Kolektor równoodległościowy

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kolektor równoodległościowy

Post 19 lis 2009, o 22:44

Wymieniłem kolektor w moim trabancie (STi 04) na równoodległościowy. Problem polega na tym, że oczywiście samochód przestał gadać tzn. bulgotać. Nie podoba mi się to za bardzo. Budujemy samochód na ok 400 - 500 koni, przynajmniej na to mam nadzieję. Czy na pewno aby uzyskać taką moc zmiana kolektora jest konieczna?



AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 19 lis 2009, o 23:15

Marudzenie. Zrob samochod, zacznij jezdzic. Jesli faktycznie bedzie szybki, to Ci brak bulgotania zupelnie przeszkadzal nie bedzie.
Jacek "AMI" Rudowski

matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 19 lis 2009, o 23:19

no wiesz... to troche trwa wszystko. Zanim zaczne jeździć to jeszcze kilka rzeczy mnie czeka. Lepiej byłoby, żeby był szybki i bulgotał...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 00:13

400 czy 500KM? Bo to różnica pewnie z 50 tys PLN jak nie więcej?


Sądzę ze ani jednego ani trugiego celu nie osiągniesz bez zmiany kolektora z seryjnego.

matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 00:22

aha. OK. Azrael mógłbyś rzucić okiem na setup mojej fury? http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... 53#p139253
Wiem, że to głupie pytanie ale tak na twoje oko 400 koni jest do osiągnięcia? Kolektor już zmieniłem. (a 450??? ) :razz:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 00:28

Na seryjnych korbach? Nie żartuj. Będzie buuuuuum


Tak w ogóle to "kute tłoki" to trochę mało mówią. Budowa mocnego silnika to dość skomplikowana sprawa nie polega na kupieniu dużej ilości klocków lego.

matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 00:42

no wiem to mnie też martwi te korby. Szajse a to kolejne 4 klocki. Podobno seryjne do 360 pociągną. To może jakby był program, który ma słaby dół a mocną górę to 400 by wytrzymały?? :-d

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 00:53

matzerath pisze:Szajse a to kolejne 4 klocki.
Czy jesteś pewien że chcesz wchodzić w projekt za kilkadziesiąt tyś zł (bo takie są pewnie koszty tych +400 koni), jeżeli 4 w tą, 4 w tamtą robią Ci taka różnicę? :roll:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 01:01

matzerath pisze: To może jakby był program, który ma słaby dół a mocną górę to 400 by wytrzymały?? :-d
Może... Wystarczy mieć, ale nie wykorzystywać. :cofee:

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 01:03

ja już większość mam na te 400+ zamontowane. pozostało niewiele... w zasadzie korbowody i programy. Gdyby 4k nie robiłyby mi różnicy tuningowałbym Porsche :-)

matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 01:06

ky pisze:
matzerath pisze: To może jakby był program, który ma słaby dół a mocną górę to 400 by wytrzymały?? :-d
Może... Wystarczy mieć, ale nie wykorzystywać. :cofee:

r.
hehe w dużej mierze tak. No ale to sie chyba tyczy wszystkich samochodów 300+ w Polsce

BURi
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza WRX BUGEYE
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 09:19

matzerath troche obserwuje co tu wypisujesz o tych zmianach i z tego co widze to podeszliscie bez ladu i skladu ... szukacie punkty zaczepnego jak najwiecej KM i Nm a czy wogole ktos policzyc to co chcecie osiagnac i dobral do tego odpowiednie czesci itd ? Jezeli chcecie isc w duze moce bo 500KM to juz jest duzo to najpierw zbudujcie sobie baze tj zaczal bym od silnika - wszystko kute bo popatrz zrobisz coś po druciarsku a później klękniesz na nowy silnik .... kolektor musowo trzeba zmienić ale jego długość rur powinna być wyliczona a nie tak poprostu tu ktoś uciął przyspawał i w drogę .... pytanie też jaki masz budżet ... nie śpiesz się z mocą , żeby mieć najszybsze STI w mieście na kilka godzin - bo korby seryjne nie wytrzymają a z tego co tam poczytałem wcześniej to ten STI to będzie raczej Drag Race a nie jakieś szutry więc 1,2 / będzie mega ogień !!!
http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 21:56

