F1 2014
F1 2014
Sezon 2013 za nami, przerwa do pierwszych testów jest krótka (sześćdziesiąt parę dni), więc jedziemy z koksem
Składy na ten moment:
1. Red Bull
Vettel/Ricciardo
2. Ferrari
Alonso/Raikkonen
3. McLaren
Button/Magnussen
4. Lotus
Grosjean/Maldonado
5. Mercedes
Rosberg/Hamilton
6. Sauber
Sutil/Gutierrez
7. Force India Sahara
Hulkenberg/Perez
8. Williams
Massa/Bottas
9. Toro Rosso
Vergne/Kwiat
10. Marussia
Bianchi/Chilton
11. Caterham
Kobayashi/Ericsson
http://www.f1wm.pl/php/news_id-30783.html
Zmiany w regulaminie technicznym:
Zmian jest sporo, najważniejsze to:
-silnik 1.6 V6 turbo, max 15000rpm
-dużo mocniejszy KERS (ERS-K), który będzie odzyskiwał nie tylko energię kinetyczną, ale także cieplną. Całość ma dawać ~160KM na 33 sekundy na każdym okrążeniu.
-8-biegowa skrzynia biegów
-niski "nos" bolidu (nie więcej niż 185 mm)
-minimalna masa 690 kg
-węższe przednie skrzydło (o 150 mm)
-większa szczelina DRS
http://scarbsf1.com/blog1/category/2014-rules/
Wymóg niskich nosów może zaowocować takimi potworkami:
Kalendarz:
Generalnie bez większych zmian, poza wylotką Korei i Indii na rzecz Rosji i Austrii (powrót A1 Ringu w nowej, redbullowej osłonie )
Składy na ten moment:
1. Red Bull
Vettel/Ricciardo
2. Ferrari
Alonso/Raikkonen
3. McLaren
Button/Magnussen
4. Lotus
Grosjean/Maldonado
5. Mercedes
Rosberg/Hamilton
6. Sauber
Sutil/Gutierrez
7. Force India Sahara
Hulkenberg/Perez
8. Williams
Massa/Bottas
9. Toro Rosso
Vergne/Kwiat
10. Marussia
Bianchi/Chilton
11. Caterham
Kobayashi/Ericsson
http://www.f1wm.pl/php/news_id-30783.html
Zmiany w regulaminie technicznym:
Zmian jest sporo, najważniejsze to:
-silnik 1.6 V6 turbo, max 15000rpm
-dużo mocniejszy KERS (ERS-K), który będzie odzyskiwał nie tylko energię kinetyczną, ale także cieplną. Całość ma dawać ~160KM na 33 sekundy na każdym okrążeniu.
-8-biegowa skrzynia biegów
-niski "nos" bolidu (nie więcej niż 185 mm)
-minimalna masa 690 kg
-węższe przednie skrzydło (o 150 mm)
-większa szczelina DRS
http://scarbsf1.com/blog1/category/2014-rules/
Wymóg niskich nosów może zaowocować takimi potworkami:
Kalendarz:
Generalnie bez większych zmian, poza wylotką Korei i Indii na rzecz Rosji i Austrii (powrót A1 Ringu w nowej, redbullowej osłonie )
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: F1 2014
WRC fan
Z tych wszystkich zmian najciekawsze są chyba nowe silniki.
Na mój gust V10 brzmiało najlepiej
Link: http://www.youtube.com/watch?v=srq14vtm-NE
Ciekawe jak będzie w praktyce z V6 turbo
Na podstawie tego, co jest dostępne w sieci, można zaryzykować twierdzenie, że szału niestety nie ma
Tak czy inaczej lepsze to, niż Melex udający bolid:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=Xgc8usmSdN8
Z tych wszystkich zmian najciekawsze są chyba nowe silniki.
