge zbudowac to co oczekuje.
Prosilbym ekspertow o podpowiedz.
1. Custom car jest zgodny z polskimi przepisami czy bede musial homologowac?
2. Czy custom car ok 400km uda sie zbudowac w cenie sti?
3. Czy ktos probowal "opancerzyc" swoja maszyne w elektronike pozwalajaca na wpalenie mapy ok 250km + niskie zuzycie paliwa i druga ok 400 - max reakcja?
4. Czy mozna zamontowac pasy szelkowe na przod - zachowujac bezpieczne przylaczenie do pojazdu?
5 . Czy uda sie pogodzic mapy z pkt 3 i jedno sprzeglo?
6. Jakie podzespoly z GT pozostana po przebudowie?
Dzieki za podpowiedzi z gory!
Pzw,
MCC
Re: STI vs custom kit
mcc pisze: 2. Czy custom car ok 400km uda sie zbudowac w cenie sti?
Nie.
mcc pisze: 3. Czy ktos probowal "opancerzyc" swoja maszyne w elektronike pozwalajaca na wpalenie mapy ok 250km + niskie zuzycie paliwa i druga ok 400 - max reakcja?
Nie ma to sensu, ale nie jest to problem. Do regulacji zuzycia paliwa słuzy pedał po prawej ;)
mcc pisze: 4. Czy mozna zamontowac pasy szelkowe na przod - zachowujac bezpieczne przylaczenie do pojazdu?
Nie do końca rozumiem pytanie ale ogólnie tak.
mcc pisze: 5 . Czy uda sie pogodzic mapy z pkt 3 i jedno sprzeglo?
Tak, może nawet działać bardzo kulturalnie ale będzie dość drogie.
mcc pisze: 6. Jakie podzespoly z GT pozostana po przebudowie?
Nadowzie i trochę wnętrza zależnie od gustu (o ile ma się prowadzić też).
Re: STI vs custom kit
Dzieki za odpowiedzi.
Pozostaje pytanie nr 1. W zasadzie teoretycznie jesli wloze np. niestandardowy rozmiar felgi/opony (nie homologowany przez producenta badz tunera) do samochodu to juz w przypadku spornej sytuacji moge zostac obciazony wina bo uzywam niehomologowanych podzespolow.
Czy ktos ma jakies w tym doswiadczenie i wie jak w Polsce homologowac caly pojazd? Slyszalem ze latwo bo kolega z Holandii zastanawial sie czy nie robic tego w POlsce, ale polegl na jezyku :)
Pzw,
MCC
Pozostaje pytanie nr 1. W zasadzie teoretycznie jesli wloze np. niestandardowy rozmiar felgi/opony (nie homologowany przez producenta badz tunera) do samochodu to juz w przypadku spornej sytuacji moge zostac obciazony wina bo uzywam niehomologowanych podzespolow.
Czy ktos ma jakies w tym doswiadczenie i wie jak w Polsce homologowac caly pojazd? Slyszalem ze latwo bo kolega z Holandii zastanawial sie czy nie robic tego w POlsce, ale polegl na jezyku :)
Pzw,
MCC
Re: STI vs custom kit
mcc pisze: Pozostaje pytanie nr 1. W zasadzie teoretycznie jesli wloze np. niestandardowy rozmiar felgi/opony (nie homologowany przez producenta badz tunera) do samochodu to juz w przypadku spornej sytuacji moge zostac obciazony wina bo uzywam niehomologowanych podzespolow.
Czy ktos ma jakies w tym doswiadczenie i wie jak w Polsce homologowac caly pojazd? Slyszalem ze latwo bo kolega z Holandii zastanawial sie czy nie robic tego w POlsce, ale polegl na jezyku :)
W praktyce polskie prawo jest tak zbudowane że modyfikacje są nielegalne i już, z drugijej strony nigdy nikt nie miał żadnych konsekwencji z tego tytułu.
Re: STI vs custom kit
Wg prawa wystarczy przejść przegląd i zgłosić nowe parametry do dowodu rejestracyjnego i nie może ci nikt z tego powodu nic zrobić.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: STI vs custom kit
Skoro tak, to moze lepiej od razu wziac bude od czegos co oferuje lepsze "uzytkowe" podzespoly i reszte budowac na silniku; zespole napedowym i zawieszeniu od imprezy? Czy bedzie to trudniejsze w wykonaniu niz zrobienie w istniejacej budzie imprezy ciekawszego i bardziej uzytecznego wnetrza?Azrael pisze:mcc pisze: 6. Jakie podzespoly z GT pozostana po przebudowie?
Nadowzie i trochę wnętrza zależnie od gustu (o ile ma się prowadzić też).
