Trzepie kierownicą przy hamowniu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Trzepie kierownicą przy hamowniu
Witam, autko trzepie kierownicą podczas hamowania, im mocniejsze hamowanie tym silniej trzepie. Pierwszy podejrzany a w zasadzie podejrzane są tarcze hamulcowe. Ale zanim wygeneruje koszty chciałbym wiedzieć czy takie zjawisko może być spowodowane przez coś innego niż tarcze? Czy sprawdzać coś jeszcze zanim kupię tarcze?
-
lukasz_rider
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Raczej mało prawdopodobne aby było to coś innego niż tarcze. Jak chcesz mieć pewność to podjedź do jakiegoś warsztatu, który ma czujnik zegarowy i zmierz bicie. Teoretycznie nie powinno być większe niż 0,05mm.
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
GT III, Może opona pękać . Może być pęknięta siatka wewnątrz opony
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Mogłaby być bulwa na oponie, albo jajowata opona, niewyważone koło, brak swożni, brak łączników... Ale jeżeli bicie występuje tylko przy hamowaniu to raczej tarcze ;)
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Identyczne objawy są gdy pęka korund w oponieRyś pisze: Ale jeżeli bicie występuje tylko przy hamowaniu to raczej tarcze ;)
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Kubik1 pisze: Identyczne objawy są gdy pęka korund w oponie
Korund- powiadasz

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
gebolp, korund to często używana nazwa siatki stalowej wewnątrz opony . Już kilka razy się spotkałem z takim określeniem .
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Aaaaaa- osnowa, opasanie i takie tam to raczej kordKubik1 pisze: gebolp, korund to często używana nazwa siatki stalowej wewnątrz opony . Już kilka razy się spotkałem z takim określeniem
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Przyczyn może być kilka: brud na feldze (jak się latało po błocie to może zostać na feldze błotny ciężarek), mógł odpaść ciężarek od wyważenia koła, uszkodzenie opony (bąbel, uszkodzenie wewnętrzne). Można na przykład zamienić koła z przodu na tył. Kiedyś miałem uszkodzoną wewnętrznie oponę i na podnośniku przy kręceniu kołem widać było jak pływa bieżnik.
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Ale jak kord, to by raczej ciągnęło w stronę tej opony, poza tym przy większych prędkościach powinno ją być czuć. Chociaż, swoją drogą krzywe tarcze też.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Tak, na pewno jak szarpać zaczyna po naciśnięciu hamulca to: wybąblone opony, niewyważone koło, uszkodzony "korund"
, itp itd.
Wszystko to ma oczywisty związek z hamulcami....
Wymień tarcza na proste i problem zniknie.

Wszystko to ma oczywisty związek z hamulcami....
Wymień tarcza na proste i problem zniknie.
Ostatnio zmieniony 8 mar 2013, o 19:03 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
jarmaj, ewentualnie problemem może być uszkodzona piasta chyba, nie?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Trzepie kierownicą przy hamowniu
No przecie pisal "wymien tarcze"... A przy prawidlowo wymienianych tarczach mierzysz bicie piasty i potem zamontowanych nan tarcz :-P
Re: Trzepie kierownicą przy hamowniu
Ja również ostatnio zmagałem się z biciem, ale nie tylko przy hamowaniu, przy normalnej jeździe samochód wpadał w lekkie wibracje i bujanki, przy hamowaniu wyrywało kierownicę z rąk. Stwierdziłem, że zacznę od najtańszych rzeczy, pojechałem wyważyć koła, okazało się, że poprzedni właściciel (auto kupiłem miesiąc temu) w ogóle nie wyważył kół, po wyważeniu problem ustał.
Pozdrawiam, Darek

