Subaru forester po wymianie silnika brak iskry!!
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Subaru forester po wymianie silnika brak iskry!!
Witam.tak jak w temacie wymienilem silnik w subaru forester 2.0 125km silnik nie zapala poniewaz nie wychodzi iskra z cewki na 3cim i 4tym cylindrze. Na 1 i 2gim iskra jest co moze byc przyczyna ??
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 37 razy
- Polubione posty: 76 razy
Re: Subaru forester po wymianie silnika brak iskry!!
Cewka bądź kabel WN.
Cewki z newage? Przy świecach czy centralna na silniku ?
Cewki z newage? Przy świecach czy centralna na silniku ?
Re: Subaru forester po wymianie silnika brak iskry!!
Przekladalem kable i nic .centralna na silniku nie daje na 3cim i 4tym
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 37 razy
- Polubione posty: 76 razy
Re: Subaru forester po wymianie silnika brak iskry!!
Prubowalem moja cewke w innym subaru i auto normalnie chodzi .. wiec co jeszcze moze byc??
Re: Subaru forester po wymianie silnika brak iskry!!
Sprawdź kabelki dochodzące do cewki. To wersja z oddzielnym modułemzapłonowym czy moduł w cewce?
Re: Subaru forester po wymianie silnika brak iskry!!
Wymieniając silnik musisz z wymienianego silnika przełożć impulsator . Znajduje się na wale korbowym za kołem zębatym napędzającym pasek rozrządu i wszystko wróci do normy . Silniki EJ20 125 km występują w kilku wersjach , np. ze sterownikiem przykręconym do silnika lub sterownikem umieszczonym pod nogami pasażera , jedne mają dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu inne nie ( jak w przekładanym był a w przełożonym nie to należy go uzupełnić ) , o układzie zapłonowym już nie wspomnę bo to element wykonawczy . W Twoim przypadku sterownik otrzymuje złą informację z impulsatora. Po wymianie silnika miałem taki sam problem . Powodzenia.
Re: Subaru forester po wymianie silnika brak iskry!!
Dodam , że silnik sam przekładałem z Forestera 98 z wązką głowicą bez czujnika wałka rozrządu do Legacy 99 z szerszą głowicą i czujnikiem wałka rozrządu . Impulsatory miały różne wypustki na obwodzie . W warztatach samochodowych jest tendencja do zmiany wiązki elektrycznej i sterownika , co zapewne też może zakończyć się powodzeniem , lecz dodatkowy nakład pracy zwiększa cenę za usługę . Przy wymianie silnika i tak należy wymienić rozrząd , więc zamiana impulsatora nic nie kosztuje .W subaru wystarczy zmienić impulsator i po problemie (dotyczy silników z tej samej serii i mocy montowanych w : Legacy , Foresterach i Imprezach .robertw22 pisze: Wymieniając silnik musisz z wymienianego silnika przełożć impulsator . Znajduje się na wale korbowym za kołem zębatym napędzającym pasek rozrządu i wszystko wróci do normy . Silniki EJ20 125 km występują w kilku wersjach , np. ze sterownikiem przykręconym do silnika lub sterownikem umieszczonym pod nogami pasażera , jedne mają dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu inne nie ( jak w przekładanym był a w przełożonym nie to należy go uzupełnić ) , o układzie zapłonowym już nie wspomnę bo to element wykonawczy . W Twoim przypadku sterownik otrzymuje złą informację z impulsatora. Po wymianie silnika miałem taki sam problem . Powodzenia.
robertw22
0 gwiazdek
Auto: Legacy 2.0 1999
W silnikach nowszej generacji ze zmiennymi fazami rozrządu ten patent może nie nie wystarczyć !