Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 13 lis 2013, o 06:44

Nie znalazłem odpowiedniego wątku.
Chcę powymieniac gumki przy kołach, czyli mocowania wachaczy, stabilizatorow.
Pytanie: które elementy można wymieniać na wiszących kołach, a których montaż musi odbyć się w pozycji takiej jak będą później pracowały.



helo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 13 lis 2013, o 21:01

Żadnej z tulei nie uda ci się wyciągnąć bez prasy, ognia lub wiertarki.
Najlepiej zdemontować wszystkie wahacze, zajmie ci to max 20min na kolo. Zwrotnice mogą wisieć na amortyzatorach.
Prasa jest bardzo pomocna.

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 13 lis 2013, o 21:03

Jakie auto ?
vel misza, Pozdrawiam!

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 14 lis 2013, o 21:11

Generalnie każdą tuleję należy skręcać na stojącym aucie(nie na podnośniku) i odpowiednim momentem, ale mechanicy u nas w kraju raczej się tym nie przejmują...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 14 lis 2013, o 22:40

Auto to Forester my09

Czyli prawidłowo to na stojących kółkach a nie na wiszących?

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 15 lis 2013, o 00:09

A ja tak z innej beczki... j33mbo, chcesz wymieniać wszystko jak leci? Czemu? Nie lepiej wymienić po prostu to, co się zużyło i domaga się wymiany...?

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 15 lis 2013, o 09:37

Nie no absolutnie. ... albo sam najpierw ustale co do wymiany albo z opinii fachowca.

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 15 lis 2013, o 21:46

pojechałem na szarpaki, panowie stwierdzili, że tuleje stabilizatorów przód i tył, oraz tylna tuleja przedniego wahacza, za jednym zamachem wymieniłbym wszystko co na tym zdjęciu, ale nie mogę znaleźć części 271609 w katalogu Strongflex

Obrazek

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 15 lis 2013, o 22:15

Z zasady cały zawias na stojącym aucie... A jak nie ma w katalogu to napisz do nich, znajdą(albo zrobią).
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 15 lis 2013, o 22:35

no już napisałem

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 20 lis 2013, o 00:39

staba mozesz w powietrzu skrecac, a reszta jak mowia na glebie, ale przedewszystkim trzeba rowno dokladnie wepchac co trzeba gdzie trzeba:P a przy poli to to ponoc mega wazne
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 23 lis 2013, o 08:22

forester tej generacji to zasadniczo straszna kanapa jest, bardzo miękki z tendencją do dużych przechyłów. Czy jak wsadzę twardsze poliuretany to trochę pomoże? Czy nie pchać się w żółte? a może w ogóle nie poliueratany, tylko zostać przy gumie. Nie chcę zrobić auta sportowego z forka, chodzi mi tylko o to, że skoro coś tam jest do wymiany, to po co wsadzać gumę, jeżeli poliuretany będą lepsze, ale jeżeli pomoże to jak umarłemu kadziło (w sensie polepszenia właściwości jezdnych) a przy okazji dalej będzie tłukło, to sens ma to mały?

Jakie są odczucia między gumą a poliuretanami, a może ktoś porównywał żółte i czerwone poliuretany?

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 527 razy

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 23 lis 2013, o 09:12

Odczucia są takie, że poliureran nie ma wpływu na przechylanie się nadwozia.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 23 lis 2013, o 12:20

Myślałem że chociaż trochę ma. Np poprzez zamocowania stabów. No ale to tylko moje wyobrażenie.
To czym się objawi zmiana powyższych elementów na poliuretany?

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 11 lut 2014, o 20:02

poli po prostu jest trwalsze, moze skrzypiec troche(jak zle zlozone u amatorskiego mechanika) i co wazne dla "sportu" utwardza-poprzez likwidacje mozliwosci pracowania polaczen. czyli zawiecha pracuje tylko na sprezynie i amorku, nie ma drobnych ruchow na tulejach( guma sie ugina, poli znacznie mniej... )
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 18 paź 2014, o 20:44

odkurzam temat,
czy jest ktoś kto w miarę cywilnym aucie wymienił wszystkie/większość silentbloków na polibusze?

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 18 paź 2014, o 23:31

j33mbo pisze:odkurzam temat,
czy jest ktoś kto w miarę cywilnym aucie wymienił wszystkie/większość silentbloków na polibusze?
Jaki efekt chciałbyś osiągnąć i w jakim samochodzie? Jeżeli Forek się za bardzo buja, to może warto zacząć od wymiany stabilizatorów na grubsze?

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 19 paź 2014, o 14:56

Chodzi o wymianę zużytych elementów zawieszenia na nowe a przy okazji polepszenie właściwości jezdnych.
Chodzi o Forka.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Post 19 paź 2014, o 15:46

Tak myślałem, że chodzi o Forka. Do Forka nie zakładałbym poliuretanów. Efekt jest wątpliwy, a serwisowanie tego (smarowanie, żeby nie skrzypiało) upierdliwe. Najlepszy efekt osiągniesz wymieniając stabilizatory na grubsze. Można też sprawdzić, co producent zmienił w zawieszeniu przy zmianie rocznika, że nowszy Forek tej samej generacji prowadzi się lepiej.
BTW Jeżeli zmienisz stabilizatory na inne, np. Whiteline, to w zestawie do nich zmiast gumek, będziesz miał poliuretany.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 19 paź 2014, o 21:20

Ja mam cały przód i kawałek tylu na strongach czerwonych. Póki co nie skrzypi, auto jest twardsze, tzn komfort ucierpiał za to lepiej czuć drogę i auto mniej pływa. Oczywiście stab warto zmienić zwłaszcza jak są te "bardziej chude" fabrycznie
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 18 lis 2014, o 21:41

Wymieniłem tylko tuleje stabilizatorów i hałasy zniknęły.
Wrzuciłem czerwone Strongflexy.
Nas razie nie skrzypią.

Taka miła sytuacja: juz umawialiśmy się ze Strongflex na wymianę u nich całego zestawu z przodu i tyłu auta kiedy polecili mi podjechać na rzepaki gdziekolwiek i ostatecznie sprawdzić co i jak. Diagnoza na jednych trzepakach była zaskakująca wiec pojechałem na inne gdzie została potwierdzona, że do wymiany tylko tuleje stabilizatorów.

Bober71
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 21 lis 2014, o 09:19

Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze

vagin
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: type R
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wymiana gumek w zawieszeniu, czyli nie tylko dla akrobatów

Post 22 lis 2014, o 12:01

co do poli to mozna je skręcać na kołach w powietrzu, tulejka stalowa w tulei poli i tak się obróci jak auto stanie na kołach... oba elementy nie są ze sobą stale połączone jak jest to przypadku standartowych tulei metalowo-gumowych...

ODPOWIEDZ