oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
matzerath
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: STi 2004
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 4 sty 2010, o 17:13




busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 4 sty 2010, o 18:11

Nie pomoże, ale dzięki.
Chodzi o to, że - na tej stronie podanej przez Bergena znalazłem takie info:

- Brak napędu w każdym położeniu dźwigni zmiany biegów, lub opóźnione załączanie biegów przy zimnym układzie silnik-skrzynia może świadczyć między innymi o za niskim poziomie oleju, lub zużyciu filtra oleju.

U mnie przy zimnym silniku, nie wiem czy można to nazwa opóźnionym, ale zmienia biegi długo i kręci do 2,5tys rpm gdy na ciepłym potrafi przy spokojnej jeździe zmieniac poniżej 2 tys rpm
Dlatego chciałem sprawdzic poziom oleju w skrzyni, bo jeszcze w tym aucie nie sprawdzałem
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 4 sty 2010, o 18:28

OBK H6 pisze: U mnie przy zimnym silniku, nie wiem czy można to nazwa opóźnionym, ale zmienia biegi długo i kręci do 2,5tys rpm gdy na ciepłym potrafi przy spokojnej jeździe zmieniac poniżej 2 tys rpm
I wszystko w porządku, tak ma być. Zanim ATF nie osiągnie temperatury roboczej do AT trzyma biegi wyżej. I jest to całkiem normalny objaw.

Bagnet do pomiaru poziomu ATF w moim Forku jest po prawej stronie (patrząc od przodu auta), pod intercoolerem, gdzie jest w H6 nie wiem ale obstawiam gdzieś w podobnym miejscu.
Moja rada : nie panikuj, wrzuć na luz. A jak już koniecznie musisz uzyskać potwierdzenie, że wszystko jest w porządku, podjedż do ASO, niech zmierzą poziom ATF i ewentualnie doleją. To jest tania usługa.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 4 sty 2010, o 20:06

Grzesiek_67 pisze: I wszystko w porządku, tak ma być. Zanim ATF nie osiągnie temperatury roboczej do AT trzyma biegi wyżej. I jest to całkiem normalny objaw.

Moja rada : nie panikuj, wrzuć na luz. A jak już koniecznie musisz uzyskać potwierdzenie, że wszystko jest w porządku, podjedż do ASO, niech zmierzą poziom ATF i ewentualnie doleją. To jest tania usługa.

Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz - też tak uważałem i uważam iż zanim olej nie osiągnie właściwej temp - nie będzie wszystko działało tak jak ma - i tu spox.
Ale jest małe ale - swego czasu podjechałem do ASO - coby sprawdzili co mi kapie za olej na katalizator - szczególnie przy ostrzejszej jeździe (dla mojego OBKa to już wystarczy ponad 2,5 tys obrotów). Podnieśli na podnośnik, stwierdzili że to nie olej tylko smar z przegubu, bo pęknięta opaska była, więc wymienili - i tu też ok... powiedzieli że zanim ten smar co juz skapał na kat wypali się to jeszcze trochę będzie śmierdziało... ale od tego czasu minął rok, a kat ciągle z góry mokry. I nie mogę dojśc co to za olej, bo z silnika nie ubywa - sprawdzam co 2-3 tyg, wymianę miałem jakies dwa mies temu. A w A/T chcę sprawdzic i nie mogę dojśc jak i gdzie (ponoc są skrzynie bez możliwości sprawdzenia poziomu oleju poza ASO ??). Nad kat jest akurat połaczenie między A/T i silnikiem - więc olej może byc ten albo ten :-)
może ktoś już miał podobną zagwostkę?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 4 sty 2010, o 20:23

OBK H6,
z dużą frajdą napisałbym do Ciebie po imieniu ale...jest mi nieznane ;-)

