Outback - pytania przed zakupem
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Outback - pytania przed zakupem
Witam,
mam nadzieję, że dobry dział sobie wybrałem... zatem do dzieła.
Mam Previe z 99 roku i chcialbym ja zmienic na cos rownie ciekawego ale mniejszego.
Wstepnie wybor padl na Outbacka II generacji roczniki 2001-2003 (04 to juz za drogie).
W zwiazku z tym pojawil sie szereg pytan, moze bedziecie mogli mi pomoc.
Na pewno chce miec w aucie LPG i automatyczna skrzynie. W zwiazku z tym rodzi sie pytanie (a nawet kilka):
1. Jaki silnik 2.5l 165KM czy (chetniej) 3.0 209KM (212KM - zrodla roznie podaja moc).
Podobno w pierwszym silniku kosztowne jest serwisowanie rozdzadu (pasek) w drugim jest koniecznosc regulacji zaworow co 50 tys km), ktorej nie da sie wykonac bez wyciagania silnika.
Dostalem jednak info. od osoby, ktora tez takie auto sprzedaje (wiec nie wiem czy mowi prawde czy chce sprzedac auto), ze da sie dojsc do pokrywy zaworow bez wyciagania silnika.
2. Duzo roznych opini wystepuje w temacie tylnego zawieszenia (aktywne amortyzatory).
Czy nalezy sie tego bac, jak czesto sie je wymienia, czy sa awaryjne, czy w cywilnym Legacy (zwykle kombi) sa inne?
Czy wogole sa jakies roznice (poza przeswitem) miedzy Outbackiem i Legacy kombi?
Ktore z nich ma trwalsze i bardziej wytrzymale zawieszenie (patrz - auto bedzie jezdzic po drogach w PL)
3. Na co zworic uwage kupujac, o co zapytac, czego unikac? Wszelkie inne uwagi mile widzane.
4. Moja obecna fura spala miedzy 15-17 LPG cykl mieszany, miasto przy dosc oszczednym deptaniu gazu - dobrze mysle, ze Outback bedzie plaic mniej?
mam nadzieję, że dobry dział sobie wybrałem... zatem do dzieła.
Mam Previe z 99 roku i chcialbym ja zmienic na cos rownie ciekawego ale mniejszego.
Wstepnie wybor padl na Outbacka II generacji roczniki 2001-2003 (04 to juz za drogie).
W zwiazku z tym pojawil sie szereg pytan, moze bedziecie mogli mi pomoc.
Na pewno chce miec w aucie LPG i automatyczna skrzynie. W zwiazku z tym rodzi sie pytanie (a nawet kilka):
1. Jaki silnik 2.5l 165KM czy (chetniej) 3.0 209KM (212KM - zrodla roznie podaja moc).
Podobno w pierwszym silniku kosztowne jest serwisowanie rozdzadu (pasek) w drugim jest koniecznosc regulacji zaworow co 50 tys km), ktorej nie da sie wykonac bez wyciagania silnika.
Dostalem jednak info. od osoby, ktora tez takie auto sprzedaje (wiec nie wiem czy mowi prawde czy chce sprzedac auto), ze da sie dojsc do pokrywy zaworow bez wyciagania silnika.
2. Duzo roznych opini wystepuje w temacie tylnego zawieszenia (aktywne amortyzatory).
Czy nalezy sie tego bac, jak czesto sie je wymienia, czy sa awaryjne, czy w cywilnym Legacy (zwykle kombi) sa inne?
Czy wogole sa jakies roznice (poza przeswitem) miedzy Outbackiem i Legacy kombi?
