LEGACY I 2.2 AUTOMAT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
bolosaper
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Strzelin koło Wrocławia
- Auto: subaru legacy 2.2 automat kombi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
LEGACY I 2.2 AUTOMAT
Kupiłem auto jak w temacie, mam pytanie jak działa napęd czy tylna oś dołączana jest przez haldex, obok ręcznego mam guzik MANUAL czy załącza on tył który działa do 40km/h. Czy pletę bzdury a napęd jest pernamentny. To moje drugie Subaru ale poprzednie Legasy II miało manuala i standardowy napęd z reduktorem.
Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT
Prawie jak Haldex. Tylna oś przenosi jakieś 10% momentu w warunkach normalnych (czyli nigdy nie jest całkiem odłączona), do 50% gdy komputer uzna że potrzeba, bez względu na prędkość.
Guzik "manual" przełącza skrzynię w tryb quasi-manualny - gdy przerzucisz np. wajchę na "3", to samochód będzie jechał tylko na trójce i z niej ruszał, to samo w przypadku "2" i "1".
ALE - jak np. na "2" dojedziesz do końca obrotów, to komputer skrzyni przełączy jednak na "3", żeby nie zarżnąć silnika. W Imprezie odcina zapłon.
Guzik "manual" przełącza skrzynię w tryb quasi-manualny - gdy przerzucisz np. wajchę na "3", to samochód będzie jechał tylko na trójce i z niej ruszał, to samo w przypadku "2" i "1".
ALE - jak np. na "2" dojedziesz do końca obrotów, to komputer skrzyni przełączy jednak na "3", żeby nie zarżnąć silnika. W Imprezie odcina zapłon.
-
bolosaper
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Strzelin koło Wrocławia
- Auto: subaru legacy 2.2 automat kombi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT
Mądry jesteś! Dziękuję za szybką odpowiedź.
Mam jeszcze jedno pytanie do czego jest guzik HIGHT po prawej stronie obok kierownicy! Z angielskiego było by wysokość ale czego!
Może będziesz jeszcze wiedział gdzie jest przekaźnik od szyberdachu i czy wogóle jest takowy?
A i jeszcze jedno podczas agresywnego przyspieszania skrzynia działa idealnie ale gdy mulę kota z drugiego biegu na trzeci zmienia z dziwnym wzrostem obrotów na ułmek sekundy z 2000 do 3000 i spada do 2000. Czy to poważna usterka?
Mam jeszcze jedno pytanie do czego jest guzik HIGHT po prawej stronie obok kierownicy! Z angielskiego było by wysokość ale czego!
Może będziesz jeszcze wiedział gdzie jest przekaźnik od szyberdachu i czy wogóle jest takowy?
A i jeszcze jedno podczas agresywnego przyspieszania skrzynia działa idealnie ale gdy mulę kota z drugiego biegu na trzeci zmienia z dziwnym wzrostem obrotów na ułmek sekundy z 2000 do 3000 i spada do 2000. Czy to poważna usterka?
Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT
bolosaper pisze: guzik HIGHT po prawej stronie obok kierownicy! Z angielskiego było by wysokość ale czego!
Jeśli nie wysokość świecenia reflektorów, to wysokość prześwitu w przypadku wersji z samopoziomującym się zawieszeniem (albo pozostałość po tym zawieszeniu, bo często w mroku dziejów zostaje to zawieszenie wymienione na zwykłe).
bolosaper pisze: gdzie jest przekaźnik od szyberdachu i czy wogóle jest takowy?
Nie mam pojęcia.
Najpierw wymień olej w skrzyni, potem się zobaczy.bolosaper pisze: Czy to poważna usterka?
Acha - w temacie tego "komputer uzna za potrzebne" co napisałem wcześniej - rozkład momentu zmienia się nie tylko w przypadku poślizgu przedniej osi, ale np. podczas gwałtownego przyspieszania, aby polepszyć właściwości trakcyjne - taka jest teoria, a praktyka wyjdzie w praktyce ;)
Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT
bolosaper, Strzelin znam z pracy w cukrowni .
Napisz jaki ma przebieg ta skrzynia . Myślę ze tarcze masz już mocno zużyte i dlatego tak gwałtownie zapina biegi .
Napisz jaki ma przebieg ta skrzynia . Myślę ze tarcze masz już mocno zużyte i dlatego tak gwałtownie zapina biegi .
Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT
Przekaźnik szyberdachu to mało powiedziane - tam jest taki prosty sterownik i kilka krańcówek - całość jest w dachu na linii słupków "C" po prawej stronie - żeby się tam dostać musisz ściągnąć podsufitkę.
Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT
Bawiłem się tym swoim komputerkiem gadającym po SSM. Jest możliwość sprawdzenia wartości "transfer duty ratio" (TDR %). Nie jestem pewien jak interpretować te wartości, ale najogólniej założyłem, że pokazuje spięcie osi tylnej z przednią (procentowo). Czyli nie, gdzie ile momentu, ale jak mocno sprzęgło dopina tylną oś w stosunku do maksymalnego spięcia.Bergen pisze: Prawie jak Haldex. Tylna oś przenosi jakieś 10% momentu w warunkach normalnych (czyli nigdy nie jest całkiem odłączona), do 50% gdy komputer uzna że potrzeba, bez względu na prędkość.
Kilka ciekawostek:
1. Na 1. biegu przy ruszaniu z butem w podłodze (albo przy delikatnym ruszeniu i później but), przy niewielkich prędkościach (~10km/h) TDR skacze wysoko - do 90%.
2. Niezależnie od prędkości (empirycznie sprawdzone do 160km/h) i wybranego biegu TDR nigdy nie spada poniżej 30%.
3. Każde dodanie gazu (niezależnie od prędkości i biegu) powoduje skok TDR - do 40-50%.
Widać, że na 1. biegu oś tylna jest chętniej dopinana niż na wyższych, ale niezależnie od prędkości nigdy nie udało mi się uzyskać wartości poniżej ~30%. Samo TDR wydaje się być mocno zależne od obrotów, położenia przepustnicy lub czegoś podobnego.
-
bolosaper
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Strzelin koło Wrocławia
- Auto: subaru legacy 2.2 automat kombi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT
Przebieg 300000 km.Kubik1 pisze:bolosaper, Strzelin znam z pracy w cukrowni .
Napisz jaki ma przebieg ta skrzynia . Myślę ze tarcze masz już mocno zużyte i dlatego tak gwałtownie zapina biegi .
Nie powiedział bym, że zmienia biegi gwałtownie wręcz przeciwnie zmienia idealnie jednak podczas wolnej jazdy z 2 na 3 przerzuca płynnie ale na sekundę rosną obroty.
Re: LEGACY I 2.2 AUTOMAT
Może być zużyty komplet tarcz odpowiedzialnych za trzeci bieg . Druga wersja jest taka że spróbuj zmierzyć ciśnienie na instalacji hydraulicznej .