Witajcie panie i panowie.
Zgubiłem iskrę ostatnio. Okazało się że to nie cewka, no chyba że wadliwą kupiłem... odczytałem błąd 31. Mieliście kiedyś taki? Czy to może powodować brak iskry na świecach czy może zbieg okoliczności. Moje auto nie jest w rewelacyjnej kondycji i komputer lubi mi czasami pomrygać check enginem ale tak już od 3 lat wiec się przyzwyczaiłem i nawet nie sprawdzałem dawno co ma mi do powiedzenia. 2 lata temu były ze 4 różne kody ale nie wpływało to w ogóle na jakość podróżowania, natomiast obecnie po podłączeniu kabelków jest tylko 31...
A jest jakiś patent na sprawdzenie cewki ?
pozdrawiam
brak iskry
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: brak iskry
Cześć!
Błąd 31 oznacza-czujnik położenia przepustnicy,ale on z iskrą nie ma nic wspólnego,po jego odłączeniu silnik działa
Za brak iskry odpowiedzialny może być czujnik położenia wału,lub alarm może Ci blokować.Ogólnie może być gdzieś przerwa w obwodzie,a sprawdzenie cewki jest możliwe,wszystko masz w manualu,poszukaj.
A wracając do czujnika przepustnicy(31)to możliwe,że musisz spróbować go ustawić,bo napięcie wyjściowe z niego może być za niskie,albo jest zasyfiony,czy też może jego obwód jest nie sprawny tzn...któryś z przewodów.
Zacznij od tego co napisałem powyżej,a później będziemy szukać dalej.
Pozdrawiam.
Błąd 31 oznacza-czujnik położenia przepustnicy,ale on z iskrą nie ma nic wspólnego,po jego odłączeniu silnik działa
Za brak iskry odpowiedzialny może być czujnik położenia wału,lub alarm może Ci blokować.Ogólnie może być gdzieś przerwa w obwodzie,a sprawdzenie cewki jest możliwe,wszystko masz w manualu,poszukaj.
A wracając do czujnika przepustnicy(31)to możliwe,że musisz spróbować go ustawić,bo napięcie wyjściowe z niego może być za niskie,albo jest zasyfiony,czy też może jego obwód jest nie sprawny tzn...któryś z przewodów.
Zacznij od tego co napisałem powyżej,a później będziemy szukać dalej.
Pozdrawiam.
Re: brak iskry
Jeśli padł by całkowicie,to tak,zapisze błąd czujnika,ale jeśli ma jakiś kontakt,to nie zupełnie coś zakomunikuje.Czasami według komputera może być ok,choć nie spełnia swojego zadania.Możesz go wyjąć i przeczyścić na początek i posprawdzać wszystko według manuala,wszystko co i jak znajdziesz na forum,poszukaj i posprawdzaj wartości.Gdybyś miał komputer diagnostyczny mogło by być łatwiej,ale samemu też da się radę,by nie kupować gratów,to najlepiej pomierzyć wszystko,choć i na podmiankę można także,jak się ma skąd...bo kupić nie potrzebnie graty,to nie sztuka.Sprawdź póki co,to co powyżej,wraz z przewodami,od czujnika,cewki,czy masz zasilanie na cewkę itd... jakby co,można to zrobić na przejście np:jakiś przewód sie utlenił,wszystko jest możliwe.
Re: brak iskry
Prąd na cewce jest. Cewka sprawna - sprawdzilem opory wg manuala. Natomiast w owym manualu nie znalazlem jak mozna sprawdzic ten czujnik polozenia walu. Dzis się dopiero do niego dobiore ale nie zrobie nic procz czyszczenia i sprawdzenia kabelków...