Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 wrz 2014, o 13:17
Ktoś może ma pomysł dlaczego po pierwszym przebiegu wpada w tryb jakby bez turbo? Nie uważacie że przy pierwszym przebiegu (z peakiem) turbo wstaje zbyt późno i pozniej "zdycha"?
Ktos moglby wrzucic seryjny WRX "zdrowy" do porownania? Mnie sie wydawalo, ze turbo przy ok 2.5k RPM powinno pompowac dosc dziarsko?
Pzw,
MCC
mcc
-
hati
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: DDZ
- Auto: forester II, blob wrx kombi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 wrz 2014, o 18:08
Podłącz kompa przez obd2 albo jakis zegar doladowania i bedziesz widzial czy przypadkiem ECU nie obcina doladowania do niecalych 0,5 bara. Ja mam na stale zamontowany byle jaki zegar - jednak wystarczajacy zeby widziec jak doladowanie jest obcinane (np w wyniku spalania stukowego).
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
hati
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
8 wrz 2014, o 18:25
Mialem w trakcie jazdy odb2 podpiete - nic mnie to nie powiedzialo... Czy w ogole doladowanie mozna zobaczyc?
Samochod wstawiony na zrobienie rozrzadu i poprawienie w/w. Niestety zakupione zegary jeszcze nie doszly wiec wiem, ze nic nie wiem...
BTW - chcialem dorzucic EGT, ale pozbywam sie uppipe WRXowego na rzecz STI '02, gdzie nie ma miejsca na EGT. Ktos ma pomysl jak podpiac w takim przypadku?
Pzw,
MCC
mcc
-
hati
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: DDZ
- Auto: forester II, blob wrx kombi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 wrz 2014, o 10:03
No jak moglo Ci nic nie powiedziec ? Z moich testow to zarowno ecuexplorer jak i romraider pokazuja poprawnie, tylko nazywa sie to jakos dziwnie, musze sprawdzic w domu ale chyba Mainfold Relative Pressure. Przy wylaczonym silniku powinno byc w okolicy 0, przy wlaczonym ale bez gazu ponizej 0 ( -0,6 ? ) a podczas jazdy na doladowaniu powinno dobijac do +0,9 (nawet ciut wyzej, ale powyzej 1 ecu obetnie ).
Jak czujnik stuku zacznie robic swoja robote - czyli w sktrocie mieszanka za uboga albo jak doladowanie wskoczy powyzej 1 to ecu obcina doladowanie do ponizej +0,5. Wylaczenie stacyjki dopiero przywraca stan pierwotny (najszybciej).
EGT - no to jak nie ma miejsca, to trzeba je zrobic :) Bylo na forum o mozliwych lokalizacjach
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
hati
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
9 wrz 2014, o 15:24
Dzieki za podpowiedzi. Bede naciskal specow zeby pobadali co i jak.
Pzw,
MCC
mcc
-
hati
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: DDZ
- Auto: forester II, blob wrx kombi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
10 wrz 2014, o 09:27
Daj jakies info jak sie sprawy potoczą, zawsze warto znac przyczyny obcinania doladowania. U mnie nie wydala gazownia powyzej 5k obrotow i zaczyna sie stukowe - wtedy ECU obcina doładowanie ponizej 0,5 bara.
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
hati
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
11 wrz 2014, o 14:51
U mnie podejrzenie padlo na nieszczelny wastegate, ale jakos nie przemawia to do mnie bo dlaczego pozniej wykresy sa bardzo powtarzalne (pierwszy i ostatni jest pokazany na wykresie - byl jeszcze jeden pomiedzy i byl tak samo rownoprzyrostowy jak ostatni)?
Czy u Ciebie jak wchodzil w tryb awaryjny to wywalal jakies bledy? Ja nic nie mam w kompie
Pzw,
MCC
mcc
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
11 wrz 2014, o 15:20
W załączniku wszystkie 3 pomiary
Pzw,
MCC
mcc
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
12 wrz 2014, o 11:34
Update - zakupilem jakis wyczesany actuator do mojego turbo - prosto z JP. Mam nadzieje, ze teraz to juz bedzie fruwal (oczywiscie jak przyjdzie - co troche potrwa).
