Regeneracja pompy wspomagania
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Regeneracja pompy wspomagania
Chloru, Mogę Ci mówić Sherlocku ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Regeneracja pompy wspomagania
leon, w tym celu musisz zdobyć jeszcze 8 zepsutych pomp
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Regeneracja pompy wspomagania
wygląda na to że ta "nowa" jest regenerowana - ktoś tak ją podszlifował, że usunął glazurę i teraz brakuje tych paru mikronów, które po rozgrzaniu się powiększają
to nie musi na łożysku puszczać, tylko na obudowie, gdzie uszczelki są przygotowane do fabrycznych rozmiarów, które pompa po nieudolnej regeneracji zgubiła
Bergen miałeś już jakąś nowszą na stole? uświadczyłeś tego ustrojstwa japońskiego (w sensie powleczenia pompy od środka)?
to nie musi na łożysku puszczać, tylko na obudowie, gdzie uszczelki są przygotowane do fabrycznych rozmiarów, które pompa po nieudolnej regeneracji zgubiła
Bergen miałeś już jakąś nowszą na stole? uświadczyłeś tego ustrojstwa japońskiego (w sensie powleczenia pompy od środka)?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Regeneracja pompy wspomagania
Nie, nowszej niestety nie miałem. Ale z chęcią bym się przyjrzał, nawet popsutej, żeby zrelacjonować i opisać co i jak.
Re: Regeneracja pompy wspomagania
a ja swoją wyrzuciłem była już regenerowana nieudolnie więc pewnie wszystkie wymiary pogubione miała
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Regeneracja pompy wspomagania
OBK H6 pisze: wygląda na to że ta "nowa" jest regenerowana - ktoś tak ją podszlifował
No jest, tylko co tam można szlifować? Zresztą dzisiaj się potwierdziły wcześniejsze obserwacje, że jest problem z zaworem na wyjściu. Po wymontowaniu i wyczyszczeniu jakoś działa. Nie wiem jak długo.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Regeneracja pompy wspomagania
leon, OBK H6, poróbcie fotki swoich pomp, zrobimy porównanie i postaramy się jakoś ogarnąć ów pierdolnik z tymi pompami, tj, spróbować je jakoś uszeregować.
Re: Regeneracja pompy wspomagania
Nie robiłem fotek, ale to taka -> http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... tration_2/
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Regeneracja pompy wspomagania
Bergen, po raz kolejny zadziwiasz mnie :D
A może ktoś napisac instrukcję zmiany płynu? Jedni uważają, że wystarczy oddesać ze zbiorniczka i dolać nowego, inni, że spuścić (kręcąc kierownica by pompa wypluła resztki) i wtedy zalać nowym... Cyz przy opcji nr 2 istnieje rysyko zapowietrzenia?
A może ktoś napisac instrukcję zmiany płynu? Jedni uważają, że wystarczy oddesać ze zbiorniczka i dolać nowego, inni, że spuścić (kręcąc kierownica by pompa wypluła resztki) i wtedy zalać nowym... Cyz przy opcji nr 2 istnieje rysyko zapowietrzenia?
Mój trabancik na FB https://www.facebook.com/TrabantDyzka?r ... page_panel
FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Regeneracja pompy wspomagania
pytanie za 100pkt ;) w manualu zobaczyłem ze w mojej pompie powinien być jeden oring nr 5 i taki też zakupiłem
ale przy rozbieraniu widzę że uszkodzodzony jest oring widoczny tu jako nr 7
czy to są dwa oringi w jednej pompie czy dół mam od innej a zbiorniczek od innej ?
ale przy rozbieraniu widzę że uszkodzodzony jest oring widoczny tu jako nr 7
czy to są dwa oringi w jednej pompie czy dół mam od innej a zbiorniczek od innej ?
Re: Regeneracja pompy wspomagania
kamilos pisze: czy to są dwa oringi w jednej pompie czy dół mam od innej a zbiorniczek od innej ?
Jest jeden, jaką ma średnicę ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Regeneracja pompy wspomagania
To może ja dodam swoją przygodę z pompą, która zakończyła się przed chwilą.
Jako, że w aucie zaczęła się odzywać pompa (co prawda po dolaniu oleju pracowała ciszej, ale co tam ) i znając ten tutorial postanowiłem zadziałać...
