Blow off w AT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Blow off w AT
Hm, to moze zeby sobie nie utrudniac zycia z macaniem rurek w klasyku pod tmic zaslepie po prostu otwor.
Jak bedzie zle, to zawsze moge zmienic "konfiguracje"
Jak bedzie zle, to zawsze moge zmienic "konfiguracje"
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Blow off w AT
Generalnie nie tyle przeszkadza, co troche ciasno jest z jego upakowaniem w klasyku. Zakladam tmic od new age sti - zawor wychodzi jakos tuz przy cewkach.Azrael pisze:Nie bardzo wiem co Ci DV przeszkadza.
Jesli uda mi sie to upchnac sensownie i poprowadzic waz powrotny do dolotu - super.
Jak nie - wowczas moze bym otwory po prostu pozaslepial. Ale bede sie martwil dopiero przy samym zakladaniu.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Blow off w AT
Niekoniecznie zaraz chce - ale w swietle wczesniejszych postow w przypadku problemow z upchnieciem graciarni moglbym rozwazyc taka opcje, jesli nie nalezy sie spodziewac zadnych problemow z tego powodu.deLux pisze:AMI, chcesz w ogóle bez DV/BV jeździć ?
Jacek "AMI" Rudowski
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Blow off w AT
Azrael pisze: Niemniej w sporcie się ich od początku lat 90 w zasadzie nie spotyka.
Kuba a Dywizja I w RC

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Blow off w AT
można spróbować i zobaczyć jakie się ciśnienie wybuduje po zamknięciu przepustnicy.... ciekawe :)
Re: Blow off w AT
Chloru pisze: Kuba a Dywizja I w RC?
NIe wydaje mi się żeby jakiś z nich miał blowa. Powiedziałbym że jestem praktycznie pewien że żaden nie ma.
deLux pisze: można spróbować i zobaczyć jakie się ciśnienie wybuduje po zamknięciu przepustnicy.... ciekawe :)
Ciśnienie żadne, raczej chodzi o różne niefajne efekty falowe, naprężenia w turbinie podczas zjawiska pompażu itp.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Blow off w AT
Azrael pisze: NIe wydaje mi się żeby jakiś z nich miał blowa. Powiedziałbym że jestem praktycznie pewien że żaden nie ma.
Ja tam się aż tak nie znam. W takim razie czym one tak gwiżdżą przy ujęciu ?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Blow off w AT
jeśli turbina się kręci "na inercji" i zmkniesz jej ujście powietrza przepustnicą - pojawi się wysokie ciśnienie, które zatrzyma w końcu wirnik (stall) ?Azrael pisze:Chloru pisze: Kuba a Dywizja I w RC?
NIe wydaje mi się żeby jakiś z nich miał blowa. Powiedziałbym że jestem praktycznie pewien że żaden nie ma.
deLux pisze: można spróbować i zobaczyć jakie się ciśnienie wybuduje po zamknięciu przepustnicy.... ciekawe :)
Ciśnienie żadne, raczej chodzi o różne niefajne efekty falowe, naprężenia w turbinie podczas zjawiska pompażu itp.
Re: Blow off w AT
Nie. Turbo nie ma aż tyle inercji, poza tym pojawia się zjawisko pompażu (stall ;) )
Re: Blow off w AT
ok, wirnik zatrzyma się z powodu słabego napędu i przeciwciśnienia. Wg. ciebie przeciwciśnienie będzie małe, a napęd będzie wyjątkowo słaby. Tym samym, nie pojawią się jakieś znaczne siły na łopatkach wirnika i turbo jest bezpieczne ?
Re: Blow off w AT
Przeczyta jeszcze raz co pisałem. Nie wiem co to jest przeciwciśnienie ale zjawiska w tubrinie potrafią nawet urwać wirnik w słabych turbinach. W większości cywilnych aut z niskim doładowaniem nie ma jednak takich problemów.
Re: Blow off w AT
W jakich wartosciach zamyka sie owo "niskie doladowanie"?
No dobra - moze doprecyzuje. Bo mnie, lamuchowi, wydaje sie, ze doladowania w okolicach powyzej 1.5bara to juz dosc duze, ale zaraz sie moze okazac, ze
duze doladowania tak naprawde zaczynaja sie np. dopiero powyzej 2 barow albo wyzej :)
No dobra - moze doprecyzuje. Bo mnie, lamuchowi, wydaje sie, ze doladowania w okolicach powyzej 1.5bara to juz dosc duze, ale zaraz sie moze okazac, ze
duze doladowania tak naprawde zaczynaja sie np. dopiero powyzej 2 barow albo wyzej :)
Jacek "AMI" Rudowski