turbo
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
turbo
Mam pytanie odnośnie doładowania turbo.W mojej imprezie GT jest bardzo słaby dół tzn. odnoszę wrażenie jak by turbo zaczynało ładować dopiero od 4000 obr. bo poniżej ledwo jedzie.Co zrobić żeby samochód zaczął jechać w niższym zakresie obrotów?? Jest to impreza z 96 roku z turbiną TD 05.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: turbo
darop, przy tej turbinie to zupełnie normalne. Auto poniżej 3,5 tysiąca nie jedzie wcale - później łamie kręgosłup i jedzie do czerwonego pola
Jeśli Ci to nie odpowiada to zmień turbo na TD04. Turbina wstaje od 2,5 k obr ale dostaje zadyszki przy ok 5,5k. Osiągi "na papierze" się nie zmienią ale charakter auta zmieni się dość mocno. Trochę jak jazda dieslem

Jeśli Ci to nie odpowiada to zmień turbo na TD04. Turbina wstaje od 2,5 k obr ale dostaje zadyszki przy ok 5,5k. Osiągi "na papierze" się nie zmienią ale charakter auta zmieni się dość mocno. Trochę jak jazda dieslem

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: turbo
Szkoda by było. Nie ma jak późno wstające turbo z mocną górą!pablonas pisze:Jeśli Ci to nie odpowiada to zmień turbo na TD04. Turbina wstaje od 2,5 k obr ale dostaje zadyszki przy ok 5,5k. Osiągi "na papierze" się nie zmienią ale charakter auta zmieni się dość mocno. Trochę jak jazda dieslem

Re: turbo
I właśnie dokładnie tak jest że od 4000 obr łamie kręgosłup a poniżej to porażka :)pablonas pisze:darop, przy tej turbinie to zupełnie normalne. Auto poniżej 3,5 tysiąca nie jedzie wcale - później łamie kręgosłup i jedzie do czerwonego pola![]()
Jeśli Ci to nie odpowiada to zmień turbo na TD04. Turbina wstaje od 2,5 k obr ale dostaje zadyszki przy ok 5,5k. Osiągi "na papierze" się nie zmienią ale charakter auta zmieni się dość mocno. Trochę jak jazda dieslem
- kupiłemimprezeGT
- 2 gwiazdki
- Auto: IMPREZA GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: turbo
Azrael Ty masz po prostu mocniejszy od nas kręgosłupAzrael pisze:Z tym łamaniem kręgosłupa to tak trochę przesadziliście.

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: turbo
Przypomniało mi się "VTEC is like waiting for a bad sex... all the lag, none of turbo." 
Kuba, nie marudź. Pamiętasz jaką frajdę miałeś z zaturbionej ściery dopóki jej wydechu nie poluzowałeś ?

Kuba, nie marudź. Pamiętasz jaką frajdę miałeś z zaturbionej ściery dopóki jej wydechu nie poluzowałeś ?

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: turbo
Chloru pisze: Kuba, nie marudź. Pamiętasz jaką frajdę miałeś z zaturbionej ściery dopóki jej wydechu nie poluzowałeś ?![]()
Ja nie marudzę, nie wydaje mi się po prostu żeby GTek jakikolwiek łamał cokolwiek. Chyba że zawieszenie na krawężniku. Zmieniły się czasy i osiągi samochodów.
Re: turbo
pablonas, mam wrażenie że mnie źle zrozumiałeś. Sam mam od pewnego czasu rosnące ciśnienie na fajnego zdrowego GTeka, ale wyskakiwanie z łamiącymi kręgosłup przeciążeniami w aucie niewiele ponad 200KM to lekka przesada.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: turbo
Az sorry ale jesteś niereprezentatywny, żeby nie powiedzieć lekko skrzywiony z powodu aut z którymi spotykasz się "zawodowo".
Chyba nie masz świadomości, że osiągi GTka dla 99,9999% kierowców są więcej niż zadowalające i dla tych kierowców wrażenia w czasie jazdy SĄ łamaniem kręgosłupa.
Chyba nie masz świadomości, że osiągi GTka dla 99,9999% kierowców są więcej niż zadowalające i dla tych kierowców wrażenia w czasie jazdy SĄ łamaniem kręgosłupa.
Re: turbo
Azrael, Kubuś, wydaje mi się, że zbyt literalnie potraktowałeś porównanie pablonasa
Każdy zrozumiał o co cho i każdy zdaje sobie sprawę z różnicy pomiędzy łamaniem kręgosłupa a łamaniem kręgosłupa.
Czasem wystarczy potraktować po prostu pewne rzeczy z przymrużeniem oka, czy jak kto woli dystansem
Poza tym, tak jak pisze pablo - dla kogoś kto jeżdził takimi sprzętami jak Ty, to GTek będzie fajną zabawką, ale bez ekscytacji, a dla kogoś innego, kto nie ma takich doświadczeń, będzie to łamanie kręgosłupa.

