Powrót do wolnych obrotów
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- rederyk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: lubelskie
- Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Powrót do wolnych obrotów
Mam dziwny problem ze swoją Subarynką (2001rok 2.0 125KM) otóż nie hamuje silnikiem. Włąściwie to hamuje ale z opóźnieniem około 2-4 sekund od zdjęcia nogi z gazu. Przy zmianie biegów gdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz, obroty utrzymują się przez chwilę na tym samym poziomie, natomiast spadają natychmiast po wyrzuceniu biegu. Samochód odpala dobrze, nie gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. Dzieje się to głównie na zimnym silniku, po rozgrzaniu prawie wraca do normy (silnik szybciej schodzi z obrotów). Dziwi mnie to uzależnienie od tego czy samochód jest na biegu czy nie. Na postoju silnik schodzi normalnie z obrotów. Co to qrde może być??
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Powrót do wolnych obrotów
Na zimnym silniku na wolnych obrotach ssanie podtrzymuje obroty zazwyczaj w okolicy 1000rpm. Poza tym pamietaj ze w czasie jazdy silnik ma inne obciazenie-zmieniasz bieg, a on znow na luzie chce podtrzymywać ssanie (teoria,ale tak mi sie wydaje z obserwacji). Przy zmianie biegów to tak dziwnie działa, jakbyś miał automatyczne heel&toe
U mnie zimny silnik też ma fochy ,W ogole przyzwyczaiłem sie do zagrzewania auta. Moj szarpie, prycha itp 
Ja bym sie matrwił gdyby tak robil na cieplym silniku tak jak u mnie. Ale zapewnie kwestia silniczka krokowego


Ja bym sie matrwił gdyby tak robil na cieplym silniku tak jak u mnie. Ale zapewnie kwestia silniczka krokowego

Re: Powrót do wolnych obrotów
u mnie hamuje silnikiem do ok 1500 obr/min. Następnie stara się jakby utrzymywać obroty na tym poziomie i jest wrażenie jakby przyspieszał. Po chwili "puszcza" i obroty dalej spadają.
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Powrót do wolnych obrotów
ja nie do konca rozumiem o co chodzi z tym wrzuconym biegiem, przecież mowa o wolnych obrotach. Może chodzi Ci o luz na sprzegle i luz "prawdziwy" czyli na skrzyni
jezeli chodzi Ci o sytuacje gdy na zimnym silniku dojeżdżając do świateł wyrzucisz bieg, to moj podchodzi nawet pod 1.800rpm, co ciekawsze spada dopiero gdy auto sie zatrzyma
to ja sie powinienem dopiero zastanawiac co mu jest
Poza tym ile masz Subaru? Mi sie wydawało cały czas, że to normalna reakcja silnika który sie chce rozgrzać

jezeli chodzi Ci o sytuacje gdy na zimnym silniku dojeżdżając do świateł wyrzucisz bieg, to moj podchodzi nawet pod 1.800rpm, co ciekawsze spada dopiero gdy auto sie zatrzyma


Poza tym ile masz Subaru? Mi sie wydawało cały czas, że to normalna reakcja silnika który sie chce rozgrzać


-
stefanekmac
- 5 gwiazdek
- Auto: był forek XT jest OBK 2,5
- Polubił: 26 razy
- Polubione posty: 91 razy
Re: Powrót do wolnych obrotów
Subaru to pryszcz,mój OBK ma jakieś 1400 obr ale bardzo szybko spadają ,ale za to toyota to 1900 i tak potrafi ciągnąć że z nogą na hamulcu jadę bo jej rozgrzanie trwa 3 razy tyle co subaru.Najszybciej grzał się silnik rovera w poldku.
Pamietajmy o Wołyniu.
Re: Powrót do wolnych obrotów
rederyk, sprawdź linkę gazu - pewnie się zacina ze starości - to popularny problem w Subaru.
- rederyk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: lubelskie
- Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Powrót do wolnych obrotów
Linka gazu i silniczek krokowy jest ok. Może czujnik temperatury? Który czujnik podaje informację do CPU?
Mam ten samochód od prawie 3 lat, problem nasila się w zimie.Matiz pisze:Poza tym ile masz Subaru? Mi sie wydawało cały czas, że to normalna reakcja silnika który sie chce rozgrzać