Ktore z nich ma trwalsze i bardziej wytrzymale zawieszenie (patrz - auto bedzie jezdzic po drogach w PL)
3. Na co zworic uwage kupujac, o co zapytac, czego unikac? Wszelkie inne uwagi mile widzane.
4. Moja obecna fura spala miedzy 15-17 LPG cykl mieszany, miasto przy dosc oszczednym deptaniu gazu - dobrze mysle, ze Outback bedzie plaic mniej?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: Outback - pytania przed zakupem
dział nie ten - wrzuć na techniczny - tam znajdziesz dużo odpowiedzi na nurtujące Cię tematy
1. jak chcesz w A/T - to 3.0, trudniej go zagazować, regulacja zaworów z wyjmowaniem silnika (jak ktoś to robi bez tego to artysta-rzemieślnik - nie dawaj mu auta do roboty). 2,5 jest OK ale na A/T bardziej mułowaty - plus taki że regulacja zaworów bez wyciągania silnika
2. OBK jest wyższy (większy prześwit), tylne zawieszenie (samopoziomujące) weźmiesz na stację obsługi żeby wytrzęśli i sprawdzili jak się ma - jeżeli OK to trochę posłuży, zamienników nie ma
3. wiskoza (skręć koła na max na postoju i powoli ruszaj, jak coś zgrzyta albo przeskakuje, to jest do roboty), podepnij kabel pod OBD i sprawdź historię błędów, tylna klapa (czy mokra od środka, spójrz do lamp czy nie mają nalotu styki od środka - tylna blenda lubi przepuszczać wodę), jadąc spokojnie wdepnij w podłogę i sprawdź czy skrzynia robi poprawnie kickdown, równomiernie przyspieszając czy płynnie zmienia biegi (powinieneś tylko zauważyć spadek obrotów ale nic nie poczuć) itd itd
4. nie będzie - delikatnie 15/100, jak depniesz to do 20 dojdzie
1. jak chcesz w A/T - to 3.0, trudniej go zagazować, regulacja zaworów z wyjmowaniem silnika (jak ktoś to robi bez tego to artysta-rzemieślnik - nie dawaj mu auta do roboty). 2,5 jest OK ale na A/T bardziej mułowaty - plus taki że regulacja zaworów bez wyciągania silnika
2. OBK jest wyższy (większy prześwit), tylne zawieszenie (samopoziomujące) weźmiesz na stację obsługi żeby wytrzęśli i sprawdzili jak się ma - jeżeli OK to trochę posłuży, zamienników nie ma
3. wiskoza (skręć koła na max na postoju i powoli ruszaj, jak coś zgrzyta albo przeskakuje, to jest do roboty), podepnij kabel pod OBD i sprawdź historię błędów, tylna klapa (czy mokra od środka, spójrz do lamp czy nie mają nalotu styki od środka - tylna blenda lubi przepuszczać wodę), jadąc spokojnie wdepnij w podłogę i sprawdź czy skrzynia robi poprawnie kickdown, równomiernie przyspieszając czy płynnie zmienia biegi (powinieneś tylko zauważyć spadek obrotów ale nic nie poczuć) itd itd
4. nie będzie - delikatnie 15/100, jak depniesz to do 20 dojdzie
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Outback - pytania przed zakupem
O ile dobrze widze to juz jest na technicznym? (przeniesione?) THX!
1. Taka regulacja (wyciagnie silnika) odpada. Musi sie dac zrobic pod domem - tak jak w Previi.
2. To samopoziomujace zawieszenie - wytrzymale? Czeste awarie (bo pewnie drogie jak cholera)? Nie chce autem wozic cegiel tylko dziecko i czasem jakies bagaze wiec nie bede auta obciazal (holowanie przyczepy tez odpada). To moze jednak szukac zwyklego Legacy?
3. OK - thx, bede pamietal
4. 20l/100? eeee - przy "aktywnej" jezdzie (niby trasa) Katowice Bielsko Previa wziela 24l LPG/100 - 15 l... to naprawde delikatna jazda
Pzrepraszam za pewna prowokacje ale pewnie co poniektorzy z Was tez to rozwazali.... moze zamiast Outbacka XC70?
