Pożera olej - Impreza GT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Pożera olej - Impreza GT
na taki test to będzie musiał poczekać chyba, aż zdemontuje blow offa, bo on też wprowadza wiele nieciekawych i dodatkowych atrakcji...
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Pożera olej - Impreza GT
eMTi, jak fura jeździ sam dobrze wiesz
do śmierci to jej raczej daleko... Obroty bardzo ładnie trzyma (choć to pewnie żadnym wyznacznikiem nie jest), fakt, że dość długo kręci zanim odpali, ale podejrzewam, że to przypadłość tych silników, poza tym BOV też zapewne swoje robi (?). Oryginalny DV właśnie dzisiaj został do mnie wysłany, więc sprawdzę jak się sprawy będą miały po wymianie.
Byłem jeszcze dzisiaj u Pana Tomka na Karmelkowej. Potwierdził wiele z tych rzeczy, o których pisaliście. Faktycznie bez rozebrania silnika nic się chyba nie uda zrobić, stąd też moja wątpliwość, czy jechać do Dzierżoniowa, tudzież Katowic i wywalić kilka stówek na diagnostykę, której wynik zapewne będzie brzmiał - wymontować, rozebrać i naprawić silnik. Czy to będą uszczelniacze zaworów, tak jak piszecie, czy coś grubszego takiego jak pierścienie czy inne ciekawe elementy, to i tak sposób dobrania się do nich jest tylko jeden. Rzucił nawet jakąś kwotę. Mało to to nie jest. Ale subarowe nic musi trochę kosztować
Turbina chyba faktycznie odpada, bo coś mi się wydaję, że takich ilości oleju to ona by nie przepaliła
Czy nie powinno być tak, że przy takich ilościach oleju (załóżmy, że to ona go przepala) pojawiałby się olej np. na BOVie?
Mam na tyle komfortową sytuację, że mogę się przesiąść do drugiej fury, więc subarynę chyba po prostu zostawię w warsztacie, niech wymontują silnik i później będę kombinował co dalej... Nie widzę za bardzo innego rozwiązania.
Tak w ogóle to muszę powiedzieć, że subarowa brać (no i peugeotowa tudzież, chloru
) ciągle mnie zaskakuje - nie spodziewałem się takiego odzewu i tylu porad - dzięki koledzy 

Byłem jeszcze dzisiaj u Pana Tomka na Karmelkowej. Potwierdził wiele z tych rzeczy, o których pisaliście. Faktycznie bez rozebrania silnika nic się chyba nie uda zrobić, stąd też moja wątpliwość, czy jechać do Dzierżoniowa, tudzież Katowic i wywalić kilka stówek na diagnostykę, której wynik zapewne będzie brzmiał - wymontować, rozebrać i naprawić silnik. Czy to będą uszczelniacze zaworów, tak jak piszecie, czy coś grubszego takiego jak pierścienie czy inne ciekawe elementy, to i tak sposób dobrania się do nich jest tylko jeden. Rzucił nawet jakąś kwotę. Mało to to nie jest. Ale subarowe nic musi trochę kosztować

Turbina chyba faktycznie odpada, bo coś mi się wydaję, że takich ilości oleju to ona by nie przepaliła

Mam na tyle komfortową sytuację, że mogę się przesiąść do drugiej fury, więc subarynę chyba po prostu zostawię w warsztacie, niech wymontują silnik i później będę kombinował co dalej... Nie widzę za bardzo innego rozwiązania.
Tak w ogóle to muszę powiedzieć, że subarowa brać (no i peugeotowa tudzież, chloru


Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82 pisze: Turbina chyba faktycznie odpada, bo coś mi się wydaję, że takich ilości oleju to ona by nie przepaliła Czy nie powinno być tak, że przy takich ilościach oleju (załóżmy, że to ona go przepala) pojawiałby się olej np. na BOVie?
Rozwalona może przepuszcać całe litry. Ale to rzadko spotykane w Subaru.
kris82 pisze: Mam na tyle komfortową sytuację, że mogę się przesiąść do drugiej fury, więc subarynę chyba po prostu zostawię w warsztacie, niech wymontują silnik i później będę kombinował co dalej... Nie widzę za bardzo innego rozwiązania.
Niech Ci co mają rozbierać zdiagnozują i ustalą z Tobą scenariusz.
Re: Pożera olej - Impreza GT
Azrael, ale czy to nie powinno być gdzieś widoczne? Na przykład tak jak pisałem na BOVie?
Jeszcze słyszałem opinię, że silnik może być przelany olejem
Czy gdyby faktycznie miał wlane, dajmy na to, 6 litrów oleju, to wskazania na bagnecie były by w ten sposób zakłamywane?
Jak mniej więcej po trzech dniach od zakupu sprawdziłem po raz pierwszy olej (odwykłem trochę wcześniej od tej czynności, więc potrzebowałem czasu aby się przestawić
) to bagnet był zupełnie suchy. Dolałem wtedy od razu cały litr i olej też się, o ile dobrze pamiętam, nie pojawił na bagnecie - no może minimalnie na samym końcu. Czy przy tak niskim poziomie oleju nie powinna się zapalić kontrolka oleju?
Jeszcze słyszałem opinię, że silnik może być przelany olejem

Jak mniej więcej po trzech dniach od zakupu sprawdziłem po raz pierwszy olej (odwykłem trochę wcześniej od tej czynności, więc potrzebowałem czasu aby się przestawić

Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82, kontrolka zapali się, gdy jest za niskie ciśnienie. Wtedy zazwyczaj już jest za późno na dolewanie.
W GTkach nie ma kontrolki poziomu oleju.

W GTkach nie ma kontrolki poziomu oleju.
czarne jest piękne...
Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82 pisze: Azrael, ale czy to nie powinno być gdzieś widoczne? Na przykład tak jak pisałem na BOVie?
Jak wywala w dolot to tak, jak tylko w wydech to w downpipe będzie widać.
kris82 pisze: Jeszcze słyszałem opinię, że silnik może być przelany olejem Czy gdyby faktycznie miał wlane, dajmy na to, 6 litrów oleju, to wskazania na bagnecie były by w ten sposób zakłamywane?
Jakbyś wlał 6 litrów oleju to miałbyś siwą chmurę za sobą.
kris82 pisze: Czy przy tak niskim poziomie oleju nie powinna się zapalić kontrolka oleju?
Kontrolka (czerwona konewka) zapala się gdy ciśnienie oleju jest niższe niż 0.8 bar - czyli jak już zatarłeś silnik.
Re: Pożera olej - Impreza GT
No tak, z tą kontrolką to racja. Zapalona = śmierć
Zawsze też myślałem, że niskie ciśnienie = mała ilość, ale jak to sobie teraz przemyślałem, to doszedłem do wniosku, że chyba źle myślałem
Azrael, ale on dymi i to czasami dość konkretnie, na siwo... przy mocniejszym dociśnięciu na czarno.
A czy odkręcenie downpipe'a to skomplikowana czynność. Czy jako człowiek, który w podstawówce będąc rozkręcił i skręcił (z pełnym sukcesem) 6 sztuk samochodów marki Syrena 105L dam radę?
Wolałbym przed odstawieniem do warsztatu i wykręceniem silnika wykluczyć jakieś najprostsze możliwe awarie... A ta turbina powraca dość często, jako możliwa przyczyna...


Azrael, ale on dymi i to czasami dość konkretnie, na siwo... przy mocniejszym dociśnięciu na czarno.
A czy odkręcenie downpipe'a to skomplikowana czynność. Czy jako człowiek, który w podstawówce będąc rozkręcił i skręcił (z pełnym sukcesem) 6 sztuk samochodów marki Syrena 105L dam radę?

