Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 21 kwie 2014, o 14:09

Witajcie :) Część osób kojarzy już mój nick z kropki. Mój temat również. Niestety na kropce umarł on śmiercią naturalną i od dawien, dawna nikt nie wniósł nic nowego. Pozwolę sobie przekopiować ostatni post z kropki z objawami i dotychczasowymi środkami w walce z nimi o odzyskanie równej pracy silnika.

"(... ) Moja impreza ewidentnie lubi jak człowiek się nią zajmuje i myśli o niej w wolnych chwilach.... :) Temat co prawda na jakiś czas ucichł.. ale powrócił.

Streszczając objawy dla tych, którym nie chce się czytać od początku:

Impreza 2.0 125km '02 + LPG - problemy i na PB i LPG, przebieg 204 tys
-zimny silnik chodzi ok - czy to w najgorszych mrozach, czy przy ostatnich +10 stopni
-rozgrzany do temp roboczej chodzi dobrze

1) Na etapie rozgrzewania - pomiędzy pierwszym dygnięciem wskazówki na blacie a dojściem do temp roboczej - zdarza się, po wysprzęgleniu obroty nurkują na dół, czasem potrafiąc zgasić silnik. - dzieje się to powiedzmy, że na odcinku ca 1-2 km drogi - pomiędzy rozpoczęciem rozgrzewania, a całkowitym rozgrzaniem. Czasem obroty spadną sobie do 500 i kilka razy bardzo szybko skoczą sobie do 900 i z powrotem
2) jak silnik jest rozgrzany to podczas jazdy wciśnięciu sprzęgła czasem obroty lubią spaść do 1000rpm a potem podnieść się do 1500-1700 i opaść dopiero w momencie całkowitego zatrzymania auta.
3) Nie wiem, czy to istotne, ale jak na wciśniętym sprzęgle samochód zaczyna się toczyć w dół, obroty też sobie delikatnie rosną

Czasem jest tak, że auto przez kilka dni jeździ całkowicie normalnie, bez jakichkolwiek oznak problemów, by potem następnego dnia z zaskoczenia złapać zadyszkę na skrzyżowaniu.
Po ostatnim resecie aku i czyszczeniu przepustnicy było ze 4-5 dni zupełnego spokoju. (choć to może być przypadek i może lepiej się tym nie sugerować)

Silnik nie ma przepływki, ma MAP sensor.
Żadne błędy się nie pokazują.

Wyeliminowano możliwe usterki mechaniczne:
-kable WN
-świece (włożono jednoelektrodowe NGK - podobno nienajlepsze, ale silnik pracuję dobrze i nie przerywa)
-brudną przepustnicę (włożona kolejna na podmiankę)
-TPS (wyregulowany na jałowych do .5V) (a do tego kolejny TPS w przepustnicy na podmiankę)
-krokowiec (czyszczony, uszczelniany, podmieniany na inny)
-czujnik temperatury 3-pin w bloku silnika
-lambda - (zamiennik boscha dedykowany do subaru) - mimo, że to zamiennik, to spalanie w nomie, ładnie, żwawo sobie oscyluje
-luzy zaworowe - ustawiane przez 2 różnych mechaników, w odstępach 5tys km

Co pozostało do sprawdzenia? Jakaś nieszczelność na dolocie ujawniająca się tylko w określonym zakresie temperatur? Serwo hamulcowe? Ehh.. jak strzeli panew, to przynajmniej wiadomo co trzeba naprawiać, a nie ciągle ta ciuciubabka..


Będę wdzięczny, jak ktoś użyje swojej szklanej kuli poszukiwaniu odpowiedzi...:) Każdy nowy trop w tej historii będzie istotny ;) "


I to by było na tyle Drodzy Państwo. Nie oczekuję diagnozy przez internet, ale może komuś akurat powyższe objawy nasuną jakąś myśl i się nią podzieli. Mnie koncepcje się już kończą :wall: , poza nowymi uszczelkami pod kolektor, przepustnicę, krokowca itp. Każdy pomysł będzie na wagę złota.



Edit: mogę tu podać link do całego tematu na kropce? Jeśli nie, to chętnie podam komuś na PW, gdyby miało to pomóc.



Shabat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Subaru Impreza STI V4 JDM 1998 rok
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 21 kwie 2014, o 17:26

Skoro wróżymy to może przewody podciśnień ?