1. Taka regulacja (wyciagnie silnika) odpada. Musi sie dac zrobic pod domem - tak jak w Previi.
2. To samopoziomujace zawieszenie - wytrzymale? Czeste awarie (bo pewnie drogie jak cholera)? Nie chce autem wozic cegiel tylko dziecko i czasem jakies bagaze wiec nie bede auta obciazal (holowanie przyczepy tez odpada). To moze jednak szukac zwyklego Legacy?
3. OK - thx, bede pamietal
4. 20l/100? eeee - przy "aktywnej" jezdzie (niby trasa) Katowice Bielsko Previa wziela 24l LPG/100 - 15 l... to naprawde delikatna jazda
Pzrepraszam za pewna prowokacje ale pewnie co poniektorzy z Was tez to rozwazali.... moze zamiast Outbacka XC70?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: Outback - pytania przed zakupem
mam outbacka 2,5 156 PS. Na gazie. W trasie nigdy nie wziął z klimą więcej jak 13,6 gazu (rumuńskie serpentyny, dużo redukcji). Silnik do gazu bezproblemowy, w przeciwieństwie do 3,0. Skrzynia automat niezniszczalna, wg. danych technicznych różnica do setki 1s. do manuala. Mogłoby być lepiej, ale kultura pracy w porównaniu z niemieckimi zf z tamtych lat lepsza.
Zawieszenie bez poziomowania, bezproblemowe, nie zmieniane 115kkm. Obciążenia znosi wzorowo.
Też mi chodził po głowie XC. Nie bardzo chce jeździć, za to wzornictwem bije S na głowę. Awaryjność i koszty utrzymania dużo większe.
Zawieszenie bez poziomowania, bezproblemowe, nie zmieniane 115kkm. Obciążenia znosi wzorowo.
Też mi chodził po głowie XC. Nie bardzo chce jeździć, za to wzornictwem bije S na głowę. Awaryjność i koszty utrzymania dużo większe.
Re: Outback - pytania przed zakupem
Mnie sie XC nie podoba - Outbek kazdy i od zawsze
Czy dobre rozumie, ze sa Outbacki bez samopoziomujacego zawieszenia???? Chyba takie bym wolal bo po co mi to drugie?
Jak to rozpoznac....??? - szczegolnie w ogloszeniu
A co kolega rozbi z zaworami - w 2.5 sie samoreguluja bo to SOHC?
I jak rozumiec rozbieznosci w mocy silnika 2.5l - wg mojej wiedzy w gen I bylo 156KM w drugiej ma 165KM.... ale rozne zrodla roznie podaja .
Czy dobre rozumie, ze sa Outbacki bez samopoziomujacego zawieszenia???? Chyba takie bym wolal bo po co mi to drugie?
Jak to rozpoznac....??? - szczegolnie w ogloszeniu
A co kolega rozbi z zaworami - w 2.5 sie samoreguluja bo to SOHC?
I jak rozumiec rozbieznosci w mocy silnika 2.5l - wg mojej wiedzy w gen I bylo 156KM w drugiej ma 165KM.... ale rozne zrodla roznie podaja .
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: Outback - pytania przed zakupem
to nie to forumgaltom pisze:moze zamiast Outbacka XC70?
to chyba do złego auta podchodzisz, jak chcesz przed domem regulować zawory... piszesz o samochodzie, który nie będzie tani w naprawach, a jak zaniedbasz terminy albo przyoszczędzisz w jednym miejscu - to Cie w innym miejscu kopnie. 2,5 ma regulację bez wyciągania silnikagaltom pisze: 1. Taka regulacja (wyciagnie silnika) odpada. Musi sie dac zrobic pod domem - tak jak w Previi.
