Powrót do wolnych obrotów

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Powrót do wolnych obrotów

Post 2 gru 2011, o 15:23

Mam dziwny problem ze swoją Subarynką (2001rok 2.0 125KM) otóż nie hamuje silnikiem. Włąściwie to hamuje ale z opóźnieniem około 2-4 sekund od zdjęcia nogi z gazu. Przy zmianie biegów gdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz, obroty utrzymują się przez chwilę na tym samym poziomie, natomiast spadają natychmiast po wyrzuceniu biegu. Samochód odpala dobrze, nie gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. Dzieje się to głównie na zimnym silniku, po rozgrzaniu prawie wraca do normy (silnik szybciej schodzi z obrotów). Dziwi mnie to uzależnienie od tego czy samochód jest na biegu czy nie. Na postoju silnik schodzi normalnie z obrotów. Co to qrde może być??



Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powrót do wolnych obrotów

Post 4 gru 2011, o 00:25

Na zimnym silniku na wolnych obrotach ssanie podtrzymuje obroty zazwyczaj w okolicy 1000rpm. Poza tym pamietaj ze w czasie jazdy silnik ma inne obciazenie-zmieniasz bieg, a on znow na luzie chce podtrzymywać ssanie (teoria,ale tak mi sie wydaje z obserwacji). Przy zmianie biegów to tak dziwnie działa, jakbyś miał automatyczne heel&toe :razz: U mnie zimny silnik też ma fochy ,W ogole przyzwyczaiłem sie do zagrzewania auta. Moj szarpie, prycha itp :mrgreen:

Ja bym sie matrwił gdyby tak robil na cieplym silniku tak jak u mnie. Ale zapewnie kwestia silniczka krokowego
Obrazek

marw007
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: OBK 2,5 '01
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powrót do wolnych obrotów

Post 6 gru 2011, o 14:22

u mnie hamuje silnikiem do ok 1500 obr/min. Następnie stara się jakby utrzymywać obroty na tym poziomie i jest wrażenie jakby przyspieszał. Po chwili "puszcza" i obroty dalej spadają.

rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powrót do wolnych obrotów

Post 7 gru 2011, o 21:13

więc tan typ tak ma :?:
ale dziwi mnie ta zależność od wrzuconego biegu

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powrót do wolnych obrotów

Post 8 gru 2011, o 20:24

ja nie do konca rozumiem o co chodzi z tym wrzuconym biegiem, przecież mowa o wolnych obrotach. Może chodzi Ci o luz na sprzegle i luz "prawdziwy" czyli na skrzyni :whistle:

jezeli chodzi Ci o sytuacje gdy na zimnym silniku dojeżdżając do świateł wyrzucisz bieg, to moj podchodzi nawet pod 1.800rpm, co ciekawsze spada dopiero gdy auto sie zatrzyma :lol: to ja sie powinienem dopiero zastanawiac co mu jest :mrgreen:

Poza tym ile masz Subaru? Mi sie wydawało cały czas, że to normalna reakcja silnika który sie chce rozgrzać :idea:
Obrazek

stefanekmac
5 gwiazdek
Auto: był forek XT jest OBK 2,5
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 91 razy

Re: Powrót do wolnych obrotów

Post 9 gru 2011, o 09:08

Subaru to pryszcz,mój OBK ma jakieś 1400 obr ale bardzo szybko spadają ,ale za to toyota to 1900 i tak potrafi ciągnąć że z nogą na hamulcu jadę bo jej rozgrzanie trwa 3 razy tyle co subaru.Najszybciej grzał się silnik rovera w poldku.
Pamietajmy o Wołyniu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Powrót do wolnych obrotów

Post 9 gru 2011, o 10:25

rederyk, sprawdź linkę gazu - pewnie się zacina ze starości - to popularny problem w Subaru.

rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powrót do wolnych obrotów

Post 9 gru 2011, o 12:04

Linka gazu i silniczek krokowy jest ok. Może czujnik temperatury? Który czujnik podaje informację do CPU?
Matiz pisze:Poza tym ile masz Subaru? Mi sie wydawało cały czas, że to normalna reakcja silnika który sie chce rozgrzać :idea:
Mam ten samochód od prawie 3 lat, problem nasila się w zimie.

ODPOWIEDZ