Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 1 lut 2008, o 21:54

W moim pudle po telewizorze problem został rozwiązany. Na przeglądzie przy 15 tys wymieniono olej w dyfrze. To co zostało spuszczone śmierdziało jak stado dwumiesięcznych nieboszczyków. Podobno leją jakiś totalny szajs w fabryce w sezonie 2007.

Po wymianie oleju dyfer ucichł. Natomiast pompa paliwa, mimo, że druga, piszczy jak dzika. Ale chyba odpuszczę, bo ponoć TTTM ;-)



carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 2 lut 2008, o 09:25

No widzisz , kiedyś pisałem że trzeba seryjne oleje w dyfrze czym predzej wylac i nalac coś normalnego, to A.K. mnie wyśmiał itd. :evilgrin: że producent zaleca, itp. pierdoły.
Z racji że ostatnio mam dośc często do czynienia z zespołem rajdowym SPRT, słucham się ich , i ściśle tego przestrzegam. Maja w wielu kwestiach naprawde 100% racji, i nie chodzi tu o samochody rajdowe ! a o cywilne.
U mnie było to samo, tylko po 3000km, wylał się jede syf, a na korek spustowy, był cały w opiłkach :evil:
Jak mówiłem że mam problemy z DCCD ( po nagrzaniu) i mechanik od Leszka K. pierwsze mi powiedział wymień olej na 75W140 , i aż sie wierzyć nie chce ale pomogło ! oczywiście A.K. tez mnie wyśmiał.... widocznie wie lepiej :-P

Wczoraj na ten przykład, byłem na rajdzie Magurskim i siedziałem z teamem SPRT, jak tylko Leszek zjechał do parku po wszystkich odcinkach, i mieli 45 min. czasu na obsługę, dokładnie sie przyglądałem co robią.
Zbiezność
olej w dyfrze
płyn hamuclowy
dolewka oleju ( widziałem jaki leją :-P )
płyn spryskiwacza,
jeden elektronik zajmuje sie silnikiem
drugi elektronik zajmuje sie dyframi
mycie auta
dokrecanie wszystkich śrub
wszystko to oczywiscie zalezy od specyfiku rajdu, i uszkodzeń, ale tj. tzw standart

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Post 2 lut 2008, o 12:05

Konto usunięte, a czy taka wymiana to po 15k "standard" czy trzeba się prosić?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Post 2 lut 2008, o 18:20

damaz pisze:Konto usunięte, a czy taka wymiana to po 15k "standard" czy trzeba się prosić?
Taka wymiana to zdecydowanie ponad standard. Przy pierwszym przeglądzie nikt tam nie zagląda. Serwis w Białym od razu mi powiedział, że proponuje wymianę oleju, bo w przeciwnym wypadku za jakiś czas będzie dyfer do wymiany. SIP ponoć wymienia bez szemrania. U Kopra jak byłem na wymianie pompy, to chłopaki powiedzieli, że te dyfry to niestety ostatnio często. Więc znają problem jak widać. Dziwię się trochę, że nie zarządzają (albo doradzają przynajmniej) wymiany oleju, lecz potem wymianę całego dyfra. No ale niezgłębione są prawa biznesu.

Za olej zapłaciłem, koszt to jakieś 50 zł.

gimof
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: Nienajgorsza asterka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 2 lut 2008, o 23:40

Konto usunięte pisze:Za olej zapłaciłem, koszt to jakieś 50 zł.
To co to za olej? Lub ile wchodzi w dyfer? :shock:
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL- Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."-Krzysztof Hołowczyc

Dłubię to, dłubię tam to. :)

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 2 lut 2008, o 23:46

gimof pisze:
Konto usunięte pisze:Za olej zapłaciłem, koszt to jakieś 50 zł.
To co to za olej? Lub ile wchodzi w dyfer? :shock:
wchodzi 1 Litr, po cenie sądze że mogłby to być Shell Gear oil, Castrol T-FX, lub Valvoline Durablend GL5

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Post 2 lut 2008, o 23:50

carfit, mam do Ciebie pytanko, co należy zrobic ponad standard (czyli ponad to co książka gwar. każe) w forku 2.0 XT przy przebiegu 90 tysi aby mieć spokój na przyszłość?

gimof
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: Nienajgorsza asterka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 3 lut 2008, o 00:00

carfit pisze:wchodzi 1 Litr,
To wszystko wyjaśnia. Moje zdziwienie było tym uzasadnione, że cena jakoś nie chciała mi współgrać z objętością na olej w dyfrze.
Cóż dobrze, że mamy carfita 8-)
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL- Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."-Krzysztof Hołowczyc

Dłubię to, dłubię tam to. :)

SzamaN
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Poznań CiTy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 3 lut 2008, o 01:33

A jak dyfer nie wyje, to wymienić tak czy tak chociażby profilaktycznie ?
"I ukryci w podziemiu, rzucamy klątwę na świata zło."

