STI vs custom kit

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 00:43

WItam,

mam taki dylemat - rozwazam kupno STI 05-07 albo zbudowanie custom cara na bazie GTka. Ogolnie do uzytku na codzien z mozliwoscia "kopa" na specjalne okazje.
STI ma pewne niedorobki, ktore trzebaby tak czy owak poprawic, a kupujac jkakiegos GTka moge zbudowac to co oczekuje.


Prosilbym ekspertow o podpowiedz.

1. Custom car jest zgodny z polskimi przepisami czy bede musial homologowac?
2. Czy custom car ok 400km uda sie zbudowac w cenie sti?
3. Czy ktos probowal "opancerzyc" swoja maszyne w elektronike pozwalajaca na wpalenie mapy ok 250km + niskie zuzycie paliwa i druga ok 400 - max reakcja?
4. Czy mozna zamontowac pasy szelkowe na przod - zachowujac bezpieczne przylaczenie do pojazdu?
5 . Czy uda sie pogodzic mapy z pkt 3 i jedno sprzeglo?
6. Jakie podzespoly z GT pozostana po przebudowie?

Dzieki za podpowiedzi z gory!

Pzw,
MCC


no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 00:54

mcc pisze: 2. Czy custom car ok 400km uda sie zbudowac w cenie sti?

Nie.
mcc pisze: 3. Czy ktos probowal "opancerzyc" swoja maszyne w elektronike pozwalajaca na wpalenie mapy ok 250km + niskie zuzycie paliwa i druga ok 400 - max reakcja?


Nie ma to sensu, ale nie jest to problem. Do regulacji zuzycia paliwa słuzy pedał po prawej ;)

mcc pisze: 4. Czy mozna zamontowac pasy szelkowe na przod - zachowujac bezpieczne przylaczenie do pojazdu?

Nie do końca rozumiem pytanie ale ogólnie tak.

mcc pisze: 5 . Czy uda sie pogodzic mapy z pkt 3 i jedno sprzeglo?

Tak, może nawet działać bardzo kulturalnie ale będzie dość drogie.

mcc pisze: 6. Jakie podzespoly z GT pozostana po przebudowie?

Nadowzie i trochę wnętrza zależnie od gustu (o ile ma się prowadzić też).

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 10:11

Dzieki za odpowiedzi.

Pozostaje pytanie nr 1. W zasadzie teoretycznie jesli wloze np. niestandardowy rozmiar felgi/opony (nie homologowany przez producenta badz tunera) do samochodu to juz w przypadku spornej sytuacji moge zostac obciazony wina bo uzywam niehomologowanych podzespolow.

Czy ktos ma jakies w tym doswiadczenie i wie jak w Polsce homologowac caly pojazd? Slyszalem ze latwo bo kolega z Holandii zastanawial sie czy nie robic tego w POlsce, ale polegl na jezyku :)

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 12:54

mcc pisze: Pozostaje pytanie nr 1. W zasadzie teoretycznie jesli wloze np. niestandardowy rozmiar felgi/opony (nie homologowany przez producenta badz tunera) do samochodu to juz w przypadku spornej sytuacji moge zostac obciazony wina bo uzywam niehomologowanych podzespolow.

Czy ktos ma jakies w tym doswiadczenie i wie jak w Polsce homologowac caly pojazd? Slyszalem ze latwo bo kolega z Holandii zastanawial sie czy nie robic tego w POlsce, ale polegl na jezyku :)

W praktyce polskie prawo jest tak zbudowane że modyfikacje są nielegalne i już, z drugijej strony nigdy nikt nie miał żadnych konsekwencji z tego tytułu.

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 14:03

Wg prawa wystarczy przejść przegląd i zgłosić nowe parametry do dowodu rejestracyjnego i nie może ci nikt z tego powodu nic zrobić.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 14:15

To brzmi calkiem dobrze.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 14:22

Azrael pisze:
mcc pisze: 6. Jakie podzespoly z GT pozostana po przebudowie?

Nadowzie i trochę wnętrza zależnie od gustu (o ile ma się prowadzić też).
Skoro tak, to moze lepiej od razu wziac bude od czegos co oferuje lepsze "uzytkowe" podzespoly i reszte budowac na silniku; zespole napedowym i zawieszeniu od imprezy? Czy bedzie to trudniejsze w wykonaniu niz zrobienie w istniejacej budzie imprezy ciekawszego i bardziej uzytecznego wnetrza?

Macie doswiadczenie w takiej budowie?