Macie doswiadczenie w takiej budowie?
Pzw,
MCC
Re: STI vs custom kit
Virus12, oczywiście że może, przegląd nie ma specjalnie nic do tego, ale w praktyce się rzadko zdarza. Mojemu koledzy zabrali dowód za zmienioną kierownicę jak podpadł.
Re: STI vs custom kit
mcc pisze: Skoro tak, to moze lepiej od razu wziac bude od czegos co oferuje lepsze "uzytkowe" podzespoly i reszte budowac na silniku; zespole napedowym i zawieszeniu od imprezy? Czy bedzie to trudniejsze w wykonaniu niz zrobienie w istniejacej budzie imprezy ciekawszego i bardziej uzytecznego wnetrza?
Nie do końca rozumiem o co chodzi z tym użytkowym wnętrzem.
mcc pisze: Macie doswiadczenie w takiej budowie?
Zrobiliśy kilka GT z napędem STI, mamy w firmie hybrydę z zaturbionym silnikiem 2.5 i bardzo doinwestowanym zawieszeniem i napędem, tak zrobiliśmy trochę takich hybryd. Nigdy to nie jest tanie jednak (w sensie taniej kupić Evo i jeździć prawie serią).
Re: STI vs custom kit
Co do kierownicy to jest tam jakiś przepis że nie może być mniejsza niż....Azrael pisze:Virus12, oczywiście że może, przegląd nie ma specjalnie nic do tego, ale w praktyce się rzadko zdarza. Mojemu koledzy zabrali dowód za zmienioną kierownicę jak podpadł.
ale to nie ważne, jak się mają czepnąć to zawsze za coś się dowód straci.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: STI vs custom kit
Moze i racja - musze przejechac sie jakims evo VIII lub IX w rozsadnej wersji i zobaczyc czy nie lezy lepiej niz sti. Niestety malo tego na polskim rynku.Azrael pisze:
Zrobiliśy kilka GT z napędem STI, mamy w firmie hybrydę z zaturbionym silnikiem 2.5 i bardzo doinwestowanym zawieszeniem i napędem, tak zrobiliśmy trochę takich hybryd. Nigdy to nie jest tanie jednak (w sensie taniej kupić Evo i jeździć prawie serią).
Z drugiej strony chodzi mi po glowie budowa customa - typu wezmy ciekawe nadwozie, wlozmy silnik, naped, zawieszenie custom bazujace na imprezie (myslalem o czyms z regulacja z mozliwoscia zmiany z kabiny) i zlozmy z tego fajny i niepowtarzalny samochod (np w budzie focusa :) )
Pzw,
MCC
Re: STI vs custom kit
mcc pisze: Z drugiej strony chodzi mi po glowie budowa customa - typu wezmy ciekawe nadwozie, wlozmy silnik, naped, zawieszenie custom bazujace na imprezie (myslalem o czyms z regulacja z mozliwoscia zmiany z kabiny) i zlozmy z tego fajny i niepowtarzalny samochod (np w budzie focusa :) )
Jak masz kilkaset tysięcy to fajny pomysł ale to nigdy nie będzie auto drogowe.
Re: STI vs custom kit
No wlasnie - kilkaset tysi na zbyciu nie mam, ale intensywnie nad tym mysle :)Azrael pisze:
Jak masz kilkaset tysięcy to fajny pomysł ale to nigdy nie będzie auto drogowe.
Co do auta drogowego to chyba jednak da sie. Skoro mozna kupic body kit i samemu zlozyc pojazd, ktory mozna pozniej homologowac to tak samo taka przerobke musi sie dac.
Pzw,
MCC
Re: STI vs custom kit
mcc pisze: Co do auta drogowego to chyba jednak da sie. Skoro mozna kupic body kit i samemu zlozyc pojazd, ktory mozna pozniej homologowac to tak samo taka przerobke musi sie dac.
Jak już napisałem na innym forum - nie da się tylko spać na suficie bo koc spada. Niemniej zrobienie z tego prawdziwego samochodu drogowego którym można jeździć w trasy i ogólnie normalnie używać to lekka abstrakcja. Nieprzypadkowo zaprojektowanie saochodu jest dość drogie. (mówię o opcji z nadwozie np. Focusa, napędem Subaru, zawieszeniem custom itp.) W szczególności takie konstrukcje zwykle maja klatkę żeby zachować sztywnośc po wymianie podłogi.
Re: STI vs custom kit
No dobra, przekonales mnie - na razie zawieszam pomysl na kolek, ale wroce do niego w stosownym czasie :) Na razie szukam po rynku jakiegos dobrze utrzymanego wozidelka.
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC