
AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Na razie 0 kg 
Dumam
Wstępny plan jest taki:
Tył jest: 2 WAY, ok. 115 Nm i jest miodzio
Środek: seria
Przód: znalazłem, że jest to model Cusco RS
do wyboru 1 WAY lub 2 WAY: z przodu sens ma 1 WAY i tak zostawię
spięcie wstępne: znalazłem w katalogu Cusco: 70-90 Nm
Skłaniam się do tej niższej wartości, a nawet przedział 50-70 Nm w zależności jak uda się ustawić,
nie chcę by robiło więcej złego niż dobrego.
No i tak się zastanawiam, że skoro napęd się "domknie" to teoretycznie seryjny środek powinien być ok,
bo nie będzie podsterowności i jest szansa, że ten płytkowy przód nie będzie przeszkadzał za dużo, tym bardziej w "pozycji" 1 WAY

Dumam

Wstępny plan jest taki:
Tył jest: 2 WAY, ok. 115 Nm i jest miodzio
Środek: seria
Przód: znalazłem, że jest to model Cusco RS
do wyboru 1 WAY lub 2 WAY: z przodu sens ma 1 WAY i tak zostawię
spięcie wstępne: znalazłem w katalogu Cusco: 70-90 Nm
Skłaniam się do tej niższej wartości, a nawet przedział 50-70 Nm w zależności jak uda się ustawić,
nie chcę by robiło więcej złego niż dobrego.
No i tak się zastanawiam, że skoro napęd się "domknie" to teoretycznie seryjny środek powinien być ok,
bo nie będzie podsterowności i jest szansa, że ten płytkowy przód nie będzie przeszkadzał za dużo, tym bardziej w "pozycji" 1 WAY

Ostatnio zmieniony 26 maja 2014, o 21:53 przez ryjeks, łącznie zmieniany 2 razy.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Co byś nie ustawił to i tak będzie przepaść w stosunku do 0kg. Też bym na początek zaczął od dołu. Na pewno nie więcej niż tył
Jak masz z tyłu stówkę to zrób z przodu połowę i zobaczymy jak wyjdzie.
Hmmmmmm a może po równo?
1 way nie będzie chyba przeszkadzał na wejściu do zakrętu z dohamowaniem - zacznie spinać na odejściu przy bucie. Dobrze to pamiętam?
Co podpowiada Prorok z Mekki?

Jak masz z tyłu stówkę to zrób z przodu połowę i zobaczymy jak wyjdzie.
Hmmmmmm a może po równo?

1 way nie będzie chyba przeszkadzał na wejściu do zakrętu z dohamowaniem - zacznie spinać na odejściu przy bucie. Dobrze to pamiętam?
Co podpowiada Prorok z Mekki?
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Po równo będzie za dużo dryyyftu, a tu chodzi bardziej o to żeby wewnętrzne koło trochę grzebało.
Myślę, że te 60-70 Nm już i tak zrobi robotę, nawet 50 Nm powinno już domknąć z grubsza napęd.
Myślę, że te 60-70 Nm już i tak zrobi robotę, nawet 50 Nm powinno już domknąć z grubsza napęd.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
dobrze pamiętasz, 1way nie wpływa na hamowanie, dopiero 1,5way i to w zależności od rampy, a 2way to już wiadomo - tak samo hamuje jak przyspiesza, z tego co pamiętambooSTi pisze: 1 way nie będzie chyba przeszkadzał na wejściu do zakrętu z dohamowaniem

żebyś nie przesadził, bo łapska Ci odpadnąryjeks pisze: Po równo będzie za dużo dryyyftu, a tu chodzi bardziej o to żeby wewnętrzne koło trochę grzebało

A mnie ciekawi, co na to wisko

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
kurczę.. ekspertem szperowym nie jestem ale po zdjęciu sądzę, że jest to 1 way i 1,5 way. Jeśli chcesz być pewnym, to zmierz kąt rampy, tej po lewej, gdzie nie siedzi krzyżak ale na pewno, nie jest ona 2 wayryjeks pisze: do wyboru 1 WAY lub 2 WAY: z przodu sens ma 1 WAY i tak zostawię

- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...



