100k KM
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
100k KM
niestey zbliza sie nieublaganie moment, kiedy srebran strzala dobije do 100k km. Z tego co sie zorientowalem powinienem wymiec rozrzad. Co jeszcze przy tym przebiegu z elementow eksploatacyjnych zrobic?
Dzieki za podpowiedz.
Pzw,
MCC
Dzieki za podpowiedz.
Pzw,
MCC
Ostatnio zmieniony 23 lip 2014, o 08:54 przez mcc, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 100k KM
poprawioneSo What! pisze:Mocne auto będziemcc pisze: rebran strzala dobije do 100k KM.

Dzieki za liste - o swiecach nie pomyslalem - moze warto wymienic na nowe?
Hamulce - nowe tarcze i klocki + przewody w oplocie i plyn,
chlodziwo zmieniane na jesien zeszlego roku - zmieniac juz?
olej + filtr - oczywiscie
mysle o olejach w dyfrach - nie robilem tego jeszcze
a co ze sprzeglem i skrzynia mozna zrobic? Nie ruszalem jej od zakupu (jakies 15k km). Ponoc byla rozbierana i robiona przed sprzedaza, sprzeglo rowniez.
Pzw,
MCC
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: 100k KM
jarmaj, nie znasz się. Kolega zinc twierdzi, że w wolnossących sedanach są reduktory to w WRX mogą być przewody WN



"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: 100k KM
100tys km lub co ~5 lat się rozrząd wymienia.
Jeśli samochód jest starszy, to hazardzista z Ciebie, biorąc pod uwagę koszt porządnego remontu turbolota.
Rzecz jasna pompa wody, napinacze, rolki itd.
Oleje: motor, dyfer, skrzynia - tu ważne, żeby nie kupić na allegro podróby (ja kupuję w Intercarsie albo 4turbo, a już nie raz miałem styczność z podróbkami!).
Świece: można sprawdzić, jeśli działają, to po co zmieniać...
Filtr powietrza, dobry bawełniany jakiś poszukaj STi albo Cosworth
Hamulce: jeśli wchodzisz w stalowe oploty i sportowy płyn, to wyłącznie markowe tarcze i klocki. Jeśli cywil to ds2500 są bardzo fajnym klockiem, który w razie konieczności również sprawdzi się na jakiejś pojeżdżawce. Żadne pedalskie tarcze gładkie - prawdziwa zabawa zaczyna się od tarcz nacinanych. Wierconych bym unikał, ponieważ krótko żyją (pękają często).
Konserwacja: zdjąć zderzaki, zaglądnąć pod wykłądziny, wysuszyć wszystko, usunąć korozję, zakonserwować/pomalować, żeby ruda nie żarła.
Najważniejsze jeśli chodzi o bezpieczeństwo są hamulce i zawieszenie, więc do kontroli wszystkie gumki. Gdybyś któreś wymieniał, to pamiętaj, że żółte Strongflexy, Powerflexi i inne tańsze opcje, to nie jest to samo co Whiteline !!! One w dotyku przypominają plastik, tak więc są to rozwiązania do sportu wyłącznie! Najlepiej OEM, ew. pokombinować, np. poliuretany na tuleje wahaczy, żeby koło na slicku nie ocierało o nadkola, a reszta OEM
Pozdr
Jeśli samochód jest starszy, to hazardzista z Ciebie, biorąc pod uwagę koszt porządnego remontu turbolota.
Rzecz jasna pompa wody, napinacze, rolki itd.
Oleje: motor, dyfer, skrzynia - tu ważne, żeby nie kupić na allegro podróby (ja kupuję w Intercarsie albo 4turbo, a już nie raz miałem styczność z podróbkami!).
Świece: można sprawdzić, jeśli działają, to po co zmieniać...
Filtr powietrza, dobry bawełniany jakiś poszukaj STi albo Cosworth
Hamulce: jeśli wchodzisz w stalowe oploty i sportowy płyn, to wyłącznie markowe tarcze i klocki. Jeśli cywil to ds2500 są bardzo fajnym klockiem, który w razie konieczności również sprawdzi się na jakiejś pojeżdżawce. Żadne pedalskie tarcze gładkie - prawdziwa zabawa zaczyna się od tarcz nacinanych. Wierconych bym unikał, ponieważ krótko żyją (pękają często).
Konserwacja: zdjąć zderzaki, zaglądnąć pod wykłądziny, wysuszyć wszystko, usunąć korozję, zakonserwować/pomalować, żeby ruda nie żarła.
Najważniejsze jeśli chodzi o bezpieczeństwo są hamulce i zawieszenie, więc do kontroli wszystkie gumki. Gdybyś któreś wymieniał, to pamiętaj, że żółte Strongflexy, Powerflexi i inne tańsze opcje, to nie jest to samo co Whiteline !!! One w dotyku przypominają plastik, tak więc są to rozwiązania do sportu wyłącznie! Najlepiej OEM, ew. pokombinować, np. poliuretany na tuleje wahaczy, żeby koło na slicku nie ocierało o nadkola, a reszta OEM

Pozdr
Re: 100k KM
Juz byl robiony, wiec koszty znam...cyqan pisze:100tys km lub co ~5 lat się rozrząd wymienia.
Jeśli samochód jest starszy, to hazardzista z Ciebie, biorąc pod uwagę koszt porządnego remontu turbolota.
OK - jakies zalecenia odnosnie producentow w/w?cyqan pisze:Rzecz jasna pompa wody, napinacze, rolki itd.
Zrobie - olej do tej pory bralem z usluga w subaruauto.pl - oni leja valvoline - spytam o millersa.cyqan pisze:Oleje: motor, dyfer, skrzynia - tu ważne, żeby nie kupić na allegro podróby (ja kupuję w Intercarsie albo 4turbo, a już nie raz miałem styczność z podróbkami!).
Samochod jezdzi da sie cos wiecej sprawdzic i jak?cyqan pisze:Świece: można sprawdzić, jeśli działają, to po co zmieniać...
MAF sensor nie zwariuje przy wiekszym przeplywie?cyqan pisze:Filtr powietrza, dobry bawełniany jakiś poszukaj STi albo Cosworth
Yes sir! Czekam na dostawe.cyqan pisze:Hamulce: jeśli wchodzisz w stalowe oploty i sportowy płyn, to wyłącznie markowe tarcze i klocki. Jeśli cywil to ds2500 są bardzo fajnym klockiem, który w razie konieczności również sprawdzi się na jakiejś pojeżdżawce. Żadne pedalskie tarcze gładkie - prawdziwa zabawa zaczyna się od tarcz nacinanych. Wierconych bym unikał, ponieważ krótko żyją (pękają często).
Nie wiem czy moge na tyle zostawic samochod w serwisie. Na pewno mam rdze na tej belce co trzyma chlodnice a drugim miejscem gdzie ja widze to zaczepy foteli - jakis odjazd... Nigdy sie z tym nie zetknalem w innych samochodach.cyqan pisze:Konserwacja: zdjąć zderzaki, zaglądnąć pod wykłądziny, wysuszyć wszystko, usunąć korozję, zakonserwować/pomalować, żeby ruda nie żarła.
Gumki mam poliuretanowe na calym przodzie procz maglownicy. Na tyle tylko stab. Ale i to sie niebawem zmieni bo mowiono mi w serwisie, zeby sie nad nimi zastanowic bo zaczynaja sie sypac. Mam mixa producentow bo zmienialem przy roznych okazjach. whiteline mam na stabie z tylu z tego co pamietam. Jakos nie zauwazylemw iekszej roznicy pomiedzy producentami - ten whiteline wydawal mi sie strasznie plastikowy. Nie pamietam na 100 ale chyba laczniki staba na przodzie tez mam whiteline wiec tam tez je mam.cyqan pisze:Najważniejsze jeśli chodzi o bezpieczeństwo są hamulce i zawieszenie, więc do kontroli wszystkie gumki. Gdybyś któreś wymieniał, to pamiętaj, że żółte Strongflexy, Powerflexi i inne tańsze opcje, to nie jest to samo co Whiteline !!! One w dotyku przypominają plastik, tak więc są to rozwiązania do sportu wyłącznie! Najlepiej OEM, ew. pokombinować, np. poliuretany na tuleje wahaczy, żeby koło na slicku nie ocierało o nadkola, a reszta OEM![]()
Dzieki za rozbudowane info!
Pzw,
MCC
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: 100k KM
no koment...
Ostatnio zmieniony 23 lip 2014, o 20:31 przez zinc, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: 100k KM
zinc, czy Ty do cholery czytasz co się do Ciebie pisze i masz jakieś pojęcie o tym jak zbudowane są auta? W WRX nie ma przewodów wysokiego napięcia, tak samo jak w wolnossących Imprezach sedan nie ma reduktora. Faktycznie jeżeli przychodzi Ci do głowy serwisowanie lub też sprawdzanie tych elementów to serwisujesz auta nie na 200% tylko na pierdyliard zylionów procent. 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: 100k KM
hmmm nie bede zgrywal wszystko wiedzacego ale kutwa siedzialem w takiej wiec albo przekladka albo nie odrozniam sedana od kombi... any way nie badz zlosliwy, co innego zwrocic uwage ze http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... sion_cord/ a co innego zgrywac sie... no coz...Chloru pisze:jarmaj, nie znasz się. Kolega zinc twierdzi, że w wolnossących sedanach są reduktory to w WRX mogą być przewody WN![]()

Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: 100k KM
z wyjatkiem szczegolow w konkretnych modelach obstawiam ze niestety wiecej wiem niz sadzisz...Chloru pisze:zinc, czy Ty do cholery czytasz co się do Ciebie pisze i masz jakieś pojęcie o tym jak zbudowane są auta? W WRX nie ma przewodów wysokiego napięcia, tak samo jak w wolnossących Imprezach sedan nie ma reduktora. Faktycznie jeżeli przychodzi Ci do głowy serwisowanie lub też sprawdzanie tych elementów to serwisujesz auta nie na 200% tylko na pierdyliard zylionów procent.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: 100k KM
cyqan pisze: Rzecz jasna pompa wody
Wydawalo mi sie ze juz to pisalem - pompa wody co 200 kkm, chyba ze cos Twojej dolega. Standardowo pompe wymienia sie co drugi rozrzad. Ja mialem wlasnie teraz zmienianą po 200kkm. U mnei zreszta prawdopodobnie tylko pasek zostal zmieniony na 100kkm, wiec pewnie wszystkie rolki dojechaly tez do 200 kkm
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Re: 100k KM
Wymiana pompy wody co 200 koła to lekkomyślność , moim zdaniem powinno się wymieniać co 100 wraz z rolkami ( koszty nie są gigantyczne - dobra pompa to jakieś 350-450 zł ) więc jest to pozorna oszczędność a kłopoty mogą być duże jak pompa walnie . Oszczędzanie na takich częściach to proszenie się o kłopoty .hati pisze: Wydawalo mi sie ze juz to pisalem - pompa wody co 200 kkm, chyba ze cos Twojej dolega. Standardowo pompe wymienia sie co drugi rozrzad. Ja mialem wlasnie teraz zmienianą po 200kkm. U mnei zreszta prawdopodobnie tylko pasek zostal zmieniony na 100kkm, wiec pewnie wszystkie rolki dojechaly tez do 200 kkm
ale no cóż " mój cyrk moje małpy "

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: 100k KM
zinc pisze: z wyjatkiem szczegolow w konkretnych modelach obstawiam ze niestety wiecej wiem niz sadzisz...
Z pewnością więcej piszesz niż wiesz

zinc pisze: hmmm nie bede zgrywal wszystko wiedzacego ale kutwa siedzialem w takiej wiec albo przekladka albo nie odrozniam sedana od kombi...
zinc pisze: kazde 2.0 na mialo reduktor z rocznikow w temacie...
Ustal wersję z alter ego

zinc pisze: any way nie badz zlosliwy, co innego zwrocic uwage ze http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... sion_cord/ a co innego zgrywac sie... no coz...![]()
Uwagę zwrócił Ci jarmaj. Ty następnie piszesz głupoty po raz kolejny a na koniec edytujesz posty. Be a man

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: 100k KM
Piter 35 pisze: Wymiana pompy wody co 200 koła to lekkomyślność
No to musisz o tym serwisy powiadomic, bo wymieniają co 200 kkm

Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Re: 100k KM
Kiedy zacząłem to czytać, to pomyślałem, że napiszesz, że nie ma sensu wymieniać tej pompy po 200 tysiącach skoro dobrze działa. Ale Ty piszesz jednak, żeby wymienić już po 100 tysiącach. Nie wiem po co tak szybko? Może 400 zł to nie bardzo dużo jak na część do samochodu, ale jednak wystarczająco, żeby się zastanwić przez moment jaki jest sens je wydawaćPiter 35 pisze:Wymiana pompy wody co 200 koła to lekkomyślność , moim zdaniem powinno się wymieniać co 100 wraz z rolkami ( koszty nie są gigantyczne - dobra pompa to jakieś 350-450 zł ) więc jest to pozorna oszczędność

Co to znaczy "pompa walnie"? Jakie "duże kłopoty" masz wtedy na myśli?Piter 35 pisze:kłopoty mogą być duże jak pompa walnie . Oszczędzanie na takich częściach to proszenie się o kłopoty .
Re: 100k KM
Лукашэнка, pompa wody jest na rozrządzie - w sensie napędzana paskiem rozrządu. Nie możesz "na oko" stwierdzić kiedy przestanie dobrze działać. Jak się zepsuje, zatrze i zatrzyma, to zatrzymuje cały pasek (wyrywa zęby), a wtedy to już tylko rzadkie wylać, gęste wyrzucić.
Tak, wymienia się ją trochę profilaktycznie.
Tak, wymienia się ją trochę profilaktycznie.
Czarownica prawdę Ci powie :D
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: 100k KM
Szczególnie gdy interwał wymiany rozrządu to 100 tysięcy km a nie 60. Sam koszt usługi tez jest wyższy niż w przeciętnym aucie.
Zofija - nie strasz ludzi
Pompa może też zacząć po prostu ciec. Wtedy się okazuje, że oszczędność 400 PLN odbija się ekstra kosztem 1-2 kPLN.
Zofija - nie strasz ludzi

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: 100k KM
OK, gdyby ta pompa się zatarła i zatrzymała, to rzeczywiście byłoby kiepsko.zofija pisze:Лукашэнка, pompa wody jest na rozrządzie - w sensie napędzana paskiem rozrządu. Nie możesz "na oko" stwierdzić kiedy przestanie dobrze działać. Jak się zepsuje, zatrze i zatrzyma, to zatrzymuje cały pasek (wyrywa zęby), a wtedy to już tylko rzadkie wylać, gęste wyrzucić.
Ale słyszałaś kiedyś o takim przypadku, czy to sytuacja hipotetyczna?
No bo na moją wyobraźnię, jedyną sytuacją, gdy ta pompa mogłaby się zatrzeć, to wtedy gdyby pracowała na sucho. To znaczy nie byłoby płynu chłodniczego w układzie.
A gdyby go nie było, bo na przykład nastąpiłby całkowity wyciek, którego byśmy nie zauważyli i nie wyłączyli silnika, to wydaje mi się, że spowodowana tym awaria pompy wodnej nie byłaby najpoważniejszym klopotem jaki by nas spotkał?
PS
Sorry, że drążę temat, ale jakoś mi się na techniczne pogaduchy zebrało.

Re: 100k KM
ja mam pompe wody na pasku klinowym 

Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: 100k KM
zamiast edit zrobilbym usun ale nie ma:P co by blednych info w takim razie nie powtarzac. zreszta cos ostatnio wszyscy wszedzio bojowi...Chloru pisze:zinc pisze: z wyjatkiem szczegolow w konkretnych modelach obstawiam ze niestety wiecej wiem niz sadzisz...
Z pewnością więcej piszesz niż wiesz![]()
zinc pisze: hmmm nie bede zgrywal wszystko wiedzacego ale kutwa siedzialem w takiej wiec albo przekladka albo nie odrozniam sedana od kombi...zinc pisze: kazde 2.0 na mialo reduktor z rocznikow w temacie...
Ustal wersję z alter ego![]()
zinc pisze: any way nie badz zlosliwy, co innego zwrocic uwage ze http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... sion_cord/ a co innego zgrywac sie... no coz...![]()
Uwagę zwrócił Ci jarmaj. Ty następnie piszesz głupoty po raz kolejny a na koniec edytujesz posty. Be a man
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: 100k KM
Chloru pisze: w wolnossących Imprezach sedan nie ma reduktora
pewnie chodzilo mu o forka

Klima - zrobiona na wiosne, geomatria niedawno, gumki na szybe - do wymiany - ale tu mam swoj typ - valeo albo motgum...
Pompe zrobie dla spokoju
Pzw,
MCC
Ostatnio zmieniony 23 lip 2014, o 23:55 przez mcc, łącznie zmieniany 1 raz.