Przy połączeniu AT z silnikiem, moim zdaniem (może błądzę) może być tylko ATF. Niech ktoś mądrzejszy potwierdzi/zaprzeczy.
Z własnego doświadczenia - mam delikatną nieszczelność na deklach zaworowych, na tyle delikatną, że pomiędzy przebiegami 7000km dolewam ok. 300ml oleju ale na tyle dużą, że również mi czasami pośmiarduje, z tym , że od skapywania oleju na kolektor. Chcę przez to powiedzieć, że żeby smród powstał wcale nie musi lać się ciurkiem. Wystarczy raz na jakiś czas kropla, dwie 8-) Stąd, moim zdaniem, foot loos :-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 4 sty 2010, o 22:13

Masz rację, że nie dużo trzeba spalonego oleju coby smrodek się rozszedł po kabinie ;-) staram się więc rzadziej niż częściej dusic po garnkach, bo tylko wtedy kapie. W serwisie jak potrzymali kilka sekund 5-6 tys obrotów, to juz polało się na podłogę warsztatu, więc wtedy może i ciurek :-)
czeka mnie na wiosnę duży przegląd na 200 kkm - a z tego co chłopaki i dziewczyny gdzieś tu pisali - to wymianę oleju w skrzyni tez to obejmuje, więc może wtedy się zauważą nieszczelności - zatem do tego czasu foot loose

pozdrawiam
Macieq ;-)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 6 sty 2010, o 22:06

Ach ten awtamat.

Osobiście mam dwa pytania/sugestie co do tego tematu.

Czy pomiędzy N, a P jest jakaś różnica poza "kijem w szprychach" :)
Ja osobiście jak parkuje to: Hamulec -> N -> ręczny -> puszczam hamulec i wtedy ewentualnie auto może się bujnąć -> P.
Jest to dość rozsądne ponieważ nie ma sytuacji aby przy ponownym zwolnieniu z P był jakikolwiek opór, ale ... no właśnie.
Jeśli w skrzyni jest jakaś zasadnicza różnica pomiędzy P, a N to przy takim podejściu może się ona zużywać szybciej.

Druga sprawa to machanie wajchą D,3,2. Wydaje mi się jeśli skrzynia jest wytrzymała, a 4EAT chyba taka jest to nie ma większej różnicy czy zredukuje ona po przez kick-down czy przez wymuszenie. Aby tylko jej nie przekręcić i nie redukować z mocno wciśniętym gazem. Skoda tylko, że w Forku wybierak idzie po prostej, a nie np jak w H6. Ciężko tym machać szybciej, bo ferworze walki można wpaść np. na "1" :-/

Ogólnie znośnie ustrojstwo.

Na razie tyle moich wątpliwości.

Pozdrawiam
vel misza, Pozdrawiam!

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 6 sty 2010, o 23:16

miszozon pisze: a osobiście jak parkuje to: Hamulec -> N -> ręczny -> puszczam hamulec i wtedy ewentualnie auto może się bujnąć -> P.
Jest to dość rozsądne ponieważ nie ma sytuacji aby przy ponownym zwolnieniu z P był jakikolwiek opór, ale ... no właśnie.
Jeśli w skrzyni jest jakaś zasadnicza różnica pomiędzy P, a N to przy takim podejściu może się ona zużywać szybciej.

Dobrze, też dobrze. Te skrzynie naprawdę nie są z porcelany i potrafią sporo znieść z niezmąconym spokojem. Wyjątkiem jest sytuacja opisana przez damazia, krytyczna, próba wepchnięcia P przy toczącym się aucie.
miszozon pisze: Skoda tylko, że w Forku wybierak idzie po prostej, a nie np jak w H6. Ciężko tym machać szybciej, bo ferworze walki można wpaść np. na "1" :-/

Nie powinno bez wciśniętego wysprzęglika (ten czarny pstryczek) dać przejść z 3 na 2 a na 1 to absolutnie. Co do kickdown, jak nie jestem w trasie, gdzie istnieje możliwość wystartowania ( :-) ) to zapinam na sztywno 3. To fajny zestaw biegów, zapewniający dużą elastyczność i wystarczającą dynamikę do jazdy po mieście, pobocznych drogach.