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 21 kwie 2014, o 17:57

O widzisz! Dziękuję za zainteresowanie tematem :-) Tak, jak pisałem - każdy pomysł jest w cenie.
Co do podciśnień - posprawdzałem te przewody, które idą do filtra powietrza (jeden do odmy i dwa po obu stronach bloku silnka) i ten idący do serwa. Zdjąłem, poprawiłem podociskałem opaski. Nie znam schematu podciśnień, co jeszcze można sprawdzić. Gdyby ktoś coś podpowiedział - byłoby miło.
Koncepcja lewego powietrza jest prawdopodobna, bo właśnie w określonym zakresie temp może powstawać nieszczelność gdzieś na łączeniu.

bzikus7
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Legacy MY06 2.0 165KM kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 21 kwie 2014, o 19:00

A może zaslep na jedno rozgrzanie przewód od serwa to będziesz miał pewność że to nie to. Tylko uważaj z hamulcem.

Wysłane z mojego ZTE V965 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam. Bzikus7.

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 21 kwie 2014, o 20:38

@bzikus7 - dzięki, spróbuję ;-) Sprawdzałem szczelność samego wężyka od serwa, a nie samego serwa. Rozumiem, że mam zaślepić i zdjęty z serwa wężyk i wejście tego węża w blok? Ale jaki wpływ na to może mieć "letnia" temperatura silnika?

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 21 kwie 2014, o 21:15

każdy materiał ma swoja rozszerzalność cieplna... każdy kto odkręca alu felgi zna temat :whistle: .. tzn rożne metale, plastyki, gumy itd rożnie zmieniają swoje wymiary w miarę nagrzewania. Co do powstania nieszczelności przy tak malej de facto różnicy temperatur bym lekko polemizował... tzn każde lewe powietrze i wydmuchy sa "be" ale zeby miały az taki wplyw raczej nie sa one mikroskopijne... tzn dziurka o średnicy 0,01mm w przeowdzie podciśnienia itd itp nie zrobi takiego kuku... co innego turbo-może lub nie musi mniec wpływu... ja kiedys w cytrynie mialem dziurke hmm powiedzymy 0.1 mm w przewodzie intercoola i gdyby nie przypadek ze mi kurz spod auta dmuchać zaczęło to bym nie namierzył...
wracając do tematu :) a banal w postaci podmiany samego kompa robiłeś?? byc moze cos w sterowaniu sie sypnęło i "mapa" jest rozjechana w "zakresie temperatur?" tzn silnik robi to co mu komp kaze... a jeśli komp dostaje błędne dane (wyeliminowales większość czujników itd), lub JEŚLI KOMP MA BŁĘDY W SOFT I ŹLE STERUJE OBROTAMI? Skoro na całkiem zimno i całkiem cieplo działa ok znaczy ze w wąskim zakresie temp sterowanie kompa źle "wylicza" dawki... mam nadzieje ze wiesz co mam na mysli... sory za literówki itd... klepane ze srakphona... :wall:
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 21 kwie 2014, o 21:23

Tak, wiem o co Ci chodzi. A komp nie musi być przypadkiem jakoś programowany? Nie będzie problemów z immo? No i usterki samych ECU raczej dość rzadko się zdarzają, a komp w GX jest całkowicie niemapowalny, zdziwiłbym się gdyby okazało się, że to to.. No i jak to jest, że czasem problem jest, a czasem wcale się nie objawia.,,

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 22 kwie 2014, o 14:09

komp steruje dawkowaniem na podstawie paru "danych" jeśli np któreś dane każą mu dać bogatsza mieszankę lub uboższa... spróbuj zdobyć identyczny komp na podmiankę na test :whistle: ... elektronika ma to do siebie ze czasem coś nie styka... może czujniki są ok ale nie zawsze ( rozszerzalność cieplna by tłumaczyła brak styku mniej więcej jak w sławnych zegarkach w podsufitce starszych modeli.. ) info od nich dociera do kompa... ja bym poza tym celował jak mowie w kompa... to jedyne co mogę sugerować... owszem szansa mała ale jak dla mnie logiczna... hmm immo nie jest z tego co wiem zależne od kompa sterującego... ale lepiej się dowiedz... polecam zadzwonić do chłopaków z subaru Wrocław :thumb: krakowska, dość mili i uczynni na serwisie, może z podpierdolki spytać czy jak wymienisz kompa bo Ci padl to czy cos jeszcze moze robic problem...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 22 kwie 2014, o 23:56

Ok, podsumowując powyższe - muszę pokombinować z serwem i ECU. Niestety dopiero po majówkach będzie wolna chwila. Jeśli się coś ruszy- dam znać. Jak się nie ruszy - też :)
W każdym razie jeśli ktoś jeszcze ma jakiś pomysł to zapraszam.
Nadmienię jeszcze tylko, że jak temperatura dzienna nie spada poniżej ca 14-15 stopni to cyrków nie ma wcale. Znając życie całe lato przejeżdżę zapominając o kłopocie.. ;) Dziś i wczoraj było już zupełnie ok.

