Turbo - fakty i mity

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 12:44

Tak sobie myślę, że po podsumowanie i opracowanie tego tematu można wsadzić Subaropedii.
Mnie na chwilę obecną interesuje punkt 1 i trochę 2. Reszta to propozycje.



1. Czy to prawda, że po włączeniu zimnego silnika z turbo na chwilę (aby np. wyjechać z garażu), zanim się go wyłączy powinno się odczekać aż się trochę nagrzeje?
2. Czy zawsze trzeba chłodzić turbo, nawet po podjechaniu po bułki? (dobrze byłoby ten baaaardzi ogólny temat ukonkretnić)
3. Turbo działa zawsze od najmniejszych obrotów tylko czuć je dopiero od wyższych?
4. Turbo żyje, turbo pije - to ten pijak wypija nam cały olej, konstrukcja silnika typu boxer nie ma tu nic do rzeczy.
5. Biturbo jest lepsze bo jest bi.
6. Im większe turbo tym lepsze.



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 442 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 12:49

EterycznyŻołądź pisze:6. Im większe turbo tym lepsze.
oczywiście!

Obrazek

:mrgreen:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 12:51

EterycznyŻołądź, popsułes turbinkę ?

Grzegorz
5 gwiazdek
Lokalizacja: wsi wielkopolskiej
Auto: Leon
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 35 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 13:14

EterycznyŻołądź pisze: . Czy to prawda, że po włączeniu zimnego silnika z turbo na chwilę (aby np. wyjechać z garażu), zanim się go wyłączy powinno się odczekać aż się trochę nagrzeje?
Swego czasu A.Koper na kropie wypowiadał sie w kwestii tzw. chłodzenia turbo. Jego zdaniem jest to totalnie zupełnie zbedne niepotzrebne etc. Podpierał sie doswiadczeniem uzytkowania wielu aut z turbo których nigdy nie chłodził i nic sie nie działo z nimi.
Ja się nie znam. Wiem tylko że ojciec jeździ audi tdi już kilka lat i też nigdy nie odczekuje jakiś 5 czy 10 minut przed wyłączeniem silnika, niezależnie czy z garażu wyjechał czy wrócił z trasy.
pozdrawiam
Grzegorz

EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 13:20

Grzegorz, wielu aut używanych przez wieeeele lat, czy wielu aut używanych przez chwilę? ;-)

Grzegorz
5 gwiazdek
Lokalizacja: wsi wielkopolskiej
Auto: Leon
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 35 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 13:28

EterycznyŻołądź pisze: Grzegorz, wielu aut używanych przez wieeeele lat, czy wielu aut używanych przez chwilę?
Tego nie pamiętam ;-) Ale fakt że mówi to szef serwisu ASO robi wrażenie mimo wszystko.
pozdrawiam
Grzegorz

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 13:38

Panowie, ale czekanie aż zimny silnik się nagrzeje, a chłodzenie turbo to dwie różne sprawy.
czarne jest piękne...

EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 13:45

vibowit, ja wiem, założyłem, że Grzegorz ma zeza i nie może trafić cytatem. ;-)

jarmaj pisze:
EterycznyŻołądź pisze:6. Im większe turbo tym lepsze.
oczywiście!

Obrazek

:mrgreen:
Z takim by się bosko w korkach jeździło. :mrgreen:

Grzegorz
5 gwiazdek
Lokalizacja: wsi wielkopolskiej
Auto: Leon
Polubił: 21 razy
Polubione posty: 35 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 13:50

EterycznyŻołądź pisze: vibowit, ja wiem, założyłem, że Grzegorz ma zeza i nie może trafić cytatem.
zeza nie mam ale wydawało mi sie że jak już ktoś chce czekać z wyłaczeniem silnika to jetst podobna kwestia ale pewnie sie myle
pozdrawiam
Grzegorz

radekk
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Zmysłowo/Poznań
Auto: Forester, MX5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 18:22

Grzegorz pisze: Podpierał sie doswiadczeniem uzytkowania wielu aut z turbo których nigdy nie chłodził i nic sie nie działo z nimi.
A ja znam takich którym się skończyła, bezpośrednio po zgaszeniu silnika.
EterycznyŻołądź pisze: 1. Czy to prawda, że po włączeniu zimnego silnika z turbo na chwilę (aby np. wyjechać z garażu), zanim się go wyłączy powinno się odczekać aż się trochę nagrzeje?
Z tego co wiem to dla żadnego silnika nie jest dobre odpalanie i gaszenie zimnego silnika. Ja jeśli muszę przejechać tylko kawałek i mam czas to zostawiam na trochę odpalony silnik, jeśli wiem że za chwilę będę znów przestawiał samochód
EterycznyŻołądź pisze:2. Czy zawsze trzeba chłodzić turbo, nawet po podjechaniu po bułki? (dobrze byłoby ten baaaardzi ogólny temat ukonkretnić)
Jeśli ni emogłeś czegoś rozgrzać, to też raczej nie jesteś w stanie tego schłodzić.
EterycznyŻołądź pisze:3. Turbo działa zawsze od najmniejszych obrotów tylko czuć je dopiero od wyższych?
Ponoć tak
EterycznyŻołądź pisze:4. Turbo żyje, turbo pije - to ten pijak wypija nam cały olej, konstrukcja silnika typu boxer nie ma tu nic do rzeczy.
Tego nie wiem
EterycznyŻołądź pisze:5. Biturbo jest lepsze bo jest bi.
To zależy, za chłopcami bi jakoś nie przepadam, za dziewczynkami owszem :razz:
6. Im większe turbo tym lepsze.[/quote]
[/quote]
Również zależy do czego. Ale sam wolałbyś mieć małego czy dużego? :mrgreen:

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 19:53

radekk pisze: sam wolałbyś mieć małego czy dużego?
Debeta w banku...?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 20:27

7. czy jak nie słychać turbiny to jest coś nie teges?

