Kolektor równoodległościowy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Kolektor równoodległościowy
Wymieniłem kolektor w moim trabancie (STi 04) na równoodległościowy. Problem polega na tym, że oczywiście samochód przestał gadać tzn. bulgotać. Nie podoba mi się to za bardzo. Budujemy samochód na ok 400 - 500 koni, przynajmniej na to mam nadzieję. Czy na pewno aby uzyskać taką moc zmiana kolektora jest konieczna?
Re: Kolektor równoodległościowy
Marudzenie. Zrob samochod, zacznij jezdzic. Jesli faktycznie bedzie szybki, to Ci brak bulgotania zupelnie przeszkadzal nie bedzie.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kolektor równoodległościowy
no wiesz... to troche trwa wszystko. Zanim zaczne jeździć to jeszcze kilka rzeczy mnie czeka. Lepiej byłoby, żeby był szybki i bulgotał...
Re: Kolektor równoodległościowy
400 czy 500KM? Bo to różnica pewnie z 50 tys PLN jak nie więcej?
Sądzę ze ani jednego ani trugiego celu nie osiągniesz bez zmiany kolektora z seryjnego.
Sądzę ze ani jednego ani trugiego celu nie osiągniesz bez zmiany kolektora z seryjnego.
Re: Kolektor równoodległościowy
aha. OK. Azrael mógłbyś rzucić okiem na setup mojej fury? http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... 53#p139253
Wiem, że to głupie pytanie ale tak na twoje oko 400 koni jest do osiągnięcia? Kolektor już zmieniłem. (a 450??? )
Wiem, że to głupie pytanie ale tak na twoje oko 400 koni jest do osiągnięcia? Kolektor już zmieniłem. (a 450??? )

Re: Kolektor równoodległościowy
Na seryjnych korbach? Nie żartuj. Będzie buuuuuum
Tak w ogóle to "kute tłoki" to trochę mało mówią. Budowa mocnego silnika to dość skomplikowana sprawa nie polega na kupieniu dużej ilości klocków lego.
Tak w ogóle to "kute tłoki" to trochę mało mówią. Budowa mocnego silnika to dość skomplikowana sprawa nie polega na kupieniu dużej ilości klocków lego.
Re: Kolektor równoodległościowy
no wiem to mnie też martwi te korby. Szajse a to kolejne 4 klocki. Podobno seryjne do 360 pociągną. To może jakby był program, który ma słaby dół a mocną górę to 400 by wytrzymały?? 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Kolektor równoodległościowy
Czy jesteś pewien że chcesz wchodzić w projekt za kilkadziesiąt tyś zł (bo takie są pewnie koszty tych +400 koni), jeżeli 4 w tą, 4 w tamtą robią Ci taka różnicę?matzerath pisze:Szajse a to kolejne 4 klocki.

Re: Kolektor równoodległościowy
Może... Wystarczy mieć, ale nie wykorzystywać.matzerath pisze: To może jakby był program, który ma słaby dół a mocną górę to 400 by wytrzymały??![]()

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Kolektor równoodległościowy
ja już większość mam na te 400+ zamontowane. pozostało niewiele... w zasadzie korbowody i programy. Gdyby 4k nie robiłyby mi różnicy tuningowałbym Porsche 

Re: Kolektor równoodległościowy
hehe w dużej mierze tak. No ale to sie chyba tyczy wszystkich samochodów 300+ w Polsceky pisze:Może... Wystarczy mieć, ale nie wykorzystywać.matzerath pisze: To może jakby był program, który ma słaby dół a mocną górę to 400 by wytrzymały??![]()
![]()
r.
Re: Kolektor równoodległościowy
matzerath troche obserwuje co tu wypisujesz o tych zmianach i z tego co widze to podeszliscie bez ladu i skladu ... szukacie punkty zaczepnego jak najwiecej KM i Nm a czy wogole ktos policzyc to co chcecie osiagnac i dobral do tego odpowiednie czesci itd ? Jezeli chcecie isc w duze moce bo 500KM to juz jest duzo to najpierw zbudujcie sobie baze tj zaczal bym od silnika - wszystko kute bo popatrz zrobisz coś po druciarsku a później klękniesz na nowy silnik .... kolektor musowo trzeba zmienić ale jego długość rur powinna być wyliczona a nie tak poprostu tu ktoś uciął przyspawał i w drogę .... pytanie też jaki masz budżet ... nie śpiesz się z mocą , żeby mieć najszybsze STI w mieście na kilka godzin - bo korby seryjne nie wytrzymają a z tego co tam poczytałem wcześniej to ten STI to będzie raczej Drag Race a nie jakieś szutry więc 1,2 / będzie mega ogień !!!
http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!
Re: Kolektor równoodległościowy
Ale matzerath już tam powymieniał coś na kute
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 16#p139135

