Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
-
jimiasty
- 4 gwiazdki
-
Polubił:
166 razy
-
Polubione posty:
102 razy
Post
17 lut 2015, o 00:48
Cześć, czołem.
Niby benzyna potaniała, ale jak widzę cenę gazu 1.6zł/l to aż mnie ściska w portfelu. Autko odremontowane, chyba czas je trochę popsuć
Jaką zatem instalację polecacie, za rozsądne pieniądze - jakiś STAG? I komu to zlecić w Krakowie, kiedyś w poprzednim aucie montowali mi chłopaki z Fugazi, no ale nie wiem... M-gas? - nie mają w galerii żadnego Subaraka. Coś jeszcze?
jimiasty
-
szamot
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Tbg
- Auto: Czarne
-
Polubił:
20 razy
-
Polubione posty:
41 razy
Post
17 lut 2015, o 08:59
Moje wcześniejsze wozidło (2,5 legaś) był zaopatrzony w staga 300 premium i tak wyposażony pojeździł 200 kkm bez usterek
Obecny właściciel podobno ciągle zwiększa przebieg
Instalator niestety jakieś 160 km od Krakowa ale oczywiście polecam
Moje h6 też "gazował"
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
szamot
-
jimiasty
- 4 gwiazdki
-
Polubił:
166 razy
-
Polubione posty:
102 razy
Post
17 lut 2015, o 10:22
szamot pisze:Moje wcześniejsze wozidło (2,5 legaś) był zaopatrzony w staga 300 premium i tak wyposażony pojeździł 200 kkm bez usterek
A do dobre rzeczy piszesz, bo patrząc na cenniki to z tym STAGiem to zmieszczę się nawet w 3 kaflach
![Kciuki :thumb:](./images/smilies/icon_thumb.gif)
jimiasty
-
szamot
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Tbg
- Auto: Czarne
-
Polubił:
20 razy
-
Polubione posty:
41 razy
Post
17 lut 2015, o 10:26
jimiasty pisze:szamot pisze:Moje wcześniejsze wozidło (2,5 legaś) był zaopatrzony w staga 300 premium i tak wyposażony pojeździł 200 kkm bez usterek
A do dobre rzeczy piszesz, bo patrząc na cenniki to z tym STAGiem to zmieszczę się nawet w 3 kaflach
![Kciuki :thumb:](./images/smilies/icon_thumb.gif)
Ja płaciłem równe 3
![Uśmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
szamot
-
jimiasty
- 4 gwiazdki
-
Polubił:
166 razy
-
Polubione posty:
102 razy
Post
19 lut 2015, o 14:58
A to jeszcze jedno pytanie: Czy da się wywiercić dziury w kolektorze bez ściągania go (w sensie że opiłki z metalu nie wpadną do środka) czy raczej sobie darować montaż w takim warsztacie?
jimiasty
-
milak
- 1 gwiazdka
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
19 lut 2015, o 22:13
Ja bym sobie darował.
Ale nie jestem obiektywny
![Uśmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
, bo my zawsze zdejmujemy kolektory do nawiertów.
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
milak
-
BenetollX
- 0 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 lut 2015, o 23:31
Piszecie o tych sterownikach STAG jakby to była najważniejsza część w całej instalacji, a jest zupełnie inaczej. Sterownik to jakieś 20%, reszta to dobór odpowiedniego do mocy silnika reduktora, wtryskiwacze wysokiej klasy, montaż (właśnie taki, żeby opiłki metalu nie wpadały do środka itp.). Wielu mechanikom po prostu nie chce się montować w taki sposób żeby całkowicie zabezpieczyć samochód.
Firma AGC (ta od zenitów) jest o tyle sympatyczna, że w przeciwieństwie do reszty sama dostarcza wszystkie podzespoły, a nie tylko elektronikę. Dzięki czemu montowane instalacje są bardziej spójne.
Co do mechaników to polecam warsztat AutoGaz Alfa na ulicy Zbożowej 2 w Krakowie
BenetollX
-
szamot
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Tbg
- Auto: Czarne
-
Polubił:
20 razy
-
Polubione posty:
41 razy
Post
23 lut 2015, o 00:13
BenetollX pisze:
Piszecie o tych sterownikach STAG jakby to była najważniejsza część w całej instalacji,
Nigdzie tak nie napisałem
Napisałem że z tym sterownikiem , przy dobrze dobranych innych komponentach i co ważne wszystko zainstalowane i zestrojone przez odpowiednią osobę dało efekt o którym wspomniałem
szamot
-
jimiasty
- 4 gwiazdki
-
Polubił:
166 razy
-
Polubione posty:
102 razy
Post
23 lut 2015, o 01:12
No tak, ten stag to taki skrót myślowy. Goście z m-gas bo o nich mowa proponowali dobry zestaw jako calosc: stag, wtryski hana i reduktor z zapasem do 200km. Już nie pamiętam oznaczeń ale ktoś dokładnie takie coś polecał na ''kropce'. Mówili że lubią gazowa subaraki i że montuje dwie listwy wtryskowe zęby wszystko było symetrycznie. Generalnie odniosłem wrażenie że zrobiłby to dobrze, ale to że nie zdejmuja kolektora mnie powstrzymalo. Obyczaje ta zbozowa. Dzięki za info.
jimiasty
-
fudżisubo;)
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: WR
- Auto: Forester S turbo MY-01
-
Polubił:
2 razy
-
Polubione posty:
0
Post
24 lut 2015, o 00:04
jimiasty pisze:
ale to że nie zdejmuja kolektora mnie powstrzymalo.
Nie zakładaj LPG w warsztacie gdzie tego nie robią kolektor ssący musi być zdjęty do nawiertów i zaopatrz się w kpl uszczelek do niego przed jego demontażem.
Jestem świeżo po montażu LPG w moim forku (pojeździmy - zobaczymy).
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dziury wywiercić się da bez zdejmowania kolektora , zwykle kończy się to jak w przypadku forka ojca szarpaniem podczas przyspieszania i palącym check'em
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
fudżisubo;)
-
jimiasty
- 4 gwiazdki
-
Polubił:
166 razy
-
Polubione posty:
102 razy
Post
24 lut 2015, o 22:57
Ok to teraz ostatnie pytanie. Stag czy BRC? Bo o tym drugim wyczytałem w Internetach ze to akronim od 'bez regulacji czegokolwiek' :D
jimiasty
-
milak
- 1 gwiazdka
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
25 lut 2015, o 00:21
Tech
http://www.lpgtech.pl/oferta/sterowniki-2
lub
KME
http://kme.eu/category,sort,31.html
Wybierając spośród sensownych komponentów nie ma znaczenia który wybierzesz. Będą działać jednakowo dobrze.
Natomiast ma znaczenie KTO będzie montował i stroił. Bo najlepsze komponenty, zamontowane bezmyślnie
i nie wystrojone porządnie nie będą działać prawidłowo.
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
milak