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 22:03

Konto usunięte pisze:7. czy jak nie słychać turbiny to jest coś nie teges?
Tak.
Słuch.
:-d
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

radekk
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Zmysłowo/Poznań
Auto: Forester, MX5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 22:06

Konto usunięte pisze: 7. czy jak nie słychać turbiny to jest coś nie teges?
Ja słyszę lekki świst na 2, 3 biegu w granicach, teraz nie powiem Ci dokładnie, musiałbym sprawdzić, ale chyba coś koło 2800-35000 obr/min, później już nie słychać. Jedyne czasami jeszcze słychać zimą przy wyższych prędkościach obrotowych, jak jest dość suche powietrze i temp. ok. -5 - +5 st. C, wtedy też powinno najlepiej ładować.
Gal pisze: Tak.
Słuch.
:-d
Jak to by Arti powiedział "wartościowy wpis :-/ "
:-p

EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 22:13

esilon pisze: EterycznyŻołądź, popsułes turbinkę ?

Chyba tak, bo w mojej nubirce
Konto usunięte pisze: czy jak nie słychać turbiny to jest coś nie teges?

A do tego turbodziura nigdy się nie kończy... :wall:

radekk, to oczywiste, że punkt 1 nie jest bezpośrednio związany z punktem 2, tak jak inne punkty z innymi punktami, ale wybaczam Ci ostatnio masz jakiś spadek formy. :-p

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 23:00

radekk pisze:
Gal pisze: Tak.
Słuch.
:-d
Jak to by Arti powiedział "wartościowy wpis :-/ "
:-p
Dostrzegam subtelną różnicę, ale ja to dziwny jestem. 8-)
czarne jest piękne...

radekk
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Zmysłowo/Poznań
Auto: Forester, MX5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 23:04

vibowit pisze: Dostrzegam subtelną różnicę, ale ja to dziwny jestem. 8-)
Ale ja sądzę że Fido ma bardzo dobry słuch :-)
Poza tym żartuje sobie :razz:

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 23:06

radekk pisze:
vibowit pisze: Dostrzegam subtelną różnicę, ale ja to dziwny jestem. 8-)
Ale ja sądzę że Fido ma bardzo dobry słuch :-)
Poza tym żartuje sobie :razz:
Sęk w tym, że jeśli nie słychać turbo to
1. coś nie tak z turbo
2. coś nie tak ze słuchem
3. forum trzeba zamknąć.

:-)
czarne jest piękne...

Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
Lokalizacja: z zaświatów
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 23:07

Konto usunięte pisze:7. czy jak nie słychać turbiny to jest coś nie teges?
Dzisiaj jechalem po ulicy gdzie stoja gesto domy jeden obok drugiego prawie przy samych kraweznikach. Mialem otwarty szyberdach. Bardzo dobrze wtedy prace silnika slychac. A jak sie turbo zalaczylo, tak przy 3.5k rpm to swist byl glosny i bardzo wyrazny, az bylem zdziwiony ze to turbo w mojej turbo lodowce tak glosno swiszcze. Mnie sie to baaaaardzo podoba :mrgreen: Pocisnalem tylko raz i przez chwile bo to ciasna uliczka i lepiej tam szybko nie jezdzic. Jednak efekty dzwiekowe byly super :-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 23:25

Tasior_Miedziak pisze: Pocisnalem tylko raz i przez chwile bo to ciasna uliczka i lepiej tam szybko nie jezdzi. Jednak efekty dzwiekowe byly super :-)
ja mam takie miejsce w Bielawie, pomiedzy dwoma fabrykami, moze z 5 metrow miedzy budynkami. Jak ja uwiebiam tam przejsc dzida wieczorem. Tzn uwielbialem Zaba, bo WRXa trzeba naprawic.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 19 lip 2008, o 23:28

Konto usunięte pisze: 7. czy jak nie słychać turbiny to jest coś nie teges?
Może masz tak jak ja miałem? GTek ładował na pół gwizdka, a ja ponieważ wcześniej nie miałem turbo nawet nie wiedziałem że coś jest nie tak... :oops:
Teraz już gwiżdże jak trzeba 8-)

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 20 lip 2008, o 09:38

radekk pisze: Jak to by Arti powiedział "wartościowy wpis :-/ "
No bo od czasu do czasu trzeba coś wartościowego napisać! :-d
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 20 lip 2008, o 10:05

EterycznyŻołądź pisze: 6. Im większe turbo tym lepsze.
im większe turbo tym większy lag ale i większa moc na górze... Innymi słowy: co kto lubi...
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Turbo - fakty i mity

Post 20 lip 2008, o 10:34

Godlik pisze:
Konto usunięte pisze: 7. czy jak nie słychać turbiny to jest coś nie teges?
Może masz tak jak ja miałem? GTek ładował na pół gwizdka, a ja ponieważ wcześniej nie miałem turbo nawet nie wiedziałem że coś jest nie tak... :oops:
Teraz już gwiżdże jak trzeba 8-)
No to gdzieś podjadę. Może moje auto ma jeszcze potencjał o którym nie wiem :-)

Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
Lokalizacja: z zaświatów
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Turbo - fakty i mity

Post 20 lip 2008, o 10:41

Konto usunięte pisze: No to gdzieś podjadę. Może moje auto ma jeszcze potencjał o którym nie wiem :-)


Fido, wezme kabelek OBD2 w poniedzialek do biura. Romraider'a juz zainstalowalem. Teraz jak juz obaj mamy Forki to potestujemy :-)

ODPOWIEDZ