Ale matzerath już tam powymieniał coś na kute :arrow: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 16#p139135
Czarownica prawdę Ci powie :D

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 22:00

Kute tloki to nie wszystko. Korby np. moga sie fajnie pogiac jak beda za slabe.
Jacek "AMI" Rudowski

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 20 lis 2009, o 22:11

Toż ja mu przesłuchania nie robiłam co dokładnie powymieniał, dlatego napisałam "coś" ;-)
Czarownica prawdę Ci powie :D

matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 00:04

noaśnie. Zofija mi jeszcze przesłuchania nie robiła ale stawie się na wezwanie (latex i kajdanki) :mrgreen: . BURi ja wiem, że wszystkie moje pytania sprawiają wrażenie chaosu. NIemniej nie jestem tutaj, żeby robić na kimś wrażenie (np. wrażenie profesjonalisty) tylko żeby dowiedzieć się czego nie wiem i garściami czerpać z wiedzy bardziej doświadczonych posiadaczy Subaru ;-) . Od ogółu do szczegółu ogarniam samochód, który nawet nie wiem do końca co ma zamontowane i po co. Wygląda na to, że ktoś go robił na 400+ a mi pozostaje dokończyć. Wydaje się, że części dobrał prima no ale nie wszystkie. No i weź tu teraz zgaduj co autor miał na myśli... Więc próbuję dokończyć coś co ktoś rozpoczął. Jak skończę to przyjadę się pochwelić. Trochę sam wiem a trochę ufam firmom w których to robię no ale jeśli mówią mi tam, że jest potrzebny taki kolektor to sprawdzam to na forum. Tak na wszelki wypadek czy nikt nie robi mnie w bambuko albo po prostu się nie myli. To tak gwoli wyjaśnienia.

Wydaje mi się, że przy tym setupie co mam - link nieco wyżej - oraz po wymianie kolektora pozostają mi tylko korbowody no i te cholerne programy. Co sądzicie?

Notabene firma TURBO XS z której mam zamontowany sprzęcior na moją prośbę pod moją specyfikację przysłała mi program. Za darmo! Czy będzie działać to druga rzecz - spróbuję jutro - ale ładny gest. Oferują ciągłe wsparcie. Mam spróbować i przesłać logi. Mam nadzieję, że nie wybuchnę silnika.

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 00:10

seria korby starczą spokojnie na 380KM, seria kolektor wydechowy do lekko ponad 400 starczy, nawet z seryjnym uppipe :roll: . Problemem za chwile okazą sie głowice które nie wyrobią, musisz zmienić zawory, wałki, sprężynki , talerzyki itp.
Jedno Ci powiem , przerabiałem ten temat w dwóch w kilku mocnych autach, i niestety tanio w Subaru nie jest, kazde parenascie koni powyzej 400, kosztuje grubo, nawet bardzo :whistle:

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 00:13

A w temacie kolektora, to kup pojezdzij troche , i daj znac co kupiełes, bo ja jakoś przerobiłem kilka i nie moge trafić na porządny, każdy sie gnie jak paragraf :wall:

matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 00:47

carfit pisze:seria korby starczą spokojnie na 380KM, seria kolektor wydechowy do lekko ponad 400 starczy, nawet z seryjnym uppipe :roll: . Problemem za chwile okazą sie głowice które nie wyrobią, musisz zmienić zawory, wałki, sprężynki , talerzyki itp.
Jedno Ci powiem , przerabiałem ten temat w dwóch w kilku mocnych autach, i niestety tanio w Subaru nie jest, kazde parenascie koni powyzej 400, kosztuje grubo, nawet bardzo :whistle:


Myślę, że 400 koni na długo mi wystarczy. carfit a do jakiej mocy doszedłeś na seryjnych głowicach i wałkach? . A nie taniej potem iść w redukcję wagi??