Na mój gust V10 brzmiało najlepiej
Link: http://www.youtube.com/watch?v=srq14vtm-NE
Ciekawe jak będzie w praktyce z V6 turbo
Na podstawie tego, co jest dostępne w sieci, można zaryzykować twierdzenie, że szału niestety nie ma
Tak czy inaczej lepsze to, niż Melex udający bolid:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=Xgc8usmSdN8
Re: F1 2014
Ciekawe czy będzie F1 w Polsacie.... nie żebym oglądał (emocje jak na rybach, dla człowieka bez wędkarskiej zajawki)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
Re: F1 2014
a to widziałeś, Chris Harris w 850konnym wtyczkowozie...So What! pisze: Tak czy inaczej lepsze to, niż Melex udający bolid:
Link: https://www.youtube.com/watch?v=q_cRqcbXAs4
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
Re: F1 2014
Dokładnie - przy V12 i V10, współczesne V8 brzmiało jak mikser Choć szczerze, to sprawa dźwięku ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Jestem ciekaw jak duże zamieszanie będzie na początku sezonu ze strategiami (zużycie paliwa - tu Ferrari podobno ma spory problem), jak i z bezawaryjnością. Z tego co kojarzę, to znowu ograniczono limit jednostek na sezon, co przy nowych silnikach może skutkować karami na koniec sezonu. Swoją drogą paradoksalnie zakończyła się era 2.4 V8, które były uznawane za maksymalnie bezawaryjnie - eksplozją silnika w bolidzie GrosjeanaSo What! pisze: Na mój gust V10 brzmiało najlepiej
FUX, a ja uważam, że w końcu jest szansa na F1 po polsku na poziomie. Na kontynuowanie przez Polsat umowy z FOM bym nie liczył (żegnaj Borowczyku i Zientarski ). A jak nie będzie nigdzie po polsku to też nie będę specjalnie ubolewał, bo zawsze można znaleźć stream do Sky Sports i cieszyć sie full profi relacją.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: F1 2014
Widziałem. Z punktu widzenia kierowcy rzeczywiście nie jest najgorzejBarthol pisze:
a to widziałeś, Chris Harris w 850konnym wtyczkowozie...
Oj będzie się działo Bardzo prawdopodobny jest taki scenariusz, że jeden z czołowych zespołów będzie miał najwydajniejszy pakiet aero, a inny znacznie lepszy (mocniejszy i być może bardziej niezawodny) silnik. Mam nadzieję, że skończy się dominacja jednej (jakiejkolwiek) ekipyWRC fan pisze: Jestem ciekaw jak duże zamieszanie będzie na początku sezonu ze strategiami (zużycie paliwa - tu Ferrari podobno ma spory problem), jak i z bezawaryjnością. Z tego co kojarzę, to znowu ograniczono limit jednostek na sezon, co przy nowych silnikach może skutkować karami na koniec sezonu.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: F1 2014
Mała szansa Typuję, że najlepsze silniki będzie miał Mercedes, a najlepsze aero Red BullFUX pisze:
Zawsze jedno i drugie może być w jednych rękach...
Re: F1 2014
Idziesz na łatwiznę - przecież to był aktualny układSo What! pisze: najlepsze silniki będzie miał Mercedes, a najlepsze aero Red Bull
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: F1 2014
WRC fan, na łatwiznę, czy nie - teraz silniki będą odgrywały większą rolę niż wcześniej. Przynajmniej na początku.
Re: F1 2014
WRC fan pisze:Ja jestem strasznie ciekaw Hondy (mimo, że wchodzą dopiero od 2015).
no oni maja doswiadczenie w produkcji wiertarek - tam wszystko sie kreci nienormalnie wysoko (no moze procz wankla )
EDIT - z tego co widze RPM w silnikach ograniczony bedzie do 15k, wiec to juz blisko drogowych standardow hondy :)
Pzw,
MCC
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: F1 2014
Założysz kolejny temat?WRC fan pisze:
Ja jestem strasznie ciekaw Hondy (mimo, że wchodzą dopiero od 2015).
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: F1 2014
jarmaj, no zdecydowanie nie. Sukcesy świętowali jednak wyłącznie, jako dostawca silników.
Re: F1 2014
Mam nadzieję, bo Dominicali coś nie bardzo pasuje na stanowisko szefa zespołu (zwłaszcza przy takim składzie jak będą mieli w 2014).
Re: F1 2014
Pastor Maldonado potwierdzonyWRC fan pisze:
4. Lotus
Grosjean(?)/?
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają"