GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 17:23

bigsasza pisze: Właśnie brahu do takiego samego wniosku doszedłem
to na cholere ja się tu produkuje? :mrgreen: :giggle:
bigsasza pisze: Jaką charakterystykę silnika ma WRX JDM 280PS
hmm powinny siedzieć już jakieś IHI, a w zależności od modelu VF? to wstają ok 3tys. obrotów i przyjemnie ciągną przez cały zakres obrotów.



darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 20:17

brahu pisze:darecki1981, raczej mają ale mniejsza z tym
darecki1981 pisze: skrzynia jakby już się miała zaraz skończyć .
może się chce rozpaść, a nie skończyć, a może masz coś nie tak z trybem 5. biegu? a może masz poprostu 4MT? :o Coś mi się wydaje, że ten Twój subarak ma większy v-max od tej Twojej hądy ;-)
Nic się nie ma rozsypać, nie jest to 4 mt :)
Co do Hondy powiem tak, pewnie zaraz będą "komentarze" ale powiem tak przy starcie honda nie ma szans, ale jak jedziemy np na 4 biegu, CTR i impreza i przykładowo jedziemy około 120 km/h to impreza jakby jest słaba. Niestety ośka robi swoje ;-)
Wszedłem na forum bmw m3 nie powiem podobają mi się te auta bardzo,i tam właśnie jest temat "dlaczego bmw anie sti czy evo", fajnie sie wypowiadają ludzie na temat subaru i mitsubishi. Co prawda bronią bmw :-) ale i mają rację :) jedna oś i moc robi robotę, no ale nie każdemu to pasuje, tak jak mnie.
Chociaż takim m3 na letnie pojeżdżawki czemu nie :whistle:
Także wiem że jedno osiowe napędy z dużą mocą jednak spokojnie dadzą sobie z 4x4 w subaru.
Co do imprezy i wątku jaki się rozpoczął, sam się zastanawiam czy nie kupić jeszcze jednej imprezy ale rasowego Sti, teraz gc8 czy coś już nowszego?
Gc8 mają swój cholerny urok, i taki jdm sti w eleganckim stanie z chęcią bym kupił. Tylko pytanie dwie takie same z tą sama budą :razz: Ewentualnie ba a nawet bardzo :) evo 6, ale znależć u nas taką to jak igła w stogu siana :wall:
No nie wiem, ale na pewno coś będzie...

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 20:46

brahu pisze:
bigsasza pisze: Właśnie brahu do takiego samego wniosku doszedłem
"to na cholere ja się tu produkuje? :mrgreen: :giggle:"

No właśnie brahu napisałem posta w tym samym czasie co Ty :-)
Zawsze przeróbki wychodzą bardzo drogo.

Jeśli chodzi o porównanie BMW M3 321PS i Subaru STI :
http://www.zeperfs.com/en/duel449-1720.htm
Przyśpieszają b. podobnie do 120km/h Subaru szybsze, do 200km/h bardzo podobnie (sekunda na korzyść BMW). Tył napęd w BMW też trochę mocy zabiera i jakby nie było waży 1500kg. Jeszcze gorzej jest z mercem AMG W202, waży 1400 z hakiem, ma ponad 310PS i 400NM, a do 200 potrzebuje ponad 26s. Różnica w przyśpieszeniu jest spora jak masz ośkę (pisząc ośka mam na myśli przód napęd). Wiem z doświadczenia, że od 100 do 200km/h przy masie do ok 1200kg przy 250 PS wciągasz chyba każde seryjne auto co ma 300PS i tył napęd bądź 4x4.

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 22:36

Porównywanie STi do hani Type R jeszcze przeżyje ale do bmw już nie zdzierżę :mrgreen: choć patrząc na obsadę na Bednarach, to tylko same Ewki i Emki, no i kilka sztuk wypasionych Subaryn.. :cofee:

bigsasza, jak już zakupisz subaracza, to zobaczysz do czego on służy, nie tylko do wyścigów na prostej, a porównywać to będziesz mógł nawet do prosiaków ;-)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 22:38

brahu pisze: bigsasza, jak już zakupisz subaracza, to zobaczysz do czego on służy, nie tylko do wyścigów na prostej, a porównywać to będziesz mógł nawet do prosiaków

