Impreza RS 2.0 16v vs RS 2,5 co lepsze ??
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Impreza RS 2.0 16v vs RS 2,5 co lepsze ??
Rozglądam się za kolejnym Subaru, ciekawią mnie wersję RS są ekonomiczniejsze i łatwiejsze w utrzymaniu a zbliza się okres zaciśnięcia pasa trochę, a nigdzie nie ma informacji na temat tych aut. Chodzi mi o Impreze RS 2.0 16v 160km i RS 2,5 177km oba w manualu i roczniki tak 2003- 2006. I moje pytanie czym sie różnia jakie maja napędy i jakie parametry, osiągi i jak to wygląda na papierze. Bo wszędzie gdzie wchodze to tylko podana moc bez momentu, jak to pali itp. Możecie coś powiedzieć w temacie
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Impreza RS 2.0 16v vs RS 2,5 co lepsze ??
Relatywnie, jak na SubaruGewru pisze: RS są ekonomiczniejsze

Rynkiem sprzedaży się róznią - Imprezy 2.0 są europejskie, 2.5 amerykańskie (ale wszystkie produkowane w Japonii).Gewru pisze: czym sie różnia jakie maja napędy i jakie parametry, osiągi i jak to wygląda na papierze. Bo wszędzie gdzie wchodze to tylko podana moc bez momentu,
Napędy takie same (chyba jedyna różnica dotyczy kombi - wolnossące wersje manual 2.5 z USA są bez reduktora, a europejskie 2.0 go mają).
Z tego co pamietam, 2.5 jest na papierze nieco szybszy do setki (bodaj 8.2 - przy 8.8 wersji 2.0, czyli w realnym świecie mało odczuwalne).
Uwaga: mówię tu o 2.0 po modernizacji (od 2006 wzwyż), bo wczesniejszy miał nieco inną konstrukcję i mniejszą moc (w Imprezie chyba 125 koni, i jechał nieco wolniej - do setki chyba w 10.2, czy jakoś tak).
2.5 ma oczywiście wyzszy moment maksymalny (225 przy niecałych 200 dla wersji 2.0 - rzucam z pamięci, plus-minus).
Szczegółowe dane - do odnalezienia (dla wersji EU najlepiej na subaru.de -> kundenservice -> prospektarchiv -> impreza, dla wersji US na cars101.com).
Samochody generalnie palą tyle, ile kierownik zadysponujeGewru pisze: jak to pali

Przy porównywalnym stylu jazdy pomiędzy boxerami 2.5 a 2.0 nie będzie chyba jakiejś wielkiej rożnicy. Nieco mocniejszy silnik 2.5 (więc mozna nizej kręcić) vs nieco mniejo objetosci do napełnienia mieszanką... to się powinno równoważyc. Oba spalą pewnie o ten litr mniej niż turbo i o dwa więcej niż rzędowy wolny ssak o podobnej mocy, z napędem na jedną oś.
Wniosek - jesli wolnyssak Subaru Impreza, to nie napalałbym się na róznice między 2.0 a 2.5, tylko szukal po prostu dobrego egzemplarza. Podaż 2.0 pewnie będzie w Polsce większa.
Jesli natomiast chcialbym oszczędzić na paliwie, to jednak zrezygnowałbym z Subaru

Re: Impreza RS 2.0 16v vs RS 2,5 co lepsze ??
Jeżeli zależy Ci na osiągach to szukaj jednak czegoś z turbo. RS2.0 i 2.0N/A MY08-> to silniki o bardzo podobnych parametrach. Jazda moim w praktyce wygląda tak: spalanie minimalne na długiej trasie (400km) i spokojnej jeździe to ok 7,2l. Na trasie krótkiej (50km) 8,5-10l zależnie ile razy się wyprzedza. Miasto jazda na emeryta 11-12l, jazda normalna 12,5-14l. W zimie udało mi się osiągnąć 15l. Z pod świateł każdy chce się zmierzyć z Subaru co trochę irytuje bo powalczyć nie ma czym. Ośka o mocy ~130KM będzie miała podobne osiągi. Kupując swojego też zastanawiałem się 2,0 czy 2,5. Kupiłem 2,0 ponieważ nie znalazłem 2,5 w akceptowalnym stanie. Jak dla mnie zalety 2,5 to większy o ok 40Nm moment obrotowy, zaleta 2,0 to reduktor który jest nieoceniony gdy chcemy ruszyć z miejsca pod stromy podjazd z tonową przyczepką na haku. Nie wiem czy to reguła, miałem dwa auta ze skrzynią z reduktorem i w obydwu topornie wchodził drugi bieg co ma wpływ na dynamiczne ruszenie z miejsca.
Być może te 40 Nm więcej w 2,5 rekompensuje brak reduktora. Najlepiej żeby wypowiedział się ktoś kto jeździł obydwoma.
Być może te 40 Nm więcej w 2,5 rekompensuje brak reduktora. Najlepiej żeby wypowiedział się ktoś kto jeździł obydwoma.