Konto usunięte pisze:rrosiak pisze:
i spory moment obrotowy żeby ruszyć z miejsca, a tego forkowi brakuje chyba najbardziej...
Subaru Forester 2.0 MY 06: max moment obrotowy 186 Nm, masa własna 1390 kg = 7,47 kg/Nm
Suzuki Samurai 1.3: max moment obrotowy 105 Nm, masa wlasna 964 kg = 9,18 kg/Nm
(...)
Konto usunięte, piszesz o maksymalnym momencie obrotowym, a tu nie chodzi o maksymalny moment, który występuje dopiero przy określonych obrotach silnika, tylko o moment generowany przy małych obrotach, gdy samochód rusza. Z powodu braku reduktora o większym przełożeniu, moment przekazywany na koła jest tak niewielki, że auto w gęstym błocie Ci zgaśnie. Jedyne wyjście do dodać odpowiednio dużo gazu, aby ruszyć energicznie i starać się brać przeszkody z rozpędu. A kiedy musisz jechac powoli? Manewry na półsprzęgle są niezdrowe dla tego ostatniego....
Jeśli to co piszę jest niezrozumiałe, to proponuję wykonać nastepujące ćwiczenie, które kiedyś przerabiałem:
weź Forestera z manualną skrzynią, przypnij do niego dużą przyczepę kempingową i cofając spróbuj precyzyjnie, powoli wymanewrować nią na ciasnym placu... niełatwa sprawa... mimo, że Forester generalnie do ciągnięcia przyczepy nadaje się całkiem dobrze