Amortyzator jak kazdy inny, to nie jest jakieś cudo techniki i elektroniki. Wytrzymuje tyle co inne amory, dlatego sprawdź zanim kupisz - bo wymiana nie kosztyje 250 zł/szt tylko 1000 zł/szt (co najmniej)galtom pisze: 2. To samopoziomujace zawieszenie - wytrzymale? Czeste awarie (bo pewnie drogie jak cholera)? Nie chce autem wozic cegiel tylko dziecko i czasem jakies bagaze wiec nie bede auta obciazal (holowanie przyczepy tez odpada). To moze jednak szukac zwyklego Legacy?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Outback - pytania przed zakupem
W ogłoszeniach to można znaleźć i 2,5 v6. Musisz pomacać, lub zdać się na wiedzę sprzedającego.
Mój jest 99/2000, gdzieś w okolicy liftu 01-02? urosła moc o 9 ps.
Zawory regulowane klasycznie, bez wyciągania, choć mechanik stwierdził, że robota dla ginekologa. Nie ma niestety w mojej okolicy warsztatu wyspecjalizowanego w subaru.
Mój jest 99/2000, gdzieś w okolicy liftu 01-02? urosła moc o 9 ps.
Zawory regulowane klasycznie, bez wyciągania, choć mechanik stwierdził, że robota dla ginekologa. Nie ma niestety w mojej okolicy warsztatu wyspecjalizowanego w subaru.
Re: Outback - pytania przed zakupem
Wiem, wiem... to XC70 to tylko tak, zeby sie upewnic, ze dobrze czynie.
Co do serwisowania.
Previa niestety tez wymaga odpowiedniego podjesia i milosci i nie jest ani tania ani latwa w utrzymaniu - mechanicy sie jej boja jak ognia a polowa nie potrafi silnika znalezc nawet.
Regulacja zaworow nie jest jakos strasznie skomplikowana o ile jest do nich dostep. W Previi sie udala to nie widze powodu aby nie udala sie w innym aucie (o ile jesty donich sensowne dojscie).
Zawieszenie w Previi to tez nie tania sprawa - moze byc most miekki albo sztywny, amory do przodu tez ok. 500 zł sztuka nie liczac innych pierdolek - ale za to auto ma dusze
Co do serwisowania.
Previa niestety tez wymaga odpowiedniego podjesia i milosci i nie jest ani tania ani latwa w utrzymaniu - mechanicy sie jej boja jak ognia a polowa nie potrafi silnika znalezc nawet.
Regulacja zaworow nie jest jakos strasznie skomplikowana o ile jest do nich dostep. W Previi sie udala to nie widze powodu aby nie udala sie w innym aucie (o ile jesty donich sensowne dojscie).
Zawieszenie w Previi to tez nie tania sprawa - moze byc most miekki albo sztywny, amory do przodu tez ok. 500 zł sztuka nie liczac innych pierdolek - ale za to auto ma dusze
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Outback - pytania przed zakupem
Jeżeli nie zależy Ci na napędzie na cztery koła - wystarczy Ci napęd na przód z chaotycznie dołączanym tyłem - to rzeczywiście można rozważyć XC70. Volvo jest na pewno lepiej wykończone w środku. Trochę gorzej się prowadzi.galtom pisze: moze zamiast Outbacka XC70?
Re: Outback - pytania przed zakupem
Tzn.? Mozesz przyblizyc temat?BiP pisze:Zawory regulowane klasycznie, bez wyciągania, choć mechanik stwierdził, że robota dla ginekologa. Nie ma niestety w mojej okolicy warsztatu wyspecjalizowanego w subaru.