Czarownica prawdę Ci powie :D
Re: Kolektor równoodległościowy
Kute tloki to nie wszystko. Korby np. moga sie fajnie pogiac jak beda za slabe.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kolektor równoodległościowy
Toż ja mu przesłuchania nie robiłam co dokładnie powymieniał, dlatego napisałam "coś" 

Czarownica prawdę Ci powie :D
Re: Kolektor równoodległościowy
noaśnie. Zofija mi jeszcze przesłuchania nie robiła ale stawie się na wezwanie (latex i kajdanki)
. BURi ja wiem, że wszystkie moje pytania sprawiają wrażenie chaosu. NIemniej nie jestem tutaj, żeby robić na kimś wrażenie (np. wrażenie profesjonalisty) tylko żeby dowiedzieć się czego nie wiem i garściami czerpać z wiedzy bardziej doświadczonych posiadaczy Subaru
. Od ogółu do szczegółu ogarniam samochód, który nawet nie wiem do końca co ma zamontowane i po co. Wygląda na to, że ktoś go robił na 400+ a mi pozostaje dokończyć. Wydaje się, że części dobrał prima no ale nie wszystkie. No i weź tu teraz zgaduj co autor miał na myśli... Więc próbuję dokończyć coś co ktoś rozpoczął. Jak skończę to przyjadę się pochwelić. Trochę sam wiem a trochę ufam firmom w których to robię no ale jeśli mówią mi tam, że jest potrzebny taki kolektor to sprawdzam to na forum. Tak na wszelki wypadek czy nikt nie robi mnie w bambuko albo po prostu się nie myli. To tak gwoli wyjaśnienia.
Wydaje mi się, że przy tym setupie co mam - link nieco wyżej - oraz po wymianie kolektora pozostają mi tylko korbowody no i te cholerne programy. Co sądzicie?
Notabene firma TURBO XS z której mam zamontowany sprzęcior na moją prośbę pod moją specyfikację przysłała mi program. Za darmo! Czy będzie działać to druga rzecz - spróbuję jutro - ale ładny gest. Oferują ciągłe wsparcie. Mam spróbować i przesłać logi. Mam nadzieję, że nie wybuchnę silnika.


Wydaje mi się, że przy tym setupie co mam - link nieco wyżej - oraz po wymianie kolektora pozostają mi tylko korbowody no i te cholerne programy. Co sądzicie?
Notabene firma TURBO XS z której mam zamontowany sprzęcior na moją prośbę pod moją specyfikację przysłała mi program. Za darmo! Czy będzie działać to druga rzecz - spróbuję jutro - ale ładny gest. Oferują ciągłe wsparcie. Mam spróbować i przesłać logi. Mam nadzieję, że nie wybuchnę silnika.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kolektor równoodległościowy
seria korby starczą spokojnie na 380KM, seria kolektor wydechowy do lekko ponad 400 starczy, nawet z seryjnym uppipe
. Problemem za chwile okazą sie głowice które nie wyrobią, musisz zmienić zawory, wałki, sprężynki , talerzyki itp.
Jedno Ci powiem , przerabiałem ten temat w dwóch w kilku mocnych autach, i niestety tanio w Subaru nie jest, kazde parenascie koni powyzej 400, kosztuje grubo, nawet bardzo

Jedno Ci powiem , przerabiałem ten temat w dwóch w kilku mocnych autach, i niestety tanio w Subaru nie jest, kazde parenascie koni powyzej 400, kosztuje grubo, nawet bardzo

-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kolektor równoodległościowy
A w temacie kolektora, to kup pojezdzij troche , i daj znac co kupiełes, bo ja jakoś przerobiłem kilka i nie moge trafić na porządny, każdy sie gnie jak paragraf 