To może w kwestii przypomnienia :->


Link: https://www.youtube.com/watch?v=OBeLzPUGfO8
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 22:48

Nie ma to jak dobre porno przed snem :evilgrin: :thumb: :razz:

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 26 kwie 2015, o 23:28

jak już brać to lepiej sti niż wrx, silnik mocniejszy a i po prostu więcej tego jest... chyba że chcesz coś ciekawego i rzadko spotykanego, to jest ładny wrx ra limited we wro ;)
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 27 kwie 2015, o 06:50

Ja z perspektywy czasu, to znaczy ile mnie kosztowało odbudowanie auta od podstaw, t.j. czas, nerwy i przede wszystkim pieniądze, śmiało mogę powiedzieć że kupiłbym sti. Tylko nie do remontu, szukałbym naprawde zadbanego egzemplarza, tego się trzymaj.
brachu ach te bemki emki :mrgreen:

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 27 kwie 2015, o 09:55

darecki1981, znajomy ma emke w e46 i w sumie mam mieszane uczucia ale chyba 330d po czipie lepiej "idzie" :mrgreen: Inny znajomy miał emke w e60 i jak mu się rozsypały vanosy, to zapłakał i poznał znaczenie literek BMW :giggle: a mówią że subaru drogie w naprawie..

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 27 kwie 2015, o 21:32

Chłopki nie chciałem porównywać Subaru z BMW, bo to dwa różne auta, ale odnieść się do tego co pisał Darecki. Wskazać, że BMW przy podobnej mocy, momencie i masie (mimo że to "tylko" tył napęd) podobnie przyśpiesza do 200km/h. Jeździłem zarówno BMW M3 jak i Subaru i zdecydowanie bardziej odpowiada mi Subaru, m.in dlatego, że: 4x4, fajnie się prowadzi, wolę silniki doładowane i dźwięk boxera. Dlatego padło na Subaru.
Darecki masz rację, znam ten ból. Modyfikacje i kupno egzemlarza do podrobienia pochłaniają kupę kasy. Jak też brahu pisał lepiej kupić od razu JDM-a. Przerabiałem modyfikowanie silnika, wtryski, wydech, cooler, TIP-y, nowa mapa - wszytko kosztuje sporo, a przy sprzedaży nie do odzyskania. Tylko, żeby w dobrym stanie znaleźć myślę może byś sporo szukania.
Czyli optymalny byłby WRX, nie RA ??? bo nie chcę krótkiej skrzyni. A czy różni się GC WRX od WRX STI od WRX RA od WRX STI RA, bo już zgłupiałem? :?:

W kwestii przypomnienia :-d


Prawie jak Subaru ;-)
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 18:58 przez bigsasza, łącznie zmieniany 4 razy.

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 27 kwie 2015, o 22:04

Siewcu podaj namiar na to Subaru na priv.
A macie gdzieś chłopaki tu na forum posty/działy, gdzie można pooglądać Wasze cacka?
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 19:01 przez bigsasza, łącznie zmieniany 2 razy.

rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 13:18

CZytając tej wątek nasuwają mi się dwie rzeczy.... na skrzyni 4,44 da się pojechać wiecej tylko przecież kazdy jdm odcina przy 180 paliwo.... przecież na 4,44 przy 180 jest coś koło 5-6 tys obr. czyli jeszcze spory zapas.
Po drugie nikt nie napisał o wymianie pompy oleju ze spec C czy tam sti 08. Przedłuży ona mocno życie panewek.
idealna kombinacja to EJ207 skrzynia sti bug 6mt i buda GC. Jak ktoś chce zmniejszyć budżet to kup JDMa STI lub STI RA dobrze się je przekłada na LHD.
Musisz się zdecydować jeżeli sport to tak j/w. Jeżeli jazda na codzień to wrx 03-05 i tylko europa. Żadnych usdm....
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 18:20

Dzięki za info, jak dobrze pójdzie za niedługi czas uda mi się zrealizować mój plan. Jeszcze proszę o info który JDM GC ma długą skrzynię 5b? Ciekawe to info Rafik ze zmianą pompy oleju. Rozumiem, że pasuje ona p&p? Dzięki za pomoc :-)

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 19:12

Ryjeks jakie masz u siebie bebechy (skrzynia i silnik)? Widziałem na yt filmik jak ładnie wymiatasz na niskich łąkach o ile się nie mylę. Startowałeś kiedyś na karmelkowej, jeśli tak pamiętasz GT-ka WIZJA TV?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 19:30

rafik555 pisze: Po drugie nikt nie napisał o wymianie pompy oleju ze spec C czy tam sti 08. Przedłuży ona mocno życie panewek.

I tak i nie :-)
Panewki się zacierają, bo wał się krzywi.
I historia zna już przypadki zatarć panewek na wzmocnionych pompach ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 19:32

bigsasza pisze:Ryjeks jakie masz u siebie bebechy (skrzynia i silnik)? Widziałem na yt filmik jak ładnie wymiatasz na niskich łąkach o ile się nie mylę. Startowałeś kiedyś na karmelkowej, jeśli tak pamiętasz GT-ka WIZJA TV?
Skrzynia krótka, szpery płytkowe przód i tył, silnik seria.
Na karmelkowej nie startowałem.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 21:10

ach te subaru :-)
Tylko gc8 żadnego innego nie pożałujesz :thumb:

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 22:14

ryjeks silnik seria GT, czy seria JDM?
Kurde zapomniałbym o najważniejszym, jak z częściami eksploatacyjnymi do JDM-a?
Mam na myśli klocki, uszczelniacze i inne pierdy eksploatacyjne, pasują od europejczyków?
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 22:45 przez bigsasza, łącznie zmieniany 1 raz.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 22:44

seria GT
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 28 kwie 2015, o 23:28

z tego co się orientuję to większość rzeczy jest wymiennych jeśli chodzi o tematy czysto eksploatacyjne, ale ogólnie i tak nie ma jakichś specjalnych problemów z częściami do subaru :)
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 23:33

ryjeks pisze: szpery płytkowe przód i tył
to te z Opoczna? jaki wzór?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 23:35

siewcu pisze: z tego co się orientuję to większość rzeczy jest wymiennych jeśli chodzi o tematy czysto eksploatacyjne, ale ogólnie i tak nie ma jakichś specjalnych problemów z częściami do subaru :)

Dokładnie, eksploatacja taka jak silniki czy skrzynie jest dostępna :-)

Jeśli nie teraz GC8 to nigdy :idea: 8-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 28 kwie 2015, o 23:37

:giggle:

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 29 kwie 2015, o 07:05

Z tymi częściami to różnie , ostatnio chciałem wymienić uszczelnienia półosiek od strony skrzyni, i jak zamówiłem w 4 turbo , a mówiłem że skrzynia jdm 4,444 to zapewniali że nie ma problemu. Co się okazało że były za duże, nie miałem czasu dalej szukac bo musiałem wyjechać.
Teraz ktoś sie orientuje gdzie takie coś dostanę i na pewno będą pasowały?
Tak gc 8 to powoli wymierający gatunek. Ciężko jest już dorwać w bardzo dobrym stanie za normalne pieniądze.
Ja miałem te szczęście że kupiłem zmęczonego, i sobie wyremontowałem.
Nie wie co lepsze kupić gotowe czy robić samemu?Ta druga opcja jest lepsza, dlatego że wiesz co już masz. Przy sprzedaży mało kto się tym zainteresuje, ale kto mówi że ma sie go sprzedać :mrgreen:
On ma cieszyć mnie, i tak jest nie jedna osoba mówi że zazdrości... no ale na to trzeba czasu i cierpliwości i pieniędzy. Chociaż z tym ostatnim zawsze się znajdą, moze nie od razu ale tak krok po kroku.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 29 kwie 2015, o 09:00

darecki1981 pisze: Z tymi częściami to różnie , ostatnio chciałem wymienić uszczelnienia półosiek od strony skrzyni, i jak zamówiłem w 4 turbo , a mówiłem że skrzynia jdm 4,444 to zapewniali że nie ma problemu. Co się okazało że były za duże, nie miałem czasu dalej szukac bo musiałem wyjechać.

:mrgreen:

No bez jaj :-)
Uszczelniacze sa takie same w skrzyniach ;-) i tego to akurat jest na pęczki w oryginale i zamienniku.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ODPOWIEDZ