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Ostrzeżenia: 1
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 244 razy
- Polubione posty: 524 razy
Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82, nie trafiłeś. To nie pedzio tylko Cytryna 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82 pisze: A czy odkręcenie downpipe'a to skomplikowana czynność. Czy jako człowiek, który w podstawówce będąc rozkręcił i skręcił (z pełnym sukcesem) 6 sztuk samochodów marki Syrena 105L dam radę? Wolałbym przed odstawieniem do warsztatu i wykręceniem silnika wykluczyć jakieś najprostsze możliwe awarie... A ta turbina powraca dość często, jako możliwa przyczyna...
Jest to jako wyłączna przyczyna problemów relatywnie mało prawdopodobne. Odkręcenie downpipe jest dośc proste, tylko że jak CI się pourywają szpilki czy coś w tym stylu to raczej będziesz ugotowany. Nie bardzo wiem po co chcesz do tego samz aglądać, turbo też będziesz ew. sam zmieniał?
Re: Pożera olej - Impreza GT
Chloru, no faktycznie nie doczytałem, że w Cytrynach też go montowali
Strzelam dalej - Xsara VTS?
Azrael, wiem, że najlepiej byłoby, aby wszystkim zajął się ktoś, kto się na tym zna. Tak by było najwygodniej. Ale być może są jakieś w miarę proste czynności, które mógłbym sam wykonać, aby zminimalizować koszty. Już się jakoś psychicznie przygotowuję na te kilka średnich krajowych, ale każda zaoszczędzona stówa, to wydaje mi się fajna sprawa
Na pewno sam bym się za turbo nie zabierał... Przynajmniej nie na tym poziomie wiedzy i umiejętności
A jeżeli ten downpipe to kwestia kilku śrub i podnośnika, do którego mam akurat dostęp, to wydawało mi się, że mogę się pobawić. Nic nie mam do stracenia
Pourywane szpilki są jednak dość mocnym argumentem na nie 



Azrael, wiem, że najlepiej byłoby, aby wszystkim zajął się ktoś, kto się na tym zna. Tak by było najwygodniej. Ale być może są jakieś w miarę proste czynności, które mógłbym sam wykonać, aby zminimalizować koszty. Już się jakoś psychicznie przygotowuję na te kilka średnich krajowych, ale każda zaoszczędzona stówa, to wydaje mi się fajna sprawa




- Chloru
- 6 gwiazdek
- Ostrzeżenia: 1
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 244 razy
- Polubione posty: 524 razy
Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82, bardzo zgadywać nie musiałeś. Ten motor był montowany tylko w 306 i Xsarach 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Pożera olej - Impreza GT
Chloru, zgadza się, ale zawsze mogłeś jakiegoś przeszczepu dokonać, stąd moja ostrożność 

Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82, pamiętaj, że w teorii zaoszczędzona stówa może się potem przekuć w dużo wyższe koszty..
chytry 2x traci.. Na przewodach się przekonałeś.. 


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82, kurde, oddaj auto w ręce fachowca, niech stwierdzi co tak naprawdę się dzieje. Ja dobrze wiem jak to jest odstawić auto zaraz po tym jak go je kupiło ale cudów nie ma, wpieprza olej czyli coś jest mocno nie tak. Dojdzie do tego, że niedopilnujesz oleju, panewa dostanie suchym po pysku i będziesz miał remont pierwszego elementu eksploatacyjnego w GT czyli silnika.

Re: Pożera olej - Impreza GT
eMTi, przyjacielu, przecież rozmawialiśmy już o tym i wiesz, że drugi raz tego błędu nie popełnię. Chłopaki z warsztatu pokazali mi na co ich stać i moja subaryna na ich podnośniku już nie zawita. Trzy tygodnie temu wywaliłem trochę kasy na zakup samochodu, a teraz muszę znowu wywalić kilka dobrych tysi (których nie mam), więc wolę pochopnie nie podejmować decyzji i dlatego też tu pojawił się ten wątek. Na pewno nie oddam samochodu do warsztatu, który zrobi mi to dwa czy trzy razy taniej nie mając pojęcia co robi i później, tak jak teraz zdarza mi się miewać wątpliwości przy mocniejszym hamowaniu
będę miał lęki przed odpaleniem rano fury
Decyzja podjęta - auto od wtorku w warsztacie
, o którym wczoraj mówiłem - chyba to nie jest wersja oszczędnościowa? sam mi go poleciłeś
Arti, ciężko jak cholera, tym bardziej, że śnieg zaczyna padać, a jutro trasa Wrocław - Częstochowa - Warszawa - Wrocław i to wszystko w RWD
a mogło być tak pięknie. No ale nic to - za rok zima też będzie
No a tymczasem przyłącze się do Ciebie na docieranie
Także dzięki wszystkim za porady - jak już będę wiedział co jest, to napiszę - może kogoś zainteresuje




Arti, ciężko jak cholera, tym bardziej, że śnieg zaczyna padać, a jutro trasa Wrocław - Częstochowa - Warszawa - Wrocław i to wszystko w RWD



Także dzięki wszystkim za porady - jak już będę wiedział co jest, to napiszę - może kogoś zainteresuje

