
Rajdy 2015
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Rajdy 2015
Niesamowite, jak Kubek zyskuje na dohamowaniach i w wąskich, wymagających precyzji, partiach, i jak traci (sprzętowo) na rozpędzaniu po wyjściu z zakrętu 

Re: Rajdy 2015
busik pisze: co wydaje się nie powinno mieć miejsca na papierze, gdyż uślizgi dają stratę czasu, a nie na odwrót

Półprawda

Sadzenie pełnych boczurów generuje straty, ale rajdowy styl jazdy z lekkimi uślizgami,
którymi ustawia się auto do najkorzystniejszego wyjścia z zakrętu daje wymierne korzyści.
Lepiej i owocniej jest w ośce, ale w 4 łapach też jak widać robi robotę

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Rajdy 2015
Howgh. I niech nam tu Burat nie mów, że w WRC jeżdżą "na okrągło". Po prostu jeżdżą z lekkimi uślizgami, a nie walą mega boczury, jak np. CMR. Zresztą w tamtych czasach wystarczyło porównać styl jazdy Carlos'a Sainz'a i Colina.ryjeks pisze: Sadzenie pełnych boczurów generuje straty, ale rajdowy styl jazdy z lekkimi uślizgami,
którymi ustawia się auto do najkorzystniejszego wyjścia z zakrętu daje wymierne korzyści.
Lepiej i owocniej jest w ośce, ale w 4 łapach też jak widać robi robotę![]()
Re: Rajdy 2015
KlasykaSo What! pisze:Howgh. I niech nam tu Burat nie mów, że w WRC jeżdżą "na okrągło". Po prostu jeżdżą z lekkimi uślizgami, a nie walą mega boczury, jak np. CMR. Zresztą w tamtych czasach wystarczyło porównać styl jazdy Carlos'a Sainz'a i Colina.ryjeks pisze: Sadzenie pełnych boczurów generuje straty, ale rajdowy styl jazdy z lekkimi uślizgami,
którymi ustawia się auto do najkorzystniejszego wyjścia z zakrętu daje wymierne korzyści.
Lepiej i owocniej jest w ośce, ale w 4 łapach też jak widać robi robotę![]()



Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Rajdy 2015
nooooo. Szybkim kierowcą, którybooSTi pisze: Mam wrażenie, że tam gdzie jest idealny warun i ścieżka bez ryzyka, to jadą identycznie. Natomiast jeśli chodzi o przelot przez wiochę paka-sześciesiąt między budynkami, to Kubica ma większe jaja. Więcej sadzania koła do rowu, większe podskoki na dziurach, więcej ciułania setnych, więcej szukania guza
Jeśli ten na górze jest mistrzem, to w takim razie, kim jest ten na dole?
bo różnica jest dość duża... w ilości zdemolowanych aut. Trzeba popracować nad metami, być może poprzez zwolnienie




Re: Rajdy 2015
Myślę, że warte przeczytania, czyli Colin Clark o Kubicy:
http://powrotroberta.blogspot.com/2015/ ... dugie.html
http://powrotroberta.blogspot.com/2015/ ... dugie.html
"To jest sposób, w jaki chce on prowadzić. Na asfalcie zazwyczaj nigdy nie ma miejsca na błędu. Problemem Kubicy jest jeszcze to, że ma on ograniczenia rehabilitacyjne, jest on niepełnosprawnym kierowcą. On tego nie przyzna, ale tak jest. Prowadzi jedną ręką. Kiedy ogląda się jego onboardy nie można się nadziwić, że sobie tak radzi. Problem pojawia się, gdy coś idzie nie tak - nie ma możliwości wyratowania się. I to będzie dla niego wielkie wyzwanie na ten rok - aby wiedział, gdzie może sobie pozwolić na dawanie 100%."
Prowadzący podcast, który był obecny na Rajdzie Monte Carlo opowiadał, że widział kilka razy przejazdy Kubicy i zawsze był on jednym z najszybszych kierowców: "Widać było, że w jego jeździe nie ma żadnego marginesu, miejsca na błąd, miejsca na ratowanie" - mówił.
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Rajdy 2015
dokładnie. Albo to opanuje i zostanie bogiem kierownicy, albo będzie musiał zwolnić i dalej być cholernie dobrym. Ale ścigać się w pierwszej piątce. Sercem jestem za pierwszym, ale chyba wylądujemy w drugim. Mam nadzieję, że się mylę.barton pisze: "To jest sposób, w jaki chce on prowadzić. Na asfalcie zazwyczaj nigdy nie ma miejsca na błędu. Problemem Kubicy jest jeszcze to, że ma on ograniczenia rehabilitacyjne, jest on niepełnosprawnym kierowcą. On tego nie przyzna, ale tak jest. Prowadzi jedną ręką. Kiedy ogląda się jego onboardy nie można się nadziwić, że sobie tak radzi. Problem pojawia się, gdy coś idzie nie tak - nie ma możliwości wyratowania się. I to będzie dla niego wielkie wyzwanie na ten rok - aby wiedział, gdzie może sobie pozwolić na dawanie 100%."
BTW o jednej ręce. Tak to wielki wyczyn. Niesamowita wola walki. Ale nie ma tytułu mistrzowskiego za prowadzenie jedną ręką. I mam nadzieję, że nie będzie.
Re: Rajdy 2015
zwróćcie uwagę ile oni zamierzają testować - auto już jest gotowe, po kilkudziesięciu godzinach testów (o ile nie więcej)... a oni chcą zacząć starty w 2017 dopiero
VW wydaje mi się że testował ok 2 lat zanim weszli w WRC, Toyka zamierza ponad 3 lata poświęcić na testy - jestem ciekaw wyników
kibicuję im mocno, bo WRC się robi nudne, jak tylko dwóch producentów poważnie traktuje tą serię (VW i Huidaj)
VW wydaje mi się że testował ok 2 lat zanim weszli w WRC, Toyka zamierza ponad 3 lata poświęcić na testy - jestem ciekaw wyników

kibicuję im mocno, bo WRC się robi nudne, jak tylko dwóch producentów poważnie traktuje tą serię (VW i Huidaj)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Rajdy 2015
to samo mi przyszło do głowy..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Rajdy 2015
odpowiedź RK dla tych co mówią do niego "zwolnij" a dojedziesz do mety
- Chcę być bardziej skuteczny, ale nie chcę tego robić kosztem szybkości. To różnica, którą mają dobrzy kierowcy - docierają do mety ustanawiając po drodze najlepsze czasy. W każdym motorsporcie, to oznaka najwyższej jakości - dodał Kubica.
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Rajdy 2015
Może boja się zmiany przepisów przecież niedawno coś wspominali ze następne WRC to będą landary segmentu Dbusik pisze:zwróćcie uwagę ile oni zamierzają testować - auto już jest gotowe, po kilkudziesięciu godzinach testów (o ile nie więcej)... a oni chcą zacząć starty w 2017 dopiero... ciach
Impreza na codzien a w weekendy 126p900
Re: Rajdy 2015
chyba nie. W tej chwili największą krową na odcinkach jest EVO X ... i zdecydowanie jest na wymarciu, bo jest 2x większa od Fiesty czy Hjundaja. Prędzej spodziewałbym się Peżota 1008, ReNO Tłingo i Tojoty Ajgopol052 pisze: następne WRC to będą landary segmentu D

Life is a Joke !
Re: Rajdy 2015
@lbert, ale takie są plany FIA na to aby były auta segmentu wyżej właśnie i wtedy za miast toyoty na trasy może powrócić marka z gwiazdkami w logo ,a już gdzieś widziałem szpiegowskie zdjęcia Golfa w specyfikacji WRC albo zbliżonej więc coś jest chyba lekko na rzeczy 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Rajdy 2015
a ja to się Toyocie dziwię, że wraca do WRC... skoro można iść do jakiegoś rallycrossowego cyklu... gdzie publiczności/kibiców jest coraz więcej

chyba prodrive coś takiego zbudował na bazie Golfaburat pisze: a już gdzieś widziałem szpiegowskie zdjęcia Golfa w specyfikacji WRC
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"
- Rav
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Świdnica Śl.
- Auto: obecnie Skoda SuperB(ll)eeeee
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Rajdy 2015
Jeśli uważasz, że kobiety to słaba płeć, spróbuj w nocy przeciągnąć kołdrę na swoja stronę.
Re: Rajdy 2015
ale oblech... czemu nie zrobili go z budy 3-drzwiowej? 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Rajdy 2015
Bazą WRC powinny być modele seryjnie dostępne w wersji AWD.
A nie jakieś polo, yarisy, fiesty I inne padliny.
Równie dobrze mogliby buggami proto jeździć, bo tańsze i szybsze.
A nie jakieś polo, yarisy, fiesty I inne padliny.
Równie dobrze mogliby buggami proto jeździć, bo tańsze i szybsze.
Re: Rajdy 2015
+100 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Odp: Rajdy 2015
Teraz zrobić wersję czegokolwiek seryjnego 4x4 to żaden problem. Jeśli myślisz że dla tego wróciły by jakiekolwiek auta typu celica GT-4 escorty cosworth ,albo dinozaury na wymarciu jak SUBARU STI czy Misiek Lancer to jednak należy zejść na ziemie
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Rajdy 2015
niech zmienią polo na paska 4 motion 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Rajdy 2015
2.0 TDI kąbieMTi pisze:niech zmienią polo na paska 4 motion

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Rajdy 2015
będą takie za jakie zapłacą producenci. A Ci zainteresowani są fiestami i dxami.burat pisze: Jeśli myślisz że dla tego wróciły by jakiekolwiek auta typu celica GT-4 escorty cosworth ,albo dinozaury na wymarciu jak SUBARU STI czy Misiek Lancer to jednak należy zejść na ziemie
Takie Subaru/Mitsu nie ma kasy, żeby to zmienić.