Rajdy 2015

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Rajdy 2015

Post 30 sty 2015, o 15:09

Niesamowite, jak Kubek zyskuje na dohamowaniach i w wąskich, wymagających precyzji, partiach, i jak traci (sprzętowo) na rozpędzaniu po wyjściu z zakrętu :->



ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2015

Post 30 sty 2015, o 15:14

busik pisze: co wydaje się nie powinno mieć miejsca na papierze, gdyż uślizgi dają stratę czasu, a nie na odwrót

:mrgreen:
Obrazek

Półprawda ;-)

Sadzenie pełnych boczurów generuje straty, ale rajdowy styl jazdy z lekkimi uślizgami,
którymi ustawia się auto do najkorzystniejszego wyjścia z zakrętu daje wymierne korzyści.

Lepiej i owocniej jest w ośce, ale w 4 łapach też jak widać robi robotę :thumb:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Rajdy 2015

Post 30 sty 2015, o 15:19

ryjeks pisze: Sadzenie pełnych boczurów generuje straty, ale rajdowy styl jazdy z lekkimi uślizgami,
którymi ustawia się auto do najkorzystniejszego wyjścia z zakrętu daje wymierne korzyści.

Lepiej i owocniej jest w ośce, ale w 4 łapach też jak widać robi robotę :thumb:
Howgh. I niech nam tu Burat nie mów, że w WRC jeżdżą "na okrągło". Po prostu jeżdżą z lekkimi uślizgami, a nie walą mega boczury, jak np. CMR. Zresztą w tamtych czasach wystarczyło porównać styl jazdy Carlos'a Sainz'a i Colina.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2015

Post 30 sty 2015, o 16:09

So What! pisze:
ryjeks pisze: Sadzenie pełnych boczurów generuje straty, ale rajdowy styl jazdy z lekkimi uślizgami,
którymi ustawia się auto do najkorzystniejszego wyjścia z zakrętu daje wymierne korzyści.

Lepiej i owocniej jest w ośce, ale w 4 łapach też jak widać robi robotę :thumb:
Howgh. I niech nam tu Burat nie mów, że w WRC jeżdżą "na okrągło". Po prostu jeżdżą z lekkimi uślizgami, a nie walą mega boczury, jak np. CMR. Zresztą w tamtych czasach wystarczyło porównać styl jazdy Carlos'a Sainz'a i Colina.
Klasyka :thumb: 8-)

Obrazek
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Rajdy 2015

Post 30 sty 2015, o 16:18

booSTi pisze: Mam wrażenie, że tam gdzie jest idealny warun i ścieżka bez ryzyka, to jadą identycznie. Natomiast jeśli chodzi o przelot przez wiochę paka-sześciesiąt między budynkami, to Kubica ma większe jaja. Więcej sadzania koła do rowu, większe podskoki na dziurach, więcej ciułania setnych, więcej szukania guza

Jeśli ten na górze jest mistrzem, to w takim razie, kim jest ten na dole?
nooooo. Szybkim kierowcą, który ryzykuje ... się uczy szybko jeździć?

bo różnica jest dość duża... w ilości zdemolowanych aut. Trzeba popracować nad metami, być może poprzez zwolnienie ;-)

:evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

zino
4 gwiazdki
Auto: FWD A4 + RWD TRX450R + AWD Forester 2,5 XT AT MY2007
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2015

Post 30 sty 2015, o 16:21

poprzez zwolnienie ;-)
kogo? kto jest zbędny?



:razz:

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Rajdy 2015

Post 30 sty 2015, o 22:15

Myślę, że warte przeczytania, czyli Colin Clark o Kubicy:
http://powrotroberta.blogspot.com/2015/ ... dugie.html
"To jest sposób, w jaki chce on prowadzić. Na asfalcie zazwyczaj nigdy nie ma miejsca na błędu. Problemem Kubicy jest jeszcze to, że ma on ograniczenia rehabilitacyjne, jest on niepełnosprawnym kierowcą. On tego nie przyzna, ale tak jest. Prowadzi jedną ręką. Kiedy ogląda się jego onboardy nie można się nadziwić, że sobie tak radzi. Problem pojawia się, gdy coś idzie nie tak - nie ma możliwości wyratowania się. I to będzie dla niego wielkie wyzwanie na ten rok - aby wiedział, gdzie może sobie pozwolić na dawanie 100%."
Prowadzący podcast, który był obecny na Rajdzie Monte Carlo opowiadał, że widział kilka razy przejazdy Kubicy i zawsze był on jednym z najszybszych kierowców: "Widać było, że w jego jeździe nie ma żadnego marginesu, miejsca na błąd, miejsca na ratowanie" - mówił.
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Rajdy 2015

Post 31 sty 2015, o 05:32

barton pisze: "To jest sposób, w jaki chce on prowadzić. Na asfalcie zazwyczaj nigdy nie ma miejsca na błędu. Problemem Kubicy jest jeszcze to, że ma on ograniczenia rehabilitacyjne, jest on niepełnosprawnym kierowcą. On tego nie przyzna, ale tak jest. Prowadzi jedną ręką. Kiedy ogląda się jego onboardy nie można się nadziwić, że sobie tak radzi. Problem pojawia się, gdy coś idzie nie tak - nie ma możliwości wyratowania się. I to będzie dla niego wielkie wyzwanie na ten rok - aby wiedział, gdzie może sobie pozwolić na dawanie 100%."
dokładnie. Albo to opanuje i zostanie bogiem kierownicy, albo będzie musiał zwolnić i dalej być cholernie dobrym. Ale ścigać się w pierwszej piątce. Sercem jestem za pierwszym, ale chyba wylądujemy w drugim. Mam nadzieję, że się mylę.

BTW o jednej ręce. Tak to wielki wyczyn. Niesamowita wola walki. Ale nie ma tytułu mistrzowskiego za prowadzenie jedną ręką. I mam nadzieję, że nie będzie.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2015

Post 31 sty 2015, o 10:20

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Rajdy 2015

Post 31 sty 2015, o 12:13

ryjeks pisze:Toyka sie testuje.
Ale maleństwo :-> Brakuje jeszcze Smarta WRC :->

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: Rajdy 2015

Post 31 sty 2015, o 12:29

zwróćcie uwagę ile oni zamierzają testować - auto już jest gotowe, po kilkudziesięciu godzinach testów (o ile nie więcej)... a oni chcą zacząć starty w 2017 dopiero
VW wydaje mi się że testował ok 2 lat zanim weszli w WRC, Toyka zamierza ponad 3 lata poświęcić na testy - jestem ciekaw wyników :-)
kibicuję im mocno, bo WRC się robi nudne, jak tylko dwóch producentów poważnie traktuje tą serię (VW i Huidaj)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2015

Post 31 sty 2015, o 13:12

to samo mi przyszło do głowy..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: Rajdy 2015

Post 1 lut 2015, o 19:24

odpowiedź RK dla tych co mówią do niego "zwolnij" a dojedziesz do mety
- Chcę być bardziej skuteczny, ale nie chcę tego robić kosztem szybkości. To różnica, którą mają dobrzy kierowcy - docierają do mety ustanawiając po drodze najlepsze czasy. W każdym motorsporcie, to oznaka najwyższej jakości - dodał Kubica.
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

pol052
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Impreza GD
Polubił: 5 razy
Polubione posty: 28 razy

Re: Rajdy 2015

Post 1 lut 2015, o 21:34

busik pisze:zwróćcie uwagę ile oni zamierzają testować - auto już jest gotowe, po kilkudziesięciu godzinach testów (o ile nie więcej)... a oni chcą zacząć starty w 2017 dopiero... ciach
Może boja się zmiany przepisów przecież niedawno coś wspominali ze następne WRC to będą landary segmentu D
Impreza na codzien a w weekendy 126p900

@lbert
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: KOTLINA Kłodzka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2015

Post 1 lut 2015, o 21:55

pol052 pisze: następne WRC to będą landary segmentu D
chyba nie. W tej chwili największą krową na odcinkach jest EVO X ... i zdecydowanie jest na wymarciu, bo jest 2x większa od Fiesty czy Hjundaja. Prędzej spodziewałbym się Peżota 1008, ReNO Tłingo i Tojoty Ajgo :mrgreen:
Life is a Joke !

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2015

Post 1 lut 2015, o 22:03

@lbert, ale takie są plany FIA na to aby były auta segmentu wyżej właśnie i wtedy za miast toyoty na trasy może powrócić marka z gwiazdkami w logo ,a już gdzieś widziałem szpiegowskie zdjęcia Golfa w specyfikacji WRC albo zbliżonej więc coś jest chyba lekko na rzeczy ;-)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Rajdy 2015

Post 1 lut 2015, o 22:41

a ja to się Toyocie dziwię, że wraca do WRC... skoro można iść do jakiegoś rallycrossowego cyklu... gdzie publiczności/kibiców jest coraz więcej :evilgrin:
burat pisze: a już gdzieś widziałem szpiegowskie zdjęcia Golfa w specyfikacji WRC
chyba prodrive coś takiego zbudował na bazie Golfa
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

Rav
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Świdnica Śl.
Auto: obecnie Skoda SuperB(ll)eeeee
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rajdy 2015

Post 1 lut 2015, o 23:23

Jeśli uważasz, że kobiety to słaba płeć, spróbuj w nocy przeciągnąć kołdrę na swoja stronę.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2015

Post 2 lut 2015, o 01:54

ale oblech... czemu nie zrobili go z budy 3-drzwiowej? :wall:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Rajdy 2015

Post 2 lut 2015, o 10:09

Bazą WRC powinny być modele seryjnie dostępne w wersji AWD.
A nie jakieś polo, yarisy, fiesty I inne padliny.
Równie dobrze mogliby buggami proto jeździć, bo tańsze i szybsze.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2015

Post 2 lut 2015, o 12:29

+100 :thumb:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Odp: Rajdy 2015

Post 2 lut 2015, o 15:37

Teraz zrobić wersję czegokolwiek seryjnego 4x4 to żaden problem. Jeśli myślisz że dla tego wróciły by jakiekolwiek auta typu celica GT-4 escorty cosworth ,albo dinozaury na wymarciu jak SUBARU STI czy Misiek Lancer to jednak należy zejść na ziemie
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Rajdy 2015

Post 2 lut 2015, o 17:22

niech zmienią polo na paska 4 motion :lol:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Rajdy 2015

Post 2 lut 2015, o 18:01

eMTi pisze:niech zmienią polo na paska 4 motion :lol:
2.0 TDI kąbi :giggle:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Rajdy 2015

Post 2 lut 2015, o 18:47

burat pisze: Jeśli myślisz że dla tego wróciły by jakiekolwiek auta typu celica GT-4 escorty cosworth ,albo dinozaury na wymarciu jak SUBARU STI czy Misiek Lancer to jednak należy zejść na ziemie
będą takie za jakie zapłacą producenci. A Ci zainteresowani są fiestami i dxami.
Takie Subaru/Mitsu nie ma kasy, żeby to zmienić.

ODPOWIEDZ