OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:41

galtom pisze: To nie mogles wszystkim ulatwic zycia, wrzucic 1 i zrobic fotki? A ja durny slipie... i slipie w to zdjecie... i szukam... A tu nie ma....
przepraszam, jest 23:40, a warsztat chyba zamknęli o 17:00 :mrgreen:



leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:43

galtom pisze: dziwne rozwiazanie :o

Bynajmniej, praktyczne.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:44

galtom pisze: Że jak prosze?
To przy kierownicy (jak u prawdziwych Japonczykow) co sie wlacza...

Inaczej...

Wsiadam do auta, odpalam, i co swiatala przelaczam na kolumnie kierownicy??? Postojowe -> mijania???
Czy to jest cos osobnego - jak stoje zeby tylko wlaczyc postojowe....
To gdzie sie wlacza mijania - i jak to jedno z drugim dziala - dziwne rozwiazanie
nie, to jest włącznik świateł pozycyjnych, które możesz włączyć bez kluczyka i sobie gdzieś pójść, np po łopatę jak auto się zakopie ;-)

a taki normalny zespolony włącznik świateł poz/mijania/drogowych masz ... tak jak normalnie w autach ;-)

Ale w Subaru za to możesz nie wyłączać nigdy świateł mijania, ja przez 4 lata wyłączyłem dopiero jak auto dłużej stało i potrzeba było baterię pooszczędzać.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:49

Alan, Alan, Alan! pisze: Misiek, przejechałem trochę tym autem i wiem co robiłem skrzynią. Tryb manualny przełącza tak jak Ty chcesz, inna sprawa, że robi to równie mułowato przez co kiedyś miałem nieciekawą sytuację.
Ale jest ale, zdaje się przy czerwonym polu po chwili wrzuca wyżej, podobnie nie pozwala jechać ze zbyt małymi obrotami i tutaj kompletnie nie mam pewności czy zrzuca. Natomiast przy normalnym operowaniu mieszasz sobie biegami jak w manualu.
Nie pamiętam już dokładnie, auto nie jeździ jednak i czeka na skrzynię.

No chyba, że Ty mówisz o trybie automatycznym a ja manualnym ;-) Bo tak pomyśl, jakby manualny działał jak mówisz, to po co by był, skoro można to i zwykłą wajchą robić ;-) A żeby Ci jeszcze ułatwić to oprócz przełącznika at hold jest jeszcze power :mrgreen:

Remas, wrócisz z tych wojaży to Pan Cię przywiezie i wytłumaczy o co kaman :mrgreen: Nie chce mi się teoretycznie bić piany, bez sensu :cofee:

Apropos POWER, zmienia mapę sterowania skrzyni, pozwalając w tym trybie nieco dłużej (czytaj : do wyższych obrotów) potrzymać bieg. Wciśnięty AT HOLD wyłącza POWER i ma priorytet.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:50

Alan, Alan, Alan! pisze: przepraszam, jest 23:40, a warsztat chyba zamknęli o 17:00 :mrgreen:
Aaaaaa, tam - jak zwykle tylko wymowki.
Myslisz, ze prawdziwego Superbohater glupia godzina czy zamkniete drzwi by powstrzymaly? Avatar do czegos zobowiazuje!

A tak bardziej serio... to wszystko dlatego, ze nie wyprowadziles mnie z bledu co do swej lokalizacji (UK - ktoara wnisokowalem gdy zobaczylem kierownice po prawej stronie). A Ty nigdzie blisko UK nie jestes :-) .

To z kolei rodzi (ponownie ) pytanie - ktory z kolegow to ten magik, do ktorego sie pisze w sprawie czesci z angielskich Subaru. Sam wysylalem z UK skrzynie do Outbacka (ale wtedy bylem na miejscu i latiej sie bylo dogadac ze szrotem bo wyslali mi to najpierw do Londka a podroz do PL sam organizowalem) - ale teraz mnie tam nie ma.
Alan, Alan, Alan! pisze: nie, to jest włącznik świateł pozycyjnych, które możesz włączyć bez kluczyka i sobie gdzieś pójść, np po łopatę jak auto się zakopie ;-)

a taki normalny zespolony włącznik świateł poz/mijania/drogowych masz ... tak jak normalnie w autach ;-)
To wszystko wyjasnia - faktycznie praktyczne. Choc zamiast wylacznika mogli gdzies zrobic schowek na lopatke :giggle:
Pozdrawiam,
galtom

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 14:52

Grzesiek_67 pisze: Wciśnięty AT HOLD wyłącza POWER i ma priorytet.
chyba młotkiem czubie, jak to jeden guzik z trzema pozycjami (pstryk w przód, power, neutralnie nic, w tył hold) :mrgreen:

Skąd Ty masz tego Forka, od Pitera brałeś klepaną skodę czy co? :mrgreen:
galtom pisze: To wszystko wyjasnia - faktycznie praktyczne. Choc zamiast wylacznika mogli gdzies zrobic schowek na lopatke
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Grześ tu sobie zerknij http://www.autoweb.com.au/cms/A_55125/t ... ticle.html

A i chyba wyżej napisałem 2001 rok, Wiśnia jest 2001, Liberty 2003.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:04

Hold = Snow (w innych autach) - usiluje sledziuc i rozumiec co do siebie mowicie :-)
Pozdrawiam,
galtom

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:20

galtom pisze:Hold = Snow (w innych autach)
nooo..... a nawet ice
:-)

po prostu ruszasz z II.
galtom, przyznaj się, ty chcesz sobie tym wątkiem instrukcję obsługi tego OBK załatwić?