Dam znac jak zmienilo sytuacje.
Pzw,
MCC
mcc
-
hati
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: DDZ
- Auto: forester II, blob wrx kombi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
12 wrz 2014, o 11:44
U mnie obciecie doladowania zawsze bylo zwiazane z bledem ubogiej mieszanki. Instalka LPG po prostu nie wyrabia przy pelnym obciazeniu, wtryski dają juz max , a paliwa za malo przy 5k obr i doladowaniu na poziomie 0.9 bara. I wtedy jest zonk, obciecie doladowania oraz cofniecie zaplonu. Nie rozwiazalem jeszcze podstawowego problemu , bo mam inne sprawy na glowie ale za to przyczyny i skutki mam juz zbadane.
Bledy sprawdzales VAG KKLem i ecuexplorerem? U mnei wszystkie 3 tzn ecuexplorer, romraider i freessm pokazuja te same bledy
Moze byc jeszcze problem z solenoidem sterującym WG, trzebaby zobaczyc jaki ma sygnal sterujacy, do pomierzenia ecuexplorerem
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
hati
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
13 wrz 2014, o 13:42
nie mam LPG. Nie patrzylem ostatnio sam bo samochod w warsztacie siedzi i zakladam, ze go zbadali lepiej ode mnie. Jak ja sprawdzalem ecuexplorerem nie bylo bledow.
Pzw,
MCC
mcc
-
hati
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: DDZ
- Auto: forester II, blob wrx kombi
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2014, o 11:23
Podlaczales kompa zaraz po tym mierzeniu? Moze ktos wczesniej je skasowal? Sprawdzales jak wyglada tabela zapłonów w Learning View?
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
hati
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2014, o 11:41
Podlaczalem kompa wielokrotnie, ale nie po pomiarze. Goscie w subaruauto po pomiarze nie znalezli bledow w pamieci. Nie sprawdzalem tabeli zaplonow.
Wastegate actuator zamowiony - jak przyjdzie i zostanie zainstalowany - pojdzie jeszcze raz na hamownie z podlaczonym kompem - zobaczymy co wyjdzie. Idzie z JP, wiec troche to potrwa.
Pzw,
MCC
mcc
-
siewcu
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wroclaw
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
15 wrz 2014, o 12:03
ale tu nie chodzi o to, żeby sprawdzić błędy przed czy po pomiarem, tylko przeprowadzić diagnostykę w trakcie pomiaru - i żadnym syfem typu elm327. normalnie jak człowiek wziąć freessm, albo lepiej romraider(bo robi logi), wybrać parametry, posprawdzać wskazania z lambdy, aktywność czujnika stuku, doładowanie itd itp...
a na aktuator jest prostsza metoda - podłączyć wężyk, pompka ręczna i sprawdzić czy otwiera przy takim ciśnieniu jak powinien(nie wiem jakie w tym przypadku jest) i czy to ciśnienie utrzymuje...
siewcu
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2014, o 17:30
Dobrze mowisz - tak zrobie. Serwis zarzeka sie, ze maja jakis specjalny soft of Subaru, ktory pokazuje wszystkie parametry, ale skoro i tak zamowilem juz nowy wastegate actuator to go zaloze.
BTW - chcialem zmienic uppipe z tego "zatkanego" WRXowego na cos bez pre-cata. Niestety akcja polegla na probie wykrecenia oryginalnego czujnika temp spalin. Czy ktos moze ma jakis sposob jak to zrobic i nie zepsuc? Jakis magiczny spray czy cos?
Pzw,
MCC
mcc
-
siewcu
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wroclaw
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
16 wrz 2014, o 21:02
specjalny soft do subaru... hmm, po SSM idą FreeSSM, RomRaider i ecuExplorer - z kablem za 25 zł. :) jest jeszcze EvoScan, ale przez to akurat nigdy się nie łączyłem.
siewcu
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 wrz 2014, o 00:03
Ciagle czekam na wastgate actuator. Mam nadzieje, ze juz niedlugo.
