Podciśnienie w układzie chłodniczym

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
subarka665
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
Auto: Subaru Legacy - Luxus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Podciśnienie w układzie chłodniczym

Post 3 lip 2013, o 16:49

Witam ! Mam pytanie dlaczego powstaje podciśnienie w układzie chłodniczym ? Czy istnieje możliwość podessania oleju ze skrzyni biegów automatycznej?

Pacjent: Subaru Legacy 2.5 Automat


W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...

Think. Feel. Drive. Subaru

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienie w układzie chłodniczym

Post 3 lip 2013, o 23:02

tak na chłopski rozum: skoro jest pompa, to patrząc z kierunkiem pompowania, przed pompą jest podciśnienie, a za pompą nadciśnienie, ale gdzie się kończy jedno, a zaczyna drugie?

koziolek
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Forester XT 2.5
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Podciśnienie w układzie chłodniczym

Post 4 lip 2013, o 08:29

Wydaje mi się że chodzi o temperatury,kiedy fura jest nagrzana ciecz zwiększa objętość i trochę płynu wywala do zbiorniczka wyrównawczego,w momencie studzenia się całego układu zasysa ciecz ze zbiorniczka odpowiedzialny za to jest korek na chłodnicy.
subarka665, może opisz problem,jeżeli masz olej w płynie chłodzącym raczej nie jest to spowodowane podciśnieniem w ukł chłodzenia,a ciśnieniem oleju które jest wyższe niż ciśnienie w ukł chłodzenia

subarka665
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
Auto: Subaru Legacy - Luxus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 4 lip 2013, o 09:45

j33mbo
:roll: :whistle: Na powrocie płynu wąż jest zassany.

koziolek, właśnie olej w płynie chłodzącym był. Po odkręceniu korka od chłodnicy było "masło", w zbiorniczku wyrównawczym też. Potem było dolewane wody (może tu jest błąd, choć nie sądzę) no i potem jadę, jadę, jadę, aż nagle skrzynia doznała dziwnej pracy, auto nagle samo mi stanęło z piskiem opon i dym spod machy. Po otwarciu wąż od chłodnicy zassany i ryzykując otwarłam korek, a tam nic. Skrzynia się normalnie fioletowa zrobiła, naplułam na pokrywę, to aż ślina się gotowała. Teraz właśnie się zastanawiam czy jak zassało od góry, to czy wtedy mogło podebrać olej ze skrzyni w wyniku czego skrzynia się zatarła :x :wall: :roll: :roll:
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...

Think. Feel. Drive. Subaru

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Podciśnienie w układzie chłodniczym

Post 4 lip 2013, o 17:32

j33mbo pisze: rzed pompą jest podciśnienie, a za pompą nadciśnienie, ale gdzie się kończy jedno, a zaczyna drugie?
w śródpompiu ;-)
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

ODPOWIEDZ