Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Wronka
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Witam wszystkich na forum, mam pytanie jaki zastosować sportowy filtr i dolot do swojego subaru legacy z 1993r. posiadam w nim silnik 1.8 benz zagazowany 103 KM
Czy ktoś coś zmieniał u siebie i ewentualnie jaki filtr i dolot zamontował, a może ktoś ma pomysł albo ma na zbyciu taki zestaw
Czy ktoś coś zmieniał u siebie i ewentualnie jaki filtr i dolot zamontował, a może ktoś ma pomysł albo ma na zbyciu taki zestaw
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Dolot zdaje się już masz zamontowany fabrycznie, a filtr... polecam świetne filtry papierowe przeznaczone do tego modelu, dostępne zapewne w większości sklepów motoryzacyjnych.
A! Co do zmiany. Polecam zmieniać tak jak to zmieniam u siebie - za każdym razem jak filtr robi się brudny.
A! Co do zmiany. Polecam zmieniać tak jak to zmieniam u siebie - za każdym razem jak filtr robi się brudny.
Jacek "AMI" Rudowski
- Wronka
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Zgadza się mam już dolot fabryczny, ale chciałbym zmienić na filtr stożkowy i nie tylko sam stożek ale i wraz z dolotem.
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
EDIT: dobra, nie ma co tak ględzić.
Krótko i zwięźle. Daj sobie z tym spokój.
Tak jak napisałem już - wymieniaj filtr jak się zabrudzi i nie cuduj.
Krótko i zwięźle. Daj sobie z tym spokój.
Tak jak napisałem już - wymieniaj filtr jak się zabrudzi i nie cuduj.
Jacek "AMI" Rudowski
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
AMI a co ty taki sarkastyczny dzisiaj
?? już koledze wyjaśniam: filtr stożkowy (bawełniany) ma sens dopiero w silnikach o mocy ponad 300 koni,i to grubo,gdy zechcesz zamontować taki filter w swoim aucie to naprawdę nic to nie da, BA nawet trochę zaszkodzi!już wyjaśniam dlaczego:stożek będziesz miał zamontowany w komorze silnika a wtedy będzie zasysał on ciepłe powietrze z rozgrzanego silnika co w efekcie pogorszy nieznacznie jego osiągi.Aby taka operacja miała sens trzeba ten stożek zabudować w komorze która będzie oddzielać go od gorącego silnika,nie doda ci to mocy ale będzie ładnie i profesjonalnie wyglądać,pozdrawiam.Ciebie AMI też 


JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
lucza - bo meczą mnie już trochę ten ciągły motyw: jaki stożek? jaki stożek?
No w sumie można nie odpowiadać w ogole. Ale jeśli można kogoś odwieść od popełnienia błędu, to chyba lepiej to zrobić :).
A pieniądze do wydania na stożek do wolnossącego Legacy chyba lepiej wydać na piwo, wino, wieczór z dziewczyną, prezent dla dziecka.
Kwestia podstawowa - jaki jest sens dotykania tego dolotu w wolnossącym Subaru? Raczej żaden. Niezależnie od tego, czy będzie izolacja od komory, czy nie.
No w sumie można nie odpowiadać w ogole. Ale jeśli można kogoś odwieść od popełnienia błędu, to chyba lepiej to zrobić :).
A pieniądze do wydania na stożek do wolnossącego Legacy chyba lepiej wydać na piwo, wino, wieczór z dziewczyną, prezent dla dziecka.
Kwestia podstawowa - jaki jest sens dotykania tego dolotu w wolnossącym Subaru? Raczej żaden. Niezależnie od tego, czy będzie izolacja od komory, czy nie.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
No jak to? Przecie każde dziecko wie, że taki dolot ratuje kondory...AMI pisze:Kwestia podstawowa - jaki jest sens dotykania tego dolotu w wolnossącym Subaru? Raczej żaden. Niezależnie od tego, czy będzie izolacja od komory, czy nie.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Wronka
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Sory, nie chciałem narobić szumu :) Legacy to moje 1-sze subaru i nie miałem pojęcia ze to mogłoby jeszcze zamulić prace silnika, a to ze jeszcze jest wolnossący to już w ogóle nie miałem pojęcia:D
OK a to mam jeszcze jedno małe pytanko, czy można jakoś bardziej podkreślić ten ładny bulkot pracy silnika, po przez np wyrzucenie katalizatora??
PS. Z filtrem nic już nie będę robić:)
OK a to mam jeszcze jedno małe pytanko, czy można jakoś bardziej podkreślić ten ładny bulkot pracy silnika, po przez np wyrzucenie katalizatora??
PS. Z filtrem nic już nie będę robić:)
-
n14piotrek
- 1 gwiazdka
- Auto: impreza 2.0 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Wronka - nie chodzi już nawet o szum, tylko o to, żeby odwodzić użytkowników od bezsensownych pomysłów i wydawania pieniędzy bez sensu.
No, chyba, że ktoś koniecznie musi, bo ma takie "widzi-mi-się" - w sumie kto mu zabroni :)
Nad modyfikacjami, zwłaszcza w samochodach wolnossących trzeba dobrze pomyśleć, czy realnie coś dadzą i dobrze wszystko "zaprojektować".
A i tak z reguły jest to walka o góra 20-30KM przy raczej dużych nakładach finansowych.
Co do wydechu, to już masz podany wątek - bo dużo osób chce więcej bulgotu :) Ale z takim wycinaniem hop-siup katalizatora, to też bym raczej był ostrożny :)
No, chyba, że ktoś koniecznie musi, bo ma takie "widzi-mi-się" - w sumie kto mu zabroni :)
Nad modyfikacjami, zwłaszcza w samochodach wolnossących trzeba dobrze pomyśleć, czy realnie coś dadzą i dobrze wszystko "zaprojektować".
A i tak z reguły jest to walka o góra 20-30KM przy raczej dużych nakładach finansowych.
Co do wydechu, to już masz podany wątek - bo dużo osób chce więcej bulgotu :) Ale z takim wycinaniem hop-siup katalizatora, to też bym raczej był ostrożny :)
Jacek "AMI" Rudowski
-
n14piotrek
- 1 gwiazdka
- Auto: impreza 2.0 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
sprawe ;d z bulgotem chyba masz ulatwiona :D skoro masz legaca 93 ;d
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Nie wiem czy ułatwioną bo 1.8 ma chyba "zwykły" równy kolektor. Co innego 2.2 :)
Wracając do tematu stożek jak wcześniej mówiono nic by nie dał. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że auto ma gaz - mogę się założyć, że na śrubę bo motor na monowtrysku. Silnik na stożku zasysałby więcej powietrza co w połączeniu z Twoją instalacją lpg dałoby taki efekt, że auto na gazie w ogóle nie chciałoby jechać.
Wracając do tematu stożek jak wcześniej mówiono nic by nie dał. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że auto ma gaz - mogę się założyć, że na śrubę bo motor na monowtrysku. Silnik na stożku zasysałby więcej powietrza co w połączeniu z Twoją instalacją lpg dałoby taki efekt, że auto na gazie w ogóle nie chciałoby jechać.
- Wronka
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
przy lpg może i dokładnie by tak było ze miałby nadmiar powietrza!
a czy w przypadku kolektora od silnika 2,2 jest możliwość zaadoptowania do mojego silnika 1,8 bo jestem w posiadaniu akurat całego silnika z osprzętem:)
a czy w przypadku kolektora od silnika 2,2 jest możliwość zaadoptowania do mojego silnika 1,8 bo jestem w posiadaniu akurat całego silnika z osprzętem:)
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
szczęściarz!sam bym zanabył taki silnik,a jak masz cały z osprzętem to pakuj go do auta a nierozwodż się nad stożkiemWronka pisze:przy lpg może i dokładnie by tak było ze miałby nadmiar powietrza!
a czy w przypadku kolektora od silnika 2,2 jest możliwość zaadoptowania do mojego silnika 1,8 bo jestem w posiadaniu akurat całego silnika z osprzętem:)

JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
- Wronka
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
OK, silnik i cały osprzęt mam, tylko z tego co wiem od tego zestawu skrzynia była uszkodzona a czy tylko od mojego 1,8 podejdzie silnik??
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Silnik 2.2 możesz połączyć ze swoją skrzynią i resztą budy. Bardziej bym się obawiał o całą elektrykę. 1.8 jest na monowtrysku, a 2.2 na wielopunkcie, całkiem inna wiązka itp.
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
są dwie opcje: 1-masz cały osprzęt, więc zakładam że i wiązkę,komputer itd.wtedy zakładasz całość i jest zaje....ie
2-masz tylko silnik,komputer itd.ale nie masz wiązki elektrycznej,wtedy zakładasz silnik 2.2 a cały osprzęt komputer kolektor
dolotowy,czujniki i wogóle całą resztę ze swojego silnika 1.8 i jest dobrze
lub jest jeszcze 3-masz silnik i cały osprzęt ale nie masz wiązki,wtedy zakładasz wszystko a elektryk według schematu dorabia wiązkę lub szukasz
jej po świecie i zakładasz ale wtedy już są koszta ale znowu jest zaje....ie

2-masz tylko silnik,komputer itd.ale nie masz wiązki elektrycznej,wtedy zakładasz silnik 2.2 a cały osprzęt komputer kolektor
dolotowy,czujniki i wogóle całą resztę ze swojego silnika 1.8 i jest dobrze

lub jest jeszcze 3-masz silnik i cały osprzęt ale nie masz wiązki,wtedy zakładasz wszystko a elektryk według schematu dorabia wiązkę lub szukasz
jej po świecie i zakładasz ale wtedy już są koszta ale znowu jest zaje....ie

JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
lucza pisze: 2-masz tylko silnik,komputer itd.ale nie masz wiązki elektrycznej,wtedy zakładasz silnik 2.2 a cały osprzęt komputer kolektor
dolotowy,czujniki i wogóle całą resztę ze swojego silnika 1.8 i jest dobrze![]()
Poraz kolejny powtarzam, że najprawdopodobniej w tym Legacu jest silnik na monowtrysku i zapłonem stykowym - kopułką- oznaczenie EJ18 S ( nie EJ18A) i raczej mało gratów podejdzie do 2.2.
Jakby kto pytał to mam cały silnik 2.2 z alternatorem, pompą wspomagania, rozrusznikiem, kompletną klimę ze sprężarką itp do tego ECU i TCU :)
- Wronka
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Subaru Legacy IV 2.0 137 KM 2004
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
w garażu mam calutki silnik z kompletnym osprzętem, rozrusznik, alternator, pompa wspomagania, kompletny aparat zapłonowy, kompletny kolektor dolotowy z filtrem powietrza itd, kompa nie mam ale mogę mieć wraz z cala wiązka okablowania bo buda od tego subaru stoi u znajomego
a u mnie dokładnie jest takie oznaczenie silnika EJ 18S

a u mnie dokładnie jest takie oznaczenie silnika EJ 18S
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
No to jesteś w komfortowej sytuacji jak tak. Tylko chęci i garażu potrzeba ;)
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Noo jestem ciekawy tego swapa
Wronka, czekamy na relacje

Wronka, czekamy na relacje

Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka zabić ją na bocznej:)
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
dobra pany ,a teraz pytanko jak jest z silnikiem 2.0 też trzeba komputery i wszystkie graty czy wystarczy sam silnik 2.2



Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
wystarczy sam silnik,a tym bardziej jak w twoim przypadku masz SRX
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
lucza, dziękować tylko to nie o moją imprezkę chodzi tylko o Legasia i teraz jest pytanko właśnie czy w takim 1.8 rozumiem ,że muszę kupić wszystkie inne graty typu ECU ,wiązka itp (uzbrojony motor) ,a jak jest właśnie w przypadku takiego legasia 2.0(AD 1992
) rozumiem ,że sam "goły" silnik starcz ,a jak nie to co jeszcze 


Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Jaki filtr i dolot do legacy z 1993
Silniki 2.0 i 2.2 są w subaru zamienne,jeśli masz silnik 2.0 i zechcesz założyć 2.2 to musisz tylko spełnić warunek który przedstawił wyżej Soltys, czyli oba muszą mieć taki sam aparat zapłonowy bo nie pogodzisz elektronicznego z mechanicznym,chyba że jesteś piepszonym
szczęściarzem i masz komplet z 2.2 (silnik,komp;wiązka,itd.) to wtedy prościutka sprawa,pozdro.

JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!