Program diagnostyczny FreeSSM
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Program diagnostyczny FreeSSM
Potrzebuję pomocy przy ogarnięciu takiego programu, kupiłem kabelek ściągnąłem program i ...
Owszem połączyłem się z samochodem ale mogę tylko przeczytać i skasować błędy i nic więcej.
Prosiłbym kogoś z wawy lub okolic o krótką instrukcję co można jeszcze zrobić za pomocą tego programiku.
Mogę podjechać i podłączyć się na miejscu.
W zamian mogę podregulować instalację gazową albo zrobić diagnostykę urządzeniem diagnostycznym: silnik, poduszki, ABS.
Owszem połączyłem się z samochodem ale mogę tylko przeczytać i skasować błędy i nic więcej.
Prosiłbym kogoś z wawy lub okolic o krótką instrukcję co można jeszcze zrobić za pomocą tego programiku.
Mogę podjechać i podłączyć się na miejscu.
W zamian mogę podregulować instalację gazową albo zrobić diagnostykę urządzeniem diagnostycznym: silnik, poduszki, ABS.
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
a co więcej chciałbyś zrobić ?gretcar pisze: połączyłem się z samochodem ale mogę tylko przeczytać i skasować błędy i nic więcej.
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
Podpatrzeć parametry pracy czujników, zrobić testy wykonawcze elementów, połączyć się z ABS, poduszkami, skrzynią automatyczną.
Chyba że ten program nic więcej nie potrafi.
Chyba że ten program nic więcej nie potrafi.
- kruque
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: festung breslau
- Auto: ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
ja używam wersji 1.2.5 z kabelkiem VAG KKL.
pod automata podpinam się wybierając w sekcji control units opcję transmission.
w obu przypadkach (engine / transmission) można sobie dodać różne monitorowane parametry w opcji measuring blocks za pomocą + i odpalić potem śledzenie wartości na żywo.
nigdy nie bawiłem się opcją system tests, z poduszkami i ABS też nie pomogę.
pod automata podpinam się wybierając w sekcji control units opcję transmission.
w obu przypadkach (engine / transmission) można sobie dodać różne monitorowane parametry w opcji measuring blocks za pomocą + i odpalić potem śledzenie wartości na żywo.
nigdy nie bawiłem się opcją system tests, z poduszkami i ABS też nie pomogę.
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
Dzięki jak znajdę trochę czasu to spróbuję się pobawić.
Też używam wersji 1.2.5 a kabelek mam na RS 232, kupiony od firmy Viaken z Krakowa.
Ze skrzynią nie udało mi się połączyć.
Też używam wersji 1.2.5 a kabelek mam na RS 232, kupiony od firmy Viaken z Krakowa.
Ze skrzynią nie udało mi się połączyć.
-
tomunia
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: śląskie
- Auto: Ostatni z Foresterów, ktory nie przeleciał Brooke.
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
mam ten sam program i kabel i pytanie czy po podłączeniu trzeba załączyć zapłon czy odpalić silnik?kruque pisze:ja używam wersji 1.2.5 z kabelkiem VAG KKL.
pod automata podpinam się wybierając w sekcji control units opcję transmission.
w obu przypadkach (engine / transmission) można sobie dodać różne monitorowane parametry w opcji measuring blocks za pomocą + i odpalić potem śledzenie wartości na żywo.
nigdy nie bawiłem się opcją system tests, z poduszkami i ABS też nie pomogę.
Zdecydowanie odmawiam walki na rozum z kimś nieuzbrojonym.
zapłon do czytania błędów, silnik do parametrów
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
-
kaarolekkk
- 2 gwiazdki
- Auto: impreza gt my97
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
jaki kabel ssm?
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
Mam pytanie deko off-topic. Zakupilem kabel, zapodalem soft. Nie mam bledow, odczyty silnika pokazuja parametry pracy - ale nic w nich nadzwyczajnego nie widze. Czy jest moze program, ktory za pomoca dostepnych w WRX wskaznikow i tego zlacza komunikacyjnego pokazac, czy parametry pracy silnika sa w normie (nalepiej w korelacji miedzy soba)?
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
jeżeli nie masz błędów, to można przypuszczać, że parametry są w normiemcc pisze:Mam pytanie deko off-topic. Zakupilem kabel, zapodalem soft. Nie mam bledow, odczyty silnika pokazuja parametry pracy - ale nic w nich nadzwyczajnego nie widze. Czy jest moze program, ktory za pomoca dostepnych w WRX wskaznikow i tego zlacza komunikacyjnego pokazac, czy parametry pracy silnika sa w normie (nalepiej w korelacji miedzy soba)?

To, że nie masz błędów nic nie znaczy. Jeśli auto jeździ normalnie i nie ma żadnych dziwnych symptomów - może być wszystko w normie, ALE żaden program nie zinterpretuje wyników. Zrób logi programem RomRaider(FreeSSM na to nie pozwala) i pooglądaj sobie w domu na spokojnie, przeanalizuj, zobacz co tam jest :)
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
Dzieki siewcu - pologuje. Akurat jak podlaczylem sie FreeSSM i zrobilem ze 100 zrzutow z ekranu (w trakcie jazdy) to samochod zachowywal sie w normie. Ale zdarza sie czasami, ze lapie zamulke i wtedy chcialbym go zlogowac i porownac do tego co jest w normie.
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
U mnie jak łapał zamułkę to FreeSSM pokazywał że czujnik spalania stukowego cofa zapłon o 2,5- 10 stopni. Nic innego co znacznie odbiegało by od normy nie wypatrzyłem w parametrach podczas jazdy. Przyczyną problemu była wtyczka od przepływomierza powietrza. Przepływomierz podawał przekłamane informacje do komputera, komputer dozował za dużo paliwa, czujnik spalania wykrywał jakieś niepokojące dźwięki i cofał zapłon o 10 stopni co dawało zamułkę i charakterystyczne szarpanie. Tak że ta diagnoza przez komputer nie zawsze jest taka prosta i oczywista. W niektórych przypadkach wymaga sporego doświadczenia. Błędów oczywiście nie miałem żadnych, według komputera i FreeSSMa wszystkie parametry były w normie.
Spece z serwisu Subaru Zasada nie widzieli w tym żadnego problemu i wmawiali mi że tak ma być
podobno gaz wciskałem za gwałtownie
.
Spece z serwisu Subaru Zasada nie widzieli w tym żadnego problemu i wmawiali mi że tak ma być