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 23 kwie 2014, o 10:58

Czujnik temperatury powietrza w dolocie sprawny?
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 23 kwie 2014, o 11:56

Avic a wymieniałeś lambdę i czujnik temperatury w ciemno, czy ECU zgłaszało problemy z nimi? Czy ECU sygnalizuje jakieś błędy?

Sugerował bym też sprawdzić czujnik spalania stukowego, w tych autach to popularna bolączka. Może podczas rozgrzewania coś wpada w rezonans lub głośniej "dzwoni" i czujnik spalania wykrywa to jako spalanie stukowe. Spróbuj na chwilę podpiąć Gary's fix pod ten czujnik.

Druga sprawa to kto regulował zawory? Bo ja miałem identyczne objawy jak u Ciebie tylko w silniku 1.6 i po regulacji zaworów wszystko ustąpiło. Może warto pokusić się o jeszcze jedną regulację ale w dobrym zakładzie?
Jest ryzyko, musi być wybór.

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 23 kwie 2014, o 15:46

@siewcu - czy sprawny to pojęcia nie mam, ale nie CE nie ma, a i po podłączeniu do ECU nie ma żadnych dziwnych przerw, zaników itp. Cały czas odczyty w normie.
@ptk22 - zawory był regulowane dwa razy. 1 raz w dobrym warsztacie, a drugi raz ja sam to z moim znajomym robiłem. Po kolei każdy zawór, powoli i dokładnie sprawdzony.

Lambdę wymieniałem, bo wg mojego gaziarza: miała syndrom leniwej pracy, co było ..uja prawdą, bo były rozregulowane zawory. Po tej pierwszej regulacji dźwięk samego silnika sporo się poprawił - jak to po ustawieniu zaworów ;) Sondę wymieniłem, bo tak kazał, a okazało się to niepotrzebne. A czujnik temp - wymieniany w ciemno, z uwagi na to, że wydawało mi się to ostatnią rzeczą mogącą powodować problemy.
Czujnik stukowy wymieniony na nieoryginalny, ale na oryginalnym, nim zaczął CELLować, bylo to samo.

Nie wiem, czy jest sens oddawać go jeszcze raz na regulację zaworów..

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 25 kwie 2014, o 17:45

Avic pisze:@siewcu - czy sprawny to pojęcia nie mam, ale nie CE nie ma, a i po podłączeniu do ECU nie ma żadnych dziwnych przerw, zaników itp. Cały czas odczyty w normie.
Ale to, że nie ma check'a nie świadczy o niczym. Ale jeśli pokazuje w normie cały czas to raczej w porządku...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 26 kwie 2014, o 17:21

Czyli dalej jestem w punkcie wyjścia :wall:

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 28 kwie 2014, o 08:34

Avic spróbuj jeszcze podpiąć Garry's fixa pod czujnik spalania stukowego. Bo może coś wpada w rezonans i czujnik wykrywa to jako spalanie stukowe i cofa zapłon. Wystarczy rozpiąć kostkę wpiąć w nią dzielnik napięcią tzw Garry's fix i sprawdzisz wtedy czy to nie jest przyczyną. Btw u mnie jak szukałem przyczyny to też jeden mechanik wymienił lambde i oczywiście to nic nie pomogło dopiero zawory rozwiązały sprawę.

Jak nie pomoże Garry's fix to podjedź do ogarniętego mechanika od subaru bo szkoda nerwów :) Skąd jesteś? Może ktoś doradzi gdzie pojechać na diagnostykę.
Jest ryzyko, musi być wybór.

niebieski708
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT 99/00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odp: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o p

Post 28 kwie 2014, o 10:51

Kiedyś podobnie miałem w nissanie sunny :-) wymiana weżyków od podciśnień i wymiana klocków hamulcowych pomogła :-D wężyki nie były uszkodzone, ale już stare. Serwo chyba też już niedomagało a klocki były już mocno zużyte. Serwo ciągneł sporo powietrza z kolektora i taki był efekt. U mnie pomogł któryś z tych zabiegów ;-)

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 2 maja 2014, o 01:44

@niebieski708 - Twój problem też dotyczył tylko określonych temperatur? Nie mam czasu na to serwo... mimo, że to może być prawdopodobne, to jakoś mi nie pasuje ta zależność od temperatury.

@ptk - do wyboru Konin lub Szczecin, albo okolicę. Jak bardzo będę musiał do podjadę do Łodzi, albo Poznania. ASO jednak chciałbym uniknąć, bo ceny tam mnie trochę onieśmielają :) Niestety w okolicach Konina na słowo "subaru" mechanicy nerwowo zaczynają drapać się po głowach i rozglądać gdzie by tu uciec. Co do stukowego -żeby wyeliminować możliwość, że to stukowy robi problemy wystarczy wypiąć wtyczkę - komp co prawda złapie checka, ale gdyby on był przyczyną - powinna zniknąć. Niestety to nie stukowy.