Pokupowałem opisane łożysko, simmering i oring i dziś nastał dzień, w którym pełen zapału zabrałem się do roboty
Demontaż pompy przebiegł sprawnie i pompa szybko trafiła na stół.. I tu nastąpiło pierwsze zdziwko simmering miał być trochę większy i miał być za łożyskiem,a u mnie nie dość że simmering miał 30mm średnicy zewnętrznej, to był na zewnątrz, zaraz za kołem pasowym No cóż, widocznie tu łożysko kąpie się w oleju - pomyślałem. Skoro jednak pompa jest na stole to może jednak rozbiorę ją i wyjmę łożysko aby w poniedziałek kupić odpowiednie. Tak też zrobiłem - zbiorniczek off, śrubki off i uprzedzony w tutorialu jak robić aby mi się bebechy nie rozsypały położyłem pompę wieczkiem do stołu na szmatce i delikatnie podnoszę resztę i... tu nastąpiło drugie zdziwko zaraz po tym jak mi się rozmaszyście wylały bebechy pompy na szmatkę No to pozamiatane... Ale... niezrażony tymże niepowodzeniem złożyłem jak umiałem i zabieram się do dochodzenia dlaczego mi się one nie spłynęły ino się rozlały i doszedłem - bebechom nie pozwolił spłynąć pierścień na wałku od strony bebechów. No dobra zdejmuje pierścień i... bez oporów wysuwam cały wałek. Spoko, tylko dlaczego tak łatwo mi on wylazł? Zaglądam do obudowy a tam jest łożysko, tylko że ślizgowe I to by było na tyle, bo przecież panewki raczej nie wymienię
To może chociaż oring pod zbiorniczkiem? taaaa, tylko u mnie oring ma 20mm, a nie 22
Tak więc złożyłem wszystko do kupy i wsadziłem do auta, zalałem odpaliłem i... uff działa...
Konkluzja? Jak zdejmiesz koło pasowe i zobaczysz simmering - możesz sobie odpuścić dalsze kroki
Jako, że w aucie zaczęła się odzywać pompa (co prawda po dolaniu oleju pracowała ciszej, ale co tam ) i znając ten tutorial postanowiłem zadziałać...
Pokupowałem opisane łożysko, simmering i oring i dziś nastał dzień, w którym pełen zapału zabrałem się do roboty
Demontaż pompy przebiegł sprawnie i pompa szybko trafiła na stół.. I tu nastąpiło pierwsze zdziwko simmering miał być trochę większy i miał być za łożyskiem,a u mnie nie dość że simmering miał 30mm średnicy zewnętrznej, to był na zewnątrz, zaraz za kołem pasowym No cóż, widocznie tu łożysko kąpie się w oleju - pomyślałem. Skoro jednak pompa jest na stole to może jednak rozbiorę ją i wyjmę łożysko aby w poniedziałek kupić odpowiednie. Tak też zrobiłem - zbiorniczek off, śrubki off i uprzedzony w tutorialu jak robić aby mi się bebechy nie rozsypały położyłem pompę wieczkiem do stołu na szmatce i delikatnie podnoszę resztę i... tu nastąpiło drugie zdziwko zaraz po tym jak mi się rozmaszyście wylały bebechy pompy na szmatkę No to pozamiatane... Ale... niezrażony tymże niepowodzeniem złożyłem jak umiałem i zabieram się do dochodzenia dlaczego mi się one nie spłynęły ino się rozlały i doszedłem - bebechom nie pozwolił spłynąć pierścień na wałku od strony bebechów. No dobra zdejmuje pierścień i... bez oporów wysuwam cały wałek. Spoko, tylko dlaczego tak łatwo mi on wylazł? Zaglądam do obudowy a tam jest łożysko, tylko że ślizgowe I to by było na tyle, bo przecież panewki raczej nie wymienię
To może chociaż oring pod zbiorniczkiem? taaaa, tylko u mnie oring ma 20mm, a nie 22
Tak więc złożyłem wszystko do kupy i wsadziłem do auta, zalałem odpaliłem i... uff działa...
Konkluzja? Jak zdejmiesz koło pasowe i zobaczysz simmering - możesz sobie odpuścić dalsze kroki
Marcin
-_-
-_-
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Regeneracja pompy wspomagania
TERZO pisze:To może ja dodam swoją przygodę z pompą, która zakończyła się przed chwilą.
Jako, że w aucie zaczęła się odzywać pompa (co prawda po dolaniu oleju pracowała ciszej, ale co tam ) i znając ten tutorial postanowiłem zadziałać...