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: Outback - pytania przed zakupem
Moim zdaniem wymiana paska i rolek dziecinnie prosta i można ją zrobić przed domem. Do regulacji zaworów lepiej zadekować się w garażu bo z pewnością potrwa dłużej ale na pewno może to zrobić ktoś kto wie do czego służy szczelinomierzgaltom pisze: Podobno w pierwszym silniku kosztowne jest serwisowanie rozdzadu (pasek)
Re: Outback - pytania przed zakupem
Z paskiem to nie wiem... Prevka ma lancuszek ale szczelinomierzem juz walczylem i zawory (o ile jest dostep) nie sa problematyczne w regulacji.Artur pisze:Moim zdaniem wymiana paska i rolek dziecinnie prosta i można ją zrobić przed domem. Do regulacji zaworów lepiej zadekować się w garażu bo z pewnością potrwa dłużej ale na pewno może to zrobić ktoś kto wie do czego służy szczelinomierzgaltom pisze: Podobno w pierwszym silniku kosztowne jest serwisowanie rozdzadu (pasek)
Mierze luz, jak jest zly wyciagam ze szklanki plytke, mierze plytkie i wiem jaka potrzebuje - plytka kosztuje (do Previi/BMW) ok. 10 zl za szt wiec koszt regulacji zamyka sie z reguly w 50 zl. potem poskladac to do kupi ju juz 2-3h.
Jak sie reguluje zawory w silniku 2.5l tez tak plytkami?
Czy do zaworow w 3.0 naprawde nie ma dostepu bez wyciagania silnika?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: Outback - pytania przed zakupem
Ja pisałem o moim silniku ( 2.5 SOHC ) Zawory jak najbardziej tradycyjne a więc regulowane śrubkami.
Re: Outback - pytania przed zakupem
Nic mi to nie mowi . Previa jest pierwszym moim autem w ktorym uslyszalem o tym, ze z zaworami cos czasem trzeba zrobic (ale tez pierwszym z LPG).Artur pisze:Ja pisałem o moim silniku ( 2.5 SOHC ) Zawory jak najbardziej tradycyjne a więc regulowane śrubkami.
Rozumuem, ze w tym wypadku nie jest to zaden klopot? (koszt???)
Rozrzad w tym silniku to tez nie porblem (nie wiem jak koszt w warsztacie) bo robi sie go co 100 tys mil (tak mowi wikipedia) wiec nie za czesto.
Jeszcze raz ponawiam pytanie... czy w silniku 3.0 zawory to naprawde = wyciaganie silnika?
Jesli wyezme Outbaka na tasme z trzepaczka i tyl pokaze 50% to dlugo to jeszcze wytrzyma? Ile takie amory wytrzymuja i czy da sie je zastapic zwyklymi (bez samopoziomowania)
Pozdrawiam,
galtom
galtom
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: Outback - pytania przed zakupem
galtom pisze:Jeszcze raz ponawiam pytanie... czy w silniku 3.0 zawory to naprawde = wyciaganie silnika?
Tak, trzeba, ale samo wyciąganie to małe piwo. Sama regulacja z częściami może kosztować z 5tyś zł. Jak stać Cię na takie wydatki co kilkadziesiąt tyś km, to śmiało gazuj ten silnik.
Re: Outback - pytania przed zakupem
Żeby nie być gołosłownymSo What! pisze:Jeżeli nie zależy Ci na napędzie na cztery koła - wystarczy Ci napęd na przód z chaotycznie dołączanym tyłem - to rzeczywiście można rozważyć XC70.galtom pisze: moze zamiast Outbacka XC70?
Link: http://www.youtube.com/watch?v=De0RstOO_iY
Re: Outback - pytania przed zakupem
Ten klip juz widzialem. Biorac pod uwage, ze jezdze Previa RWD i przy byle okazji musze siegac po lancuchy to naprawde ten film mnie nie rusza .
Za to gdzies trafilem na info (oczywiscie teraz nie potrafie odnalezc), ze sa/byly Outbacki bez aktywnego zawieszenia z tylu... ktos cos o tym wie?