Obrazek

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Post 4 lut 2008, o 16:03

jesli prawda jest to co było napisane wyżej (opiłki w oleju) to wymieniać. na pewno nie zaszkodzi a może pomoże.

carfit
3 gwiazdki
Lokalizacja: nowy sącz
Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 4 lut 2008, o 23:48

esilon pisze:carfit, mam do Ciebie pytanko, co należy zrobic ponad standard (czyli ponad to co książka gwar. każe) w forku 2.0 XT przy przebiegu 90 tysi aby mieć spokój na przyszłość?
Przy 90 tys,. nalezy dość uważnie wsłuchac czy coś w silniku nie szumu ( z przodu) jest wiele przypadków ze seryjne rolki paska rozrządu nie wytrzymują przebiegu 100 000km. Jeżlei jest wszystko tip top , nie przejmowac sie i szykowac kase na duzy przegląd :mrgreen:

[ Dodano: 2008-02-04, 22:51 ]
SzamaN pisze:A jak dyfer nie wyje, to wymienić tak czy tak chociażby profilaktycznie ?
moim zdaniem tak, wszystko można jakos naciągnąć, parę km wiecej: silnik, skrzynia, płyny, ale dyfer nie :roll:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Post 5 lut 2008, o 00:17

carfit pisze:Przy 90 tys,. nalezy dość uważnie wsłuchac czy coś w silniku nie szumu ( z przodu) jest wiele przypadków ze seryjne rolki paska rozrządu nie wytrzymują przebiegu 100 000km.
tfu, tfu, brrr,

carfit pisze: szykowac kase na duzy przegląd
:roll: zbieram :evil:

dzieki carfit, a ten szum to z leciutkim cykaniem taki?

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 13 paź 2010, o 21:31

Tak podsumowując to czym należy zalać dyfer markowym syntetykiem 75W90 czy jak zalecają mechanicy Kuzaja 75W140?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 13 paź 2010, o 21:33

GT III, 75W140 to chyba jak jeździsz w rajdach albo wyścigach albo cały dzień 250km/h po autobahnie.

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 13 paź 2010, o 22:46

W rajdach to nie ale maraton 18h z przyczepka i tylko krótkimi przerwami na tankowanie i takie tam to mi się zdarza. Zawsze pojawia mi się wtedy taki specyficzny zapach w okolicach tyłu auta. Do dziś nie wiem co to.Podejrzewam tylny dyfer lub mechanizm hamulca najazdowego przyczepki.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 13 paź 2010, o 23:03

GT III pisze: W rajdach to nie ale maraton 18h z przyczepka i tylko krótkimi przerwami na tankowanie i takie tam to mi się zdarza. Zawsze pojawia mi się wtedy taki specyficzny zapach w okolicach tyłu auta. Do dziś nie wiem co to.Podejrzewam tylny dyfer lub mechanizm hamulca najazdowego przyczepki.
A ciśnienie w oponach sprawdzasz. Przy przyczepce/mocno obciążonym tyle, to chyba trzeba tył trochę dopompować.

i czy opony masz w takie same (rozmiar, model), z jednakową głębokością bieżnika?
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, o 23:07 przez So What!, łącznie zmieniany 1 raz.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 13 paź 2010, o 23:07

GT III, nie wyobrażam sobie jakby Impreza 1.6 miała przegrzać olej w tylnym dyfrze.

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 14 paź 2010, o 18:54

O oponki i ciśnienie dbam jak mało kto. Oponki mają niecały rok i są wszędzie takie same. felgi są zimne. Zapach jest bardzo specyficzny. Nie przypomina ani palonego sprzęgła ani przegrzanych hamulców. Kojarzy mi się z amoniakiem ... jeżeli dobrze zapamiętałem jego zapach. Może to ten mechanizm hamulca najazdowego.

gimof
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: Nienajgorsza asterka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 14 paź 2010, o 19:11

Amoniak? A może bardziej zgniłe jaja?
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL- Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."-Krzysztof Hołowczyc

Dłubię to, dłubię tam to. :)

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

Post 14 paź 2010, o 22:19

raczej nie

ODPOWIEDZ