Alan, Alan, Alan! pisze:chyba młotkiem czubie, jak to jeden guzik z trzema pozycjami (pstryk w przód, power, neutralnie nic, w tył hold) :mrgreen:
no to jednak Grzesiek miał rację: HOLD eliminuje POWER.
:razz:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:27

damaz, to zależy w którą stronę. Czasami można spowerować holda.

W sportshift zdaje się jest dyfer jak należy, a nawet więcej poweru na tył tak wyczytałem właśnie :p

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:32

damaz pisze: po prostu ruszasz z II.
galtom, przyznaj się, ty chcesz sobie tym wątkiem instrukcję obsługi tego OBK załatwić?
Bez przesady.... ;-)
Ale jestem po prostu ciekaw... Niesety Wy macie przewage nadmna bo nie moge sobie wsiasc do OBk i samemu sprawdzic co i jak stad te pytania. A wtek powstal na wszelki wypadek - gdy jeszcze ufalem tym co krzyczeli, ze H6 nie bo jak z LPG to musi byc 2.5...

A ze, takich OBK jak ma Alan u nas nie widuje to stad ostatnie strony dyskusji...
Kolega Grzesc (Bron Boze nie twierdze, ze sie mija z prawda) na razie zadnych dowodow na lopatki (czy tez inne ustrojstwo) w OBK (Europa) z lat 00 - 03 nie dostarczyl wiec problem zostaje nie rozwiazany...
Pozdrawiam,
galtom

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:35

galtom pisze: A ze, takich OBK jak ma Alan u nas nie widuje to stad ostatnie strony dyskusji...
ale to i tak bardzo on-topic jak na to forum. :)

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:39

Koledze Grzesc chodziło o to, że nawet w klasycznej skrzyni można sobie zmieniać "biegi" w czasie jazdy. i np. hamować silnikiem (....yyyy.... albo sprzęgłem hydrocośtam).
Alan, Alan, Alan! pisze:damaz, to zależy w którą stronę. Czasami można spowerować holda.
widocznie Grzesc zawsze holduje powera
:mrgreen:

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:50

damaz pisze: widocznie Grzesc zawsze holduje powera
osz. zagazował, sholdował, jeszcze niech tłoki ze dwa zaspawa. :o

a później gadał, że mu na gazie lepiej idzie. Też bym szybciej pedałował jakby mnie gazem chcieli karmić. :mrgreen:

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:56

LOL!

Musze przyznać, że czuje sie jak na forum Previi - u nas tez taki tworczy balagan panuje.

Swoja droga... testy sprawnosciowe Previa I S/C vs OBK 2.5 (00-03) z automatem moglyby byc ciekawe :thumb:
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, o 15:58 przez galtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
galtom

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 15:56

Alan, Alan, Alan! pisze: osz. zagazował, sholdował, jeszcze niech tłoki ze dwa zaspawa. :o

Czekaj, czekaj, objadę tę Wisienkę to się będziesz miał z pyszna :mrgreen:

Dobra, strachy na lachy, się pojeździ, się zobaczy ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Remas, nie karm trolla, no proszę :-)
Brak podpisu.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 16:06

Grzesiek_67 pisze: PS. Remas, nie karm trolla, no proszę
no co poradzę, że Cię lubię :mrgreen: ;-)

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 16:07

Alan, Alan, Alan!,
o żesz Ty Orzeszku :mrgreen:


Z wzajemnością, z wzajemnością ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II generacja)

Post 21 lut 2012, o 21:02

Alan, Alan, Alan! pisze: podłokietniki? to boczki fotela - kubełki, kierowcy elektrycznie sterowany.
DSC011972.jpg
3A - skąd Ty te fotele wytrzasnąłeś? ja też chce ja też chce :thumb:
na moich to pływam na zakrętach, dobrze że mogę się kiery trzymać. Sam dziergałeś, czy przeszczep?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04

Post 22 lut 2012, o 11:23

OBK H6 pisze: Sam dziergałeś, czy przeszczep?
przeszczepili je w fabryce ;-)

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04

Post 22 lut 2012, o 13:22

jakiej wersji szukać żeby podprowadzić i coby pasowały? EU wszystkie miały takie fotele jak jak mam, chyba że w OBK sedanie były inne
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04

Post 22 lut 2012, o 13:25

OBK H6, to jest Liberty (Legacy) B4.

Artur
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Outback 2,5 MY 03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04

Post 22 lut 2012, o 20:32

galtom pisze: Wsiadam do auta, odpalam, i co swiatala przelaczam na kolumnie kierownicy??? Postojowe -> mijania???
Czy to jest cos osobnego - jak stoje zeby tylko wlaczyc postojowe....
To gdzie sie wlacza mijania - i jak to jedno z drugim dziala - dziwne rozwiazanie
Ale pojęcie to Ty masz.... pozycyjne to pozycyjne, nie mijania czy drogowe! Znajdź może definicję.
Abstrahując od świateł zapytaj może jak sie sprawuje klima w upalne lato czy jaki jest promień skrętu :mrgreen: Z takich wiadomości faktycznie będziesz korzystał.

galtom
2 gwiazdki
Auto: Previa GL
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 vs 2.5 (II gen) MY00-MY04

Post 22 lut 2012, o 21:25

Przy tej wielkosci auta (i braku nazekan na forum) to na pewno nie gorzej niz w obecnym autobusie. - klima

A promien skretu przy przednim napedzie i takiej konstukcji silnika musi byc jak nie (generalnie ch..wy) kiepski to i tak 1000 razy gorszy niz w obecnym autobusie.

O oczywiste rzeczy pytac nie bede... a takiegu ustrojstwa do swiatel nie ma w kazdym aucie... stad pytam.
Poza tym przeciez nie zmuszam batem do odpowiadania... (chyba?) :evilgrin:
Pozdrawiam,
galtom

ODPOWIEDZ