Re: Program diagnostyczny FreeSSM
A jesteś w stanie wskazać, gdzie mogę sprawdzić czy parametry są w normie? Fajnie by było wiedzieć gdzie jest funkcja, która zinterpretuje parametry za mnie...GT III pisze: według komputera i FreeSSMa wszystkie parametry były w normie.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
siewcu pisze: Fajnie by było wiedzieć gdzie jest funkcja, która zinterpretuje parametry za mnie...
Mysle, ze czegos takiego nie znajdziemy - trzeba sie nauczyc obserwowac i interpretowac wyniki w wezszym zakresie - bo monitorowanie 20 rozmywa obraz. Poza tym w subarynce troche malo jest czujnikow w standardzie - np. doladowania, temp i cisnienia oleju, AFR brakuje - wiec wszystkiego sie nie wyczyta. Co wiecej - mam standardowy wychech - wiec 3 katy, ktore moga rowniez powodowac problemy itd...
Mam kabelek - fajnie pogrzebac i zlogowac silnik, ale bez doswiadczenia i wiedzy to nic nie da - jak bede mial chwile czasu to oddam na testy w dobre rece...
Pzw,
MCC
Musisz poszukać. Spróbuj też, w ramach testów, pojeździć na jakimś lepszym paliwie - bo może w tym problem...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
siewcu pisze: Spróbuj też, w ramach testów, pojeździć na jakimś lepszym paliwie - bo może w tym problem...
9/10 tankowan to 98 na BP. Jesli nie ma w poblizu BP to cos innego ale 98. Tankowalem tez v-power racing na shellu ale vs 98 nie widze roznicy. 95 wyczuwalnie zamula - na tyle, ze po wlaniu v-power po oproznieniu baku zalanego 95 bylem zaskoczony jak nabral ochoty do jazdy...
BTW - przykladowe screeny zrzucony z freessm.
http://www.pundit.pl/ZDJECIA/capture_05 ... 215833.jpg
http://www.pundit.pl/ZDJECIA/capture_06 ... 215910.jpg
http://www.pundit.pl/ZDJECIA/capture_07 ... 220225.jpg
Pzw,
MCC
BP nie ma dobrych opinii, staraj się tankować coś innego - wiem, że to boli, ale jeśli możesz pozwolić sobie na wyjeżdżenie baku lub dwóch(jeśli wiesz, że np wtedy problem się pojawi) Vpower Racing 100 dla testu - może to pokazać dużo. Albo zalej np butelkę octan boostera do 98 i zobacz co się będzie działo - chodzi tylko o wykluczenie paliwa z grupy problemów.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
siewcu pisze: Albo zalej np butelkę octan boostera do 98 i zobacz co się będzie działo
Zeby miec 100% powtarzalne wyniki musial bym kupowac paliwo racingowe w beczkach...
Pzw,
MCC
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
czy ktoś może polecić jakiś darmowy program diagnostyczny do Hondy?
jadę ze szwagrem w piątek obejrzeć jedno auto i warto by było się podpiąć pod silnik i sprawdzić po swojemu
jadę ze szwagrem w piątek obejrzeć jedno auto i warto by było się podpiąć pod silnik i sprawdzić po swojemu

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
nie da się. jeśli ma obd2, to jedyne co możecie tanio to torque na androida i elm327, ale tam mozesz co najwyżej sprawdzić czy jakieś błędy ma... a coś więcej, to albo jakieś uniwersalne sprzęty typu autocoma, ktsa, launcha czy coś, albo sprzęt dedykowany do hondy. a w opcji bez obd2 jest problem...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re:
Zależy od rocznika i wersji OBD. W Hondzie od 96 było OBD2a i OBD2b, później pełne OBD2. Pierwszych dwóch nie odczytasz bez specjalistycznego sprzętu, a błędy można odczytać wkładając zworkę w złącze diagnostyczne. Pełne OBD2 odczytasz czymkolwiek.siewcu pisze:nie da się. jeśli ma obd2, to jedyne co możecie tanio to torque na androida i elm327, ale tam mozesz co najwyżej sprawdzić czy jakieś błędy ma... a coś więcej, to albo jakieś uniwersalne sprzęty typu autocoma, ktsa, launcha czy coś, albo sprzęt dedykowany do hondy. a w opcji bez obd2 jest problem...
Do 96 było OBD1 w którym można odczytać błędy zworką. W OBD1/2a/2b wszystko można czytać tylko za pomocą HDSa (Honda Diagnostic System), sprzęt za ładnych parę tysięcy.
Re: Program diagnostyczny FreeSSM
Civic rocznik 2001, wiec OBD2 spokojnie obsłuży
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski