
Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- BladeRunner
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GC8 STi MY99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Chińczyki to może nie - nidgy nie wiadomo czy aby materiałowo jest ok :) 

- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
chyba trudno znaleźć coś bardziej miękkiego od aluminium... przecież zwykłe aluminium jest bardzo miękkie, dopiero jego stopy są twarde.bigsasza pisze:Szukałem w google i trudno znaleźć coś sztywniejszego i twardszego od aluminium
Skoro jedna płytka jest w PL w bagażniku to może ktoś ma klucze i mógłby ją podrzucić do firmy zajmującej się dorabianiem elementów ze stali. Potem wystarczy tylko utwardzić i gotowe. Myślę, że koszt dorobienia plus utwardzenia będzie poniżej 1000zł. Warto byłoby na koniec pomalować proszkowo, aby nie zardzewiało.bigsasza pisze:Niestety tym razem Subaru zostawił w Polsce, a płytki w bagażniku.
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Oczywiście chodziło mi o stopy, które są cholernie twarde (stop aluminium to też aluminium, tyle że stopptk22 pisze: chyba trudno znaleźć coś bardziej miękkiego od aluminium... przecież zwykłe aluminium jest bardzo miękkie, dopiero jego stopy są twarde

Samo malowanie proszkowe nie wiele pomoże na korozje, lepszy będzie jakiś podkład lub ocynk


Ostatnio zmieniony 24 sie 2015, o 17:59 przez bigsasza, łącznie zmieniany 1 raz.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
bigsasza pisze: Z tego co wiem to stopy aluminium są dużo sztywniejsze i twardsze niż stal i przy tym dużo lżejsze. Rozpórki na kielichy często też są z różnych stopów aluminium, dla przykładu kiedyś dorobiłem u kumpla na wzór rozpórkę ze stali i przy ostrzejszej jeździe się w połowie pogięła (dobraliśmy te same przekroje co alu) Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze. Spawanie TIG-iem aluminium jest proste, pod warunkiem, że nie jest zanieczyszczone (choć jeśli to jest jakiś specjalny stop może nie być łatwo, aluminiowe ramy w ścigaczach też są fabrycznie brzydko pospawane). Wracając do tematu wzmocnienia skrzyni, według mnie chodzi o to aby materiał był maksymalnie sztywny, stal na pewno delikatnie by pracowała przy tych przekrojach (stop alu szybciej pęknie niż się odkształci). Na pewno ktoś mądry policzył to i dobrał odpowiedni materiał. Konto usunięte kumpel mówił, mi że to się sprawdza. W swojej GC8 ma pod 380PS i ciężką nogę. Przerabiał już wiele wynalazków i utopił w brykę morze kasy. Dam znać jak mi odpisze.
Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
no chyba że to stop z ołowiemChloru pisze: Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali![]()


- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Mam w pracy spektrometr, więc można przeanalizować co to za "żelastwo".
Podejrzewam że to jest zrobione z tytanu.
Podejrzewam że to jest zrobione z tytanu.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
-
kaarolekkk
- 2 gwiazdki
- Auto: impreza gt my97
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Niebyloby problemu ze zrobieniem tego. Mam duzo sprzetu i mogę to zrobic. Najdrozszy bd w tym wypadku metal. Co do konstrukcji z metalu bądź kwasu mozna dac jakies zastrzaly aby wzmocnic plytke na odksztalcenia. Mozna by jeszcze utwardzic w piecu w czym tez nie byloby problemu.
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Chciałbym się zająć projektem takiego wzmocnienia, tylko kwestia zainteresowania - ilu chętnych by się znalazło? Sprawa nie jest trudna i na pewno nie byłby to koszt 400 USD :)
- BladeRunner
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GC8 STi MY99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
kaarolekkk
- 2 gwiazdki
- Auto: impreza gt my97
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Moim zdaniem jeśli chodzi o ten prototyp:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2341424
to wygląda mi to na zwykłą stal.
A ten finalny produkt: http://mooreperformanceparts.com/products/blastplates/
wygląda jakby elementy ww. prototypu ktoś niedbale pospawał metodą MMA, (może później całość utwardził), pomalował i przykręcił znaczek MOORE.
Jedyna różnica jaką dostrzegam, to blachy prototypu wzmacniane są profilami zamkniętymi a finalny produkt ceownikami.
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2341424
to wygląda mi to na zwykłą stal.
A ten finalny produkt: http://mooreperformanceparts.com/products/blastplates/
wygląda jakby elementy ww. prototypu ktoś niedbale pospawał metodą MMA, (może później całość utwardził), pomalował i przykręcił znaczek MOORE.
Jedyna różnica jaką dostrzegam, to blachy prototypu wzmacniane są profilami zamkniętymi a finalny produkt ceownikami.
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Żeby rozwiać wątpliwości i wstrzymać (choć na chwilę) dalsze niewiele wnoszące dywagacje nad ustrojstwem, to napiszę, że dzięki bigsasza (wieeeelkie podziękowania
), mam nadzieję, że w niezbyt odległym czasie, te płytki z moore'a będę miał. Postaram się dać je jakiemuś specowi od metali, żeby rozgryźć, co to jest. A wiedzą konstrukcyjną się z Wami podzielę 


-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Ufff, już myślałem, że nikt tego nie napisze.Chloru pisze:bigsasza pisze: Z tego co wiem to stopy aluminium są dużo sztywniejsze i twardsze niż stal i przy tym dużo lżejsze. Rozpórki na kielichy często też są z różnych stopów aluminium, dla przykładu kiedyś dorobiłem u kumpla na wzór rozpórkę ze stali i przy ostrzejszej jeździe się w połowie pogięła (dobraliśmy te same przekroje co alu) Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze. Spawanie TIG-iem aluminium jest proste, pod warunkiem, że nie jest zanieczyszczone (choć jeśli to jest jakiś specjalny stop może nie być łatwo, aluminiowe ramy w ścigaczach też są fabrycznie brzydko pospawane). Wracając do tematu wzmocnienia skrzyni, według mnie chodzi o to aby materiał był maksymalnie sztywny, stal na pewno delikatnie by pracowała przy tych przekrojach (stop alu szybciej pęknie niż się odkształci). Na pewno ktoś mądry policzył to i dobrał odpowiedni materiał. Konto usunięte kumpel mówił, mi że to się sprawdza. W swojej GC8 ma pod 380PS i ciężką nogę. Przerabiał już wiele wynalazków i utopił w brykę morze kasy. Dam znać jak mi odpisze.
Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali

Tiaaaa.... Z kryptonitu możeMacGregor pisze:Podejrzewam że to jest zrobione z tytanu.

-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
A więc zamieszczam:jarmaj pisze: Chloru napisał(a):
bigsasza napisał(a):
Z tego co wiem to stopy aluminium są dużo sztywniejsze i twardsze niż stal i przy tym dużo lżejsze. Rozpórki na kielichy często też są z różnych stopów aluminium, dla przykładu kiedyś dorobiłem u kumpla na wzór rozpórkę ze stali i przy ostrzejszej jeździe się w połowie pogięła (dobraliśmy te same przekroje co alu) Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze. Spawanie TIG-iem aluminium jest proste, pod warunkiem, że nie jest zanieczyszczone (choć jeśli to jest jakiś specjalny stop może nie być łatwo, aluminiowe ramy w ścigaczach też są fabrycznie brzydko pospawane). Wracając do tematu wzmocnienia skrzyni, według mnie chodzi o to aby materiał był maksymalnie sztywny, stal na pewno delikatnie by pracowała przy tych przekrojach (stop alu szybciej pęknie niż się odkształci). Na pewno ktoś mądry policzył to i dobrał odpowiedni materiał. Konto usunięte kumpel mówił, mi że to się sprawdza. W swojej GC8 ma pod 380PS i ciężką nogę. Przerabiał już wiele wynalazków i utopił w brykę morze kasy. Dam znać jak mi odpisze.
Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali
Ufff, już myślałem, że nikt tego nie napisze.![]()
1)zdjęcia mocno przerobionego Subaru kolegi (lata na mieszance alkoholu, z tego co pamiętam ma 2 programy, podtrzymanie turbo, big wtryski, turbo hybryda V3-dzieści ileś tam - robiona na zamówienie, kompletny wydech sportowy wysokiej klasy, wszystko robione i strojone u jakiegoś mistrza w Anglii, oraz wiele, wiele innych), do którego zakupił płytki wzmacniające skrzynię, oczywiście jak będzie w Polsce zamieścimy zdjęcia z montażu.
2)zdjęcia z przeróbek alu-coolera w moim Golfie MK3 z silnikiem od Audi TT 20VT (jak widzicie musieliśmy go przeciąć, żeby z dwustronnego zrobić jednostronny, tak aby był mniejszy opór w przepływie powietrza od turbo i można było wykręcić na strojeniu wyższą moc) na rozcinaniu którego tarczki zużywały się kilka razy szybciej niż podczas cięcia nierdzewki - a trochę tego się nacieliśmy robiąc orurowanie FMICA i cały wydech wraz z DP. Tu potwierdza się również co pisałe, ten stop aluminium łatwo spawało się od strony czystej (wylotu do przepustnicy), natomiast kiepsko od strony wlotu od turba, ze względu na większe zanieczyszczenia.
3)na koniec zdjęcia dorobionej przez nas dawno, dawno temu metalowej rozpórki na kielichy na wzór ori aluminiowej (oczywiście stopu, bo zaraz usłyszę, że alu tej średnicy gnie się w rękach

Ostatnio zmieniony 27 paź 2015, o 14:10 przez bigsasza, łącznie zmieniany 2 razy.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
bigsasza, te zdjęcia mają być argumentem, że jednak aluminium jest twardsze niż stal? To ja jednak zostanę przy swoim i będę twierdził, że twardość aluminium mierzy się w skali HRB a stali w HRC.
Podpowiem Ci ... jak będziesz używał papieru ściernego to też szybciej zużyje się pracując z aluminium, niż z nierdzewką.
Podpowiem Ci ... jak będziesz używał papieru ściernego to też szybciej zużyje się pracując z aluminium, niż z nierdzewką.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Chloru zdjęcia to nie argument na to, że aluminium jest twardsze niż stal, tylko na to, że to co napisałem nie było zmyślone jak twierdziłeś pisząc "Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali". Ja natomiast uważam, że niektóre stopy aluminium są twardsze niż stal (oczywiście nie każda stal). Tu cytat z jednego z wielu znalezionych przypadkowo artykułów na ten temat: "stop aluminium określony jako aluminium 7075, zawierający małe dodatki procentowe magnezu i cynku do procesu HPT, otrzymał metal, który osiągnął twardość 1 gigapaskala. Jest co twardość porównywalna z twardością najmocniejszych stopów stali i trzykrotnie wyższa niż tradycyjnego aluminium." Więcej możesz poczytać tu i na wielu innych stronach, choćby o alu ramach do rowerów i motocykli:
http://odkrywcy.pl/kat,111398,title,Alu ... aid=6157a2
Mniejsza z tym, zamieściłem stronę z tymi płytkami, żeby ktoś w razie chęci mógł sobie ją zamówić, nie chcę się wdawać w bezsensowne dla mnie dyskusje z Tobą. Na pewno są stopy aluminium sztywniejsze i twardsze od niektórych rodzajów stali i odwrotnie. Na tym ten temat kończę
Wg mnie chodzi o to aby materiał z którego są zbudowane płytki był maksymalnie sztywny, ale mogę się mylić. Pozdrawiam
http://odkrywcy.pl/kat,111398,title,Alu ... aid=6157a2
Mniejsza z tym, zamieściłem stronę z tymi płytkami, żeby ktoś w razie chęci mógł sobie ją zamówić, nie chcę się wdawać w bezsensowne dla mnie dyskusje z Tobą. Na pewno są stopy aluminium sztywniejsze i twardsze od niektórych rodzajów stali i odwrotnie. Na tym ten temat kończę

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
bigsasza pisze: Na pewno są stopy aluminium sztywniejsze i twardsze od niektórych rodzajów stali i odwrotnie. Na tym ten temat kończę Wg mnie chodzi o to aby materiał z którego są zbudowane płytki był maksymalnie sztywny, ale mogę się mylić. Pozdrawiam
Oczywiście, że tak jest bo zakres modyfikowania parametrów stali jest ogromny. Gdyby tak nie było to nie miałbyś tłoczonych elementów karoserii. Dodatkowo jak ktoś pisze w artykule "stopów stali" to obnaża swoją mizerną znajomość tematu.
Piękne zdanie... oznacza tyle co... w stopie gdzieś tam był aluminium i magnez. Gdzie mają się gromadzić wydzielenia jak nie przy granicach lub w objętości ziaren?!zaś cynk i magnez zebrały się razem w grupach rozmaitych rozmiarów lokowanych na granicach ziaren aluminium lub w ich wnętrzu.
bigsasza pisze: tylko na to, że to co napisałem nie było zmyślone jak twierdziłeś pisząc "Z całej tej odpowiedzi to chyba prawdą jest to, że aluminium i jego stopy są lżejsze od żelaza/stali".
Mam w poważaniu opowieści z mchu i paproci. Razi mnie jednak wyciąganie błędnych wniosków po warsztatowych przygodach które nijak mają się do tego co od dobrych kilkudziesięciu lat zostało zbadane i opisane w mądrych książkach.
Właśnie o takie bzdury jak ta powyżej mi chodzi.Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Ten temat zaczyna sie robic naprawde ciekawy
i uzywajac forumowego sloganu.. "lece po popcorn"
Co nie zmiania faktu ze zgadzam sie z Chloru, mialem cos ala "chemie" metali, aluminium a raczej jego stopy to bardzo wytrzymale materialy a przede wszystkim laczace niska wage z duza wytrzymaloscia mechaniczna oraz twardoscia. Jednak nie bez powodu nie robi sie z nich np klatek bezpieczenstwa. Stopy zelaza uzyskuja duzo wyzsze parametry wytrzymalosciowe. Jesli chodzi o ciecie alu to podejrzewam ze poprostu uzyles tarcz nie przeznaczonych do alu.
A tak na marginesie.. zanim dojdziecie co i jak to ja postaram sie wrzucic foty jak te plytki mi wyszly bo w najblizszym tyg powinny byc gotowe


Co nie zmiania faktu ze zgadzam sie z Chloru, mialem cos ala "chemie" metali, aluminium a raczej jego stopy to bardzo wytrzymale materialy a przede wszystkim laczace niska wage z duza wytrzymaloscia mechaniczna oraz twardoscia. Jednak nie bez powodu nie robi sie z nich np klatek bezpieczenstwa. Stopy zelaza uzyskuja duzo wyzsze parametry wytrzymalosciowe. Jesli chodzi o ciecie alu to podejrzewam ze poprostu uzyles tarcz nie przeznaczonych do alu.
A tak na marginesie.. zanim dojdziecie co i jak to ja postaram sie wrzucic foty jak te plytki mi wyszly bo w najblizszym tyg powinny byc gotowe

Ostatnio zmieniony 27 sie 2015, o 11:47 przez misiek00781, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Właśnie, tak na marginesie tej pasjonującej dyskusji, wracając do tzw. ad remu, jak dla mnie te płytki mogą być z papieru, jeśli spełnią swoje zadanie, a jak nie spełnią, to nic mi z tego, że będą choćby z tytanu 

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
misiek00781, nie ma co latać po popcorn lepiej poczytać mądre książki... Coś ala "chemie metali" studiowałem przez 5 lat ale to było dawno temu
Konto usunięte, jak będzie z tytanu, żelaza albo amelinium to raczej nie spełni swojej roli (to tak dla purystów).

Konto usunięte, jak będzie z tytanu, żelaza albo amelinium to raczej nie spełni swojej roli (to tak dla purystów).
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Chloru pisze:Coś ala "chemie metali"
Oj tam nie przesadzaj. Tutaj wystarczyłby zwykły podręcznik do materiałoznawstwa z technikum.

- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
W sumie macie racje
ale chcialem sie pochwalic
Co do reszty postaram sie pokazac jak mnie to wyszlo, bede stosowal to do skrzyni z 5mt z wrx 06 jednak mam sprzeglo spiek dosc ostre oraz samochod bedzie podkrecony. Zobaczymy czy cos to


Co do reszty postaram sie pokazac jak mnie to wyszlo, bede stosowal to do skrzyni z 5mt z wrx 06 jednak mam sprzeglo spiek dosc ostre oraz samochod bedzie podkrecony. Zobaczymy czy cos to

Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Chloru wiem, że stal to stop (powyżej pisane w pośpiechu) i nie uważam się za znawcę tematu i właśnie opisałem swoje po warsztatowe doświadczenia, po których wiem np. że już nigdy nie zrobiłbym rozpórki we zwykłej stali, bo się pogięła w przeciwieństwie do tej z najbardziej miękkiego materiału na świecieChloru pisze: Dodatkowo jak ktoś pisze w artykule "stopów stali" to obnaża swoją mizerną znajomość tematu.



Jestem ciekaw dlaczego w opisie, reklamując ten produkt, porównują go właśnie z aluminium

Ostatnio zmieniony 27 sie 2015, o 12:57 przez bigsasza, łącznie zmieniany 4 razy.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
bigsasza pisze: Chloru wiem, że stal to stop (powyżej pisane w pośpiechu)
Nawet nie wiesz co piszesz bo akurat ten cytat pochodził z przytoczonego przez Ciebie artykułu

bigsasza pisze: po których wiem np. że już nigdy nie zrobiłbym rozpórki we zwykłej stali
Stale dzielimy na zwykłe i niezwykłe... tego w książkach nie miałem. Były węglowe, stopowe, narzędziowe i inne ale zwykłych nie było.

bigsasza pisze: pogięła w przeciwieństwie do tej z najbardziej miękkiego materiału na świecie
Odporność na zginanie ma tylko trochę wspólnego twardością.
bigsasza pisze: Bzdurą jest twoje uogólnianie na temat twardości, wytrzymałości stali i aluminium (to znaczy stopów aluminium - nie stali, bo zaraz znów złapiesz mnie za słowo)
Z całą pewnością nie jest większą bzdurą niż:
Jakiś czas temu przerabialiśmy też aluminiowy cooler i żeby przeciąć jedną z rurek zjechaliśmy kilka tarcz, bo aluminium jest dużo twardsze.
bigsasza pisze: Na pewno po samym spojrzeniu na taką płytkę będziesz znał jej dokładny skład chemiczny
Zaskoczę Cię. Dla pewnych gatunków stali można dość precyzyjnie określić zawartość węgla mająć do dyspozycji mikroskop optyczny i znając wykres równowag fazowych Fe-C.
bigsasza pisze: Chloru, zawsze możesz liczyć na jarmaja, pomoże ci
Z jarmajem chętnie obalamy głupoty i od czasu do czasu browara.

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmocnienie skrzyni GC 5b
Czytaj ze zrozumieniem, przecież napisałem, że pisane w pośpiechu, z czego wynika, że pisząc to wiedziałem, że to mój cytat (prościej już się chyba nie da)Chloru pisze: bigsasza napisał(a):
Chloru wiem, że stal to stop (powyżej pisane w pośpiechu)
Nawet nie wiesz co piszesz bo akurat ten cytat pochodził z przytoczonego przez Ciebie artykułu