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 14:22

Virus12, oczywiście że może, przegląd nie ma specjalnie nic do tego, ale w praktyce się rzadko zdarza. Mojemu koledzy zabrali dowód za zmienioną kierownicę jak podpadł.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 14:24

mcc pisze: Skoro tak, to moze lepiej od razu wziac bude od czegos co oferuje lepsze "uzytkowe" podzespoly i reszte budowac na silniku; zespole napedowym i zawieszeniu od imprezy? Czy bedzie to trudniejsze w wykonaniu niz zrobienie w istniejacej budzie imprezy ciekawszego i bardziej uzytecznego wnetrza?


Nie do końca rozumiem o co chodzi z tym użytkowym wnętrzem.
mcc pisze: Macie doswiadczenie w takiej budowie?

Zrobiliśy kilka GT z napędem STI, mamy w firmie hybrydę z zaturbionym silnikiem 2.5 i bardzo doinwestowanym zawieszeniem i napędem, tak zrobiliśmy trochę takich hybryd. Nigdy to nie jest tanie jednak (w sensie taniej kupić Evo i jeździć prawie serią).

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 16:42

Azrael pisze:Virus12, oczywiście że może, przegląd nie ma specjalnie nic do tego, ale w praktyce się rzadko zdarza. Mojemu koledzy zabrali dowód za zmienioną kierownicę jak podpadł.
Co do kierownicy to jest tam jakiś przepis że nie może być mniejsza niż....

ale to nie ważne, jak się mają czepnąć to zawsze za coś się dowód straci.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 21:51

Azrael pisze:
Zrobiliśy kilka GT z napędem STI, mamy w firmie hybrydę z zaturbionym silnikiem 2.5 i bardzo doinwestowanym zawieszeniem i napędem, tak zrobiliśmy trochę takich hybryd. Nigdy to nie jest tanie jednak (w sensie taniej kupić Evo i jeździć prawie serią).
Moze i racja - musze przejechac sie jakims evo VIII lub IX w rozsadnej wersji i zobaczyc czy nie lezy lepiej niz sti. Niestety malo tego na polskim rynku.

Z drugiej strony chodzi mi po glowie budowa customa - typu wezmy ciekawe nadwozie, wlozmy silnik, naped, zawieszenie custom bazujace na imprezie (myslalem o czyms z regulacja z mozliwoscia zmiany z kabiny) i zlozmy z tego fajny i niepowtarzalny samochod (np w budzie focusa :) )

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI vs custom kit

Post 29 paź 2009, o 21:56

mcc pisze: Z drugiej strony chodzi mi po glowie budowa customa - typu wezmy ciekawe nadwozie, wlozmy silnik, naped, zawieszenie custom bazujace na imprezie (myslalem o czyms z regulacja z mozliwoscia zmiany z kabiny) i zlozmy z tego fajny i niepowtarzalny samochod (np w budzie focusa :) )

Jak masz kilkaset tysięcy to fajny pomysł ale to nigdy nie będzie auto drogowe.

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI vs custom kit

Post 30 paź 2009, o 12:26

Azrael pisze:
Jak masz kilkaset tysięcy to fajny pomysł ale to nigdy nie będzie auto drogowe.
No wlasnie - kilkaset tysi na zbyciu nie mam, ale intensywnie nad tym mysle :)

Co do auta drogowego to chyba jednak da sie. Skoro mozna kupic body kit i samemu zlozyc pojazd, ktory mozna pozniej homologowac to tak samo taka przerobke musi sie dac.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: STI vs custom kit

Post 30 paź 2009, o 12:46

mcc pisze: Co do auta drogowego to chyba jednak da sie. Skoro mozna kupic body kit i samemu zlozyc pojazd, ktory mozna pozniej homologowac to tak samo taka przerobke musi sie dac.

Jak już napisałem na innym forum - nie da się tylko spać na suficie bo koc spada. Niemniej zrobienie z tego prawdziwego samochodu drogowego którym można jeździć w trasy i ogólnie normalnie używać to lekka abstrakcja. Nieprzypadkowo zaprojektowanie saochodu jest dość drogie. (mówię o opcji z nadwozie np. Focusa, napędem Subaru, zawieszeniem custom itp.) W szczególności takie konstrukcje zwykle maja klatkę żeby zachować sztywnośc po wymianie podłogi.

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: STI vs custom kit

Post 2 lis 2009, o 13:06

No dobra, przekonales mnie - na razie zawieszam pomysl na kolek, ale wroce do niego w stosownym czasie :) Na razie szukam po rynku jakiegos dobrze utrzymanego wozidelka.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

ODPOWIEDZ