Za to gdzies trafilem na info (oczywiscie teraz nie potrafie odnalezc), ze sa/byly Outbacki bez aktywnego zawieszenia z tylu... ktos cos o tym wie?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: Outback - pytania przed zakupem
Kolega sie napalił na automat, więc spokojnie zt tym zachwalaniem napędu
Re: Outback - pytania przed zakupem
Z tego co tu (http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... ngine.html - jest tez instrukcja co i jak) wyczytalem to wcale nie trzeba wyciagac silnika do sprawdzenia luzow zaworowych w H6 3.0
To zreszta dosc logiczne bo w tym silniku nawet bez LPG luz nalezy sprawdzac co 100 kkm - gdyby za kazdym razem trzeba bylo wyciagac do tego silnik to nikt by tego nie kupil!
Z instrukcja w rece dobry mechanik nie powinien miec klopotu - zatem LPG nie powinno byc problematyczne!
Na cholere mi manual do rodzinnego kombi?
To zreszta dosc logiczne bo w tym silniku nawet bez LPG luz nalezy sprawdzac co 100 kkm - gdyby za kazdym razem trzeba bylo wyciagac do tego silnik to nikt by tego nie kupil!
Z instrukcja w rece dobry mechanik nie powinien miec klopotu - zatem LPG nie powinno byc problematyczne!
Od 2004 roku jezdze autem z automatyczna skrzynia i za manualem nie tesknie (pomimo tego, ze ten w Previi jest wyjatkowo mulowaty).minimus pisze:Kolega sie napalił na automat, więc spokojnie zt tym zachwalaniem napędu
Na cholere mi manual do rodzinnego kombi?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Outback - pytania przed zakupem
To zależy od tego, co kolega kupi. Jeżeli coś ze skrzynią 4EAT to się zgodzę. Jeżeli ze skrzynią 5EAT (np. OBK H6 MY'04-), to zgodzić się nie mogę (tam już jest centralny dyferencjał).minimus pisze:
Kolega sie napalił na automat, więc spokojnie zt tym zachwalaniem napędu
W nowszych XC70 jest nowsza (szybsza) wersja Haldexa, co oczywiście nie oznacza jeszcze, że takie Volvo wjechałoby pod tę górkęWRC fan pisze: Żeby nie być gołosłownym
Re: Outback - pytania przed zakupem
Moj Outback (jesli kupie) bedzie w przedziale 2001-03 wiec raczej ze starsza skrzynia. ALe powtarzam, po przesiadce z VANA RWD, ktorego bez zmian (jesli chodzi o skrzynie) Toyota produkowala od 1990 - 2000 (moja jest 1999) to na pewno bede zadowolony (byle przy normalnej eksploatacji sie nie psula j jak jeden 5 biegowy manual, z I generacji Outbacka, ktorego poznalem).
Co Wy na temat tego luzu zaworowego i zakladania LPG do h6 myslicie?
Co Wy na temat tego luzu zaworowego i zakladania LPG do h6 myslicie?
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Outback - pytania przed zakupem
Że się to finansowo nie opłaca. Koszty napraw związanych z LPG mogą przerosnąć oszczędności na paliwie.galtom pisze: Co Wy na temat zakladania LPG do h6 myslicie?
Jak chcesz montować gaz, to kup H4.
Tutaj poczytasz o LPG: http://forum-subaru.pl/bb3/viewforum.php?f=24
FAQ techniczny: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=42
Re: Outback - pytania przed zakupem
So What! pisze:Że się to finansowo nie opłaca. Koszty napraw związanych z LPG mogą przerosnąć oszczędności na paliwie.galtom pisze: Co Wy na temat zakladania LPG do h6 myslicie?
Jak chcesz montować gaz, to kup H4.
Tutaj poczytasz o LPG: http://forum-subaru.pl/bb3/viewforum.php?f=24
FAQ techniczny: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=42
Ale Kolega to tak z autopsji czy ze słyszenia?
Na temat regulacji zaworow w tym silniku znalazlem takie cos, co Wy na to? : http://www.subaruoutback.org/forums/att ... a11356.pdf
Pozdrawiam,
galtom
galtom