A tera, w zimie, to tylko zestaw biegu 2 i 3. Czyli zblokowane na 3, z wciśniętym przyciskiem HOLD. Jest gites ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Mistral
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jurata / Reda
Auto: FORESTER 2,5 XT US spec. i Auris Padaczka...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 7 sty 2010, o 10:04

Odnośnie powyższego, to u mnie nie ma opcji, aby tak po prostu wrzucic na 1 jeśli jadę nieco szybciej. Z 3 na 2 nie ma problemu przy prędkościach odpowiednich dla 2, ale na 1 nie da rady, jakby coś blokowało. Wydaje mi się, że nie ma tam jakieś synchronizacji dla 1 biegu, więc raczej nie ma opcji, aby przez przypadek wrzucic 1. Poza tym u mnie nie ma żadnego przycisku, a skrzynia nie pracuje po prostej lini, ale po "schodach".

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 7 sty 2010, o 13:00

ja mam chyba ta sama stara skrzynie 4EAT sportshift, jak redukuję do 1, to przy wyższych obrotach dość szarpie , inaczej niż przy takich samych obrotach z 3 na 2.

ogólnie to praca skrzyni w ustawieniu sportshift mi się podoba, brakuje mi tylko jeszcze jednego biegu,

jeździć na D poza korkiem nie potrafię, chyba się już nie przyzwyczaję

milak
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 18 sty 2010, o 11:18

Grzesiek_67 pisze:
Przy połączeniu AT z silnikiem, moim zdaniem (może błądzę) może być tylko ATF. Niech ktoś mądrzejszy potwierdzi/zaprzeczy.
Nie to aby zaraz mądrzejszy :-), ale....
przy połączeniu AT z silnikiem to może być przede wszystkim olej silnikowy (cieknący uszczelniacz wału korbowego).
Ale pewnie ATF może też stamtąc ciec.

pzdr
Milak
(ex- OBK MY01 H6)

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 18 sty 2010, o 11:41

milak,
dzięki ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 18 sty 2010, o 18:54

milak pisze: przy połączeniu AT z silnikiem to może być przede wszystkim olej silnikowy (cieknący uszczelniacz wału korbowego).
Ale pewnie ATF może też stamtąc ciec.
ponieważ masz to samo auto, którego temat dotyczy - miałeś podobną przypadłośc? i pytanie o możliwe konsekwencje czyt naprawę - koszty?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

milak
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 31 sty 2010, o 12:21

OBK H6 pisze:
milak pisze: przy połączeniu AT z silnikiem to może być przede wszystkim olej silnikowy (cieknący uszczelniacz wału korbowego).
Ale pewnie ATF może też stamtąc ciec.
ponieważ masz to samo auto, którego temat dotyczy - miałeś podobną przypadłośc? i pytanie o możliwe konsekwencje czyt naprawę - koszty?
A nie, nie :-). Uszczelniacz to wymieniałem w innym aucie, a cieknie mi w jeszcze innym :-). Volva RWD i >300 k km.
Uszczlniacze zwykle kosztują poniżej 1/5 subarowego nic :-). A zwalenie skrzyni to w zalezności od fantazji warsztatu.
Pozdr
Milak
(ex- OBK MY01 H6)

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: oldschoolowe A/T - jak tego uzywać?

Post 1 lut 2010, o 12:08

milak pisze:
A nie, nie :-). Uszczelniacz to wymieniałem w innym aucie, a cieknie mi w jeszcze innym :-). Volva RWD i >300 k km.
Uszczlniacze zwykle kosztują poniżej 1/5 subarowego nic :-). A zwalenie skrzyni to w zalezności od fantazji warsztatu.
Pozdr
a już myślałem, że znalazłem towarzysza niedoli :-) dzięki mimo wszystko
czeka mnie duży przegląd to wtedy pewnie się okaże
pzdr
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

ODPOWIEDZ