Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
bakusek
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Subaru Legacy IV 2007r 2.0 116kW
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 29 maja 2012, o 09:44

Witam,
tak jak w temacie pojawiły mi się piski, dochodzące z komory silnika. Występują one głównie podczas ruszania i manewrowania, a także podczas każdej zmiany biegów przy niskich obrotach. Powiem od razu, że 2 tyg. temu został wymieniony kompletny rozrząd i sprzęgło, wszystkie płyny i zawory. Czytałem o podobnych zjawiskach, ale one dotyczyły przede wszystkim koła dwumasowego, a ja takowego nie posiadam, ponieważ mam benzinke. Niedawno kupiłem ten samochód, jest to moje 1 subaru i może po prostu troche przesadzam i szukam dziury w całym. Nie zmienia to faktu, że trochę się niepokoję, ponieważ chciałbym sobie w tym autku zrobić wszystko co potrzeba, do spokojnej eksploatacji przez następnych kilka latek (oczywiście pomijając rzeczy typu żarówka czy olej z filtrami ;) ). Z góry dziękuje za wszelką pomoc w diagnozie problemu :). Mam również pytanko ciut z innej beczki: jak mogę sprawdzić czy oleje w skrzyni i dyfrach zostały wymienione? :)
Pozdrawiam
Kuba



Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 29 maja 2012, o 09:53

Czekaj, czekaj... Koło dwumasowe to standardowa usterka właśnie w 2.0 benzynowym. Na pewno w tych z 2004 (wiem, bo mam).

bakusek
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Subaru Legacy IV 2007r 2.0 116kW
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 29 maja 2012, o 10:22

kurcze rzeczywiście, myślałem że tyko w dieslu to jest ale zadzwoniłem do aso i powiedzieli mi, że jest dwumas w tym aucie...:/
czyli to pewnie będzie to tak? to od razu pytanko czy robić to jak najszybciej czy jeździć z tym? nie jest to jakieś mocno odczuwalne ani głośne

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 29 maja 2012, o 13:09

bakusek pisze: czyli to pewnie będzie to tak? to od razu pytanko czy robić to jak najszybciej czy jeździć z tym? nie jest to jakieś mocno odczuwalne ani głośne
Mój mechanik powiedział mi, że póki jeszcze nie szarpie, mogę z tym jeździć.
Odkąd zaczęło ćwierkać, przejechałem już jakieś 30-40kkm.
Ale chyba czas najwyższy coś z tym zrobić. W tym tygodniu jadę na przegląd, to się od razu umówię i dowiem się jakie są koszty

alepka
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 29 maja 2012, o 13:27

Godlik pisze:
bakusek pisze: czyli to pewnie będzie to tak? to od razu pytanko czy robić to jak najszybciej czy jeździć z tym? nie jest to jakieś mocno odczuwalne ani głośne
Mój mechanik powiedział mi, że póki jeszcze nie szarpie, mogę z tym jeździć.
Odkąd zaczęło ćwierkać, przejechałem już jakieś 30-40kkm.
Ale chyba czas najwyższy coś z tym zrobić. W tym tygodniu jadę na przegląd, to się od razu umówię i dowiem się jakie są koszty
u mnie podobnie jeździłem dokąd się dało i nic oprócz ćwierkania się nie stało. Zmieniłem na jednomasę i jest git

bakusek
0 gwiazdek
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Subaru Legacy IV 2007r 2.0 116kW
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 29 maja 2012, o 13:27

koszty są "kosmiczne" niestety okolice 3 tysi za 2 mase w aso. Z tym że poczytałem trochę i ludzie mówią, że dość szybko problem pojawia się ponownie po wymianie i większość sugeruje wymianę na jednomasowe, oczywiście z całym sprzęgłem ( wychodzi duużo taniej i nie powraca problem świerszczy ;) ), albo jazdę póki objawy się nie nasilą i nie dojdą jakieś inne niepokojące objawy i ja chyba skłaniam się ku tej 2 opcji :P.
Pozdro !!!

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 29 maja 2012, o 13:29

bakusek, nie ma się nad czym zastanawiać - wymiana dwumasy na dwumasę jest bez sensu.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 29 maja 2012, o 13:37

Nie wymieniaj na dwumasę!
Ja wymieniałem (na gwarancji, jak jeszcze SIP uznawał to jako naprawę gwarancyjną). Po pewnym czasie jest to samo.

cubikon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WB
Auto: Subarek Legarek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Piski w silniku Subaru Legacy IV 2007 2.0 benzinka

Post 19 cze 2012, o 09:18

Godlik, i jak, dowiedziałeś się o koszty? bo mi tez piszczy i chyba będę to musiał zrobić, zwłaszcza że mnie też rozrząd czeka
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"

ODPOWIEDZ