Muszę nagrać filmik - sami zobaczycie jak to wygląda w praktyce.

niebieski708
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT 99/00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odp: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o p

Post 2 maja 2014, o 11:37

Już nie pamiętam... Ale napewno ma zimnym silniku było ok, też wszystko było sprawdzane...
Co do mechaników kiedyś jak nie robiłem sam auta jak podjechałem do jednego co nigdy subaru nie robił, gdy usłyszał impreze na niskich to stwierdził ze chyba na dwoch cylindrach nie pracuje... Rece opadają...

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 2 maja 2014, o 13:32

Avic, a kogo w Szczecinie polecasz? prosze tylko nie pisz o auto ryzowanym salonie Subaru...! masz coś innego na myśli?

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 2 maja 2014, o 14:25

Avic ja niestety nie mam pojęcia do kogo udać się w Twoich okolicach. Trudno też mi powiedzieć co może być przyczyną. Na pociechę dodam, że teraz jest już prawie lato więc do jesieni problem masz z głowy. A na zimę wpadnij na narty w Sudety i zostawisz robaczka na diagnostykę w Jeleniej lub Dzierżoniowie i będziesz wiedział co jest przyczyną :thumb:

A jeszcze jedno pytanie: na lekko rozgrzanym silniku jak obroty spadną tak, że silnik gaśnie to zapala bez problemów czy bardzo ciężko?
Jest ryzyko, musi być wybór.

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 2 maja 2014, o 15:30

@ptk22 - od strzała nie zapala na pewno. Może troszkę dłużej trzeba go pokręcić, ale na 100% pewien nie jestem i nie chciałbym wprowadzić przez to w błąd.. W sumie to zawsze chwilę trzeba go pokręcić. No i co może być ciekawe: od czasu do czasu zdarzy mu się zapalić od strzała.

@darecki1981 - od elektroniki to nie mam pojęcia a od czystej mechaniki albo na Żelechowej Auto Misia, albo p. Krzyśka z ul. Jasnej na prawobrzeżu.

@niebieski708, no widzisz- jakby problem był cały czas, to mógłbym go chociaż większej ilości mechaników go pokazać.. a tak: co dojadę, to problemu nie ma. Zasadniczo problem jest przez pierwsze ca 3-5 km do momentu aż się auto zagrzeje.

Serwo sprawdzone, to nie to.

Zastanawiam się nad czujnikami wału i wałka...ale to już wszystko wmyślanie na siłe.

Zostawiam go dziś u elektronika samochodowego. Ma go jutro na zimno odpalić i się przejechać. Zobaczymy co powie. A o tej Jeleniej Górze już myślałem..że może tam sobie jakieś wakacje zrobię małe..:) Ew okolice Nowego Sącza...:)

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 2 maja 2014, o 20:47

Avic jak będziesz na wakacjach w Jeleniej to daj znać wyskoczymy na browara albo zorganizujemy grilla. Jelenia jest o tyle dobra, że tu subaru to bardzo popularne auto.
Jest ryzyko, musi być wybór.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 2 maja 2014, o 21:17

Avic, podaj mi namiary priv, do mechaników ze Szczecina, bardzo mnie zależy! dzięki!
Jeszcze jedno a słyszałeś o carro ze Szczecina? podobno tuningują cos tam... nawet widziałem jak skyline szykuja 900 konnego dla Norwega, ale powiem szczerze że nie wiem co nich mysleć?

Avic
0 gwiazdek
Auto: Bug 2.0 GX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 2 maja 2014, o 22:08

@ptk22 - myślę, że tak w okolicach 15 czerwca może zrobię sobie krótki urlop. Jest tam gdzie się poszwędać po górkach, albo pojeździć turystycznie na rowerach? A grilla i piwka nie odmawiam nigdy :-)

@darecki1981 - ja w swoim to mogę sobie co najwyżej stuningować sportowe, świecące wentyle w kołach. Z tego co wiem, to na mapy i hamownie to i tak wszyscy do Poznania śmigają uturbionymi, bo w Szczecinie chyba nawet nie ma stacjonarnej hamowni 4x4 (z tego co wiem) Auto Misia łatwo znajdziesz w necie, a p. Krzysztof ma warsztat na Jasnej, koło zajezdni autobusowej. Co prawda skyline'a u niego nie widziałem, ale M6 i STI owszem. Na PW zaraz podrzucę Ci nr bezpośrednio do niego.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Silnik przygasa w wąskim zakresie temperatur-prośba o poradę

Post 3 maja 2014, o 07:54

Avic, dzięki ;-)

ODPOWIEDZ