Pokupowałem opisane łożysko, simmering i oring i dziś nastał dzień, w którym pełen zapału zabrałem się do roboty
Demontaż pompy przebiegł sprawnie i pompa szybko trafiła na stół.. I tu nastąpiło pierwsze zdziwko simmering miał być trochę większy i miał być za łożyskiem,a u mnie nie dość że simmering miał 30mm średnicy zewnętrznej, to był na zewnątrz, zaraz za kołem pasowym No cóż, widocznie tu łożysko kąpie się w oleju - pomyślałem. Skoro jednak pompa jest na stole to może jednak rozbiorę ją i wyjmę łożysko aby w poniedziałek kupić odpowiednie. Tak też zrobiłem - zbiorniczek off, śrubki off i uprzedzony w tutorialu jak robić aby mi się bebechy nie rozsypały położyłem pompę wieczkiem do stołu na szmatce i delikatnie podnoszę resztę i... tu nastąpiło drugie zdziwko zaraz po tym jak mi się rozmaszyście wylały bebechy pompy na szmatkę No to pozamiatane... Ale... niezrażony tymże niepowodzeniem złożyłem jak umiałem i zabieram się do dochodzenia dlaczego mi się one nie spłynęły ino się rozlały i doszedłem - bebechom nie pozwolił spłynąć pierścień na wałku od strony bebechów. No dobra zdejmuje pierścień i... bez oporów wysuwam cały wałek. Spoko, tylko dlaczego tak łatwo mi on wylazł? Zaglądam do obudowy a tam jest łożysko, tylko że ślizgowe I to by było na tyle, bo przecież panewki raczej nie wymienię
To może chociaż oring pod zbiorniczkiem? taaaa, tylko u mnie oring ma 20mm, a nie 22
Tak więc złożyłem wszystko do kupy i wsadziłem do auta, zalałem odpaliłem i... uff działa...
Konkluzja? Jak zdejmiesz koło pasowe i zobaczysz simmering - możesz sobie odpuścić dalsze kroki
Właśnie wesoło nie przeczytałem tego postu i mam rozgrzebaną pompę
U mnie łopatki wyrobiły ładne rowki w numerze 20 na schemacie załączonym poniżej
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... /oil_pump/
Pytanko teraz mam, czy mocno zaszkodzi zamontowanie pompy wspomagania od forestera XT 03'
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: Regeneracja pompy wspomagania
Raczej powinno pomócdzixd pisze: czy mocno zaszkodzi zamontowanie pompy wspomagania od forestera XT 03
Re: Regeneracja pompy wspomagania
ciekawe czy łożysko moze mieć krycie plastikowe - mam parę łożysk nsk z powiększonym luzem tylko że maja krycie plastikowe
Re: Regeneracja pompy wspomagania
autor postu zastosował z kryciem metalowym i jestem ciekawy jak z plastikowym kryciem
Re: Regeneracja pompy wspomagania
czy odpowietrzenie pompy po dobrze przeprowadzonej regeneracji ( na hamowni wszystko git malyna) w Subaru wymaga jakiejs magicznej sztuki w związku z fabrycznym niskim położeniem zbiorniczka ? jak zbiorniczek jest powyżej to pracuje cichutko, jak wskoczy na fabryczne miejsce to pompa lubi se zawyć
Re: Regeneracja pompy wspomagania
regenerowana pompa na zimno pracuje idealnie , jak nowa , po rozgrzaniu nadal wspomaga ale zaczyna się odzywać , czy skręcenie obudowy " na gorąco" zażegna problem ? ? ?
bardzo mi nie odpowiada cena nowej więc chyba będe męczył obecna do skutku
wszelki KONSTRUKTYWNE porady, uwagi, spostrzeżenia mile widziane
bardzo mi nie odpowiada cena nowej więc chyba będe męczył obecna do skutku
wszelki KONSTRUKTYWNE porady, uwagi, spostrzeżenia mile widziane
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Regeneracja pompy wspomagania
Owiń szmatą - nie będzie słychaćesilon pisze:regenerowana pompa na zimno pracuje idealnie , jak nowa , po rozgrzaniu nadal wspomaga ale zaczyna się odzywać , czy skręcenie obudowy " na gorąco" zażegna problem ? ? ?
bardzo mi nie odpowiada cena nowej więc chyba będe męczył obecna do skutku
wszelki KONSTRUKTYWNE porady, uwagi, spostrzeżenia mile widziane
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: Regeneracja pompy wspomagania
esi - po rozgrzaniu najwidoczniej traci szczelność - u mnie też tak było... nie zaradzisz już
ja kupiłem używaną z rozbitka i działa już 2 albo 3 rok bez problemu - zrób tak samo
ja kupiłem używaną z rozbitka i działa już 2 albo 3 rok bez problemu - zrób tak samo
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Regeneracja pompy wspomagania
Kupić używkę, w miarę nową, z pewnego źródła.esilon pisze: wszelki KONSTRUKTYWNE porady, uwagi, spostrzeżenia mile widziane
Jak mi padła pompa, to kupiłem używkę od Carfita i działa bez problemu.