Walić teorię!
Rób przód daj na 80 kilo i później zmniejszysz w zależności od "nerwowości" kierownicy na spokojniej jechanych łukach.
Na 40, czy 50 wiadomo, że będzie "lepiej", jednak po co ustawiać coś na pół gwizdka, bo chyba, nie żeby się przejechać pod remizą

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Dokładnie! Idź pan ostro, nie dziaduj!
Hera, koka, #, lsd
Taka szpera po nocach się śni
Hera, koka, #, lsd
Taka szpera po nocach się śni

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
cyqan pisze:![]()
![]()
![]()
Walić teorię!
Rób przód daj na 80 kilo i później zmniejszysz w zależności od "nerwowości" kierownicy na spokojniej jechanych łukach.
Na 40, czy 50 wiadomo, że będzie "lepiej", jednak po co ustawiać coś na pół gwizdka, bo chyba, nie żeby się przejechać pod remizą
ohobooSTi pisze:Dokładnie! Idź pan ostro, nie dziaduj!
Hera, koka, #, lsd
Taka szpera po nocach się śni
czuć trwogę w wypowiedziach

Marcin
-_-
-_-
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ryjeks, nie bądź baba, bądź twardy, skręć na 100kg 


TERZO pisze: oho
czuć trwogę w wypowiedziach

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ja bym zasmarkał spawarą wszystkie 3 i dowalił z 200 koni. Wtedy jest najlepiej.
A i nitro.
A i nitro.
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Szperownik wraca do formy
Notabene musimy sprawdzić napęd w Żuku, bo coś mi się wydawało na ostatnim treningu, że spięło tylny dyfer po 30 minutach jazdy

Notabene musimy sprawdzić napęd w Żuku, bo coś mi się wydawało na ostatnim treningu, że spięło tylny dyfer po 30 minutach jazdy


Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
http://www.cusco.co.jp/en/pdf/p27_p29.pdf
http://www.cusco.co.jp/en/catalog/pdf_c ... e_lsd.html
Dziś wieczorem dokładniejsze oględziny i rozbiórka na części pierwsze, bo muszę to poczyścić itd.
Wg. tego co powyżej wersja RS ma do wyboru 1 WAY i 2 WAY.
Zrobię dzisiaj dokładniejsze zdjęcia tego co mam i będzie wiadomo.
Centralne wisko na logikę będzie miało teraz mniej roboty niż ma obecnie, CHYBA
http://www.cusco.co.jp/en/catalog/pdf_c ... e_lsd.html
Dziś wieczorem dokładniejsze oględziny i rozbiórka na części pierwsze, bo muszę to poczyścić itd.
Wg. tego co powyżej wersja RS ma do wyboru 1 WAY i 2 WAY.
Zrobię dzisiaj dokładniejsze zdjęcia tego co mam i będzie wiadomo.
Centralne wisko na logikę będzie miało teraz mniej roboty niż ma obecnie, CHYBA

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
CO JA PACZE?!!!
GRATKI!!!!
no to teraz już nie rakietowa, tylko KJSy, bączki i beczki



no to teraz już nie rakietowa, tylko KJSy, bączki i beczki

i do drugiego zakrętu nie dojedzie, bo na pierwszym pójdzie w plener z podsterownościcyqan pisze: Rób przód daj na 80 kilo i później zmniejszysz w zależności od "nerwowości" kierownicy na spokojniej jechanych łukach.

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Jeszcze inna myśl mi wpadła do głowy: a co jeśli nie będzie wstępnego spięcia i będziemy polegać tylko na spięciu pod obciążeniem?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2014, o 11:58 przez booSTi, łącznie zmieniany 1 raz.
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Racja, spięcie wstępne może być mniejsze, bo przy obciążeniu "dopnie" sobie i tak do wyższej wartości.
Towar w każdym razie miód malyna
Towar w każdym razie miód malyna

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Wygląda na to że masz dwie rampy do wyboru: 35 oraz 45 stopni. Czyli co? Możesz wybrać jak szybko narasta spięcie dyfra w zależności od gazu? Ten __gaz__ w tych broszurkach to chyba trochę naciągany parametr - bardziej chyba chodzi o moment obrotowy przyłożony na koło talerzowe dyfra. 

