gebolp pisze:Widzę że zabolało

Nie czytaj o dyfrach, czy przekładniach. Bez tego nie zrozumiesz jak działają: http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_siły
gebolp pisze:Widzę że zabolało
leon pisze: Sorry, ale bez tłumacza...
To pytanie mam, co znaczy to co napisałeś "ten sam moment jest doprowadzany na przednią i tylną oś"? Że jeżeli silnik daje 100Nm, to na przód idzie 100Nm i na tył 100Nm ? Czy po 50Nm ?
Proponuję ze zrozumieniem przeczytać moje wpisyjarmaj pisze:gebolp pisze:Widzę że zabolało
Nie czytaj o dyfrach, czy przekładniach. Bez tego nie zrozumiesz jak działają: http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_siły
Ale się porobiło,citan pisze:Nie chciałem zaczynać przepychanki żadnej. Więc zluzujcie.![]()
gebolp, nie zgadzam się z tym co napisałeś - co już wcześniej napisałem, ale... kolejne mam pytanie, skoro zblokowane sprzęgło przenosi moment 50/50, to jaki moment przenosi otwarty dyferencjał?
PS. Zastanawiam się nad takim przykładem. Gdyby wziąć do ręki kij od szczotki, złapać go lewą dłonią po środku i prawą na prawym końcu. Teraz lewą ręką spróbować go obrócić (nadgarstkiem), trzymając jednocześnie mocno prawą, tak, żeby się nie dało. To - jak rozumiem z poprzednich wątków - na prawym końcu moment będzie 100%, na lewym końcu kija 0% (pomijam opór powietrza i w ogóle upraszczam :P ). Trochę toporny przykład, ale tak mi się jakoś skojarzyło. Dobrze kombinuję?
Przeczytałem i:gebolp pisze:Proponuję ze zrozumieniem przeczytać moje wpisy
nieprawdagebolp pisze: VTD - variable torque distribution, czyli centralny dyfer ze sprzęgłem wielopłytkowym zmieniającym proporcje podziału momentu od otwartego dyfra (czyli czterdzieści ileś % na przód i pięćdziesiąt ileś na tył) do spiętego (zablokowanego) 50/50.
przy zablokowanym prawda tylko w pewnych specyficznych warunkachgebolp pisze: jeśli oba mają takie samo przełożenia to moment dzieli się po połowie między osie
to jakieś dziwne połączenie prawdy w pewnych warunkach z bzdurą w każdychgebolp pisze: Napisałem że spięty centralny dyfer daje podział momentu 50/50 ponieważ spięty dyfer, w którym wyjście na przód i tył są ze sobą sztywno spięte nie dzieli momentu, podział dokonuje się w przednim i tylnym dyfrze.
Nie, raz masz racjęgebolp pisze:Kiedy dyfer jest spięty to tak naprawdę nie jest dyfrem, wejście i wyjścia napędu zachowują się jak zespawane (zbyt łopatologicznie?),
A jak jedna oś będzie na lodzie, a druga na asfalcie, to też ten sam?gebolp pisze:ten sam moment jest doprowadzany na przednią i tylną oś- stąd określenie "nie dzieli momentu".
po polsku - z grubsza - będze: "centralny dyferencjał dystrybuuje moment napędzający na przednie i tylne koła w stosunku 45.5 : 54.5 dzięki funkcji dzielenia momentu przekładni planetarnej."gebolp pisze:Ta jak to jest po polsku?
a tu tylko chciałem się dopytać, czy "całkowite spięcie" oznacza "zeszperowanie"? bo to by wyjaśniało w końcu, co znaczy to dziwne słówko "szpera"...gebolp pisze:centralny dyfer ze swoim sprzęgłem pozwala zmieniać podział między inicjalnym (np. 45/55 ) kiedy sprzęgło nic nie spina, a całkowitym spięciem, zeszperowaniem
Hm, całkowite spięcie - oba wyjścia z mechanizmu różnicowego są połączone i nieruchome względem siebie, tak jak włączona blokada mechanizmu różnicowego, czyli zeszperowane jak się mówi u nas w Trójmieście.damaz pisze:to ja się wtronce. a co
a tu tylko chciałem się dopytać, czy "całkowite spięcie" oznacza "zeszperowanie"? bo to by wyjaśniało w końcu, co znaczy to dziwne słówko "szpera"...gebolp pisze:centralny dyfer ze swoim sprzęgłem pozwala zmieniać podział między inicjalnym (np. 45/55 ) kiedy sprzęgło nic nie spina, a całkowitym spięciem, zeszperowaniem
aaaaaaaaaaaaa. no to chyba już rozumiem.gebolp pisze: jak się mówi u nas w Trójmieście
Nie no Chcesz zepsuć tak ładnie zapowiadającą się awanturęGrzesiek_67 pisze:gebolp,
no nie ma Brachu lekko. jarmaj i damaz po jednej stronie i Ty po drugiej. Nie chcę oglądać tej "bitwy"![]()
Generalnie, jak strona schowa tzw. ambity w kieszeń to kupę wiedzy przy okazji tej rozmowy ma szansę zdobyć. A to przecież najważniejsze. Serio![]()
Pozdrawiam
Grzegorz
Jak moment jest zero, to nie ma co rozkładać.damaz pisze:...
no to ja mam jeszcze jedno pytanie i sobie już pójdę. chodzi o sytuację, w której koła się kręcą, przekładnia (ta z Audi, z filmiku) się kręci, a moment jest równy 0 (słownie: zero). jak w takim wypadku przekładnia rozkłada ... moment?...
ooooj tam, zaczepne.vibowit pisze:To było pytanie zaczepne.
damaz pisze: na prawym przednim kole moment maksymalny do osiągnięcia jest 100Nm, na lewym przednim kole - 33Nm, na prawym przednim kole - 110 a na lewym tylnym kole - 11Nm
odpowiedź 1rrosiak pisze:damaz, a co to za pojazd co ma dwa przednie prawe koła i tylko lewe z tyłu![]()
A masz taki ładny schemacie i serwisowke do 5mt z pierwszego forka my99 2.0na? Chętnie bym przygarnąć chciał.Gość pisze:Tak, to zadziwiające co piszą w tym kanadyjskim folderze.rrosiak pisze:Raczej kolejny marketingowy bełkot, bo wg innych danych VTD występuje tylko w 5EAT.ppmarian pisze: http://www.kigjamaica.com/assets/pdfs/e ... er2008.pdf
A jeśli chodzi o VTD, to wcześniej czytałem, że występuje w skrzyniach 5EAT.
Jednak teraz dogrzebałem się do oryginalnego podręcznika technicznego Subaru dotyczącego skrzyni 4EAT, drugiej generacji:
http://www.basinger.us/Impreza/General% ... C34822.pdf
Wynika z niego niezbicie, że od roku 1999 była produkowana również wersja skrzyni 4EAT wyposażona w VTD. Wydaje mi się, że to mogło być zanim wprowadzono 5EAT.
A potem kiedy wprowadzili 5EAT z VTD, 4EAT wychodziło znowu tylko ze sprzęgłem wielopłytkowym?
Albo też były różne warianty modelowe na różne rynki?
Kto ich tam wie...