Re: Pożera olej - Impreza GT
kris82, gratki decyzji, ale tak szczerze, to Arti miał gorzej


no zwłaszcza, że fundusze na ten remont miałeś, więc wiedziałeś, że jedyne, co Cię ogranicza, to terminy Marka, na które nie miałeś wpływu... A trwało to tyle, że opowiadanie można napisać..Arti pisze: Ja dobrze wiem jak to jest odstawić auto zaraz po tym jak go je kupiło

Ależ Ty jesteś pesymistą... Pomyśl, że mogło być dużo gorzej, jak byś tą trasę jechał FWDkris82 pisze: i to wszystko w RWD a mogło być tak pięknie.

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Pożera olej - Impreza GT
Dobra, przekonałeś mnieeMTi pisze: Pomyśl, że mogło być dużo gorzej, jak byś tą trasę jechał FWD![]()

Re: Pożera olej - Impreza GT
Silnik wyciągnięty, rozebrany doszczętnie (nawet nie wiedziałem, że on taki ładny w środku jest
) i wyniki oględzin są następujące:
- tłoki, pierścienie, korbowody, wał korbowy - wszystko dobrze wygląda.
- wytarte są cylindry - różnica w obwodzie między "górną" częścią cylindra a "dolną" to 2mm.
- nagar na tłokach poniżej pierścieni.
- jeden tłok na górze czyściutki - benzyna go porządnie przemyła
Więc albo wtryskiwacz (tak twierdzi mechanik), albo najprawdopodobniej to przez tego BOV'a (mam już nowy DV, więc po remoncie będzie pełna seria).
- głowice są w dość kiepskim stanie. Są dwa mikropęknięcia przy gniazdach świec (w jednej głowicy). Poza tym gniazda zaworów są wybite, przez co zawory za głęboko się "chowają" (to zdanie mechanika - ja tam pierwszy raz w życiu takie rzeczy na oczy widziałem
).
Zatem strzelanie z rury mogło być spowodowane przelewaniem jednego z cylindrów, oraz tymi nieprawidłowo działającymi zaworami - no chyba, że się mylę?
Zatem do wymiany będą oczywiście pierścienie, wszystkie uszczelki, uszczelniacze zaworów. Podczas regeneracji głowic zapewne gniazda zaworów i może się okazać, że niektóre (wszystkie?) zawory...
Najbardziej martwią mnie dwie rzeczy:
- cylindry - mechanik polecił mi tulejowanie (nie wiem czy to prawidłowy termin) - czy ktoś z Was robił coś takiego u siebie? Czy jest to wytrzymała "konstrukcja"? Zamierzam jeszcze trochę się nacieszyć samochodem po remoncie, więc może lepiej byłoby pozbierać trochę kasy i rozejrzeć się za short-blockiem?
- spawanie głowicy - i tu znowu to samo pytanie - czy ktoś w Was to już robił?
Sama koncepcja mnie przeraziła, ale może jest to często stosowane w takich przypadkach i jest stabilnym rozwiązaniem?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady

- tłoki, pierścienie, korbowody, wał korbowy - wszystko dobrze wygląda.
- wytarte są cylindry - różnica w obwodzie między "górną" częścią cylindra a "dolną" to 2mm.
- nagar na tłokach poniżej pierścieni.
- jeden tłok na górze czyściutki - benzyna go porządnie przemyła

- głowice są w dość kiepskim stanie. Są dwa mikropęknięcia przy gniazdach świec (w jednej głowicy). Poza tym gniazda zaworów są wybite, przez co zawory za głęboko się "chowają" (to zdanie mechanika - ja tam pierwszy raz w życiu takie rzeczy na oczy widziałem

Zatem strzelanie z rury mogło być spowodowane przelewaniem jednego z cylindrów, oraz tymi nieprawidłowo działającymi zaworami - no chyba, że się mylę?
Zatem do wymiany będą oczywiście pierścienie, wszystkie uszczelki, uszczelniacze zaworów. Podczas regeneracji głowic zapewne gniazda zaworów i może się okazać, że niektóre (wszystkie?) zawory...
Najbardziej martwią mnie dwie rzeczy:
- cylindry - mechanik polecił mi tulejowanie (nie wiem czy to prawidłowy termin) - czy ktoś z Was robił coś takiego u siebie? Czy jest to wytrzymała "konstrukcja"? Zamierzam jeszcze trochę się nacieszyć samochodem po remoncie, więc może lepiej byłoby pozbierać trochę kasy i rozejrzeć się za short-blockiem?
- spawanie głowicy - i tu znowu to samo pytanie - czy ktoś w Was to już robił?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady

Re: Pożera olej - Impreza GT
Hm... jak cylinder jest mocno "rozjechany" to nie lepiej bedzie przypadkiem zrobic nadwymiar, niz dawac tylko nowe pierscienie i za rok czy dwa lata znow plakac, ze silnik do rozbiorki?
Az tak zle w ogole, ze tulejowanie konieczne?
Widze, ze jestes z Wroclawia - to tak czy inaczej, chyba najlepiej zrobisz zabierajac auto do Dzierzoniowa.
Az tak zle w ogole, ze tulejowanie konieczne?
Widze, ze jestes z Wroclawia - to tak czy inaczej, chyba najlepiej zrobisz zabierajac auto do Dzierzoniowa.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Pożera olej - Impreza GT
AMI, nie zamierzam dawać nowych pierścieni do tych samych cylindrów
teraz pierścienie dobrze wygladają (a raczej wyglądały) a olej ucieka... więc tak jak piszesz - nic by to nie dało. Stąd też pomysł (mechanika) na tulejowanie... A do nadwymiaru musiałbym zakupić nowe tłoki (chyba, że źle rozumiem pojęcie nadwymiaru, ale tak mi sie wydaje?), a te które mam są ok
gdyby się okazało, że któryś jest walnięty to poważnie bym się zastanawiał nad Twoją i Carfita propozycją short-blocka z sti
Nie wiem tylko czy moje głowice z ej205 pasowałyby do ej207? Jeżeli oczywiście ten Twój jest blokiem otwartym
A silnik już rozebrany u mechanika we Wrocławiu, którego mi kilka osób z forum polecało - rozważałem też Dzierżoniów, ale z kilku względów wybrałem Wrocław




A silnik już rozebrany u mechanika we Wrocławiu, którego mi kilka osób z forum polecało - rozważałem też Dzierżoniów, ale z kilku względów wybrałem Wrocław

Re: Pożera olej - Impreza GT
To czy blok otwarty, czy zamkniety nie ma wiekszego znaczenia chyba tutaj do "pasowania".
Tak samo glowice beda pasowac, bo mozna dosc swobodnie zamieniac miedzy wersjami silnika - problemem jest raczej osprzet.
Ale jak masz silnik teraz i mozna sie zmiescic w jakims nadwymiarze, to chyba w tulejowanie bym nie szedl, tylko raczej kupil nadwymiarowe tloki jakies z WRX'a new age - HBR mocniejsze.
Bardziej bym sie martwil chyba dodatkowo o te popekane glowice. Bo zalozenie ich do innego bloku, to nie problem, tylko problem, zeby to wszystko z glowa bylo zrobione.
Tak samo glowice beda pasowac, bo mozna dosc swobodnie zamieniac miedzy wersjami silnika - problemem jest raczej osprzet.
Ale jak masz silnik teraz i mozna sie zmiescic w jakims nadwymiarze, to chyba w tulejowanie bym nie szedl, tylko raczej kupil nadwymiarowe tloki jakies z WRX'a new age - HBR mocniejsze.
Bardziej bym sie martwil chyba dodatkowo o te popekane glowice. Bo zalozenie ich do innego bloku, to nie problem, tylko problem, zeby to wszystko z glowa bylo zrobione.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Pożera olej - Impreza GT
Te głowice są faktycznie bardzo nieciekawe. Pęknięcia są co prawda mikroskopijne wręcz, ledwo widoczne, no ale to pęknięcia, więc zostawić tego tak na pewno nie mogę. Chciałbym jeszcze długo pocieszyć się jazdą tym samochodem, więc zależy mi, żeby wszystko było z głową robione... Dlatego też moje pytanie, czy takie spawanie jest dobrym pomysłem? Rozwiązań innych, poza oczywiście zakupem głowic chyba nie ma 

Re: Pożera olej - Impreza GT
Ktos niedawno na kropce mial jakies glowice do sprzedania, ale nie pamietam od jakiego modelu.
Moze sobie zerknij tam.
Moze sobie zerknij tam.
Jacek "AMI" Rudowski