Ciśnienie w oponach

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Dzierzba
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forester 2.0 MT MY 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 16:13

Co będzie gdy w napompuję opony w foresterze ponad zalecaną przez producenta wartość, czyli na przykład ; przód 2,2 atm, tył 2,1 atm.
Czy będzie to miało negatywny wpływ na napędy, bo na jazdę będzie miało raczej wpływ pozytywny :). Opony to 205/70 R15 XL zimówki.



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 16:29

Na napędy na pewno nie.

Dzierzba
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forester 2.0 MT MY 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 16:37

Wczoraj wulkanizator zmieniając mi opony nabił wszystkie do 2,5 atm, w trakcie drogi do domu, jechało mi się o niebo lepiej niż przy zalecanym ciśnieniu, oczywiście takie ciśnienie jest zbyt duże dla tych opon, ale 2,2...
Ciekawi mnie to, że zaleca się zakładanie takich samych opon na każde koło, bo inne opory toczenia itp. ale ciśnienie przecież to sprawa kluczowa i przy zbyt niskim, opory są o wiele większe niż przy oponie nabitej, więc przy nawet niewielkiej różnicy ma to jakiś wpływ na napędy. Przecież inne ciśnienie to inna średnica opony, inna powierzchnia styku z podłożem.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 16:43

Dzierzba pisze:że zaleca się zakładanie takich samych opon na każde koło, bo inne opory toczenia itp. ale ciśnienie przecież to sprawa kluczowa i przy zbyt niskim, opory są o wiele większe niż przy oponie nabitej, więc przy nawet niewielkiej różnicy ma to jakiś wpływ na napędy.
Nikt nie zaleca tego z powodu oporów toczenia, tylko różnic w średnicy opon różnych typów/producentów.

Na napęd ma wpływ różnica średnicy kół, a tym samym różnica obrotów, a nie opory.

Dzierzba
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forester 2.0 MT MY 2001
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 16:49

Dzierzba pisze:Przecież inne ciśnienie to inna średnica opony, inna powierzchnia styku z podłożem.
No właśnie napisałem :)
jarmaj pisze: Nikt nie zaleca tego z powodu oporów toczenia, tylko różnic w średnicy opon różnych typów/producentów.

Na napęd ma wpływ różnica średnicy kół, a tym samym różnica obrotów, a nie opory.
Mi chodzi o odwrotną sytuacje, gdy mam wszystkie opony nowe, takie same, ale mam w nich inne ciśnienie, a co za tym idzie inne średnice.

ccwrc
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 17:16

Dzierzba pisze:Co będzie gdy w napompuję opony w foresterze ponad zalecaną przez producenta wartość
1. środek bieżnika będzie się zużywał szybciej co w konsekwencji będzie prowadziło do dużo szybszego zużycia opony
2. zmieniasz parametry trakcyjne - im wyższe ciśnienie, tym opona robi się bardziej 'balonowata' i przyczepność się pogarsza
3. jazda na śniegu stanie się niemożliwością - u mnie różnica 0,1 bara to kwestia da się / nie da się wyjechać z parkingu

4. na płaskiej powierzchni zmniejszasz zużycie paliwa

Dzierzba pisze:Wczoraj wulkanizator zmieniając mi opony nabił wszystkie do 2,5 atm,...
Żeby opona ułożyła się na feldze stosuje się na początku wyższe ciśnienie. Z tym, że powinieneś już je dopasować do danych producenta pojazdu.

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 17:31

ale z drugiej strony - jesli nie pompujesz azotem - sprawdz cisnienie po spadku temp.

Oczywiscie opona sie rozgrzewa w czasie jazdy i zamiast 2.7 moze miec 3.x atm.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 246 razy
Polubione posty: 527 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 18:17

mcc pisze: jesli nie pompujesz azotem

Ja pompuje wysokowydajną mieszanką składającą się w 78% z azotu i w 21% z tlenu.... :wall: :wall:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 18:28

No to masz koło napompowane jedynie w 99% :razz:

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie w oponach

Post 13 lis 2013, o 19:24

99.03 :-p

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

ODPOWIEDZ