Nierówna praca silnika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Nierówna praca silnika
Mam problem z imprezą 2.0 turbo z 1996 r.Otóż na wyższych obrotach podczas wciśniętego pedału gazu do spodu silnik zaczyna pracować jakby brakowało mu paliwa lub zapłonu lecz nie zawsze.Czy ktoś wie jaka moze być przyczyna??
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Nierówna praca silnika
Czy sądzisz, że jakiś opis na forum pozwoli komukolwiek zdiagnozować awarię?????
Jedź do mechanika, co ma do czynienia z Subaru, to się pewnie zaraz dowiesz.
Jedź do mechanika, co ma do czynienia z Subaru, to się pewnie zaraz dowiesz.
Re: Nierówna praca silnika
Z samochodem jest trochę jak z lekarzem - zadzwoń do gabinetu, zakasłaj i pociągnij nosem w słuchawkę a potem spytaj co Ci dolega i jak się leczyć.
Przyczyn może być kilka i szkoda gdybać (w poprzednim samochodzie miałem "błoto" w zbiorniku paliwa i się pompa paliwa przytykała - objaw był podobny do Twojego, po wyjęciu i wypłukaniu zbiornika paliwa "usterka" ustąpiła).
Zrób to co napisał jarmaj
Przyczyn może być kilka i szkoda gdybać (w poprzednim samochodzie miałem "błoto" w zbiorniku paliwa i się pompa paliwa przytykała - objaw był podobny do Twojego, po wyjęciu i wypłukaniu zbiornika paliwa "usterka" ustąpiła).
Zrób to co napisał jarmaj
Bardzo istotny jest fragment "co ma do czynienia z Subaru" - ja u siebie w Płocku od jednego z "mehanikuff" usłyszałem że Subaru to "jakiś wynalazek"jarmaj pisze: Jedź do mechanika, co ma do czynienia z Subaru, to się pewnie zaraz dowiesz.
Urlop jest oderwaniem się od rzeczywistości..... obłęd także.
Re: Nierówna praca silnika
Szkoda tylko że do jakiegoś konkretnego mechanika mam ze 200 km,a pytam bo może ktoś miał podobny przypadek.A ty JARMAJ nie musisz się wymądrzać,bo niemam blond włosów i dobrze wiem że taka wizyta załatwiła by sprawę.
Re: Nierówna praca silnika
jarmaj, widzisz, znów się czepiaszdarop pisze: i dobrze wiem że taka wizyta załatwiła by sprawę.


-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Nierówna praca silnika
Ale ja mam.darop pisze:A ty JARMAJ nie musisz się wymądrzać,bo niemam blond włosów

- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
może poprostu odcinka paliwa - gdzieś przy 6500obr/min.darop pisze: na wyższych obrotach podczas wciśniętego pedału gazu do spodu silnik zaczyna pracować jakby brakowało mu paliwa lub zapłonu

Impra zagazowana czy nie? Zacznij od najprostszego - świece - czy nie okopcone i ... czy nie ma wypalonych przez przebicie czarnych kreseczek na ceramice.
No i wieczorem podnieś maskę i sprawdź czy iskierek nie ma, lub dotknij kabli - jak się jarzą jak kula plazmowa, to do wymiany.
Może być pompka paliwa - nie wyrabia.
Filtr paliwa - zatkany.
No to na początek. Powodzenia.

PS. Ten dział techniczny schodzi na psy. Jedyne co się tu można dowiedzieć, to wow, jedź do mechanika, najlepiej wiadome do kogo, tylko że nie wszyscy mieszkają w Krakowie czy Warszawie, hellooo

Re: Nierówna praca silnika
To może ankietaDanieldd48 pisze: tylko że nie wszyscy mieszkają w Krakowie czy Warszawie, hellooo


- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Nierówna praca silnika
A co jest wg Ciebie lepsze (i tańsze)? Samodzielna wymiana połowy samochodu (bez gwarancji sukcesu), czy trafna diagnoza mechanika?Danieldd48 pisze: PS. Ten dział techniczny schodzi na psy. Jedyne co się tu można dowiedzieć, to wow, jedź do mechanika, najlepiej wiadome do kogo, tylko że nie wszyscy mieszkają w Krakowie czy Warszawie, hellooo

- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Ech citan, chodziło mi o większe miasta, z resztą Rzeszów jest większy i machanika do subaryn ni ma. A tak w ogóle to Forester w mieście? Chyba na krawężniki. 

- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
bo widzisz, jak nie masz mechanika co widział kiedyś subaru, to będzie robił wszystko co by zarobić, a nie naprawić. Łapiesz różnicę. A zdiagnozować usterkę to zwykle nie aż taki kosmos. W manualu wszystko ładnie opisane i obrysowane. Trzeba tylko wiedzieć co diagnozować, a to można się dowiedzieć np. na tym forum (czasami)Godlik pisze: czy trafna diagnoza mechanika?
Re: Nierówna praca silnika
Słuchaj Danieldd48 tak jak piszesz czy świece są okopcone to patrzyłem i są chociaż są prawie nowe,a co do zapłonu to w moim modelu na każdy cylinder jest osobna cewka zapłonowa i nie idzie tam zaglądnąć czy jest jakieś przebicie.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Nierówna praca silnika
Nie, wręcz przeciwnie.Danieldd48 pisze:PS. Ten dział techniczny schodzi na psy. a
Bo radzenie komukolwiek czegokolwiek przy tego rodzaju objawach byłoby wręcz złośliwym działaniem obliczonym na to, że wyda na poszukiwanie usterki i wymienianie kolejnych elementów kilka razy więcej, niż faktycznie potrzeba.
Co innego prosta to zdiagnozowania awaria po opisie, co innego coś, co może być spowodowane masą przyczyn.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Nierówna praca silnika
darop pisze: .A ty JARMAJ nie musisz się wymądrzać,bo niemam blond włosów i dobrze wiem że taka wizyta załatwiła by sprawę.
Panowie, ale jak byście chcieli. Niestety nie mamy budżetu na wróżki. Nie da się, nawet na podstawie super wypasionego dźwięku z ajfona powiedzieć co auto boli - tym bardziej przy większości opisówDanieldd48 pisze: Ten dział techniczny schodzi na psy. Jedyne co się tu można dowiedzieć, to wow, jedź do mechanika, najlepiej wiadome do kogo,


Cieszcie się, że czytacie takie porady, niż kanapowych mechaników (coś jak ja) którzy by kosztowali fortunę w np. zaturbionym silniku, jakby tak dziurka w tłoku.
Co innego jeżeli chodzi o częste przypadki, tu każdy Was naprowadzi na jakiś trop - ale raczej nikt nie będzie, uwaga: rzeźbił w gównie - jeżeli nie ma pojęcia. Za to powinniście tych ludzi szanować, tak jak oni szanują Wasze pieniądze!.
Dziwne dźwięki w silniku mogą kosztować od 50pln (np. osłona wydechu) do 15.000 pln (zapomniałem o oliwce). To moja laicka diagnoza.
BTW jasnowidz też nie jest panaceum. Znam kogoś kto wtopił niedawno pieniądze przy których 15.000 pln jest 0.0001%


- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
ale do każdej świecy idzie kabel, jak styka się gdzieś z masą silnika (i nie koniecznie z metalem) to może iskrzyć, jak styka się z innym kablem też. Jak dotkniesz go to może też świecieć - to wskazuje na padnięte. Jak są bardzo okopcone, znaczy sie czarne, to coś jest nie tak z iskrą np. (bo rzadziej, ale może być też z mieszanką). Zwróć uwagę na ceramikę świecy - mało kto to sprawdza - jak jest nadpalona wzdłuż to świadczy o przeskoku iskry.darop pisze: na każdy cylinder jest osobna cewka zapłonowa i nie idzie tam zaglądnąć czy jest jakieś przebicie
Radzenie jedź do mechanika to żadna rada. Podstawowe rzeczy też mogą takie objawy powodować i nie trzeba 200 kilosów walić co by się o tym dowiedzieć, a przeciętny "znawca" okoliczny (bo w sumie to też moja okolica) też powie "wymienić świece i kable i sie zobaczy". A przecież nie trzeba do razu wszystkiego wymieniać.jarmaj pisze: Bo radzenie komukolwiek czegokolwiek przy tego rodzaju objawach byłoby wręcz złośliwym działaniem obliczonym na to, że wyda na poszukiwanie usterki i wymienianie kolejnych elementów kilka razy więcej, niż faktycznie potrzeba.
Ja miałem szarpanie przy przyspieszaniu, świece były ładne, kable nie świeciły, byłem u elektromechanika, dobrego w okolicy i to wykluczył, przejazdem byłem w Krakowie i zaglądnąłem do speców od Subaru. Już jak wieżdżałem do garażu powiedzieli że kable, i... po sprawie. Gdybym dokładniej oglądną świece i kable - bym wiedział. A na forum, już nie pamiętam, ale chyba nie na tym słyszałem, że nowe mapy trzeba, a może czujnik przepustnicy? Dla mnie 200 km w jedną stronę na wymianę świec i kabli to mimo wszystko dość dużo.
Re: Nierówna praca silnika
Danieldd48 pisze:
ale do każdej świecy idzie kabel, jak styka się gdzieś z masą silnika (i nie koniecznie z metalem) to może iskrzyć, jak styka się z innym kablem też. Jak dotkniesz go to może też świecieć - to wskazuje na padnięte. Jak są bardzo okopcone, znaczy sie czarne, to coś jest nie tak z iskrą np. (bo rzadziej, ale może być też z mieszanką). Zwróć uwagę na ceramikę świecy - mało kto to sprawdza - jak jest nadpalona wzdłuż to świadczy o przeskoku iskry.
Tam jest system coil-on plug, nie ma żadnego kabla poza sterującymi cewką.
Danieldd48 pisze: a może czujnik przepustnicy
Może być że to np. ten czujnik tylko wypowiedzi kolegi pokazują że nie ma on wiedzy żeby to sprawdzić sobie samemu.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
polejcie muremek pisze: uwaga: rzeźbił w gównie - jeżeli nie ma pojęcia.

Re: Nierówna praca silnika
Jakiego kraju był to minister finansów?remek pisze: Znam kogoś kto wtopił niedawno pieniądze przy których 15.000 pln jest 0.0001%Całkiem poważnie.
![]()
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Nierówna praca silnika
niestety, żaden minister. Może ministrant kiedyś, ale nic mi o tym niewiadomoinquiz pisze: Jakiego kraju był to minister finansów?

Sorry ciągle mam niebezpodstawnąmanięprześladowczą

- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Nierówna praca silnika
Sprawdziłem, racja, ale przebicie nadal możliwe.Azrael pisze: dzisiaj, o 00:31
Danieldd48 napisał(a):
ale do każdej świecy idzie kabel, jak styka się gdzieś z masą silnika (i nie koniecznie z metalem) to może iskrzyć, jak styka się z innym kablem też. Jak dotkniesz go to może też świecieć - to wskazuje na padnięte. Jak są bardzo okopcone, znaczy sie czarne, to coś jest nie tak z iskrą np. (bo rzadziej, ale może być też z mieszanką). Zwróć uwagę na ceramikę świecy - mało kto to sprawdza - jak jest nadpalona wzdłuż to świadczy o przeskoku iskry.
Tam jest system coil-on plug, nie ma żadnego kabla poza sterującymi cewką.
Sprawdziłem, bo pytałem do czego mogę się doczepić. Map nie mam możliwości prawdzić.Azrael pisze: Danieldd48 napisał(a):
a może czujnik przepustnicy
Może być że to np. ten czujnik tylko wypowiedzi kolegi pokazują że nie ma on wiedzy żeby to sprawdzić sobie samemu.
Ale z mojej strony pas



Re: Nierówna praca silnika
Danieldd48 pisze: Sprawdziłem, racja, ale przebicie nadal możliwe.
Przebicia na cewkach starego typu - konkretnie przy pękniętej fajce na świecy są wręcz masowe, problem w tym że próba wyjęcia cewek w tych autach, szczególnie jak dawno nie były zdejmowane zwykle kończy się zakupem nowych cewek, a zważywszy na wartość całej Imprezy z 1996 roku to może być to trochę bolesne.