Każdy zrozumiał o co cho i każdy zdaje sobie sprawę z różnicy pomiędzy łamaniem kręgosłupa a łamaniem kręgosłupa.
Czasem wystarczy potraktować po prostu pewne rzeczy z przymrużeniem oka, czy jak kto woli dystansem

Poza tym, tak jak pisze pablo - dla kogoś kto jeżdził takimi sprzętami jak Ty, to GTek będzie fajną zabawką, ale bez ekscytacji, a dla kogoś innego, kto nie ma takich doświadczeń, będzie to łamanie kręgosłupa.

Czarownica prawdę Ci powie :D
Re: turbo
NO chyba wiadomo że szału nie ma ale rozmawiamy o różnicy mocy w poszczególnych zakresach obrotów więc nie musisszdocinać i się naśmiewać tylko lepiej byś coś zaradził :)Azrael pisze:pablonas, mam wrażenie że mnie źle zrozumiałeś. Sam mam od pewnego czasu rosnące ciśnienie na fajnego zdrowego GTeka, ale wyskakiwanie z łamiącymi kręgosłup przeciążeniami w aucie niewiele ponad 200KM to lekka przesada.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: turbo
a jakbym takie vf35 włożył wiśni? mocy więcej nie chcę, ale chcę połamania kręgosłupa na odcinku szyjno-lędźwiowym
W sensie, że td04 zwłaszcza po remapie działa tak, że nie wiem czy się włączyło czy mam jakiś przełącznik jeszcze nacisnąć czy co
w sensie, czy wybuchnie czy co? (tak, wiem, że remap needed
)
Żaba fajna była.


w sensie, czy wybuchnie czy co? (tak, wiem, że remap needed

Żaba fajna była.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: turbo
"Lepszosc" jak zwykle wiaze sie z krotkim "to zalezy" :)
Kwestia potrzeb - td05 jest stosunkowo duzym turbo, ale tez i te w klasykach sa dosc wiekowe. Nadmuchaja wiecej u gory, ale spool beda mialy sporo gorszy.
vf35 pomimo lozysk slizgowych jest dosc ladnie i szybko nakrecajacym sie turbo, ale w gornych partiach obrotomierza bedzie juz slabawo.
Jak jestes zadowolony obecnie ze swojego auta, to nie grzeb, tylko ciesz sei jazda :)
Kwestia potrzeb - td05 jest stosunkowo duzym turbo, ale tez i te w klasykach sa dosc wiekowe. Nadmuchaja wiecej u gory, ale spool beda mialy sporo gorszy.
vf35 pomimo lozysk slizgowych jest dosc ladnie i szybko nakrecajacym sie turbo, ale w gornych partiach obrotomierza bedzie juz slabawo.
Jak jestes zadowolony obecnie ze swojego auta, to nie grzeb, tylko ciesz sei jazda :)
Jacek "AMI" Rudowski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: turbo
Faktycznie u góry słabnie, ale w zakresach i tak dla GT-kowego czy WRX-owego silnika niedostępnych (zakresach obrotów silnika i ciśnień ładowania).AMI pisze:vf35 pomimo lozysk slizgowych jest dosc ladnie i szybko nakrecajacym sie turbo, ale w gornych partiach obrotomierza bedzie juz slabawo.
Nigdy nie jeździłem WRX-em z vf35, ale na pierwszy rzut oka wydaje się to sensowną modyfikacją.