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 00:52

Wedle mojej wiedzy jest tylko jeden kolektor do Subaru, ktory jest w miarę trwały (nie mówię o drogich rzeczach z inconelu za tysiące GBP). Każdy inny wymaga conamniej regularnego uszczeniania.


Nie wierzę w prawdziwe 400KM na seryjnym kolektorze. Może jakaś hamownia tyle wypluje, ale jest na świecie dużo optymistycznych hamowni.

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 00:53

matzerath pisze:
carfit pisze:seria korby starczą spokojnie na 380KM, seria kolektor wydechowy do lekko ponad 400 starczy, nawet z seryjnym uppipe :roll: . Problemem za chwile okazą sie głowice które nie wyrobią, musisz zmienić zawory, wałki, sprężynki , talerzyki itp.
Jedno Ci powiem , przerabiałem ten temat w dwóch w kilku mocnych autach, i niestety tanio w Subaru nie jest, kazde parenascie koni powyzej 400, kosztuje grubo, nawet bardzo :whistle:


Myślę, że 400 koni na długo mi wystarczy. carfit a do jakiej mocy doszedłeś na seryjnych głowicach i wałkach? . A nie taniej potem iść w redukcję wagi??
380 jest osiągalne , przy dobrych wiatrach,
waga to podstawa :!: czy taniej, sam nie wiem, wszystko zalezy do czego auto, jesli wyjmiesz wszystko z ttylnej czesci , bo najłatwiej, utarcisz balans auta i zabawa od nowa , to nie jest takie wszystko proste naprawde, sam sie ucze , eksperymentuje itd, ale swiatełko w tunelu widac :lol:

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 00:55

Azrael pisze: Nie wierzę w prawdziwe 400KM na seryjnym kolektorze
to uwierz , i to nie hamowni :idea: wynik

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 00:59

Road dyno to żaden wynik. Pod dużym obciążeniem nie utrzymałby takiego przepływu gazów, na drodze nie da się takiego obciążenia odtworzyć.


Oczywiście znajdzie się zawsze ktoś kto się uprze i zrobi cośtam na seryjnym turbo, seryjnym uppipe czy czymśtam jeszcze, ale to nie znaczy że nie jest to restryktor i nie psuje parametrów przy takim targecie.

Na poziomie 400KM w Subaru w zasadzie już wszystko co jest seryjne w motorze jest restrykcją.

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 01:10

Azrael pisze: Road dyno to żaden wynik
mam inne zdanie :roll: chyba mogę :?: :-)
Azrael pisze: na drodze nie da się takiego obciążenia odtworzyć.
to w takim razie gdzie jak nie w warunkach drogowych? na hamowni ?
Azrael pisze: ale to nie znaczy że nie jest to restrykto
tego nie powiedziałem
Azrael pisze: Na poziomie 400KM w Subaru w zasadzie już wszystko co jest seryjne w motorze jest restrykcją.
prawie 8-)

matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kolektor równoodległościowy

Post 21 lis 2009, o 01:14

Azrael pisze:Wedle mojej wiedzy jest tylko jeden kolektor do Subaru, ktory jest w miarę trwały (nie mówię o drogich rzeczach z inconelu za tysiące GBP). Każdy inny wymaga conamniej regularnego uszczeniania.


Nie wierzę w prawdziwe 400KM na seryjnym kolektorze. Może jakaś hamownia tyle wypluje, ale jest na świecie dużo optymistycznych hamowni.

Naczy się ja już mam założony ten równoodległościowy. No ostudziliście mnie i moje nadzieje ale zobaczymy co hamownia pokaże. Skoro korbowody 380 spokojnie wytrzymują to zmówię dziś paciorek, żeby wytrzymały 400. Kolesie z XS napisali, że mam spróbować z programem na 406 WHP niby. Zwracałem im uwagę, że nasze paliwo 98 to ich 91. Program jest na ich 93. Jutro zaleję shellem 100+ i będę obserwował laptopiksa co się dzieje.

ODPOWIEDZ