W tzw miedzyczasie poruszam sie dupowozem i zauwazylem, ze po wyjeciu seryjnego downpipe i midpipe i zastapieniu calosciowym przelotem z tzw bellmouth downpipe wydech stal sie jakby jeszcze cichszy. Praktycznie w wozie go nie slychac ponizej 4k RPM. Troche bardziej slychac turbo. Jak to mozliwe? Czy rezonator + seryjna puszka tak swietnie tlumi (nie wiem czy az nie za bardzo).
BTW - uppipe ciagle seria z korkiem - zamowiony budzik EGT - wtedy wejdzie uppipe z STI bez czujnika temp spalin. Chyba ten pre-cat tez ma wplyw na dzwiek pracy silnika, czy sie myle?
Jakbym chcial zmienic dzwiek na bardziej soczysty to sam koncowy tlumik czy rezonator + tlumik zmieniac? Czy to cos poprawi w wydajnosci odprowadzania spalin czy tylko sam dzwiek?
Pzw,
MCC
mcc
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 wrz 2014, o 19:01
Zmieniony actuator
I teraz jest dobrze. Znacznie lepiej niż myślałem. Musze tylko shamować.
Pzw,
MCC
mcc
-
siewcu
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wroclaw
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
29 wrz 2014, o 20:37
jest na pewno dobrze ustawiony?
siewcu
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
29 wrz 2014, o 23:17
nie ja go ustawialem wiec zakladam, ze tak. Sprezyna jest na 14.7 PSI, wiec seria. Na pewno nie pompuje na maxa bo mialem taki przypadek (jakis wezyk sie rozszczelnil) i samochod zapierniczal wtedy jak dziki, wrecz nim szarpalo.
Pzw,
MCC
mcc
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
30 wrz 2014, o 13:55
mcc pisze:
Sprezyna jest na 14.7 PSI
jesli sprezyna jest faktycznie na 1bar to tak 2 razy wiecej w stosunku do serii w wrx, na td04 - gdzie, o ile mnie pamiec nie myli, sprezyna trzyma do 0.5bara. Gora 0.7 - ale td04 chyba ma jednak 0.5 na aktuatorze.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
melina26
- 2 gwiazdki
- Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 wrz 2014, o 14:32
"wrecz nim szarpalo"
Czyli mamy namacalny dowód na to że przy AFR 19:1 i 1.5 bara boostu subaru nadaj jedzie

melina26
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
1 paź 2014, o 15:27
AMI pisze:
esli sprezyna jest faktycznie na 1bar to tak 2 razy wiecej
Skrot myslowy - wyskalowana na 1bar doladowania! Moge zmienic na inne - dajace od 0.5 do 2Bar z tego co pamietam.
melina26 pisze:
Czyli mamy namacalny dowód na to że przy AFR 19:1 i 1.5 bara boostu subaru nadaj jedzie
Nie jedzie - ono zapier.... tak jak powinno - ale jeszcze nie zrywa przyczepnosci na 2 i 3 jak w dobrze podrasowanym STI RA

. Szkoda mi tylko (niemalze) nowego silnika bo bym tak zostawil
Pzw,
MCC
mcc
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
1 paź 2014, o 15:51
melina26 pisze:"wrecz nim szarpalo"
Czyli mamy namacalny dowód na to że przy AFR 19:1 i 1.5 bara boostu subaru nadaj jedzie

Kwestia tylko jak dlugo.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 lis 2014, o 02:02
Niezbyt dlugo - cos mi nie pasowalo w jego zachowaniu - zaczalem od wymiany swiec, a przy okazji zmierzylem kompresje - i

Tlok pekniety pomiedzy pierscieniami - 3ci tydzien juz czekam na fure
Jakiegos mega pecha mam z tym wozidelkiem!
Pzw,
MCC
mcc