Jeśli dobrze interpretuję te wykresy, to rampa 45 stopni szybciej da ci drift mode (100%), a rampa 35 stopni obniży szybkość spinania dyfra. I teraz jeśli damy 5% preloadu na rampie 35, to max spięcie będzie poniżej 80%. Pytanie czy potrzebujesz z przodu pod max obciążeniem spięcia 100%?


Jeśli dobrze interpretuję te wykresy, to rampa 45 stopni szybciej da ci drift mode (100%), a rampa 35 stopni obniży szybkość spinania dyfra. I teraz jeśli damy 5% preloadu na rampie 35, to max spięcie będzie poniżej 80%. Pytanie czy potrzebujesz z przodu pod max obciążeniem spięcia 100%?
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
eMTi pisze: bączki i beczki

Link: https://www.youtube.com/watch?v=AMMe9Tn2Ems
Właśnie trzeba to zrobić tak, żeby było możliwie maksymalnie uniwersalnie.
Z tego co już doczytałem to w tym typie, spięcie sporo wzrasta po przyłożeniu momentu/mocy/gazu
i dlatego spięcie początkowe nie musi być hardkorowe.
Ale jeszcze pytamn tu i tam i będzie trzeba wyciągnąć wnioski.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
co to za emriaty?
test lipny, bo z takim promieniem to nie ma problemu, ciekawe, jakby to wyszło bardzo ciasno, wtedy to jest test

test lipny, bo z takim promieniem to nie ma problemu, ciekawe, jakby to wyszło bardzo ciasno, wtedy to jest test
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
A czy nie lepszym testem wszystkich szper jest tzw zero countersteer slide/drift? Ciągną wszystkie koła i nie trzeba takich dużych korekt robić - tylko filmika nie mogę znaleźć.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Szperunek rozebrany, jest troszkę bardziej rozbudowany niż tylna STi.
Jest/był wyciorany, bo spięcie wstępne było ok. 20-25 Nm ale 2 płytki były ustawione parzyście.
Z ciekawości ustawiłem je wszystkie na przemian i wzrosło do 30 Nm.
Tak czy inaczej trzeba ją wzmocnić, płytki wyglądają dobrze, także sama "podkładka" powinna ożywić ten przybytek
Pomyte, odkurzone, na dniach to poskładam i będzie czekało.
Rampy są takie: Czyli 1 WAY i chyba jednak 1,5 WAY

Jest/był wyciorany, bo spięcie wstępne było ok. 20-25 Nm ale 2 płytki były ustawione parzyście.
Z ciekawości ustawiłem je wszystkie na przemian i wzrosło do 30 Nm.
Tak czy inaczej trzeba ją wzmocnić, płytki wyglądają dobrze, także sama "podkładka" powinna ożywić ten przybytek

Pomyte, odkurzone, na dniach to poskładam i będzie czekało.
Rampy są takie: Czyli 1 WAY i chyba jednak 1,5 WAY



Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
A jeśli chodzi o spięcie to chyba postaram się zrobić dolną granicę tego co zaleca Cusco czyli 70 Nm i zobaczymy.
Jak będzie za mocno to trzeba będzie dużo szperować żeby płytki powycierać
Przejrzyjcie i napiszcie jakie wnioski
Link: https://www.youtube.com/watch?v=27NpcugLE60
Link: https://www.youtube.com/watch?v=oWRVAxwJF-0
Jak będzie za mocno to trzeba będzie dużo szperować żeby płytki powycierać

Przejrzyjcie i napiszcie jakie wnioski

Link: https://www.youtube.com/watch?v=27NpcugLE60
Link: https://www.youtube.com/watch?v=oWRVAxwJF-0
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
booSTi, brahu, tu jest wszystko zdaje się
http://www.cuscousainc.com/downloads/dl ... _guide.pdf
Przejrzyjcie w wonej chwili i ustalmy wspólny front robót







http://www.cuscousainc.com/downloads/dl ... _guide.pdf
Przejrzyjcie w wonej chwili i ustalmy wspólny front robót


Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae