Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Witam
Jestem zielony w temacie samochodów subaru, a chciałbym zostać posiadaczem forestera II. Moje pytanie brzmi, który silnik byłby dla mnie najodpowiedniejszy i jaka jest różnica między 2.0 i 2.5 bez turbo i z turbo.
Poszukuję auta w miarę ekonomicznego, ale jednak o mocy nie mniejszej niż 150 koni. Ma również służyć do wyjazdu w trasę z 6-7 razy w roku. Będę wdzięczny za informacje i polecenie czegoś dla mnie.
Zastanawia mnie także co sądzicie o tej opinii:
"Silnik 2.5 (ej25) cieszy się bardzo dobrą opinią i jest równie bezawaryjny i oszczędny jak 2.0 z jedną podstawową zaletą- nie jest tak zamulony!!! Ma przede wszystkim lepszy moment obrotowy przez co jest bardziej dynamiczny i elastyczny. Co więcej przy tym silniku nie trzeba go wyciągać do regulacji zaworów a to szczególnie przy gazie kluczowa sprawa!! to jest kolejny argument bijący na głowę silnik 2.0.
Tu jest dodatkowo manual(bardzo rzadka opcja przy tym motorze), który nie zabija momentu tak jak wolny, przestarzały automat. Przed zakupem pogadaj z kimś kompetentnym i potwierdź te słowa...
Mi mechanicy w serwisach subaru mówili, że sami brali by 2.5..."
Oraz o samochodzie który właściciel powyższej opinii oferuje:
http://otomoto.pl/oferta/subaru-foreste ... ygrFb.html
Dziękuję za uwagę,
Jan
Jestem zielony w temacie samochodów subaru, a chciałbym zostać posiadaczem forestera II. Moje pytanie brzmi, który silnik byłby dla mnie najodpowiedniejszy i jaka jest różnica między 2.0 i 2.5 bez turbo i z turbo.
Poszukuję auta w miarę ekonomicznego, ale jednak o mocy nie mniejszej niż 150 koni. Ma również służyć do wyjazdu w trasę z 6-7 razy w roku. Będę wdzięczny za informacje i polecenie czegoś dla mnie.
Zastanawia mnie także co sądzicie o tej opinii:
"Silnik 2.5 (ej25) cieszy się bardzo dobrą opinią i jest równie bezawaryjny i oszczędny jak 2.0 z jedną podstawową zaletą- nie jest tak zamulony!!! Ma przede wszystkim lepszy moment obrotowy przez co jest bardziej dynamiczny i elastyczny. Co więcej przy tym silniku nie trzeba go wyciągać do regulacji zaworów a to szczególnie przy gazie kluczowa sprawa!! to jest kolejny argument bijący na głowę silnik 2.0.
Tu jest dodatkowo manual(bardzo rzadka opcja przy tym motorze), który nie zabija momentu tak jak wolny, przestarzały automat. Przed zakupem pogadaj z kimś kompetentnym i potwierdź te słowa...
Mi mechanicy w serwisach subaru mówili, że sami brali by 2.5..."
Oraz o samochodzie który właściciel powyższej opinii oferuje:
http://otomoto.pl/oferta/subaru-foreste ... ygrFb.html
Dziękuję za uwagę,
Jan
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Co do 2.5 (ej25) to prawda z tą regulacją zaworów, bo w tym silniku SOHC zawory regulowane są na śrubki, tak samo jak w 2.0 SOHC (125 KM). Tu operacja jest najtańsza, ale zaleca po regulacji założyć się komplet nowych uszczelek OEM (ok. 350 zł) - zamienniki ciekną.
2.0 Turbo, 2.0 N/A 158 KM i 2,5 Turbo to silniki DOHC - czyli regulacja zaworów najlepiej z wyjęciem silnika i szklanki lub płytki.
Do bolączek 2.0T należą panewki, ale w Forku, przy mocy 177 KM raczej nie ma strachu. 2.0 158 KM (czyli polift) to w zasadzie jak nie planujesz gazu też nie sprawi kłopotów. 2.5 turbo to życie w oczekiwaniu na wywalenie uszczelek pod głowicami, ale znam przypadki, gdzie Impreza WRX z tym silnikiem i po lekkim chipie pracują spokojnie już prawie 200.000 km.
2.5 N/A też lubi uszczelkę wydmuchać ...
Co do auta z ogłoszenia, to jest z USA poproś o VIN i poszukaj w sieci zdjęć sprzed naprawy. Poza tym, przy tym przebiegu odłóż kasę na UPG i regulację zaworów. Sprawdziłbym też wiskozę: maksymalny skręt i kółka na suchej nawierzchni. Jak koła przeskakują to wisko do wymiany / regeneracji.
2.0 Turbo, 2.0 N/A 158 KM i 2,5 Turbo to silniki DOHC - czyli regulacja zaworów najlepiej z wyjęciem silnika i szklanki lub płytki.
Do bolączek 2.0T należą panewki, ale w Forku, przy mocy 177 KM raczej nie ma strachu. 2.0 158 KM (czyli polift) to w zasadzie jak nie planujesz gazu też nie sprawi kłopotów. 2.5 turbo to życie w oczekiwaniu na wywalenie uszczelek pod głowicami, ale znam przypadki, gdzie Impreza WRX z tym silnikiem i po lekkim chipie pracują spokojnie już prawie 200.000 km.
2.5 N/A też lubi uszczelkę wydmuchać ...
Co do auta z ogłoszenia, to jest z USA poproś o VIN i poszukaj w sieci zdjęć sprzed naprawy. Poza tym, przy tym przebiegu odłóż kasę na UPG i regulację zaworów. Sprawdziłbym też wiskozę: maksymalny skręt i kółka na suchej nawierzchni. Jak koła przeskakują to wisko do wymiany / regeneracji.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
a co ma moc silnika do panewek? hmm... nic? nie pisz takich rzeczy, że przy mniejszej mocy nie obróci panewek, bo to bzdury.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Miłem 2007 z silnikiem 158 KM 2.0 Dobre auto było. Manual. Szukaj takiego.
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Posiadam 2.5 X w automacie 2003 rok.jedyne co mnie drażni to to że w katalogach nie ma podane tego silnika części od silnika zawsze biorę od outbacka a resztę w 98% sa identyczne jak 2.0 125 Km.Automat troche mułowaty ale spokojnie daje rady (plusy to nie palisz sprzęgła i brak wiskozy).Jak masz jakieś pytania to pisz na priv
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Dzięki za odpowiedzi. Co ile trzeba wyciągać silnik do regulacji zaworów? Jaki jest średni koszt tej operacji? Myślę że dobrą opcją byłby dla mnie 2.0 158km - ile to średnio pali w mieście/trasie? To prawda co wspomniał TOMA52 odnośnie gazu? Bo szczerze mówiąc miałem plan zamontować :) Myślę jeszcze nad 2.0 turbo.. sensowniejszy od tego po lifcie?
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
pszemq pisze: jedyne co mnie drażni to to że w katalogach nie ma podane tego silnika
zależy od katalogu.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Nie mam LPG, ale mówią, że co 50 tyś km. Przy czym do sprawdzenia nie trzeba wyciągać silnika. To znaczy, są fachowcy, którzy umieją też ustawiać zawory bez wyciągania motoru. Przy płytkach da się to zrobić, ale przy szklankach nie wiem. Można podobno odłączyć silnik od skrzyni i unosić raz jedną, raz drugą stronę silnika. Ale koszt i tak większy niż w SOHC.
Ja nie mam LPG, jak pisałem i zawory regulowałem przy 139000 (pierwszy raz w tym aucie), bo kuna pogryzła mi kable zapłonowe i wymieniając je zauważyłem, że uszczelki pod dekle puszczają, więc przy wymianie uszczelek poprosiłem o sprawdzenie zaworów. Żaden nie był podparty, kilka wydechowych miało minimalnie większy luz.
A co do panewek, to pozostanę przy zdaniu, że większa moc = większy moment = większe obciążenie dla panewek. Łatwiej o kuku przy 400 KM niż przy 177.
Ja nie mam LPG, jak pisałem i zawory regulowałem przy 139000 (pierwszy raz w tym aucie), bo kuna pogryzła mi kable zapłonowe i wymieniając je zauważyłem, że uszczelki pod dekle puszczają, więc przy wymianie uszczelek poprosiłem o sprawdzenie zaworów. Żaden nie był podparty, kilka wydechowych miało minimalnie większy luz.
A co do panewek, to pozostanę przy zdaniu, że większa moc = większy moment = większe obciążenie dla panewek. Łatwiej o kuku przy 400 KM niż przy 177.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Czyli bez LPG operacja wyciągania silnika i regulacji zaworów nie jest obowiązkiem?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Kontrola i regulacja zaworów jest tu standardową okresową czynnością serwisową.
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
nie masz pojęcia, dlatego trzymasz takie zdanie :) i na tym kończę temat.TOMA52 pisze:A co do panewek, to pozostanę przy zdaniu, że większa moc = większy moment = większe obciążenie dla panewek. Łatwiej o kuku przy 400 KM niż przy 177.
a co do autora - do jazdy codziennej szukaj 2.5, jeździ się znacznie przyjemniej. te 0.5 litra pojemności więcej robi robotę...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
siewcu, to może wyjaśnisz czemu te panewki padają. W Subaru są w stosunku do mocy dość wąskie. Większy moment obrotowy silnika to większe naciski na wał/panewki. Większe naciski to łatwiejsze wypychanie środka smarnego z przestrzeni między czopem a panewką. Mechanikę na studiach miałem dawno temu ale może opowiesz czemu moment nie ma tu nic do rzeczy.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
a jak moment zrywa film olejowy? bo tego nikt nie jest w stanie wytłumaczyć. stuk - ok, ale sam fakt zwiększenia szans na obrócenie panewek po programie... wytłumacz jakim cudem to zerwie film olejowy.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Zanim Chloru z siewcu sie pobije dodam 2 slowa o Forku 2.0 - wsiadac i jezdzic! Samochod nie do zdarcia. Do ekonomicznych i dynamicznych nie nalezy - moj WRX+ 2.0T pali moze 1l/100 wiecej nize wolny ssak 160km.
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
siewcu pisze: a jak moment zrywa film olejowy? bo tego nikt nie jest w stanie wytłumaczyć. stuk - ok, ale sam fakt zwiększenia szans na obrócenie panewek po programie... wytłumacz jakim cudem to zerwie film olejowy.
Normalnie - każde łożysko hydrodynamiczne ma w konkretnych warunkach swoją nośność (wytrzymałość filmu olejowego). Jeżeli np. masz niską prędkość obrotową a jednocześnie duży przyrost momentu to szansa na zerwanie filmu rośnie. Nie musi nic stukać.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re:
Proszę, cała masa wykładów, materiałów z ćwiczeń i laborek, opracowań itp:siewcu pisze: bo tego nikt nie jest w stanie wytłumaczyć.
https://www.google.de/search?client=ope ... ostatyczne
Czasem warto sprawdzić, nim się komuś od braku pojęcia pojedzie
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
wtrącę się troszeczkę mam takie pytanie co do Waszych przepychanek słownych: teoretycznie zwiększenie ciśnienia/ wydajności pompy olejowej nie pomogło by na zniszczenie filmu olejowego?? i następne pytanie: wymiana oleju na "gęstszy" nie pomoże? moje dywagacje są czysto teoretyczne i chodzi o łożysko panewka/wał . z góry przepraszam za niefachową terminologie
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
- Polubił: 318 razy
- Polubione posty: 202 razy
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Film olejowy jest pożądany, wiec nie można go niszczyć [WINKING FACE]. To właśnie brak owego filmu, czyli smarowania powoduje zatarcie panewki. Gesty olej pomoże, ale trudniej będzie (z powodu swej gęstości) docierał do tych miejsc gdzie jest pożądany. Ja np. jeżdżę na "gęstym" również zimą, ale przed uruchomieniem silnika rozgrzewam go Webasto, a po odpaleniu chwilkę czekam i ów "gesty" bez stresu dociera tam gdzie powinien.komin pisze:wtrącę się troszeczkę mam takie pytanie co do Waszych przepychanek słownych: teoretycznie zwiększenie ciśnienia/ wydajności pompy olejowej nie pomogło by na zniszczenie filmu olejowego?? i następne pytanie: wymiana oleju na "gęstszy" nie pomoże? moje dywagacje są czysto teoretyczne i chodzi o łożysko panewka/wał . z góry przepraszam za niefachową terminologie
Ot taki mam układ z "gęstym" - dajemy sobie komfortowe warunki pracy
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
-
krzysztofa.biala
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
czy każdy forester II 2.0 125km w wersji przedliftingowej to SOHC ?
Re: Forester 2.0 czy 2.5 ? Który silnik jest lepszy?
Takkrzysztofa.biala pisze:czy każdy forester II 2.0 125km w wersji przedliftingowej to SOHC ?