Re: Kolektor równoodległościowy
carfit pisze:seria korby starczą spokojnie na 380KM, seria kolektor wydechowy do lekko ponad 400 starczy, nawet z seryjnym uppipe. Problemem za chwile okazą sie głowice które nie wyrobią, musisz zmienić zawory, wałki, sprężynki , talerzyki itp.
Jedno Ci powiem , przerabiałem ten temat w dwóch w kilku mocnych autach, i niestety tanio w Subaru nie jest, kazde parenascie koni powyzej 400, kosztuje grubo, nawet bardzo
Myślę, że 400 koni na długo mi wystarczy. carfit a do jakiej mocy doszedłeś na seryjnych głowicach i wałkach? . A nie taniej potem iść w redukcję wagi??
Re: Kolektor równoodległościowy
Wedle mojej wiedzy jest tylko jeden kolektor do Subaru, ktory jest w miarę trwały (nie mówię o drogich rzeczach z inconelu za tysiące GBP). Każdy inny wymaga conamniej regularnego uszczeniania.
Nie wierzę w prawdziwe 400KM na seryjnym kolektorze. Może jakaś hamownia tyle wypluje, ale jest na świecie dużo optymistycznych hamowni.
Nie wierzę w prawdziwe 400KM na seryjnym kolektorze. Może jakaś hamownia tyle wypluje, ale jest na świecie dużo optymistycznych hamowni.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kolektor równoodległościowy
380 jest osiągalne , przy dobrych wiatrach,matzerath pisze:carfit pisze:seria korby starczą spokojnie na 380KM, seria kolektor wydechowy do lekko ponad 400 starczy, nawet z seryjnym uppipe. Problemem za chwile okazą sie głowice które nie wyrobią, musisz zmienić zawory, wałki, sprężynki , talerzyki itp.
Jedno Ci powiem , przerabiałem ten temat w dwóch w kilku mocnych autach, i niestety tanio w Subaru nie jest, kazde parenascie koni powyzej 400, kosztuje grubo, nawet bardzo
Myślę, że 400 koni na długo mi wystarczy. carfit a do jakiej mocy doszedłeś na seryjnych głowicach i wałkach? . A nie taniej potem iść w redukcję wagi??
waga to podstawa


-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kolektor równoodległościowy
to uwierz , i to nie hamowniAzrael pisze: Nie wierzę w prawdziwe 400KM na seryjnym kolektorze

Re: Kolektor równoodległościowy
Road dyno to żaden wynik. Pod dużym obciążeniem nie utrzymałby takiego przepływu gazów, na drodze nie da się takiego obciążenia odtworzyć.
Oczywiście znajdzie się zawsze ktoś kto się uprze i zrobi cośtam na seryjnym turbo, seryjnym uppipe czy czymśtam jeszcze, ale to nie znaczy że nie jest to restryktor i nie psuje parametrów przy takim targecie.
Na poziomie 400KM w Subaru w zasadzie już wszystko co jest seryjne w motorze jest restrykcją.
Oczywiście znajdzie się zawsze ktoś kto się uprze i zrobi cośtam na seryjnym turbo, seryjnym uppipe czy czymśtam jeszcze, ale to nie znaczy że nie jest to restryktor i nie psuje parametrów przy takim targecie.
Na poziomie 400KM w Subaru w zasadzie już wszystko co jest seryjne w motorze jest restrykcją.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kolektor równoodległościowy
mam inne zdanieAzrael pisze: Road dyno to żaden wynik



to w takim razie gdzie jak nie w warunkach drogowych? na hamowni ?Azrael pisze: na drodze nie da się takiego obciążenia odtworzyć.
tego nie powiedziałemAzrael pisze: ale to nie znaczy że nie jest to restrykto
prawieAzrael pisze: Na poziomie 400KM w Subaru w zasadzie już wszystko co jest seryjne w motorze jest restrykcją.

Re: Kolektor równoodległościowy
Azrael pisze:Wedle mojej wiedzy jest tylko jeden kolektor do Subaru, ktory jest w miarę trwały (nie mówię o drogich rzeczach z inconelu za tysiące GBP). Każdy inny wymaga conamniej regularnego uszczeniania.
Nie wierzę w prawdziwe 400KM na seryjnym kolektorze. Może jakaś hamownia tyle wypluje, ale jest na świecie dużo optymistycznych hamowni.
Naczy się ja już mam założony ten równoodległościowy. No ostudziliście mnie i moje nadzieje ale zobaczymy co hamownia pokaże. Skoro korbowody 380 spokojnie wytrzymują to zmówię dziś paciorek, żeby wytrzymały 400. Kolesie z XS napisali, że mam spróbować z programem na 406 WHP niby. Zwracałem im uwagę, że nasze paliwo 98 to ich 91. Program jest na ich 93. Jutro zaleję shellem 100+ i będę obserwował laptopiksa co się dzieje.