Klub Zielonej Kury
Re: Klub Zielonej Kury
Wurc Cię zaraz sprowadzi do poziomu
prędzej mial wyjść nastepca tych modeli
prędzej mial wyjść nastepca tych modeli
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Klub Zielonej Kury
No żeby nie było, nie tylko niemce (a co se mam nie wrzucić ze swojego podwórka )gregski pisze:Akurat tutaj niemce nie oszczedzaja.
https://www.polsl.pl/Lists/AktualnosciU ... alue2=1532
I po tych stażach trochę młodych inżynierów dostaje u nas propozycje zatrudnienia. I sprawdzają się potem.
Re: Klub Zielonej Kury
Od lat wiadomo, że Skoda – wykorzystująca w swoich autach podzespoły Grupy Volkswagena – to coraz ważniejszy konkurent macierzystej marki. Czesi z roku na rok coraz bardziej rozpychają się na rynku i w końcu zaczęło to przeszkadzać władzom koncernu.
żródło: http://moto.onet.pl/aktualnosci/sukces- ... ena/m22wnxPowód starcia ze Skodą jest jasny. Volkswagen zmuszony jest minimalizować skutki afery z silnikami Diesla, Skoda zaś – mniej kojarzona z tymi problemami – poprawia swoją sytuację na rynku. Marka z Wolfsburga chce zatem nieco pogorszyć środowisko, w jakim funkcjonuje czeska marka, która – według menedżerów Volkswagena – korzysta z najnowszych technologii, ale korzysta z przewagi polegającej na wykorzystywaniu tańszej siły roboczej.
sporu ciąg dalszy: http://moto.onet.pl/aktualnosci/ciag-da ... aja/1mv7lrSkoda zarabia za dużo, korzystając z taniej siły roboczej – tak z grubsza można skwitować pretensje menedżerów i związków zawodowych Volkswagena. Choć obie firmy wypracowują zysk dla tego samego właściciela i akcjonariuszy, ale jednak każda z marek jest rozliczana ze swoich wyników.
A w tej kwestii Skoda wypada znacznie lepiej. Po pierwsze dlatego, że korzysta z rozwiązań wypracowanych przez inżynierów Volkswagena (m.in. silników i nowych systemów), a po drugie ma znacznie niższe koszty produkcji. Skoda przynosi Niemcom ogromne zyski. W trzy lata potroiła je – w 2016 roku wyniosły aż 1,2 mld euro. Marża Skody wyniosła przy tym aż 8,7 procent, podczas gdy sam Volkswagen wypracował zaledwie 1,8-procentową marżę.
tak to jest jak "franczyza" pokonała swoją matkę...
Edyta: aż nie chce mi się wierzyć, żeby producent aut jechał na marży poniżej 2%
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Klub Zielonej Kury
Pytanie jak duży udział w kosztach produkcji mają koszty pracy. Przy bardzo wysokim poziomie automatyzacji linii produkcyjnych, chyba nie tak duży, żeby wynikała z tego aż taka różnica w rentowności.
Re: Klub Zielonej Kury
Konto usunięte,Konto usunięte pisze:Pytanie jak duży udział w kosztach produkcji mają koszty pracy. Przy bardzo wysokim poziomie automatyzacji linii produkcyjnych, chyba nie tak duży, żeby wynikała z tego aż taka różnica w rentowności.
automatyzacja automatyzacją ale jednak te koncerny zatrudniają ogromną ilość ludzi, nie tylko bezpośrednio na liniach produkcyjnych.
Skoda to zdaje się około 30 000 pracowników w Czechach.
VW w Niemczech, to zapewne z 60 000 - 80 000 pracowników.
To na pewno jest ważna część kosztów.
A co do wypracowanej marży, to bywa ona w tym przemyśle nawet ujemna w gorszych latach.
Nie jest to wcale takie proste by na produkcji samochodów zarabiać, jak wydaje się politykom dobrej zmiany, którzy śnią, że Polska (oczywiście dzięki "polskim" firmom) stanie się potęgą w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Klub Zielonej Kury
Konto usunięte, raczej pytanie w jakiej formule Skoda płaci za R&D. Co do kosztów osobowych to przyjmijmy:
1. 4000 pracowników - tyle co Opel w Gliwicach w/g http://www.opel.pl/poznaj-opla/gmmp-gli ... start.html
2. ~1000€ miesięcznego wynagrodzenia
3. 5 fabryk (tak naprawdę Skoda ma ich 10 )
Daje to rocznie ~50 M€ kosztów osobowych / fabrykę. 200-250 baniek € w sumie. Wychodzi więc ~20% przychodu. Mało?
1. 4000 pracowników - tyle co Opel w Gliwicach w/g http://www.opel.pl/poznaj-opla/gmmp-gli ... start.html
2. ~1000€ miesięcznego wynagrodzenia
3. 5 fabryk (tak naprawdę Skoda ma ich 10 )
Daje to rocznie ~50 M€ kosztów osobowych / fabrykę. 200-250 baniek € w sumie. Wychodzi więc ~20% przychodu. Mało?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Klub Zielonej Kury
mało/dużo - to można ocenić na szerszym obrazie, znając przychody i koszty
tylko czy koszty pracy są jedynym czynnikiem wpływającym na to, że zielona kura robi marżę prawie 10%, a VW ledwo ponad koszty wystaje
IMHO nie jest to decydujący czynnik
tylko czy koszty pracy są jedynym czynnikiem wpływającym na to, że zielona kura robi marżę prawie 10%, a VW ledwo ponad koszty wystaje
IMHO nie jest to decydujący czynnik
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Klub Zielonej Kury
Nie chce mi się teraz zaglądać do sprawozdań finansowych. Jak dla mnie ~20% kosztów osobowych związanych z produkcją to dużo. Trzeba jeszcze uwzględnić koszty związane z R&D, marketingiem, inwestcyjami w fabryki itp. itd. Pomijam fakt ile tego zatrudnienia może być dodatkowo zakontraktowane przez agencje pracy.busik pisze: mało/dużo - to można ocenić na szerszym obrazie, znając przychody i koszty
busik pisze: tylko czy koszty pracy są jedynym czynnikiem wpływającym na to, że zielona kura robi marżę prawie 10%, a VW ledwo ponad koszty wystaje
IMHO nie jest to decydujący czynnik
Dlatego napisałem, że wiele zależy od tego jak się firmy rozliczają za np. R&D.
Uwaga uwaga - teoria spiskowa: może to jest tylko i wyłacznie wynik księgowy aby ostudzić zapędy związane z wysokością kar jakie VW przyjdzie płacić. o!
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Klub Zielonej Kury
Też się zastanawiałem na ile Skoda ma własne R&D, a na ile większość jest dostarczana przez działy badawcze VW.Chloru pisze:Konto usunięte, raczej pytanie w jakiej formule Skoda płaci za R&D. Co do kosztów osobowych to przyjmijmy:
1. 4000 pracowników - tyle co Opel w Gliwicach w/g http://www.opel.pl/poznaj-opla/gmmp-gli ... start.html
2. ~1000€ miesięcznego wynagrodzenia
3. 5 fabryk (tak naprawdę Skoda ma ich 10 )
Daje to rocznie ~50 M€ kosztów osobowych / fabrykę. 200-250 baniek € w sumie. Wychodzi więc ~20% przychodu. Mało?
Z tymi pracownikami to racja, liczby mówią swoje, mimo automatyzacji linii produkcyjnych.
Tak czy siak jest to dla nas, patrzących z boku, zabawna sytuacja i wygląda na to, że Niemcy utracili nad tym kontrolę.
Re: Klub Zielonej Kury
A może to wynik kosztów, jakie VW już musiał ponieść w związku z dieselgate? Same Stany to jak dotąd 30 miliardów $...Chloru pisze: Uwaga uwaga - teoria spiskowa: może to jest tylko i wyłacznie wynik księgowy aby ostudzić zapędy związane z wysokością kar jakie VW przyjdzie płacić. o!
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Klub Zielonej Kury
skwaro, e tam ... Twoja teoria jest taka prosta i oczywista, że nie ma tu miejsca na powołanie żadnej komisji
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Klub Zielonej Kury
Czesi maja potężny deficyt siły wykwalifikowanej, U Nas w pasie przygranicznym cały czas jest nabór i poszukiwania kadry wszelkiego rodzaju .
Bardzo chętnie przyjmują Małżeństwa Warunki z tego co wiem to też dość dobre .
Bardzo chętnie przyjmują Małżeństwa Warunki z tego co wiem to też dość dobre .
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Klub Zielonej Kury
Piter 35, nie tylko Czesi i nie tylko wykwalifikowanej. Rok temu Uberem wozili mnie Polacy, teraz rzadko kiedy to się zdarza. Coraz częściej słyszę w kawiarni, restauracji etc. wschodni akcent.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Klub Zielonej Kury
Chloru, to normalnie jak w Londynie
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Klub Zielonej Kury
No nie wytrzymałem i musiałem zajrzeć do sprawozdań
Może i Skoda ma 8.7%, ale Audi ma 8.2%, a Porsche 17.4% (!). A Seat 1.7% I jak to się ma do tez w artykule? Moim zdaniem nijak... Takie pitolenie bez sensu...
A koszty pracowników w Skodzie to tylko jakieś 7% wszystkich kosztów sprzedaży, dystrybucji i administracji (i podobnie w porównaniu do przychodów).
Może i Skoda ma 8.7%, ale Audi ma 8.2%, a Porsche 17.4% (!). A Seat 1.7% I jak to się ma do tez w artykule? Moim zdaniem nijak... Takie pitolenie bez sensu...
A koszty pracowników w Skodzie to tylko jakieś 7% wszystkich kosztów sprzedaży, dystrybucji i administracji (i podobnie w porównaniu do przychodów).
Re: Klub Zielonej Kury
dodajcie do tych dywagacji łańcuchy dostaw. każda fabryka OEM samochodów to tysiące poddostawców (śrubek, blaszek, światełek...). Czesi oferują porządną jakość za mniejsze pieniądze (niż Niemcy).
jeśli chodzi o R&D, to owszem, Zielona Kura ma takowy, chociaż (informacja sprzed 5 lat) stosunki między mamą a córką są skomplikowane. przykład Octavii: platformę typ A zaprojektowali Niemcy, ale "górę" "doprojektowali" Czesi, z tym że musieli pilnować, żeby np. siedzenia wziąć od ulubionego producenta siedzeń wskazanego przez centralę.
istotne też jest to, że część małego R&D jest u podwykonawców. duży prosi o zrobienie jakiegoś dynksa i jedyne, co definiuje, to parametry, jakie dynks musi spełniać (wytrzymałość mechaniczna, tzw. kompatybilność środowiskowa itp). po stronie poddostawcy jest wówczas część projektowa.
jeśli chodzi o R&D, to owszem, Zielona Kura ma takowy, chociaż (informacja sprzed 5 lat) stosunki między mamą a córką są skomplikowane. przykład Octavii: platformę typ A zaprojektowali Niemcy, ale "górę" "doprojektowali" Czesi, z tym że musieli pilnować, żeby np. siedzenia wziąć od ulubionego producenta siedzeń wskazanego przez centralę.
istotne też jest to, że część małego R&D jest u podwykonawców. duży prosi o zrobienie jakiegoś dynksa i jedyne, co definiuje, to parametry, jakie dynks musi spełniać (wytrzymałość mechaniczna, tzw. kompatybilność środowiskowa itp). po stronie poddostawcy jest wówczas część projektowa.
Re: Klub Zielonej Kury
Azja. A kunkretnie Chiny. To tam sie dzieje - w dodatku prawie 10% wzrost.
http://annualreport2016.volkswagenag.co ... eries.html
http://annualreport2016.volkswagenag.co ... eries.html
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Klub Zielonej Kury
W ogóle koszty samego wytwarzania samochodów (czyt. płace, media, materiały pośrednio produkcyjne, narzędzia, koszty bieżących napraw i konserwacji sprzętu, jakieś opłaty środowiskowe itp), czyli koszty funkcjonowania fabryk, to nieduży procent ogólnego kosztu funkcjonowania koncernu. Zwykle to góra kilkanaście procent całości.Godlik pisze:No nie wytrzymałem i musiałem zajrzeć do sprawozdań
Może i Skoda ma 8.7%, ale Audi ma 8.2%, a Porsche 17.4% (!). A Seat 1.7% I jak to się ma do tez w artykule? Moim zdaniem nijak... Takie pitolenie bez sensu...
A koszty pracowników w Skodzie to tylko jakieś 7% wszystkich kosztów sprzedaży, dystrybucji i administracji (i podobnie w porównaniu do przychodów).
Ale w tym koszcie wytwarzania płace stanowią największy czynnik.
O tym jak jest on duży, świadczy koszt wytworzenia przeliczony na jeden samochód. W krajach płacowo drogich i tanich (jak my, Czechy, Słowacja itp) różnica to nawet kilkukrotność.
Re: Klub Zielonej Kury
Ostatnio pojeździłem trochę nową octavią kombi vRS.
230 KM, DSG, ACC, DCC. BCC i CCC tez pewnie gdzieś są. ;)
W sumie może być.
230 KM, DSG, ACC, DCC. BCC i CCC tez pewnie gdzieś są. ;)
W sumie może być.
czarne jest piękne...
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Klub Zielonej Kury
Vibek i rajdowe korzenie ma
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Klub Zielonej Kury
no.
to teraz z chlorem i szrekiem sobie zróbcie ustawkę.
ja jakoś takoś obstawiam Leona
edit:
a bo ja się poprzednim modelem przejechałem. i wcześniejszym odi rs. i Q5 quatro.
według moich odczuć DSG jest jednak przereklamowane. szarpie i wcale nie rozumie kierowcy. automat i tyle.
to teraz z chlorem i szrekiem sobie zróbcie ustawkę.
ja jakoś takoś obstawiam Leona
edit:
a bo ja się poprzednim modelem przejechałem. i wcześniejszym odi rs. i Q5 quatro.
według moich odczuć DSG jest jednak przereklamowane. szarpie i wcale nie rozumie kierowcy. automat i tyle.